تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798362309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر در انتخاب جواد فروغی قصوری رخ داده است، باید مسئولان و مسئولین مربوطه پاسخگو باشند.


واضح آرشیو وب فارسی::


در گفت و گو با ایسنا، مسعود کلهری به عنوان یک کارشناس تیراندازی، دربارهٔ عملکرد فدراسیون تیراندازی اظهار کرد که در گذشته دارای رتبه‌بندی جهانی بوده‌اند، اما متأسفانه اکنون با یک افت قابل توجه مواجه هستند.



وی افزود: "تیم ملی تیراندازی در بازی‌های آسیایی هانگژو تنها یک مدال را در رشتهٔ تپانچه کسب کرد و حتی این مدال هم در مسابقه با یک تیم ضعیف مانند پاکستان به دست آمد. بیشتر این مدال برای تیم حریف خوشحالی بود، زیرا آنها برای اولین بار در این مسابقات رقابت می‌کردند. تیراندازان ما در آمادگی و کیفیت پایین‌تری شرکت کردند."

با توجه به این وضعیت، کلهری باور نمی‌کند که تیراندازان ما قادر به کسب سهمیه المپیک هستند و اضافه کرد: "من از نظر موفقیت‌ها و آمادگی تیراندازان، چشم‌انداز خوبی را برای کسب سهمیه المپیک نمی‌بینم، مگر اینکه تغییری صورت بگیرد. باید کمیته فنی و مسئولان فدراسیون تدابیری بندازند تا این اتفاق رخ دهد. البته نمی‌دانم که این تغییر باید به چه صورتی باشد، اما باید مسئولان مربوطه برنامه‌ریزی کنند."


فدراسیون تیراندازی در گذشته دارای رتبه‌بندی جهانی بود و همواره در صدر جدول رتبه‌بندی قرار داشت، اما متأسفانه به طور قابل توجهی افت کرده است. این افت ریشه در چندین عامل دارد که به برخی از آنها اشاره خواهم کرد. یکی از دلایل اصلی افت، نبود برنامه تمرینی حرفه‌ای و آماده‌سازی مناسب ورزشکاران است. حرفه‌ای بودن به معنای داشتن تمامی امکانات لازم برای ورزشکار است، زیرا تیراندازی به تجهیزات مناسب و حساب شده وابسته است. حتی اگر ورزشکار از نظر آمادگی فنی، تاکتیکی و روحی و روانی در سطح بالایی باشد، اما تجهیزات مناسب در اختیار نداشته باشد، نمی‌تواند نتایج مطلوبی را بدست آورد. باید تجهیزات آنها با پیشرفت تکنیک‌های روز دنیا همگام شود.

کلهری افزود: ما به تجهیزاتی نیاز داریم که خارج از سلاح و مهمات قرار دارند و هیچ محدودیتی از نظر تحریم برای تهیه آنها وجود ندارد. امکان تهیه آنها نیز وجود دارد، اما نمی‌دانم چرا مربیان به این امور توجه نمی‌کنند و به صورت سنتی عمل می‌کنند. واقعیت این است که در حال حاضر برنامه تیم‌های ملی به صورت سنتی ادامه می‌یابد. تیم‌های برتر جهان بعد از هر موفقیت، به فکر بازسازی نیروهای خود هستند. آنها به دنبال ابزارهایی هستند که در مسابقات آینده امتیازات بیشتری کسب کنند. آنها بیکار نمی‌نشینند تا ما به آنها برسیم. اگر الان شروع کنیم، ممکن است به آنچه آنها روز گذشته دارند، برسیم.


برای توجیه شکست‌ها، تعداد زیادی حجت مطرح شده است. به عنوان مثال، برخی ادعا کرده‌اند که تحریم‌ها مانع پیشرفت تیراندازی ما شده‌اند و شرایط روحی و روانی و جو مسابقات سنگین بوده است. همچنین، برخی از افراد معتقدند که این مسابقات صرفاً برای دست‌گرمی بوده و به عنوان یک آمادگی جدی در نظر گرفته نشده است. اما این توجیهات صرفاً به عنوان دلایلی برای شکست‌ها مطرح شده‌اند و برای مربیان لازم است که توجیهات علمی و مبتنی بر شواهد قابل قبول داشته باشند. در حال حاضر، ورزش به عنوان یک علم شناخته شده است و همه می‌دانند که در ورزش، اتفاقاتی مثل این شکست‌ها رخ می‌دهد. به همین دلیل، امیدوار بودن به آینده ورزشی ما با توجه به شرایط فعلی بسیار دشوار است و اعتماد به شرایط ثابت و پیش‌بینی‌نشدنی نداریم.

علاوه بر این، وجود توان و ضرورت منابع مالی ورزشکاران ما نیز بررسی شده است. بر اساس اظهارنظر متخصصان، تعداد ورزشکاران در کشورمان به دلیل هزینه‌های بالای تجهیزات کاهش یافته است و آنها دچار مشکلات مالی شده‌اند و نمی‌توانند هزینه‌های لازم را پرداخت کنند.

یکی از مشکلات عمده دیگر با وزارت ورزش است. همانطور که می‌دانید، فدراسیون تیراندازی در حال حاضر شامل ۴۰ رشته ورزشی است که با رشته‌های تک‌رشته مانند فوتبال و والیبال که دارای مدال‌های خود هستند، متفاوت است. در کشورهای پیشرفته مانند چین، سرمایه‌گذاری در رشته‌های پایه مثل تیراندازی که تعداد زیادی مدال در آن توزیع می‌شود، انجام می‌شود. حتی در این بازی‌های آسیایی، می‌توانستیم حداقل ۳۰ مدال از ۱۰ رشته را به دست آوریم، اما متأسفانه تنها به یک مدال برنز اکتفا کردیم.


بودجه فدراسیون در حد رشته‌های بادی هم کفاف نمی‌دهد

او گفت: به هر حال این مشکلات را با وزارت ورزش می‌توانستیم حل کنیم. سالهای متمادی می‌خواهیم به وزارت بفهمانیم که تیراندازی در دنیا ۴۰ رشته است و همه هم فعال هستند اما متاسفانه در کشور ما بیشتر از ۱۵ رشته فعال نداشتیم. البته اکنون به رشته‌های بادی مختص شده است که در همان بادی هم در حال افت هستیم. اینکه به صورت قطره‌چکانی از سوی وزارت ورزش به فدراسیون تیراندازی بودجه سرازیر می‌شود کفاف نمی‌دهد. انتظاراتی که از وزارت ورزش داشتیم در حد ۴۰ رشته که نه اما در حد رشته‌های بادی هم جوابگو نیست‌.

در رشته‌های خفیف واقعا با محدودیت فشنگ مواجه هستیم

کلهری کمبود سلاح و تجهیزات را بهانه دانست و افزود: ما مصوبه داریم که باید تجهیزاتی که در داخل کشور ساخته می‌شود را از داخل تامین کنیم و در صورتی که امکان تهیه در داخل کشور نباشد باید از طریق وزارت دفاع به سمت موارد خارجی آن برویم. مواردی که برای تحریم عنوان می‌شود به نظر من ممانعت نیست. در بحث تفنگ ۵۰ متر یا تپانچه ۲۵ متر که فشنگ زیادی می‌خواهیم واقعا به دلیل گرانی و محدودیت‌ها با مشکل مواجه هستیم و این نقص قابل قبول است چون باید به وفور تجهیزات در اختیار ورزشکاران قرار داده شود ولی چه کسی باید اینکار را انجام دهد؟

اندازه کشتی و یا دوومیدانی بودجه نمی‌گیریم

کلهری افزود: وزارت ورزش وقتی بودجه را مطابق ورزش‌هایی که زیاد مطرح نیستند می‌بندد شرایط سخت می‌شود. ما به اندازه دوومیدانی و یا کشتی بودجه نمی‌گیریم که امکانات ما را تامین کند. انتظار داشتم کارشناسان وزارت ورزش با کارشناسان فدراسیون بررسی کنند تا ببینند مشکلات ما چیست.

مربی باید در قبال هر شکست پاسخگو باشد

او در پاسخ به این سوال که با همین نتایج ضعیف مربیان ابراز رضایت از تیراندازان خود دارند، گفت: متاسفانه بله این توجیهات وجود دارد که البته توجیهات اشتباهی است. مربیگری یک صنف است و هر مربی می‌خواهد مماش خود را از طریق ورزش بدست آورد اما در نهایت کارشناسان کمیته فنی هستند که باید ارزیابی کنند که کدام مربیان را می‌توانند به خدمت بگیرند. قراردادهایی هم که با مربیان بسته می‌شود نباید یک طرفه و یک جانبه باشد. آنها بایستی در مقابل هر شکست جوابگو باشند. ما از آنها انتظار داریم. فدراسیون تیراندازی در حد توان تلاش خود را کرد.

برای ورود به تیم ملی رکوردی تعیین نشده است

وی در پاسخ به این سوال که به طور مجزا در مورد عملکرد نجمه خدمتی، الهه احمدی و جواد فروغی در بازی‌های آسیایی نظرتان چیست گفت: سال‌ها قبل ورزشکاران زیادی در رنکینگ داخل کشور بودند و وقتی رقابتی برگزار می‌شد ۲۰۰ نفر شرکت کننده داشتیم اما اکنون تعداد رقبا کم شده و حاشیه ایمنی برای افراد برتر به وجود آمده است. این موضوع باید آنها را تهدید کند تا آنها بیشتر به تمرین بپردازند. وقتی فردی می‌داند در انتخابی تیم ملی به نمره بالایی می‌رسد تلاشی هم نمی‌کند. برای ورودی تیم ملی رکوردی تعیین نشده و با هر نمره‌ای می‌توان وارد تیم ملی شد و اینگونه تیم بسته می‌شود. مربیان هم از این بابت خوشحال هستند که حتما به رویدادها اعزام خواهند شد.

الهه احمدی یا نجمه خدمتی در تمرینات به نمراتی که قابل رقابت با کره‌ای‌ها یا چینی‌ها باشد نمی‌رسند

کارشناس تیراندازی افزود: ما بایستی رنج نمرات الهه احمدی، نجمه خدمتی و هر شخص دیگر را بسنجیم. این افراد در تمرینات داخلی به نمراتی که قابل رقابت با کره‌ای‌ها، چینی‌ها و یا هندی ها باشد نمی‌رسند. این مسابقات آسیایی بود قطعا در رویداد بعدی برای کسب سهمیه تمام قدرت‌های جهان حضور دارند و کار ما سخت‌تر است. چون تعداد رقبا در داخل کشور کم شده سطح امتیازها هم کاهش پیدا کرده است. مربیان هم به همین نمرات بسنده می‌کنند. در تفنگ امتیاز ۶۳۰ به پایین دیگر ارزشی ندارد. ما بایستی به توان تیرانداز، خود تیرانداز و امکاناتی که دارند فکر کنیم. اگر مربیان نمی‌توانند از پس تهیه امکانات برآیند چرا مربیگری می‌کنند. آنها تقصیرها را به گردن مسائل جانبی مثل روحی و روانی می‌اندازند. آنها تحصیلکرده رشته روان‌شناسی هم هستند چطور نمی‌توانند تیم خود را هدایت کنند.

وزارت ورزش باید فکری به حال این ورزش ملی و مذهبی کند

وی گفت: بنابراین یک ایراد در بخش مربی، یک ایراد در بخش امکانات و ایراد بزرگتر به وزارت ورزش برمی‌گردد که آشنایی کمی نسبت به این رشته دارند. این رشته فنی است و شناخت کافی در کشور نسبت به آن وجود ندارد. از طرف دیگر هم همانطور که گفتم ما با کمبود ورزشکار مواجه هستیم. جامعه ورزش ما کم شده چون تجهیزات گران شده است. باید وزارت ورزش فکری برای این رشته ملی و مذهبی کند. بودجه جداگانه‌ای برای آن در نظر بگیرد و تبلیغ گسترده‌ای انجام شود تا اقبال از آن زیاد شود.

در انتخاب فروغی اگر قصوری شده باید پاسخگو باشند

وی در ادامه در خصوص اعزام جواد فروغی به جای گلخندان و عملکرد ضعیف او در بازی‌های آسیایی گفت: گلخندان در مسابقات افت و خیز مشخصی دارد از طرفی آقای فروغی در المپیک بوده و اکنون هم قرار بود به عنوان پرچمدار اعزام شود. انتظار داشتند فروغی به روزهای آرمانی‌اش برگردد ولی دیدیم که نشد. این اعتماد را باید مربیان بدهند. باید آنها در انتخاب ورزشکاران سماجت به خرج بدهند و دلیل کارشناسی بیاورند نه اینکه بگویند ۸۰ درصد این‌ تیرانداز آماده است. این درصدها بر چه مبنایی اعلام می‌شود و قطعا علمی نیست. باید در قبال نتایج ورزشکاران پاسخگو باشیم. اگر قصوری شده و انتخابشان از سوی مربی اشتباه بوده باید توضیح داده شود که به چه طریقی انتخاب شده‌اند.

در چند مسابقه اخیر انتظاراتی که باید داشته باشیم برآورده نشد

کلهری گفت: از طرفی ما آن ظرفیت لازم را برای مسابقات برون مرزی نداریم و این ظرفیت دیگر خالی شده است. هم ورزشکاران دیگر نمی‌توانند نمرات بالاتر کسب کنند و هم مربیان تمرینات حرفه‌ای ندارند و متاسفانه به صورت سنتی، روال پیش می‌رود. مربیان در قبال پیشبرد تیم‌ها باید پافشاری کنند. بایستی راه پیشرفت را از طریق کارشناسان پیدا کنند و به استفاده از تجهیزات روز مجهز شوند. اکنون دیگر ضعف‌ها آشکار شده و در چند مسابقه اخیر انتظاراتی که باید داشته باشیم برآورده نشد. نمی‌توانیم امیدوار باشیم که در مسابقات کسب سهمیه المپیک تعداد سهمیه‌های خود را بیشتر کنیم. اصلا نمی‌توانیم چشم‌اندازی به طلای المپیک داشته باشیم و نمی‌توان به آن فکر کرد.

سایر کشورها پیشرفت کرده‌اند و به نمرات بالا رسیده‌اند

کارشناس تیراندازی در پایان گفت: این که بگویم صرفا فدراسیون کم کاری کرده یا باید تیراندازان تمام مسابقات را می‌رفتند قابل قبول نیست. ما مسابقات تدارکاتی، مسابقات واسطه‌ای و مسابقات هدف داریم. بایستی کلیه تجهیزات لازم را در هانوفر آلمان تجهیز می‌کردیم. آنقدر سایر کشورها پیشرفت کرده‌اند و تجهیزات به روزی دارند که توانسته‌اند به نمرات بالای ۶۳۰ در تفنگ و حتی در تپانچه که سخت‌تر است به بالای ۵۸۰ برسند که قابل قبول و در حد المپیک باشد.  آنها از امکانات به روز استفاده می‌کنند. وزارت ورزش باید به ما بیشتر کمک کند تا ما هم به این شرایط نزدیک شویم.


 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 637]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن