تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816833506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوراکی های مناسب سفر | چه چیزهای با خود نبریم؟


واضح آرشیو وب فارسی::


خوراکی های مناسب سفر

آن‌هایی که تجربه سفرهای مختلف را دارند، می‌دانند که بردن خوراکی مناسب سفر امری مهم است که حتما موقع بستن چمدان باید به آن دقت کنید. البته خوراکی‌هایی که انتخاب می‌کنید، بر حسب نوع سفرتان متفاوت خواهد بود و البته با بعضی محدودیت‌ها هم درباره حمل و مواد غذایی مواجه خواهید بود. بیایید بیشتر درباره خوراکی در سفر و بایدها و نبایدها در این باره صحبت کنیم.


خوراکی‌های مناسب سفر را چطور انتخاب می‌کنید؟

این که چه خوراکی‌هایی باید با خودمان ببریم، در ابتدا به نوع سفرمان بر می‌گردد. در سفرهای یک روزه، مسلما خیلی‌هایمان حتی به بردن وعده‌های کامل غذایی فکر می‌کنیم یا در سفرهای داخلی که به صورت زمینی طی خواهیم کرد، مواد غذایی بیشتری همراهمان می‌بریم. اما برای سفرهای خارجی چه چیزهایی باید در چمدانمان قرار دهیم و چه چیزهایی نباید همراهمان ببریم؟ همچنین شرایط خود شخص نیز در انتخاب بعضی از مواد غذایی موثر است. 
برای مثال، اگر قرار است به سفر خارجی بروید و قصد دارید تا پیاده‌روی‌های طولانی را تجربه کنید، بد نیست از میان وعده‌های مغزی مثل آجیل یا گرانولا بهره ببرید یا حتی شکلات‌های مغزدار در جیبتان داشته باشید. خرما نیز گزینه‌ای عالی برای این گونه سفرها به حساب می‌آید. اگر همراه بچه‌ها به سفر می‌روید، باید مواد غذایی مناسب سن آن‌ها را همراه داشته باشید. 

آیا برای سفرهای خارجی باید با خود غذا ببرید؟

افراد زیادی همیشه به شما پیشنهاد می‌کنند تا در سفرهای خارجی با خود غذای آماده ببرید تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. با توجه به سنگینی غذای آماده، پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه جویی در هزینه‌هایتان به سراغ رستوران‌های غذاهای محلی بروید یا از دکه‌های غذاهای محلی استفاده کنید و چمدان خود را از کنسرو و بسته‌های غذایی پر نکنید. مثلا اگر قصد دارید به گرجستان سفر کنید که از ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان محسوب می‌شود، خوردن غذا در رستوران‌های محلی بعضا از بردن غذای آماده تا این کشور ارزان‌تر خواهد بود و البته تجربه‌ای کامل‌تر از سفر به این کشور را نیز برایتان به ارمغان می‌آورد.
 البته بردن تنقلات، آجیل، شکلات برای سفرهای خارجی، گزینه‌ای مناسب خواهد بود چون عموما این گونه خوراکی‌ها در کشورهای خارجی بسیار گران‌تر از ایران هستند و فضای زیادی از چمدان شما را نیز اشغال نخواهند کرد. 
حتی بعضی‌ها غلات صبحانه را نیز به عنوان خوراکی مناسب سفر که بهتر است با خود همراه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنند که با توجه به این که اغلب هتل‌ها به ارائه صبحانه رایگان می‌پردازند، این مهم نیز خیلی پیشنهاد نمی‌شوند. البته اگر قصد طبیعت گردی، کمپ زدن یا کارهایی از این دست در کشورهای خارجی دارید، مسلما شرایط متفاوت خواهد بود و باید با تجهیزات کامل عازم شوید، گفته‌های ما درباره سفرهای معمول توریستی به مقاصد مختلف است.


خوراکی های مناسب سفر

غذای آماده در سفر

اما اگر به هر دلیل مجبور به بردن غذاهای آماده هستید، کنسروها، نودل‌های آماده و چیزهایی از این دست، خوراکی مناسب سفر به حساب می‌آیند. این مهم مخصوصا برای آن‌هایی که بد غذا هستند پیش می‌آید و حتما خود را مکلف به بردن غذاهای آماده می‌دانند. نودل با توجه به حجم کم و سبک بودن، گزینه‌ای مناسب است و در مواقع لزوم تنها با آب داغ می‌توان آن را آماده کرد.  

خوراکی مناسب سفر که حتما باید همراه ببرید

در کنار مواردی که گفتیم، همراه داشتن بعضی از خوراکی‌ها بسیار خوب است و البته آن‌ها را می‌توانید در مقاصد خود نیز تهیه کنید که اگر به کشورهای خارجی می‌روید، عموما هزینه خرید آن‌ها بیشتر خواهد بود. این خوراکی‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:‌
•    قهوه، چای کیسه‌ای و دمنوش
نوشیدنی‌های گرم از اهمیت بالایی برخوردارند و اگر آن‌ها را به شکل‌هایی که سریع آماده می‌شوند، همراه داشته باشید، می‌توانند کمک حال شما باشند. البته بسیاری از اتاق‌های هتل‌ها دارای دستگاه‌های قهوه ساز هستند اما اگر حتی این مورد را نداشته باشند، حتما یک کتری برقی در خود دارند. بردن چند دمنوش آرامش بخش نیز می‌تواند در روزهای شلوغ سفر برای خوابی آرام به شما کمک کند. 
•    آجیل
آجیل‌ها دارای مواد مغذی بوده و در روزهایی که فعالیت شما بالا خواهد بود و به تفریحات مختلف پرداخته، پیاده روی می‌کنید و از جایی به جای دیگر می‌روید، از مهم‌ترین خوراکی مناسب سفر  به حساب می‌آیند. 
•    میوه‌های خشک
میوه‌های خشک نیز وزن بسیار کمی داشته و خوراکی‌های بدون ضرر و عالی در طول سفر به شمار می‌آیند. بسته‌های میوه خشک را به راحتی می‌توان در کوله پشتی جا داد و در مکان‌های مختلف همراه داشت.
اگر دارای فرزند خرد سال هستید، حتما شیر خشک همراه داشته باشید تا از هزینه سنگین خرید شیر خشک در مقصد در امان بمانید.


خوراکی های مناسب سفر

خوراکی‌های که درون هواپیما نمی‌توانید ببرید!

یک نکته مهم دیگر که در مورد خوراکی مناسب سفر باید بدانید، این است که شما امکان بردن هر نوع خوراکی به داخل هواپیما را ندارید و بعضی از خوراکی‌ها را باید در چمدان خود بگذارید. برای مثال خوراکی‌های مایع و ژل غیر از آب معدنی عموما مجاز نیستند. 
همچنین بر اساس قوانین کشورهای مختلف، یک سری خوراکی‌ها را هم اصلا اجازه ندارید به آن کشورها ببرید. برای مثال، بردن سبزیجات و میوه تازه به خیلی از کشورها ممنوع است و بردن شیر خشک نیز به بعضی از کشورها مجاز نیست. همچنین ورود محصولات لبنی نیز به بعضی کشورها ممنوع اس. با این حال، اغلب مواد غذایی بسته بندی مارک دار را می‌توانید بدون مشکل همراه داشته باشید. این موارد را هم بهتر است وقتی خوراکی مناسب سفر را بسته بندی کرده و در چمدان خود قرار می‌دهید، مد نظر داشته باشید.

همراه مقتدرسیر تابان به کشورهای مختلف جهان سفر کنید

از خوراکی مناسب سفر ، مقاصد مختلف و بایدها و نبایدها گفتیم، اما در نهایت چطور باید به کشورهای مختلف سفر کنیم؟ پیشنهاد ما به شما، مجموعه مقتدرسیر تابان است. شرکت گردشگری خوشنامی که از قدیمی‌ترین برگزار کننده‌های تورهای گردشگری در کشورمان بوده و با ارائه خدمات عالی و همچنین قیمت‌های بسیار خوب رقابتی، اسم و رسمی برایش خودش دست و پا کردن و سفری راحت و ارزان را برایتان رقم خواهد زد.
شما می‌توانید، سوالات خود در رابطه با مقاصد توریستی مختلف را در تماس با شماره ۷۵۲۱۲ – ۰۲۱ با کارشناسان مجموعه مقتدرسیر تابان در میان گذاشته و از آن‌ها برای مشاوره رایگان کمک بگیرید. همچنین برای رزو تور نیز می‌توانید با همان شماره تماس گرفته یا به وبسایت رسمی مجموعه به آدرس mstiran.com مراجعه نمایید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گردشگری
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن