تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816829064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی ۴ مورد از بهترین ارقام نهال گردو با سود زیاد و میزان باردهی بالا!


واضح آرشیو وب فارسی::

از گذشته تا به امروز نهال گردویکی از بهترین و پرسود ترین ارقام میوه در سرتاسر دنیا شناخته میشود. با توجه به کاشت آسان و نگهداری کم هزینه درخت گردو؛ و سازگاری بالای آن با اکثر شرایط آب وهوایی و خاکی و آبی و از همه مهم تر سودآوری بسیار بالای درختان گردو؛ این رقم را به یکی از بهترین و مهم ترین ارقام میوه جهت کاشت در اکثر شهرهای کشورمان تبدیل نموده است. درخت گردو خیلی سریع به بار مینشیند. و عمر اقتصادی بالایی نسبت به سایر درختان میوه دارد. با توجه به شرایط آب وهوایی و اقلیمی در منطقه باغتان میتوانید بهترین نهال های گردو را برای مناطق سردسیری و کوهستانی همچنین مناطقی با آب وهوای گرمسیری و یا گرم و خشک خریداری نموده و با کاشت در باغ از سودآوری حداکثری آن بهره مند شوید.

بهترین ارقام نهال گردو چیست؟


بهترین ارقام نهال گردو چیست؟

مسلما نهال این محصول، در میان انواع مختلف نهال میوه، یکی از پرسودترین و محبوبترین‌ها به شمار می‌رود. به همین جهت سالانه باغداران زیادی نسبت به خرید نهال گردو اقدام می‌کنند. پس اگر شما هم قصد خرید آن را دارید، توصیه می‌کنیم که از میان نهال‌های مختلفی که خریداری خواهید کرد؛ نهال چندلر، خوشه‌ای و ژنوتیپ را نیز به لیست خرید خود بیفزایید؛ زیرا علاوه بر کیفیت عالی، باردهی قابل توجهی را برای باغداران به ارمغان می‌آورند. در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی‌های انواع بهترین نوع گردو آشنا کنیم.

نهال گردو خوشه ای

نهال گردو خوشه ای حدودا سه سال پس از کاشت، باردهی خود را آغاز می‌کند و در صورت رسیدگی اصولی به آن، طول عمری بیشتر از ۱۰۰ سال خواهد داشت. به گفته باغدارانی که باغ خود را با نهال گردو خوشه ای احداث کرده‌اند؛ حداکثر باردهی این نوع درخت در هر هزار متر مربع، ۳ الی ۵ تن می‌باشد.

زمانی که گردوی این درخت به‌طور کامل برسد، خودبه‌خود پوست سبز آن ترک خورده و از میوه جدا خواهد شد. نهال گردو خوشه ای در برابر آفات تا حد زیادی مقاوم است و از این جهت، یکی از نهال‌های محبوب بسیاری از باغداران و کشاورزان به شمار می‌رود. البته در صورت مشاهده هر گونه آفت و بیماری، حتما باید نسبت به برطرف‌کردن آن اقدام نمایید تا به سایر درختان سرایت نکند.

این نهال در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف رشد مناسبی داشته و نسبت به گرمای تابستان و سرمای زمستان مقاوم می‌باشد، اما باز با این‌حال، نیاز به نگهداری و مراقبت دارد؛ تا آسیب خاصی بدان وارد نشود. این نهال برای مناطق سردسیر است. ارتفاع نهال بالغ نیز به 30 تا 60 متر می‌رسد. فاصله کاشت نهال ها بین 6 تا 8 متر باید باشد. قیمت آن بسیار مناسب است. نهال ریشه لخت خوشه‌ای در پاییز و زمستان و نهار گلدانی در بهار به فروش میرسد.

نهال گردو خوشه ای تخم مرغی

نهال خوشه ای تخم مرغی از جمله درختان پربازده است که در همان سال‌های اولیه کاشت، شروع به باردهی می‌کند. کشاورزانی که به کشت و برداشت این نوع گردو مشغولند؛ اظهار داشته‌اند که با نهال گردو خوشه ای تخم مرغی؛ در هر هکتار، حداکثر ۶ تن گردو می‌توان برداشت کرد‌. این درخت در مناطق سردسیری باردهی دیر هنگامی دارد و بهترین دما برای رشد آن، ۱۰_۱۲ درجه سلسیوس است. به طور معمول بر روی هر خوشه، بین ۵-۳۰ گردو به بار می‌نشیند.

این نهال زود بارده، پرگل با گل‌های متوسط بوده که به سرمای هوا حساس است. مغز این میوه گردو زیاد بوده و فصل چیدن این میوه بین اوایل و اواسط مهر ماه بوده و همچنین صرفه اقتصادی بسیاری دارد. پوست گردوها را به راحتی می‌توانید جدا کنید به همین دلیل گردو تخم مرغی از ارقام پرطرفدار نهالستان زرینه محسوب می‌شود.

نهال گردو خوشه ای اسرائیلی


بهترین نهال های گردو

از انواع ژنوتیپ پربازده این نوع گردو بوده و در واقع بهترین نوع گردو و پربارده‌ترین آن است چرا که در هر شاخه بین 15 تا 35 گردو وجود دارد. درختان این نهال از نظر قد و ارتفاع متوسط و پایه کوتاه هستند. پس از دوسال اولیه کاشت بار این نهال را می‌توان برداشت کرد و به بیش‌ترین مقدار خود می‌رسد. بهترین زمان برای پیوند این محصول بین 15 تیر ماه تا ابتدای مرداد ماه است.

نهال گردو ژنوتیپ برتر

نهال ژنوتیپ برتر یکی دیگر از نهال‌های زود بازده می‌باشد که در سال‌های اولیه کاشت، شروع به باردهی خواهد کرد. این درخت در هر هکتار، بین ۷_۸ تن بار می‌دهد و مناسب‌ترین فاصله برای کاشت آن، ۷_۸ متر می‌باشد. نهال گردو ژنوتیپ برتر در برابر هوای سرد مقاوم بوده و مناسب مناطقی تا ارتفاع ۲۰۰۰ متر از سطح دریا است. پوست میوه این درخت، تاحدودی نازک می‌باشد، اما کاغذی نیست! با این حال به راحتی مغز گردو از پوست جدا می‌شود و همین ویژگی، در کنار سایر مزایای دیگر؛ موجب برتری آن نسبت به برخی دیگر از نهال‌ها شده است.

این نهال مختص کشور ایران است و به دلیل جهش‌های طبیعی به آن ژنوتیپ برتر گفته می‌شود. این نهال در دسته نهال‌های پایه کوتاه بوده و شاخ و برگ‌های آن بسیار متراکم است به همین دلیل هنگام کاشت باید باید به فواصل دقت کنید. پوست گردو این درخت معمولی است و همچنین وزن مغز آن  60 درصد از کل میوه را تشکیل می‌دهد و به رنگ قهوه‌ای روشن است. این نوع نهال انواع مختلفی دارد که در زیر به آن اشاره شده:

  • نهال گردو ژنوتیپ برتر تیپ ۶: این نهال مختص مناطق گرمسیری است و پس از کاشت شروع به باردهی می‌کند و در 5 سالگی کاشت به بیش‌ترین مقدار باردهی خود می‌رسد. سالانه 7 تن در هکتار می‌توانید از این نهال‌ها گردو برداشت کنید. البته به این شرط که نهال گردو ژنوتیپ برتر ۶ در مناطق گرمسیری و مرطوب کاشت شود.
  • نهال گردو ژنوتیپ برتر تیپ ۷: نهال گردو ژنوتیپ ۷ با توجه ب کیفیت بالای مغز گردو و باردهی در سال های اولیه کاشت گزینه بسیار مناسبی برای مناطق کوهستانی محسوب می‌شود. این نهال معروف‌ترین و پرطرفدارترین اقلام گردو است که می‌توان اواخر آبان تا اوایل بهار آن را بکارید. باردهی در سال اول اتفاق می‌افتد که بین 8 تا 10 تن بوده و این نهال خود گرده افشان است.
  • نهال ژنوتیپ برتر تیپ ۸: این نهال دیرگل و دیربرگ است و مقاومت بالایی در برابر سرمای زمستان و پاییز دارد. فاصله کاشت نهال گردو ژنوتیپ برتر ۸، باید 7 تا 8 متر باشد و ارتفاع مناسب برای این محصول 2000 متر از سطح دریاست.
  • نهال گردو ژنوتیپ برتر تیپ ۹: یکی از ارقام اصلاح شده گردو بوده و جزو بهترین نوع‌های تولید شده در این نهالستان گردو است. این نهال بهترین نژاد درخت گردو برای سرمایه گذاری بلندمدت محسوب می‌شود که وارداتی بوده و خاستگاه آن در کشور کاناداست. میزان باردهی این نهال به 8 تن در هر هکتار می‌رسد. این نهال را می‌توان در مناطق سردسیر و معتدل کاشت و حتی تا دمای 20- را میتواند تحمل کند.

اهمیت خرید بهترین ارقام نهال گردو از نهالستان

خرید نهال گردو از نهالستان به ویژه در فرآیند کاشت و تولید درختان گردو دارای اهمیت چشمگیری است. نهالستان‌ها به طور مختصر مراحل مهمی از دوره زندگی یک درخت را پشتیبانی می‌کنند؛ از جمله تولید، جوانه‌زنی، انتخاب ارقام متناسب با شرایط منطقه، و حفظ کیفیت نهال‌ها. نهال‌هایی که از نهالستان خریداری می‌شوند، معمولاً دارای جذرهای قوی و سالم، پیوستگی بهتر به خاک، و کمترین احتمال برخورد با بیماری‌ها و آفات هستند. این ویژگی‌ها به کاشت موفق‌تر و سریع‌تر درختان گردو کمک می‌کنند و موجب محصول‌دهی بهتر و بیشتر می‌شوند.

علاوه بر این، نهالستان‌ها به خریداران خدمات مشاوره‌ای و توصیه‌های متخصصانه ارائه می‌دهند که به بهترین‌شکل از انتخاب ارقام مناسب برای شرایط آب و هوایی و خاک منطقه کمک می‌کند. همچنین، کارشناسان نهالستان‌ها می‌توانند راهنمایی‌هایی در مورد مراحل کاشت، آبیاری، تغذیه، و مراقبت از درختان ارائه دهند. این ارتباط مستقیم با متخصصان و تجربیات آنها، به شما کمک می‌کند تا بهینه‌ترین شرایط رشد و عملکرد را برای درختان گردو خود ایجاد کنید. در نتیجه، خرید نهال گردو از نهالستان نه تنها به ایجاد یک مزرعه پایدار و موفق کمک می‌کند، بلکه از ابتدایی مهم و حیاتی در مسیر تولید محصول با کیفیت و بهره‌وری بالا می‌باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


مطالب
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن