تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798466540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین مصوبات مجلس در خصوص معافیت سربازی


واضح آرشیو وب فارسی::


در این مقاله کاربردی و مهم سعی داریم تا شما را از آخرین قوانین معافیت سربازی که در مجلس به تصویب رسیده است و همچنین تفاوت آن با قوانین اجرایی در ستاد کل نیروهای مسلح آشنا کنیم بعلاوه اینکه راجع انواع معافیت تحصیلی به نکات مهمی اشاره خواهیم کرد.

آخرین تغییرات ارائه شده در خصوص قوانین جدید معافیت سربازی

مصوبه شماره 1:

مجلس شورای اسلامی در تابستان 1402 با اکثریت آرا تصویب کرد که تمام مشمولان داخل و خارج از کشور و همچنین مشمولان غایب و غیر غایب و حتی مشمولان در حین خدمت سربازی که حداقل دارای 35 سال سن و 2 فرزند یا کمتر از 35 سال سن و حداقل 3 فرزند هستند از خدمت سربازی معاف شوند.

مصوبه شماره 2:

در پاییز سال 1402 مجلس شورای اسلامی قانون دیگری در خصوص معافیت سنی مشمولان به تصویب رساند بطوری که در این قانون سن معافیت را به 30 سال کاهش داد و بر اساس آن تمام مشمولان دارای حداقل 30 سال و 2 فرزند یا مشمولان کمتر از 30 سال که دارای 3 فرزند هستند از خدمت سربازی معاف میشوند.

مصوبه شماره 3:

موازی با مصوبه شماره مجلس شورای اسلامی در خصوص معافیت سربازی طرح دیگری در خصوص کاهش مدت خدمت سربازی به رای گذاشته شد که طی آن مدت خدمت سربازی به 12 ماه کاهش پیدا کند.

راهنمای کامل سوالات شما در خصوص مشاوره سربازی

آخرین قوانین اجرایی در ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص معافیت سربازی

با وجود اینکه در مجلس شورای اسلامی چند مصوبه به شورای نگهبان ارسال شده است اما قبل از آن پیرو اصلاح قوانین سربازی چند مورد جدید توسط ستاد کل نیروهای مسلح در سال 1402 به اجرا رسیده است.

قانون شماره 1:

تمامی مشمولان غایب و غیر غایبی که حداقل 40 سال سن دارند و دارای 3 فرزند میباشند یا کمتر از 40 سال سن دارند و دارای 4 فرزند هستند میتوانند از خدمت سربازی معاف شوند و برای اینکار لازم است به مراکز پلیس+10 جهت تشکیل پرونده مراجعه کنند.سربازان فراری برای استفاده از این معافیت باید خود را به یگان خدمتی تحویل دهند.

قانون شماره 2:

معافیت سربازی ساکنان جزایر جنوبی کشور با حداقل مدت سکونت 12 سال حتی در صورت داشتن غیبت سربازی برای یکی از اعضای خانواده میسر شده است.برای استفاده از این معافیت سربازی با نهاد های مربوطه بومی بودن شخص مورد نظر را تایید کنند.

قانون شماره 3:

قانون معافیت سربازی مددجویان بهزیستی کمی ساده تر شد.در قانون جدید در صورتی که تنها فرزند ذکور بالای 18 سال دارای یک خواهر یا برادر معلول باشد از خدمت سربازی معاف میشود.در صورتی که مشمول تنها فرزند ذکور بالای 18 سال نباشد برای معافیت سربازی باید حداقل 2 نفر از اعضای خانواده جز مددجویان باشند.تا قبل از این برای معافیت نیاز به 3 عضو بهزیستی با درجه معلولیت شدید بود.

قانون شماره 4:

سرانجام بعد از صحبت های فراوان در مهر ماه 1402 ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد مدت خدمت سربازی از 24 ماه به 21 ماه کاهش پیدا کرده است.خبر خوب برای سربازان این بود که حتی سربازان در حین خدمت سربازی میتوانند از این کاهش مدت زمان خدمت سربازی استفاده کنند.همچنین قانون سربازان بومی و غیر بومی تغییر کرد و بر این اساس ملاک بومی و غیر بومی بودن سربازان حداقل فاصله 200 کیلومتری از محل سکونت است.

برای اطلاع از جدیدترین قوانین در حال اجرا به صفحه معافیت سربازی مراجعه کنید

حتما توجه کنید !

مصوبات مجلس شورای اسلامی بعنوان تایید نهایی قانونی و اجرایی نمیباشد و تا زمانی که شورای نگهبان و ستاد کل نیروهای مسلح و در مواقع خاص تشخیص مصلحت نظام مصوبه را تایید نکنند قطعا مصوبات به قانون تبدیل نخواهد شد و در نتیجه قابلیت اجرایی ندارد.

نکته دیگر این است که ممکن است مصوبات مجلس که به شورای نگهبان ارسال شده است جهت تبدیل به قانون مدت ها مورد بررسی قرار بگیرد و زمان بر باشد مگه اینکه شورای نگهبان صراحاتا رد مصوبه را اعلام کند.

در خصوص مصوبات اخیر مجلس هنوز شورای نگهبان نظر قطعی نداده است و ممکن است با تایید آن تغییرات زیادی در معافیت سربازی و حتی مدت زمان خدمت سربازی ایجاد شود.

معافیت تحصیلی دانش آموزان





دانش آموزانی که موفق به دریافت دیپلم میشوند تا یک سال بعد از اخذ دیپلم فرصت دارند تا خود را به نظام وظیفه معرفی کنند یا وارد دانشگاه شوند.

دانش آموزانی که در موعد مقرر نمیتوانند دیپلم بگیرند در صورت ثبت نام در مدارس بزرگسالان میتوانند تا سن 20 سالگی از معافیت تحصیلی دانش آموزی استفاده کنند.

دانش آموزانی که ترک تحصیل میکنند تا 6 ماه بعد از 18 سالگی باید خود را برای اعزام به خدمت به سازمان وظیفه عمومی معرفی کنند.

معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها بطوری است که فقط میتوان 2 بار در کنکور سراسری شرکت کرد و در صورت عدم قبولی تنها راه برای شرکت مجدد در کنکور ثبت نام در دانشگاه میباشد.

در صورت عدم دریافت مدرک دیپلم حتی تا 20 سالگی میشود به خدمت سربازی اعزام شد و در حین خدمت بدون داشتن غیبت سربازی در امتحانات نهایی شرکت داشت.

هرآنچه که باید در خصوص معافیت تحصیلی در تمامی مقاطع بدانید

معافیت تحصیلی دانشجویان

هر کدام از مقاطع تحصیلی دارای سنوات مشخص است:

  • کارشناسی پیوسته 5 سال
  • کارشناسی نا پیوسته 3 سال
  • کاردانی 2.5 سال
  • کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال
  • کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 سال
  • دکتری عمومی 8 سال
  • دکتری تخصصی 6 سال

در تمامی مقاطع با تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه میشود حداکثر 2 ترم بعنوان سنوات ارفاقی یا اضافی از نظام وظیفه دریافت کرد.

فرصت ورود به مقطع بالاتر بعد از فارغ التحصیلی در هر کدام از موارد گفته شده حداکثر یک سال میباشد.

فرصت ادامه تحصیل مجدد بعد از انصراف در هر کدام از مقاطع حداکثر یک سال است و در صورت اخراج فرصت یک ساله وجود دارد اما مشمول محروم از تحصیل خواهد شد.

هر دانشجو اجازه دارد در تمام طول تحصیل تنها از یکبار فرصت انصراف استفاده کنند و در صورت انصراف دوم حداکثر یک سال فرصت دارد تا خود را به نظام وظیفه معرفی کند.

معافیت تحصیلی خارج از کشور تنها برای در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتر صادر میشود و مابقی دانشجویان خارج از کشور حق تردد آزاد به ایران را ندارند.

در صورتی که شخصی در مقطع کاردانی فارغ التحصیل شود و مقطع بالاتر در رشته تحصیلی وجود نداشته باشد یا ارائه نشود و این موضوع مورد تایید وزارت علوم قرار گیرد، این مشمول میتواند مجددا در مقطع کاردانی یا کارشناسی پیوسته از معافیت تحصیلی استفاده کند.

امکان ثبت درخواست معافیت تحصیلی بصورت غیر حضوری از طریق سامانه سخا فراجا محیا شده است.

خبر خوب اینکه...

میتوانید تشریح تمام قوانین و مصوبات گفته شده در خصوص معافیت سربازی ، معافیت تحصیلی و مدت زمان خدمت سربازی را در سرباز مشاور مشاهده کنید تا با داشتن اطلاعاتی دقیق هر گونه اقدام را به درستی انجام دهید.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن