تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814436890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنبل‌ها بخوانند! ساده‌ترین راه برای ورزش کردن توسط حامدیان اسپرت لو رفت!


واضح آرشیو وب فارسی::

هنگامی که کلمه بدنسازی را می‌شنویم به یاد باشگاه می‌افتیم. اکثر مردم فکر می‌کنند که نمی‌توانند در محیط خانه برنامه بدنسازی داشته باشند و اقدام به ثبت نام در باشگاه می‌کنند. در واقع این موضوع اصلاً درست نیست. افرادی هستند که اقدام به تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی می‌کنند و نیازی به رفتن به محیط‌هایی مثل باشگاه‌های مختلف در خود نمی‌بینند. اگر شما هم جز افرادی هستید که برای رفتن به باشگاه زمان کافی ندارید و دنبال بهانه برای تمرین نکردن می‌باشید، باید بدانید که می‌توانید تجهیزات بدنسازی را وارد خانه خود کنید و در خانه ورزش کنید.



تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی | حامدیان اسپرت
تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی | حامدیان اسپرت

دلیل تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی

افراد مختلف به‌دنبال بهانه‌های متفاوت برای نرفتن به باشگاه می‌باشند. بعضی از افراد برای انجام ورزش تایم کافی ندارند و شاغل می‌باشند در نتیجه تمرین کردن در باشگاه برای آن‌ها بسیار سخت است. افراد دیگری هستند که توانایی پرداخت هزینه باشگاه را ندارند، آن‌ها ترجیح می‌دهند تا در خانه این کار را انجام دهند. بعضی از افراد از فضای باشگاه چندان خوششان نمی‌آید و یا برای رفت‌و‌آمد دچار مشکل هستند. همچنین مادرانی که شاغل هستند نمی‌توانند به راحتی به باشگاه بیایند زیرا پس از اتمام کار باید به خانه بروند و به فرزندانشان رسیدگی کنند. این افراد باید بدانند که انجام ورزش بدنسازی در منزل به هیچ عنوان به این معنی نیست که شما تمرینات را درست انجام نمی‌دهید بلکه با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید فعالیت بدنی خوبی را داشته باشید.

نکات ضروری برای ایجاد باشگاه خانگی

برای اینکه بتوانید یک باشگاه بدنسازی خانگی ایجاد کنید باید همه موارد مربوط به ایمنی را در محیط خانه رعایت کنید. زمینی که می‌خواهید باشگاه را در آن طراحی کنید باید امن باشد و مانع رسیدن‌آسیب به فرد شود. بهتر است که قسمت کف باشگاه خانگی شما از موکت باشد و یا اینکه از کفپوش‌های مخصوص استفاده کنید. افرادی که می‌خواهند از دستگاه‌های ورزشی مثل دستگاه هوازی استفاده کنند باید پریز‌های متعدد و کافی برای این دستگاه‌ها وجود داشته باشد. شما می‌توانید با حداقل امکانات و هزینه بسیار کم، یک محیط ورزشی جالب و خانگی برای خود درست کنید.

مزایای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی

  • دسترسی آسان به محیط ورزشی
  • رسیدن‌به وزن‌ایده‌آل با فراهم‌ کردن یک اتاق‌ تمرین‌ مناسب
  • ایجاد انگیزه و اشتیاق زیاد برای انجام ورزش
  • به‌ وجودآوردن یک باشگاه بدنسازی خانگی با حداقل امکانات
  • زیاد شدن نظم و انضباط
  • صرفه‌جویی در وقت
  • کم کردن استرس
  • داشتن وقت بیشتر برای در کنار خانواده بودن
  • لوازم ورزشی شخصی
  • و...

لوازم مورد نیاز برای ایجاد یک باشگاه بدنسازی خانگی

نگه داشتن وسایل بدنسازی در خانه باعث می‌شود که شما تشویق به انجام ورزش شوید و پشتکار فراوان در این کار داشته باشید. شاید فکر کنید که خرید تجهیزات بدنسازی برای محیط خانه دور از دسترس باشد و یا اینکه محیط‌ کافی برای‌گذاشتن این وسایل نداشته‌ باشید. اما باید این مسأله را در نظر بگیرید که شما می‌توانید با خرید بعضی از وسایل بدنسازی و گذاشتن‌ آن‌ها در منزل، ماه‌ها از پرداخت‌ هزینه‌ به‌ باشگاه‌ بی‌نیاز باشید. در اینجا به بعضی از وسیله‌های بدنسازی که برای ساخت باشگاه بدنسازی خانگی مورد نیاز است اشاره می‌کنیم.

دستگاه هوازی

ورزش‌های هوازی چندین سال است که طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و به خاطر اکسیژن رسانی بیشتر در بدن و همچنین نشاطی که ایجاد می‌کند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. در این میان دستگاه‌های هوازی نیز وجود دارد که افراد علاقمند به استفاده از آن می‌باشند و حتی افرادی که می‌خواهند باشگاه بدنسازی خانگی ایجاد کنند می‌توانند از این وسیله‌ها استفاده کنند. دستگاه‌های هوازی باعث می‌شوند که اکسیژن‌رسانی بیشتری به اعضای بدن انجام گیرد و در نتیجه باعث سوخت و ساز بیشتر در بدن و کاهش وزن شود. انواع دستگاه هوازی عبارتند از: تردمیل، ایربایک، ماشین پله نوردی، دستگاه روئینگ، دوچرخه ثابت الپتیکال یا دستگاه اسکی.

ایربایک پروفیتنس

ایربایک پروفیتنس یکی از لوازم‌ بدنسازی و در واقع‌ دوچرخه‌ای‌‌ ایستاده‌‌ می‌باشد که برای ورزش در خانه بسیار مفید است. این وسیله جای کمی را اشغال می‌کند و کار با آن بسیار آسان می‌باشد‌. مقاومت این دستگاه زیاد می‌باشد و بر روی تمام قسمت‌های بدن با بالابردن ضربان قلب کار می‌کند. پروفیتنس با طراحی این دوچرخه که توانایی آن بسیار زیاد می‌باشد و افراد سنگین وزن هم می‌توانند از آن استفاده کنند، توانسته‌است طرفداران زیادی پیدا کند. زین ایربایک پرو فیتنس طبی می‌باشد و امکان تنظیم آن بصورت عمودی و افقی وجود دارد. همچنین تله متری ضربان قلب محبوبیت آن را دو چندان کرده است.



ایربایک پروفیتنس | حامدیان اسپرت
ایربایک پروفیتنس | حامدیان اسپرت

سازه trx (تی ار ایکس)

سازه trx وسیله‌ای برای بسته‌شدن بند تی آر ایکس و سایر تجهیزات می‌باشد. این سازه برای محیط‌هایی که سقف ندارند مورد نیاز است. سازه تی ار ایکس برای بستن‌کش، طناب صعود و کیسه بوکس مورد‌ استفاده‌ قرار‌ می‌گیرد. جنس آن از فولاد است و توان تحمل وزن بالا را دارد. همچنین این سازه از رنگ کوره‌ای ضد سایش تشکیل‌شده که استفاده از تجهیزات هیچ آسیبی به آن نمی‌زند‌.

بند تی آر ایکس

اگر قصد دارید تا عضلات زیبایی بسازید و یا بدنی منعطف داشته باشید از بند تی آر ایکس استفاده کنید. این بند متشکل از قلاب و حلقه می‌باشد که به یک قلاب سقفی وصل می‌شود. این بند از تعدادی بند آویزان با قابلیت تنظیم تشکیل‌شده است. کاربرد بند تی آر ایکس برای عضله‌سازی و چربی سوزی و تعادل می‌باشد.

میله هالتر بدنسازی

این میله آهنی می‌باشد و از وسایل ضروری پاورلیفتینگ و بدنسازی است. این میله برای قراردادن صفحات هالتر بکار می‌رود. بخاطر استفاده از وزنه‌های سنگین این میله باعث افزایش حجم عضلات می‌شود. بر روی این میله عاج هوایی قرار دارد که مانع لغزندگی دست ورزشکاران می‌شود.

پد اسکات

پد اسکات فوم ضخیمی می‌باشد که دور میله اسکات‌ پیچیده‌می‌شود. این پد دور میله قرارگرفته و باعث کم شدن فشار وارد به استخوان می‌شود و کمک می‌کند راحت‌تر بتوانیم هالتر را بالا ببریم. این پد فقط با میله هالتر و لوازم مخصوص به خود استفاده می‌شود. جنس آن نرم و لطیف می‌باشد و وزن آن کم است و مشکلی در تعادل شما ایجاد نمی‌کند.

صفحه هالتر

صفحه‌ای پرکاربرد می‌باشد که در باشگاه‌های‌ ورزشی بسیار مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد. استفاده از این صفحه باعث حجیم‌ کردن ماهیچه‌ها می‌شود. و قدرت بدنی را زیاد می‌کند این صفحه دایره‌ای می‌باشد و در وسط آن یک حفره وجود دارد که محل قرار‌دادن آن در دستگاه‌های بدنسازی و میله هالتر می‌باشد.

دمبل

وسیله ورزشی می‌باشد که اندازه کوچکی دارد و برای تمرینات ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس آن از فلز می‌باشد و از گچ نیز گاهی اوقات ساخته‌می‌شود. دمبل برای تمرینات قدرتی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و به صورت جفتی هم از آن استفاده می‌شود.

کش پاور باند

اگر از جمله افرادی هستید که نمی‌توانید به باشگاه بروید و حتی در زمستان حوصله رفتن به باشگاه را ندارید، کش پاور باند می‌تواند برای انجام ورزش‌های قدرتی در خانه بسیار مفید باشد. این کش به گونه‌ای طراحی می‌شود که در یک مسیر کشیده‌شده و نیروی مقاومت آن در جهت عکس عمل می‌کند و این برای تمرینات قدرتی بسیار مفید است. در بیشتر تمرینات ورزشی می‌توانید از این کش استفاده کنید این کش در چربی سوزی و تقویت عضلات بسیار مفید می‌باشد و می‌توان در محیط‌های مختلف از آن استفاده کرد.

چرخ شکم (رولر شکم)

این وسیله ابزاری مناسب برای تمرین در خانه می‌باشد و به شکلی است که در هنگام تمرین به صورت مستقیم بر روی عضلات شکم و کمر تأثیر می‌گذارد. همچنین بر روی آن غلطکی روکش مانند قرار داده‌می‌شود تا ورزشکار بتواند به راحتی در هنگام ورزش از آن استفاده کند.

فوم رولر

فوم رولر که امروزه بسیار مورد توجه ورزشکاران قرارگرفته است، استفاده فراوانی از آن در ورزش بدنسازی می‌شود. یک وسیله جدید برای بالا بردن انعطاف‌پذیری عضلات و ریکاوری آن‌ها می‌باشد. برای تسکین درد، گرفتگی عضلانی و ماساژ نیز به کار برده‌می‌شود. همچنین این ابزار می‌تواند در کم کردن علائم فیبرومالاژیا جلوگیری از آسیب دیدگی، کم کردن سلولیت و ریلکس شدن عضلات بدن مؤثر باشد.

بوسوبال

به شکل توپ نصف شده می‌باشد که قسمت زیر آن صاف و محل قرارگیری بر روی زمین می‌باشد و روی آن به شکل توپ و قابل انعطاف می‌باشد. پرکاربردترین قسمت آن همان قسمت رویی است. بوسوبال به نام توپ تعادل هم نامیده می‌شود. این وسیله باعث تقویت عضلات و تعادل بدن می‌گردد و باعث می‌شود تا ورزشکار کالری بیشتری بسوزاند.

ترامپولین ورزشی

ترامپولین که همان تشک پرش نیز نامیده می‌شود یکی از وسیله‌های مهم ورزش ژیمناستیک می‌باشد. این وسیله در تمریناتی که مربوط به آمادگی جسمانی می‌باشد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پریدن بر روی این وسیله باعث افزایش ضربان قلب و اکسیژن‌رسانی بیشتر می‌شود. همچنین این وسیله می‌تواند در تقویت عضلات بسیار مؤثر باشد. تقویت عضلات قلب و ماهیچه‌ها در کنار هم می‌تواند موجب کاهش وزن شود و در حفظ تعادل و هماهنگی بسیار مؤثر است.

دستگاه کوانتوم آنالایزر

این دستگاه شبیه آزمایش خون می‌باشد اما نیازی به خون گیری ندارد و در زمان 1 دقیقه کل بدن را آنالیز میکند. همچنین توان تشخیص میزان کمبود ویتأمین، املاح ودیگر مواد موجود در بدن را دارا می‌باشد. تمام اندام‌های بدن دارای مغناطیسی می‌باشند که اختلال در آن‌ها باعث به هم ریختن کل بدن می‌شود. کوانتوم آنالایزر می‌تواند این مغناطیس‌ها را اندازه‌گیری کرده و سلامتی فرد را مورد بررسی قرار دهد. این دستگاه غیر تهاجمی می‌باشد و دردی ندارد دقت آن بالا است و بدن را کامل آنالیز می‌کند. وجود این دستگاه در باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی بسیار مفید و مهم می‌باشد. توسط این دستگاه می‌توانید مشکلات بدنی فرد را چک کرده و به او گزارش دهید تا بتواند با رفع نیاز‌های بدن خود توان بدن را بالاتر برده و حرکات ورزشی را راحت‌تر انجام دهد.

کوانتوم آنالایزر نسل 10 کمک می‌کند تا ورزشکار از مشکلات درونی خود و کمبود ویتأمین و املاح آگاه شود و درصدد رفع نیاز‌های بدن خود بر آید. دستگاه کوانتوم آنالیزر را می‌توانید از وسایل و لوازم ورزشی اصفهان (حامدیان اسپرت) تهیه کنید برای خرید این دستگاه می‌توانید از طریق شماره تماس‌هایی که در سایت وجود دارد با کار‌شناسان مشورت کرده و این وسیله را با قیمتی مناسب و ضمانت کالا تهیه نمایید.



دستگاه کوانتوم آنالایزر نسل 10 / حامدیان اسپرت
دستگاه کوانتوم آنالایزر نسل 10 / حامدیان اسپرت

کراس فیت

به مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی که با شدت زیادی انجام می‌شود و ترکیبی از تمرینات قدرتی هوازی می‌باشد گفته می‌شود. هدف این ورزش بالا بردن مقاومت و تحمل، بهبود انعطاف‌پذیری بدن، بالا بردن سرعت و افزایش تمرکز و تعادل می‌باشد. خرید لوازم کراس فیت با توجه به تمریناتی که هر فرد انجام می‌دهد متفاوت می‌باشد. تمرینات این ورزش با شدت بالا انجام می‌گیرد و کیفیت وسایلی که خریده می‌شود بسیار مهم می‌باشد. زیرا کیفیت بالا باعث ماندگاری بیشتر می‌گردد. برای اینکه بتوانید تجهیزات کراس فیت را با قیمت مناسب بخرید می‌توانید آن را از فروشگاه حامدیان اسپرت تهیه کرده و با اطمینان از اصالت و کیفیت کالا از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

یکی از علت‌های فرار مردم از باشگاه خانگی تصور آن‌ها به خاطر هزینه زیادیست که در ساخت این باشگاه می‌شود. زمانی می‌توانیم بگوییم که یک باشگاه خانگی برای شما هزینه هنگفتی دارد که شما بخواهید تمام وسایل بدنسازی را در آن فراهم کنیم اما اگر به دنبال عضله‌سازی و بالا بردن قدرتتان هست نیازی به تهیه همه تجهیزات در محیط خانه نیست داشتن چند وسیله ضروری که بیشترین کاربرد را دارد می‌تواند در ایجاد باشگاه خانگی به شما کمک کند.اگر می‌خواهید وسایل مورد نیاز برای باشگاه خانگی خود را از مکانی معتبر تهیه کنید می‌توانید آن را از وسایل و لوازم ورزشی اصفهان (حامدیان اسپرت) با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا تهیه نمایید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 560]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن