تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798278657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نسل جدید طراحی تابلو برق چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث افزایش اطمینان به یک سیستم قدرت می‌شود، عملکرد کارآمد تجهیزات آن است. تابلو برق‌ها جزء مهمی از سیستم الکتریکی محسوب می‌شوند و در راستای دسترسی به منبع برق قابل اطمینان‌تر به تولید می‌رسند. در میان پیشرفت‌هایی که در صنایع مختلف شاهد هستیم، طراحی تابلو برق‌ها نیز دچار تغییر و تحولاتی شده است تا بتواند پاسخگوی نیاز امروز جامعه، متناسب با فناوری‌های به روز، باشد. این پیشرفت‌ها منجر به تولید تابلو برق‌های هیبریدی، کامپوزیتی و همینطور تابلوهای هوشمند شده است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی نسل جدید طراحی تابلو برق بپردازیم و تحولات و پیشرفت‌های این صنعت را مورد بررسی قرار دهیم. با ما در ادامه همراه باشید.


نسل جدید طراحی تابلو برق چیست؟

انواع تابلو برق‌های جدید

با توجه به اینکه شرکت‌های برق به دنبال بیشترین صرفه جویی و دستیابی به منبع تغذیه بدون قطعی هستند، تلاش می‌کنند تا تابلو برق‌هایی متمرکز را تولید کنند که فضای کمتری را نیز اشغال کند. نسل جدید طراحی تابلو برق عبارتند از:

تابلو برق هیبرید

تابلو برق هیبرید و عایق گاز (GIS) SF6 یکی از جدیدترین تابلو برق‌ هایی است که کاربرد آن در ولتاژهای بالاتر بیشتر است. این نوع تابلو برق دارای یک قطع کننده خلاء است که داخل مخزن آب بندی شده پر از گاز قرار دارد. رویکرد مدولار این تابلو برق بر انعطاف پذیری و سفارشی سازی مبتنی است. در واقع در مقایسه با تابلو برق عایق هوا (AIS)امکان فشرده سازی تابلو برق هیبرید تا 50 درصد نیز امکان پذیر خواهد بود و تجهیزات داخل آن را می‌توان نزدیک‌تر به یکدیگر نصب نمود. می‌توان گفت که مهم‌ترین محرک‌ها برای تکامل تابلو برق هیبرید نیاز به قابلیت اطمینان و فشردگی بیشتر و همینطور عدم حساسیت و واکنش به عوامل محیطی محسوب می‌شود.

تابلو برق هیبرید نسبت به مدل عایق هوا هزینه کمتری را برای مصرف کننده به دنبال دارد. از مزایای این نوع تابلو برق در مقابل تابلوی AIS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول عمر و دوام بیشتر
  • سطح امنیت بالاتر
  • نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر

تابلو برق هیبرید

 

تابلو برق هوشمند

با پیشرفته شدن دنیا و فراگیر شدن لوازم هوشمند، جای خالی تابلو برق‌های هوشمند در این صنعت احساس می‌شد. تابلو برق هوشمند شامل مجموعه متمرکزی از قطع کننده‌های مدار، سوئیچ و فیوز است. این قطعات از رله‌های مبتنی بر ریزپردازنده‌ها و همینطور حسگرها و دستگاه‌های الکترونیک هوشمند (IED) کمک می‌گیرند تا بتوانند تعمیر، نگهداری و تشخیص پیشرفته‌ای را برای اطمینان از زمان کار، ایمنی، دوام و طول عمر و همچنین قابلیت اطمینان تجهیزات به کار رفته در تابلو برق فراهم سازند.

تابلو برق هوشمند توانایی آن را دارد که دستگاه‌های مختلف را در چندین پروتکل ارتباطی و اتصالات مختلف یکپارچه سازی کند. به بیان دیگر می‌توان گفت که تابلو برق هوشمند با داشتن قابلیت شبکه، به اپراتورهای تاسیسات امکان آن را می‌دهد که سایر دستگاه‌های هوشمند را با یکدیگر ادغام کنند. در واقع در اختیار داشتن تمام داده‌های موجود این دستگاه‌ها در شبکه، به اپراتور امکان استفاده از راهکارهای محاسبات ابری را برای دستیابی به بینش‌های عملی در مورد سیستم توزیع برق را می‌دهد.

تابلو برق کامپوزیتی

عموم مردم تصور می‌کنند که بدنه تابلو برق باید از جنس فلزی باشد اما این امکان وجود دارد که متریال مختلفی برای ساخت آن مورد استفاده قرار گیرند. تابلو برق‌های کامپوزیتی یا فایبرگلاس از جدیدترین متریال‌هایی هستند که در ساخت بدنه تابلوهای برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع تابلو برق، آن را به گزینه مناسبی برای انتخاب تبدیل کرده است.

تابلو برق‌های کامپوزیتی مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما از خود نشان می‌دهند و عایق حرارتی هستند؛ از این رو بهترین گزینه به ویژه برای مناطق بسیار سرد و یا حاره‌ای به شمار می‌رود. استفاده از درزگیرها در این نوع تابلو برق به بالا رفتن طول عمر تجهیزات الکتریکی به کار رفته در آن می‌شود. از دیگر مزایای تابلوهای کامپوزیتی می‌توان به قیمت پایین و مقاومت بالای آن‌ها در برابر زنگ زدگی و خوردگی اشاره کرد. علاوه بر این تابلو برق کامپوزیتی استحکام زیادی دارد.

مزایا و کاربرد تابلو برق‌های نسل جدید

امروزه ساخت تابلوهای برق بیشتر بر اشغال فضای کمتر در کنار قطعی کمتر متمرکز شده است. تابلوهای جدیدی که به معرفی آن‌ها پرداختیم، هر یک ویژگی‌های و مزایای خاصی دارند که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


مزایا و کاربرد تابلو برق‌های نسل جدید

ویژگی‌های تابلو برق هیبرید

در این نوع تابلو برق از گاز SF6 به عنوان عایق در اطراف باسبارها استفاده می‌شود و محل قرارگیری تجهیزات کلیدزنی آن، می‌تواند در خلاء یا محیط گازی باشد. با توجه به یکپارچه بودن، عایق و کمپکت بودن تابلو برق هیبرید در هنگام قطع و وصل هیچ آرکی زده نمی‌شود؛ از این رو می‌توان از آن در آب و هوای مرطوب به همراه آلودگی صنعتی بالا و در فضای کوچک استفاده نمود. به عنوان مثال کشتی‌ها و زیردریایی‌ها، نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی و تولیدی از مهم‌ترین مکان‌هایی هستند که می‌توانند از این نوع تابلو برق استفاده کنند.

علاوه بر محیط‌های صنعتی، از این تابلو برق در مکان‌هایی با شرایط آب و هوایی شدید (دمای بسیار بالا و ارتفاعات) نیز می‌توان استفاده نمود. تابلو برق هیبرید علاوه بر اینکه فضای کمی را اشغال می‌کند، کاملا قابل اطمینان و ایمن است و به صورت سازگار با محیط زیست ساخته می‌شود. سر و صدای تولیدی توسط تابلوهای هیبرید بسیار ناچیز و کم خواهد بود.

ویژگی تابلو برق‌های هوشمند

حسگرهای حرارتی مورد استفاده در این نوع تابلو برق، به کاربر اطلاعات لحظه‌ای در رابطه با تجهیزات حیاتی تابلو برق را ارائه می‌دهد؛ در واقع این حسگرها بر اتصالات پیچ شده مانند اتصالات کانال BUS و بند کابل نظارت می‌کند و اطلاعات مفیدی را برای تجزیه و تحلیل روند موجود در اختیار اپراتور قرار می‌دهد تا بتواند خرابی‌های احتمالی را پیش بینی کند. همچنین تابلو برق هوشمند توانایی تصویرسازی و نمایش اطلاعات به صورت زنده را نیز دارد و رله‌ها و سنجش‌گرها نیز به شما امکان کنترل از راه دور را می‌دهند. 

به طور کلی می‌توان گفت که این تابلوهای برق می‌توانند تمامی فاکتورهای رطوبت، دما، ولتاژ، ارتعاش، حرکت، نور و نویز را تشخیص داده و اطلاعات مربوط به آن‌ها را در اختیار شما قرار دهند. شما نیز می‌توانید با تحلیل این داده‌ها حتی از راه دور، از بروز خرابی‌های برنامه‌ریزی نشده جلوگیری به عمل آورید.

ویژگی‌های تابلو برق کامپوزیتی

همانطور که گفته شد ساخته شدن محفظه تابلو برق از ورق کامپوزیت، سبب مقاوم‌تر شدن آن در برابر عوامل مختلفی از جمله ضربه، خوردگی، زنگ زدگی، پوسیدگی و حرارت می‌شود. ضخامت 10 میلیمتری ورق کامپوزیت استحکام آن را نسبت به فولاد به 2.5 برابر افزایش می دهد. عایق بودن این نوع تابلو برق در برابر الکتریسیته از ایجاد شوک الکتریکی و برق گرفتگی جلوگیری می‌کند. با توجه به خنثی بودن اثر کامپوزیت در میدان مغناطیسی، می‌توان از این نوع تابلو برق برای نصب تجهیزات مخابراتی نیز استفاده نمود. امروزه استفاده از این جنس برای بدنه تابلو برق در صنایع مختلف رواج یافته است.

کلام پایانی

با افزایش سرعت تکنولوژی و پیشرفت در زمینه صنعت به تابلو برق‌های نیاز داریم که فشرده، قابل اعتماد و سازگار با محیط زیست باشند و به راحتی و در زمان کوتاه‌تری بتوان آن‌ها را نصب نمود. نسل جدید تابلو برق‌ها با هدف بهبود عملکرد دستگاه‌های قبلی و یکپارچه سازی انرژی‌های تجدید پذیر طراحی شده‌اند. اگر به دنبال سفارش تابلو برق‌های مدرن با امکانات بیشتر هستید، می‌توانید با  به سایت با آدرس https://bonyantablo.com/ مراجعه فرمایید و با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.


ویژگی‌های تابلو برق کامپوزیتی

سوالات متداول 

  1. نسل جدید طراحی تابلو برق شامل کدام موارد است؟

تابلو برق‌های کامپوزیتی، هیبرید و همینطور تابلوهای هوشمند از جدیدترین ساخته‌های این صنعت محسوب می‌شوند.

  1. چه چیزی سبب هوشمند شدن تابلو برق می‌شود؟

به کار بردن دستگاه‌های الکترونیکی مانند حسگرها، کلیدهای مدار هوشمند، رله‌ها و مترهای مبتنی بر ریزپردازنده‌ها سبب هوشمند شدن تابلو برق می‌شود.

  1. تابلو برق هیبریدی چیست؟

این نوع تابلو برق ترکیبی از فناوری‌های AIS و GIS است و با طراحی فشرده خود چندین عملکرد مختلف را در یک ماژول انجام می‌دهد.

  1. مهم‌ترین دلایل استفاده از تابلو برق کامپوزیتی چیست؟

به صرفه بودن، استحکام بالا، عایق حرارتی بودن، عدم خوردگی و پوسیدگی و عدم گسترش حریق از هم‌ترین دلایل انتخاب این جنس از بدنه خواهد بود.

  1. تابلوهای برق نسل جدید با چه هدفی به تولید می‌رسند؟

قابلیت اطمینان بلند مدت، کاهش مدت زمان خرابی و قطعی جریان، صرفه جویی در انرژی و هزینه‌های عملیاتی از مهم‌ترین اهداف ساخت این نوع تابلو برق محسوب می‌شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن