تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816832562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحصیل در کانادا دیگر رویا نیست!


واضح آرشیو وب فارسی::

شاید برای هر کسی که در سن پایین و جوانی باشد، تحصیل در کانادا و مهاجرت تحصیلی جزء آرزوهای خیلی بزرگش باشد. باید این را بدانید که با تمام جذابیت‌هایی که تحصیل در کانادا دارد اما در کنارش مقرراتی هم وجود دارد که می‌تواند روی تصمیم نهایی شما تأثیر بگذارد. دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی کانادا از استانداردهای بالایی برخوردار است و تحصیل در آنجا می‌تواند دانش شما را تا بالاترین درجات ارتقا دهد. با آریاناپارس همراه باشید تا درباره شرایط مهاجرت تحصیلی بیشتر بدانید.


مهاجرت تحصیلی

چرا تحصیل در کانادا اهمیت دارد؟

تحصیل در مراکز آموزشی پیشرفته جهان همواره یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند آینده شغلی و زندگی شما را تأمین کند. دلایل زیادی وجود دارد که مراکز آموزشی کانادا را از دیگر کشورهای جهان متمایز می‌کند. مثلا کیفیت آموزش عالی در دانشگاه‌های کانادا از مهم‌ترین دلایل آن است. از طرفی تنوع فرهنگی بالا به خاطر میزان بالای مهاجر در این کشور می‌تواند سطح آموزشی را تا حد زیادی بالا ببرد، چون دانشجوهای برتر از دیگر کشورها وارد دانشگاه‌های کانادا می‌شوند.

از طرف دیگر مقرون به صرفه بودن هزینه‌های تحصیل در کانادا و همچنین امنیت بالای تحصیلی یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند این کشور را از لحاظ مهاجرت تحصیلی در رتبه بالایی قرار دهد.

دریافت اقامت دائم کانادا

باید این را بدانید که تحصیل در کانادا یکی از راه‌هایی است که بعد از گذراندن آن می‌توانید به راحتی اقامت دائم کانادا را بگیرید. یافتن شغل امتیازی را بعد از پایان تحصیلات برای شما ایجاد می‌کند که به واسطه آن می‌توانید در کانادا بمانید.

هزینه تحصیل در کانادا

حتما این موضوع را می‌دانید که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا خیلی ارزان نیست و هر ترم باید شهریه قابل توجهی را پرداخت نمایید. اینکه تو کدام ایالت بخواهید درس بخوانید روی هزینه‌های شما تأثیر خواهد گذاشت. برای همین توجه به درآمد خودتان و وضعیت تورمی که در آن استان مربوطه وجود دارد می‌تواند روی انتخاب شما برای پرداخت شهریه تأثیر بگذارد.

شهریه تحصیل کانادا جدا از اینکه در چه رشته‌ای قصد تحصیل دارید، به‌صورت میانگین سالانه بالغ بر 13 تا 20 هزار دلار، بیمه دانشجویی 500 تا 1000 دلار و کتاب و وسایل درسی بین 150 تا 400 دلار است. بر روی این مبالغ هزینه خورد و خوراک، اسکان، رفت و آمد و تفریح را هم باید اضافه کنید؛ اگر بخواهیم جزئیات هزینه تحصیل در کانادا را به شما بگوییم، می‌توان آن را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • برای لیسانس 1700 الی 5500 دلار کانادا
  • مقطع فوق لیسانس 6 تا 9 هزار دلار کانادا
  • تحصیل در دوره دکترا 4 تا 6 هزار دلار کانادا

ویزای تحصیلی چیست؟

همان طور که از اسم این ویزا هم مشخص است، این نوع ویزا برای تحصیل در یک کشور دیگر صادر می‌شود و کشور مقصد برای تأمین هزینه‌های تحصیل در شرایط خاص این ویزا را صادر می‌کند. البته که هزینه صدور این نوع ویزا در هر کشوری متفاوت است. هر کشور با توجه به شرایط و وضعیت اقتصادی و تحصیلی خود معافیت‌ها و هزینه‌هایی را برای صدور این ویزا در نظر می‌گیرد.

ویزای تحصیلی این موقعیت را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا به مدت حداقل 12 ماه در کشور مقصد به تحصیل بپردازند. با توجه به آنکه میزان آموزش‌های بین‌المللی در خارج از ایران تا حد زیادی افزایش یافته است، تعداد زیادی از دانشجویان اقدام به اخذ این ویزا می‌کنند تا در ادامه بتوانند آن را تبدیل به اقامت دائم در کشور مقصد یا دیگر کشورها نمایند.


تحصیل در کانادا

هزینه اخذ ویزای تحصیلی

هر کشور برای صدور ویزای تحصیلی خود مبالغ متفاوتی را در نظر می‌گیرد. این مبلغ برای کشوری مانند کانادا 1200 تا 1500 دلار است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

هر کشوری با توجه به قوانین مهاجرتی خود یک سری مدارک را برای صدور ویزا لازم دارد. اما تعدادی از این مدارک در بین خیلی از کشورها مشترک است. چند مورد آن به شرح زیر است:

پاسپورت معتبر: قطعا اولین قدم برای حضور در کشورهای دیگر داشتن یک گذرنامه معتبر است که حداقل تا پایان مهلت تحصیل شما در کشور مقصد اعتبار داشته باشد. در عین حال دو صفحه سفید هم از پاسپورت شما خالی مانده باشد. یادتان باشد که اگر پاسپورت باطل شده و استفاده کرده دارید، از تمام صفحات آن کپی بگیرید و داخل مدارک خود به سفارت تحویل دهید.

اثبات دانشجو بودن: اینکه شما برای کدام کشور درخواست ویزای تحصیلی می‌دهید مهم نیست، فقط یادتان باشد که باید تأییدیه از دانشگاه محل تحصیل خود در ایران داشته باشید که نشان دهد شما یک دانشجوی ایرانی هستید که قصد تحصیل در کشور دیگری را دارید.

پذیرش تحصیلی: نامه‌ای که از کشور مقصد برای پذیرش در دانشگاه دریافت کرده‌اید هم باید ضمیمه مدارک شما باشد.

گواهی ترجمه شده مدرک دیپلم یا همان پایان دوره متوسطه: یادتان باشد که مدارک را باید به زبان کشور مقصد ترجمه کنید یا اینکه بدانید آن کشور مدارک شما را با چه زبانی از شما تحویل می‌گیرد.

  • گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی
  • گواهی پایان دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد
  • فرم درخواست ویزا
  • شناسنامه و دو عدد کپی
  • دو قطعه عکس
  • مدارک شغلی
  • گواهی پشتیبانی مالی
  • مدارک زبان
  • انگیزه و دلیل گرفتن ویزای تحصیلی
  • زندگی‌نامه از دوران کودکی تا زمان حال

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های کانادا

برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی در کشورهای مختلف جهان، کانادا یکی از معتبرترین کشورهای جهان به شمار می‌رود. اغلب کسانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند برای رسیدن به آینده‌ای بهتر راهی این کشور شده‌اند و می‌خواهند که در دانشگاه‌های این کشور پذیرفته شوند. به همین دلیل برخی از دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان برتر که می‌توانند با نمره‌های عالی وارد این دانشگاه‌ها شوند بورسیه می‌دهند. این بورسیه‌ها تمام یا بخشی از مخارج تحصیلی دانشجویان را در بر می‌گیرد. این بورسیه‌ها بیشتر به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود و آن‌ها فرصت استفاده از این بورسیه‌ها را دارند.

به‌طور کلی بورسیه‌ها اغلب به سه صورت ارائه می‌شوند که در ادامه با هر کدام آشنا می‌شوید:

اسکالرشیپ و فلوشیپ

این بورسیه معمولا به دانشجویان ممتاز و نخبه تعلق می‌گیرد و کل هزینه زندگی آنان را پرداخت می‌کند. اسکالرشیپ و فلوشیپ در کل دوران تحصیل دانشجو را ساپورت مالی می‌کند تا وی بدون نگرانی فقط به تحصیل خود بپردازد.

هزینه تحقیقات Research Assistantship

بورسیه هزینه تحقیق یا RA به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که برای دانشگاه و اساتید خود کارها و تحقیقات علمی انجام دهند و در قبال آن کمک هزینه تحصیلی دریافت نمایند. این بورس از سوی اساتید به دانشجویان داده می‌شود و در قبال آن دانشجو موظف است نتایج تحقیقات خود را به صورت مقاله به دانشگاه ارائه دهد.

هزینه تدریس Teaching Assistantship

دانشجویانی که می‌توانند به دانشجوهای مقاطع پایین‌تر درس بدهند و تدریس تعدادی از واحدهای درسی را ارائه کنند، می‌توانند در قبال دریافت این بورسیه وظیفه تدریس را در دانشگاه به عهده بگیرند. فرصت‌های تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی این شرایط را مهیا می‌کند تا در وضعیت مناسب‌تری ادامه تحصیل دهند.

بورس تدریس یا TA نسبت به دو بورس قبل مبلغ پایین‌تری خواهد بود، با تمام این اوصاف این بورسیه هم طرفداران زیادی در بین دانشجویان دارد. دانشجویانی که این بورسیه را دریافت می‌کنند در آینده هم می‌توانند روی این شغل حساب کنند و فرصت‌های زیادی برای داشتن مشاغل دانشگاهی برای آنان فراهم خواهد شد.


آریاناپارس

کانادا، کشور رسیدن به رویاها

تحصیل در کانادا آینده‌ای روشن را برای شما خواهد ساخت، تا آن‌جا که بسیاری از جوانان دنیا برای رسیدن به این کشور حاضرند هر کاری که می‌توانند انجام دهند. این کشور شرایط نسبتا خوبی را برای دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا بتوانند با تحصیل در مقاطع مختلف و کسب مدارج علمی بالاتر پله‌های ترقی را یکی بعد از دیگری طی کنند. کارشناسان و مشاوران آریاناپارس به شما کمک می‌کنند که در کوتاه‌ترین زمان راه مهاجرت تحصیلی و تحصیل در کانادا را برای خودتان فراهم آورید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 295]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن