تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799073732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طریقه نگهداری‌‌‌هارد اکسترنال


واضح آرشیو وب فارسی::


در این بخش از سلسله مقالات در تلاش هستیم تا به ارائه روش و طریقه نگهداری‌‌‌هارد اکسترنال، بپردازیم. 

هارد اکسترنال یا اینترنال، همه، طول عمر مشخصی دارند ولی این مساله به این معنا نیست که با محافظت و روش‌‌‌های مختلف تعمیر و نگهداری، نمی‌‌‌‌‌توانیم طول عمر این دستگاه‌‌‌ها را افزایش دهیم.

به طور کلی یک هارد اکسترنال، تقریبا شش سال عمر می‌‌‌‌‌کند. به عبارت دیگر، حدود پنجاه درصد از‌‌‌هاردهای اکسترنال، تا شش سال دوام می‌‌‌‌‌آورند. ولی آیا می‌‌‌‌‌دانید که طریقه نگهداری هارد اکسترنال به چه صورت است و به چه نحو می‌‌‌‌‌توان ازخرابی زودهنگام هارد اکسترنال، جلوگیری به عمل آورد؟ برخی مواقع طول عمر پایین دستگاه، به سبب قصور تولیدکننده است ولی در بسیاری اوقات نیز‌‌‌ هارد‌‌‌ها به سبب مراقبت نادرست کاربران دچار اشکال می‌‌‌‌‌شوند.

برای خرید یا بررسی قیمت انواع هارد اکسترنال، اینجا کلیک کنید

چگونگی از آسیب فیزیکی‌‌‌هارد اکسترنال جلوگیری کنیم. 

یکی از موارد مربوط به طریقه نگهداری هارد اکسترنال، جلوگیری از آسیب فیزیکی به دستگاه است. به سبب قطعات متحرکی که در هارد اکسترنال HDD وجود دارد، این هارد‌‌‌ها زودتر دچار خرابی می‌‌‌‌‌شوند. در صورتی که هر مشکل اندکی در چرخش هارد ایجاد شود، ممکن است مشکلات عدیده‌ای ایجاد کند و باعث شود که سیستم، دستگاه را نشناسد.

به منظور این که از هارد اکسترنال خود محافظت کنید و از آسیب‌‌‌های فیزیکی به این دستگاه، جلوگیری به عمل آورید. مرتبا هارد اکسترنال را به سیستم قطع و وصل نکنید و به طور روزانه یا هفتگی، برنامه‌ریزی داشته باشید، تا اطلاعات خود را جابه جا کنید. اگر قرار است هارد اکسترنال شما به سیستم دیگری وصل شود، نباید خیلی با شتاب این کار را انجام دهید و باید به آرامی و از راه صحیح، هارد اکسترنال از دستگاه قبلی جدا شده و به سیستم جدید متصل شود. در صورتی که هارد اکسترنال شما در حال کار است، به هیچ عنوان آن را از سیستم جدا نکنید. این کار باعث بروز آسیب‌‌‌های فیزیکی شدیدی به‌‌‌هارد شما می‌‌‌‌‌شود. نکته دیگر این که در زمان نگهداری هارد اکسترنال، حتما هارد خود را در مکانی قرار دهید که خطرات ناشی از آسیب و سقوط، به حداقل ممکن رسیده باشد.



مراقب داغ شدن بیش از حد هارد اکسترنال خود باشید.

یکی از مسائلی که در زمینه طریقه نگهداری هارد اکسترنال باید بدانید این است که از حرارت‌دهی بیش از حد هارد اکسترنال جلوگیری کنید.

هارد اکسترنال مشابه بسیاری از قطعات جانبی کامیپوتری، محدوده عملیاتی خاص خود را دارند و دما نیز یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنیم. بسته به مدل و نوع هارد اکسترنال، محدوده تحمل دمایی آن متفاوت است. ولی تا زمانی که شما در محدوده دمایی مشخص هارد اکسترنال خود کار می‌‌‌‌‌کنید، قطعا مشکل چندانی برای‌ هارد شما پیش نمی‌‌‌‌‌آید. ولی اگر به تهویه هوا توجه نکنید، دمای هارد به شدت افزایش یافته و عملکرد هارد اکسترنال شما با اشکال روبه رو می‌‌‌‌‌شود.

مقابله با مشکل حرارت شدید هارد اکسترنال به چه صورت است؟

برای این که حرارت هارد اکسترنال، افزایش نیابد به هیچ عنوان هیچ وسیله‌ای را روی آن قرار ندهید. اگر در جایی زندگی می‌‌‌‌‌کنید که تهویه هوای مناسیبی ندارد و باعث جمع‌آوری شدن گرد و غبار شود،  باید از داغ شدن بیش از حد هارد، جلوگیری کنید. به نحوی باید کار کنید که آلودگی و گرد و غبار به کمترین حد خود برسد و تهویه هوا نیز حداکثر شود.

پراکنده نکردن اطلاعات در هارد اکسترنال، یکی دیگر از راه‌‌‌های افزایش طول عمر آن

یکی دیگر از مسائلی که در زمینه طریقه نگهداری هارد اکسترنال بحث می‌‌‌‌‌شود، این است که نباید اطلاعات در هارد اکسترنال به شدت پراکنده شوند. می‌‌‌‌‌دانید که دیتا به صورت یکپارچه و متمرکز روی هارد داخلی یا خارجی ذخیره نمی‌‌‌‌‌شوند و پراکندگی اطلاعات، به خودی خود، به هارد اکسترنال آسیبی نمی‌‌‌‌‌زند. ولی اگر اطلاعات شما به صورت پراکنده روی هارد ذخیره شده باشد، هارد، تلاش بیشتری می‌‌‌‌‌کند تا بخش‌‌‌های مختلف را پیدا کند و این کار باعث ساییدگی هرچه بیشتر هارد اکسترنال می‌‌‌‌‌شود.

هاردهای با فرمت NTFS نسبت به هارد‌‌‌های با فرمت FAT32 کمتر در معرض دیفرگ یا تکه‌تکه شدن اطلاعات قرار می‌‌‌‌‌گیرند. بنابراین پیشنهاد می‌‌‌‌‌کنیم که در صورت امکان از فرمت NTFS استفاده کنید.

به صورت مداوم،‌ هارد اکسترنال را روشن و خاموش نکنید.

ری‌استارت کردن پشت سر هم و خاموش و روشن کردن زیاد هارد اکسترنال، باعث می‌‌‌‌‌شود که هارد اکسترنال ساییده‌تر شده و استهلاک آن سریع‌تر رخ دهد. اگر برنامه شما این است که چند ساعت از سیستم خود استفاده نکنید، بهتر است که آن را در حالت خواب یا استندبای قرار دهید. این مساله باعث می‌‌‌‌‌شود که در انرژی صرفه‌جویی شده و هارد اکسترنال شما بیشتر عمر کند.

از بروز شوک الکتریکی به هارد اکسترنال جلوگیری کنید.

می‌‌‌‌‌دانید که جریان برق شهری همیشه ثابت نیست. کم و زیاد شدن ولتاژ برق، حتی در حد چند نانوثانیه نیز ممکن است آسیب‌‌‌های شدیدی به دستگاه‌‌‌های الکترونیکی وارد کند. هارد اکسترنال نیز از این آسیب، مصون نیست. ممکن است که این آسیب به حدی باشد که باعث سوختن هارد اکسترنال شما شود. برای مقابله با بروز این مشکل، بهتر است اقدام به خرید محافظ الکتریکی کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، ما چند روش در زمینه  طریقه نگهداری هارد اکسترنال ارائه کردیم که به شما کمک می‌‌‌‌‌کند تا طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید. ولی گاهی مواقع ممکن است با وجود مراقبت‌‌‌های گسترده، هارد اکسترنال شما دچار مشکل و خرابی شود. در صورتی که اطلاعات مهمی را روی هارد خود ذخیره کرده‌اید، باید اطمینان داشته باشید که از اطلاعات خود بک‌آپ تهیه کرده‌اید. ولی به طور کلی، با رعایت روش‌‌‌های گفته شده، قطعا طول عمر‌‌‌هارد اکسترنال شما افزایش خواهد یافت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 918]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن