تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798366421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه سایت را سئو کنیم؟(آموزش قدم به قدم)


واضح آرشیو وب فارسی::




alt=چگونه سایت را سئو کنیم

اگر شنیده‌اید که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای کسب و کار شما خوب است اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید و چگونه سایت را سئو کنیم؟ به جای درستی آمده‌اید. این آموزش سریع سئو به شما دانش اولیه سئو و لیستی از مراحل سئو سایت را می‌دهد که می‌توانید برای شروع استراتژی خود از امروز استفاده کنید. قبل از اینکه قدم به قدم به سئو نگاه کنیم، اجازه دهید سئو را تعریف کنیم.

سئو چیست و چگونه کار می کند؟

به عبارتی SEO مخفف "بهینه سازی موتور جستجو" است. به عبارت ساده، سئو به معنای فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش دیده شدن آن در گوگل، مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جستجو است.

در نهایت، سئو به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی مرتبط قرار بگیرید، بنابراین افراد بیشتری می‌توانند وب سایت شما را پیدا کنند و از آن بازدید کنند، با شما تماس بگیرند و خرید کنند. از آنجایی که 75 درصد از مردم به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می‌کنند، حفظ رتبه‌های برتر از طریق سئو بسیار مهم است. اما به سراغ سوال اصلی یعنی "چگونه سایت را سئو کنیم؟" برویم...

تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید

تحقیق کلمات کلیدی به سادگی انتخاب لیستی از کلمات و عبارات مرتبط با کسب و کار شما است. اولین مرحله از آموزش سئو تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی، کلمات و عباراتی هستند که افراد هنگام جستجوی مشاغل، محصولات یا خدمات در موتورهای جستجو مانند گوگل وارد می‌کنند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای سایت به صفحات شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجو بالاتر دیده شوید و افراد بیشتری سایت شما را پیدا کنند.




alt=تحقیق کلمات کلیدی

شما می‌توانید با فکر کردن به چند کلمه کلیدی که افراد ممکن است هنگام جستجوی اطلاعات در مورد کسب و کار، خدمات یا مواردی که می‌فروشید، جستجو کنند، شروع کنید.

نکته:

هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، سعی کنید ترکیبی از کلمات کلیدی کوتاه و بلند را پیدا کنید. کلمات کلیدی کوتاه فقط یک یا دو کلمه هستند.

کلمات کلیدی بلند طولانی‌تر و خاص‌تر هستند. "مکانیک" نمونه‌ای از کلمه کلیدی کوتاه است، در حالی که "بهترین مکانیک موبایل در تهران" بلند است. رتبه‌بندی کلمات کلیدی بلند آسان‌تر است، زیرا اغلب رقابت کمتری وجود دارد، و راحت‌تر می‌توان گفت که افراد هنگام جستجوی کلمات کلیدی خاص و بلند، دقیقاً به دنبال چه هستند.

در حالی که کلمات کلیدی کوتاه رقابتی‌تر هستند، رتبه بندی برای آن‌ها می‌تواند بسیار مفید و سخت باشد.

کلمات کلیدی خود را گوگل کنید و لیست خود را محدود کنید

هنگامی که کلمات کلیدی اصلی خود را انتخاب کردید، وقت آن است که با رفتن مستقیم به منبع خود گوگل در مورد آن‌ها بیشتر بدانید. کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید و محتوایی را که در صفحه اول رتبه بندی می‌شود بررسی کنید. این نتایج را برای هدف جستجو تجزیه و تحلیل کنید.

از خود بپرسید که هر نتیجه چه چیزی برای کاربران فراهم می‌کند. غواصی عمیق‌تر در پشت کلمات کلیدی می‌تواند به شما کمک کند که فهرست کلمات کلیدی خود را محدود کنید و روی با ارزش‌ترین عبارات برای کسب‌وکارتان تمرکز کنید. همچنین، به هر الگوی دیگر در نتایج توجه کنید.

محتوای جامع بر اساس کلمات کلیدی خود ایجاد کنید

سپس، زمان ایجاد محتوا برای وب سایت شما فرا رسیده است. برای هر عبارت کلیدی یک صفحه ایجاد کنید. شما می‌توانید فقط یک یا چند کلمه کلیدی را در هر صفحه هدف قرار دهید.

از کلمه کلیدی مورد نظر برای صفحه و چندین کلمه کلیدی مرتبط در سراسر محتوای خود استفاده کنید. کلمات کلیدی را در عنوان صفحه و سرفصل‌های خود بگنجانید، علاوه بر این که از آن‌ها در سراسر محتوای خود استفاده کنید. مطمئن شوید که استفاده از کلمه کلیدی در محتوای متنی شما طبیعی به نظر می‌رسد و تکراری نیست.

می‌توانید از هدف جستجو و الگوهایی که در نتایج برتر یافتید به‌عنوان الهام‌بخش محتوای خود استفاده کنید، زیرا به شما می‌گویند که کاربران هنگام جستجوی یک عبارت خاص به دنبال چه چیزی هستند. با این حال، برای شکست دادن نتایج برتر و قرار گرفتن در صفحه اول، باید محتوایی ایجاد کنید که کمی بهتر از آنچه قبلاً وجود داشته است باشد. همچنین می‌توانید هدف خود را به گونه‌ای برجسته کنید و در عین حال مطمئن شوید که همچنان با هدف جستجو مطابقت دارد.

به عنوان مثال، اگر می‌بینید رقبای شما مقالاتی مانند «10 مشکل رایج خودرو» را پست می‌کنند، می‌توانید با ایجاد فهرستی جامع از 100 مشکل رایج خودرو، شروع به نوشتن محتوای متنی کنید. همچنین می‌توانید قالب بندی صفحه خود را به گونه‌ای متفاوت در نظر بگیرید یا برای بهبود تجربه کاربری (UX) یک ویدیوی کوتاه در مورد هر مشکل خودرو اضافه کنید.

ایجاد پیوند و بک لینک

عوامل خارج از سایت شما نیز می‌توانند بر نحوه رتبه بندی صفحات شما توسط گوگل در نتایج جستجو تاثیر بگذارند. یکی از این عوامل تعداد و کیفیت سایت‎های دیگری است که به صفحات شما لینک می‎دهند. وقتی از سایت‎‌های معتبر بک لینک کسب می‌کنید، گوگل سایت و محتوای شما را مفیدتر و معتبرتر می‌بیند.

گوگل این پیوندها را به‌عنوان شواهدی می‌بیند که نشان می‌دهد دیگران به محتوای صفحه شما اعتماد دارند و برای آن ارزش قائل هستند. در نتیجه شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت. برای کسب بک لینک می‌توانید از استراتژی های مختلفی استفاده کنید. اولین مورد صرفاً ایجاد محتوای مفیدی است که دیگران می‌خواهند به آن پیوند دهند.

سئوی فنی خود را بهبود بخشید

یکی دیگر از حوزه‌های سئو که باید روی آن تمرکز کرد، سئوی فنی است که به بهبود جنبه‌های فنی وب‌سایت شما برای کمک به Google در خزیدن و فهرست‌بندی مؤثرتر آن و بهبود رتبه شما اشاره دارد. خزیدن به این معنی است که گوگل سایت شما را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کند و ایندکس کردن به معنای سازماندهی و ذخیره محتوای شما توسط گوگل است تا بتواند در نتایج جستجو ظاهر شود. در اینجا برخی از فاکتورهای فنی سئو که باید به آنها توجه کنید آورده شده است.

سرعت سایت شما

گوگل از سرعت صفحه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می‌کند، به این معنی که هنگام تعیین رتبه بندی نتایج جستجو، آن را در نظر می‌گیرد.

یک سایت کند همچنین تجربه کاربری ضعیفی را ایجاد می‌کند که می‌تواند به رتبه بندی شما آسیب بیشتری وارد کند. برای بررسی سرعت سایت خود، به PageSpeed Insights، ابزاری رایگان از Google بروید. URL سایت خود را تایپ کنید. در نتیجه گوگل گزارشی از سرعت سایت شما به همراه توصیه‌هایی در مورد نحوه بهبود آن به شما می‌دهد.

طراحی سازگار با موبایل

بیش از نیمی از کل ترافیک اینترنت در حال حاضر از دستگاه‌های تلفن همراه است. به همین دلیل، گوگل اکنون از رویکرد اول موبایل برای نمایه سازی سایت‌ها استفاده می‌کند، به این معنی که به جای نسخه دسکتاپ، نسخه موبایل سایت شما را ارزیابی می‌کند. برای اینکه سایت خود را موبایل پسند کنید، از اصول طراحی ریسپانسیو استفاده کنید.

وب‌سایتی که از طراحی واکنش‌گرا استفاده می‌کند، می‌تواند در هر دستگاهی خوب به نظر برسد و به درستی کار کند. برای اینکه سایت خود را ریسپانسیو و سازگار با موبایل کنید، احتمالاً باید با یک طراح وب حرفه‌ای یا شرکت طراحی وب کار کنید.

طراحی صفحه و تجربه کاربری (UX) خود را ارتقا دهید

هنگام تصمیم گیری برای رتبه بندی بهتر صفحه خود، توجه داشته باشید که گوگل همچنین نحوه تعامل کاربران با آن را در نظر می‌گیرد. به همین دلیل است که مرحله بعدی آموزش سئو این است که مطمئن شویم صفحه شما برای استفاده آسان و لذت بخش طراحی شده است. کار با یک شرکت تجارت الکترونیک را در نظر بگیرید که می‌تواند سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه کند.

برای بهینه‌سازی هر صفحه برای UX و SEO، متن را با استفاده از سرفصل‌ها، فهرست‌ها و تصاویر بصری مانند عکس‌ها، اسکرین شات‌ها، نمودارها و ویدیوها جذاب کنید. شکستن متنِ شما، اسکن صفحه و دیدن آن را آسان‌تر می‌کند و باعث می‌شود که برای خوانندگان جذاب تر به نظر برسد. بهبود طراحی و UX سایت شما همچنین افراد را تشویق می‌کند تا زمان بیشتری را برای کاوش در محتوای شما صرف کنند، که سیگنال مثبتی را به Google ارسال می‌کند.

​به طور مداوم محتوای خود را بهینه کنید

پس از راه اندازی محتوای خود، فرآیند سئو به پایان نمی‌رسد. نظارت بر عملکرد هر صفحه و استراتژی کلی SEO شما بسیار مهم است. سپس می‌توانید تغییرات لازم را برای به حداکثر رساندن نتایج خود انجام دهید.

هر زمان که تغییراتی ایجاد می‌کنید، مانند محتوای کپی یا اضافه کردن گرافیک به یک پست وبلاگ، تأثیرات تغییرات را زیر نظر بگیرید. مراقب تفاوت در رتبه بندی‌ها و نحوه تعامل کاربران با سایت خود باشید. ابزارهایی مانند Google Optimize می‌توانند به شما کمک کنند تا با تغییر جنبه‌های وب سایت خود آزمایش کنید.

همچنین مفید است که به طور دوره‌ای محتوای موجود خود را به روز کنید و هرگونه اطلاعات قدیمی را حذف کنید.

اگر پست وبلاگی دارید که شامل آمار است، به طور دوره‌ای به عقب برگردید و آن‌ها را به روز کنید. سپس می‌توانید پست خود را در رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و کانال‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

صفر تا صد چگونه سایت را سئو کنیم؟ آشنا شدید اما این آموزش گام به گام سئو فقط یک شروع است. اجازه ندهید یادگیری شما در اینجا متوقف شود. با مراحل بالا، می‎توانید ایجاد یک استراتژی موثر بهینه سازی موتور جستجو را شروع کنید، اما به خاطر داشته باشید که سئو دارای بخش‌های متحرک بی شماری است که مراقبت، توجه و سرسختی بسیاری نیاز دارد. به همین دلیل است که برخی از شرکت‌ها تیم های کاملی را به انجام کارهای سئوی خود ایجاد کرده‌اند.

برای انجام تمامی کارهای بالا می‌توانید از مجموعه آژانس دیجیتال مارکتینگ اکسین کمک بگیرید که از طراحی تا بهینه سازی داخلی و خارجی کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک شما را به دست می‌گیرند.

سوالات متداول مقاله چگونه سایت را سئو کنیم؟(آموزش قدم به قدم)

سئو چیست؟

انجام روشهایی برای بهینه سازی وب سایت شما و دیده شما در گوگل و دیگر موتورهای جستجو.

چگونه سایت را سئو کنیم؟

  • استفاده از کلمات کلیدی
  • طراحی صحیح
  • محتوای متنی متناسب
  • و …

منظور از بهینه سازی مجدد محتوا چیست؟

محتوای متنی و اماری که در مقالات خود استفاده می‌کنید را هر چند وقت یک بار باید به روز کنید.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 488]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن