تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799111534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلایل روشن شدن چراغ باتری ماشین چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::


روشن شدن چراغ باتری ماشین یکی از مسائل مهم و پرسش‌هایی است که ممکن است برای هر راننده‌ای پیش بیاید. زمانی که چراغ باتری ماشین روشن می‌شود، نشان‌دهنده مشکلات مختلفی می‌تواند باشد که تمامی این دلایل مربوط به باطری خودرو است. درواقع درصورت ایجاد مشکلاتی در سیستم برق‌رسانی یا باتری خودرو این اتفاق رخ می‌دهد. البته برخی موارد توسط خود راننده قابل حل است ولی برای موارد تخصصی نیاز است به متخصص و تعمیرگاه‌های معتبر و یا خدمات آنلاین ازجمله آچاره، آیتول و خدمات امداد باطری مشهد مراجعه نمایید. در این مقاله، به بررسی دلایل این اتفاق پرداخته و روش‌های تشخیص و رفع آن را بررسی خواهیم کرد.

دلایل مهم روشن شدن چراغ باتری ماشین

دلایل روشن شدت چراغ باتری ماشین چیست؟ عوامل مختلفی در روشن شدن چراغ باتری ماشین نقش دارند. مهم ترین دلالیل روشن شدن چراغ باتری ماشین عبارتند از؛ وجود مشکل در دینام و تسمه دینام، سولفاته شدن بست‌های باطری و ترمینال کابل باتری خودرو، اتمام طول عمر باتری، قطع شدن بست سیم دینام به باتری و کاهش ولتاژ خروجی دینام. در ادامه هر مورد را به طور کامل بررسی می‌کنیم:



1.عیب یابی در دینام و تسمه دینام: 

وجود عیب در تسمه دینام یا خود دینام نیز می‌توانند باعث روشن شدن چراغ باتری شوند. مثل شل بودن تسمه دینام و یا پارگی و قطع آن که در برق رسانی دینام به باطری و درنهایت سیستم برق خودرو اختلال ایجاد می‌کنند.

عدم چرخش درست دینام هم منجر به عدم شارژ باتری می‌شود که این موضوع ممکن است نشانگر وجود مشکلاتی باشد و برای رفع آن باید به فردی متخصص در زمینه برق و دینام خودرو مراجعه کنید.

 

2. رسوب گرفتن و یا شل شدن بست‌های باتری:

یکی از دلایل اصلی روشن شدن چراغ باتری، رسوب گرفتن و سولفاته شدن و یا به عبارتی شل شدن بست‌های باطری است. شل بودن سر باتری‌ها و ایجاد رسوبات نارسانا روی سطح فلزی سر باتری و بست‌های سر باتری، در مسیر جریان اختلال ایجاد می‌کند. این موارد می‌توانند منجر به عدم تماس مناسب باطری با سیستم برقی خودرو شوند.

با این حال می‌توانید این قسمت را چک کنید و درصورت وجود رسوبات، آن را بتراشید و بست سر باتری را تمیز کنید و یا درصورت شل بودن آن را سفت کنید.

 

3. تمام شدن طول عمر باتری ماشین:

یکی دیگر از دلایل معمول روشن شدن چراغ باتری، تمام شدن طول عمر باطری است. هر باتری دارای یک عمر مفید معین است و پس از آن نیاز به تعویض دارد. وقتی باتری آسیب می‌بیند یا خراب می‌شود، چراغ باطری در صفحه کنسول می‌تواند آن را به شما اطلاع دهد و نشانگری از وضعیت باتری باشد. اکثر باتری‌های اتمی یک نشانگر وضعیت دارند که با بررسی آن می‌توانید متوجه شوید که آیا باطری در وضعیت سالم قرار دارد یا خیر. 

اگر این نشانگر به شما اشاره می‌کند که وضعیت باطری نامناسب است، این ممکن است به معنای اتمام عمر مفید باتری باشد. شما همچنین، می‌توانید با مراجعه به مراکز خدمات برق خودرو و اتصال وسیله نقلیه به دستگاه‌های تست باتری، از وضعیت سلامت باطری آگاه شوید. این دستگاه‌ها قادر به اندازه‌گیری و تست ولتاژ و جریان باتری هستند و به شما اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت باتری شما ارائه می‌دهند.

با انجام این اقدامات، می‌توانید به بهترین نحو از وضعیت باطری خودرو آگاه شوید و اگر نیاز به تعویض باتری داشتید، با مراجعه به باطری مشهدبه موقع اقدام به تعمیر یا تعویض آن نمایید. اگر به دنبال باتری سپاهان در مشهد هستید میتوانید به لینک نمایندگی باتری سپاهان در مشهد مراجعه کنید. این کار می‌تواند به پیشگیری از مشکلات ناگهانی در جاده و حفظ عملکرد صحیح وسیله نقلیه شما کمک کند.

 

۴. قطع شدن بست سیم دینام به باتری:

وظیفه اساسی دینام خودرو این است که بعد از استارت زدن و روشن شدن خودرو، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و باطری را شارژ کند. در صورتی که در مسیر انتقال انرژی الکتریکی به باطری مشکلی به وجود بیاید، چراغ باتری روشن می‌شود. بعبارتی قطع شدن یا اتصال نامناسب بست سیم دینام به باتری می‌تواند عاملی دیگر برای روشن شدن چراغ باتری باشد. برای رفع این مشکل باید به برقکار یا مکانیکی مراجعه کنید. 

 

5. کاهش ولتاژ خروجی دینام

هر دینام به طور میانگین 8/13 تا 5/14 ولت برق برای شارژ باتری خودرو تولید می‌کند. که البته ولتاژ خروجی هر باطری هم، همین مقدار است. درصورتیکه خودرو بیشتر از مقدار توان تولید از برق استفاده کند، می‌تواند موجب روشن شدن چراغ باطری خودرو شود. لذا توصیه می‌شود بصورت همزمان از برف پاک کن‌ها، چراغ‌ها، سیستم صوتی و کولر استفاده نشود. 

استفاده بیش از حد از سیستم‌های صوتی پرقدرت درصورتی سیستم صوتی از تقویت‌کننده‌های قوی استفاده کند و نسبت به دینام وسیله نقلیه بیشتر انرژی مصرف ‌کنند، می‌تواند منجر به مصرف زیاد برق و در نتیجه، باعث روشن شدن چراغ باتری خودرو شود. به ویژه زمانی که یک ساب ووفر بزرگ و پرقدرت به سیستم اضافه می‌شود.

 

آیا هنگامی که چراغ باطری روشن است، می توانیم خودرو را روشن کنیم؟

بله، در اکثر موارد هنگامی که چراغ باتری روشن می‌شود، می‌توان خودرو را روشن کرد. اما این باید به مدت محدود باشد و تا زمانی که مشکل اصلی رفع نشده است. بهترین راه حل، بررسی دقیق علت روشن شدن چراغ و اقدام به رفع آن است.

 

وقتی چراغ باتری ماشین روشن میشود چه کنیم:

هنگامی که چراغ باتری ماشین روشن می‌شود، انجام اقدامات زیر مفید خواهد بود:

1. تمامی ادوات برقی ازجمله چراغ‌ها، برف پاک کن، سیستم صوتی و غیره را خاموش نمایید.

2. سپس چک کنید که آیا بست‌های باتری ماشین، دینام و جعبه فیوز درست متصل هستند یا خیر و سلامت آن‌ها را نیز بررسی کنید. درصورتیکه مابین بست‌ها گرفتگی وجود داشت، می‌توانید با یک مسواک و با استفاده از محلول آب داغ و نوشابه آن‌ها را تمیز کنید و یا اگر بست‌ها شل شده بودند، آن‌ها را سف کنید.

3. تسمه دینام و دینام را بررسی کرده و مطمئن شوید که به درستی کار می‌کنند. اگر تسمه دینام مشکل دارد، باید به تعمیرگاه مراجعه کنید. 

4. سطح باتری را بررسی کرده و در صورت نیاز، آب دستگاه باتری را تکمیل کنید.

5.اگر مشکل همچنان ادامه دارد، بهتر است به تعمیرگاه متخصص مراجعه کرده و مشکل را دقیق‌تر بررسی کنید.

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


مطالب
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن