تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798686757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسیر رویش دلالان و باندهای مافیایی در فوتبال به عنوان آثاری از فساد و فعالیت‌های غیرقانونی در این صنعت شناخته می‌شود.


واضح آرشیو وب فارسی::

مسعود اقبالی، مدرس ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا، در یادداشتی که به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار داده، به بررسی فعالیت باندهای مافیایی و حرکت دلالیسم در صنعت فوتبال پرداخته است.

در این یادداشت آمده است که فوتبال به عنوان یک صنعت پرسود، دارای گردش مالی بسیار بالاست و فعالان این صنعت نسبت به تورم موجود، درآمدهای بالایی را به دست می‌آورند. با این حال، باندهای مافیایی و دلالیسم با توغل در نهادهای قانونی، تلاش می‌کنند تا منافع این صنعت را به جیب گروه‌های خاصی واریز کنند. آنها با نفوذ در ساختارهای قانونی، قدرت و تأثیر خود را افزایش می‌دهند و به منافع شخصی خود می‌پردازند.

با این حال، نکته قابل سپری شدن این است که فساد مالی در صنعت فوتبال به دلیل آثار منفی و ناعادلانه‌ای که در جامعه به وجود می‌آورد، نمی‌تواند از چشم مردم پنهان بماند. نتیجه این فساد مالی، نابرابری غیرعادلانه و آشکار در سطوح مختلف باشگاهی است که آسیب‌های جدی به ساختار و روند رقابت‌ها و عدالت در فوتبال ایجاد می‌کند.

مسعود اقبالی در این یادداشت به آثار نامطلوب فساد مالی در فوتبال اشاره کرده و نکته‌ای که باید توجه کرد، این است که برای حفظ عدالت و سالمت صنعت فوتبال، نیاز به مبارزه با باندهای مافیایی و دلالیسم و تقویت نهادهای قانونی است.

 




 


نارضایتی‌ها و لجام گسیختگی‌های طبقاتی در سطوح مختلف باشگاهی، می‌تواند منجر به انقراض و از هم پاشیدگی فوتبال شود. بدون شک، عامل اصلی و تعیین‌کننده در فوتبال جهانی، میزان سرمایه‌گذاری مالی و استخدام نیروی متخصص با یک برنامه‌ریزی راهبردی بلندمدت است. تا زمانی که این ساختار تشکیلاتی و مدیریتی شکل نگیرد و به عملیاتی مبدل نشود، فوتبال قادر به دست‌یابی به رنگ توسعه نخواهد بود.

باید به این واقعیت پذیرفته شود که فوتبال یک کمپانی پرسود است که تولید، توزیع و مصرف در آن بسیار حائز اهمیت است. اگر نتوانیم ابزار تولید برای پرورش بازیکنان را در اختیار داشته باشیم و اگر نیروی کارآزموده و متخصص را برای راه‌اندازی این فرآیند تولید به کار نگیریم، قادر به تولید یک محصول کارآمد مانند بازیکن استاندارد نخواهیم بود. این بی‌توجهی به خروجی مورد نیاز، باعث می‌شود بازیکنان در بازار داخلی و جهانی جایی نداشته باشند و بازار داخلی نتواند به کیفیت لازم دست یابد.

به منظور رسیدن به توسعه فوتبال، ضرورت دارد تا ساختارهای تشکیلاتی و مدیریتی مناسب در نظر گرفته شوند. این شامل سرمایه‌گذاری مالی مناسب، برنامه‌ریزی راهبردی بلندمدت، استخدام نیروی کارآزموده و متخصص، توجه به تولید بازیکنان استاندارد، و ایجاد بازار داخلی و جهانی قوی است. با ایجاد چنین ساختارهای قوی و حرفه‌ای، فوتبال قادر خواهد بود به توسعه و پیشرفت مستمر خود ادامه دهد و به عنوان یک صنعت پویا و موفق در جهان شناخته شود.


زمانی‌که بازار تولید کفایت لازم را نداشته باشد و توزیع آن به هرج و برج کشیده شود، مافیای نقل و انتقالات وارد عمل می‌شود و از بی‌قانونی حاکم استفاده کرده و از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد، در عین حال مدیران غیرمتخصص وارد عمل می‌شوند، نقل‌وانتقالات بازیکن و مربی تحت حاکمیت دلالیسم غیرقانونی قرار خواهد گرفت و نظارت و کنترل این فرایند در اختیار مثلث مدیر، مربی و کارگزار غیرمتخصص و غیرقانونی خواهد بود و بازیکنان با مدیریت این افراد جابجا می‌شوند.

دغدغه اصلی باید این باشد که تغییرات اساسی صورت گیرد، سرمایه‌گذاری و نیروهای متخصص به کار گرفته شوند و یک برنامه درازمدت در دستور کار قرار گیرد اما فوتبالی که بخش خصوصی توان اداره آن را ندارد، در اختیار الیگارشی مالی دولت قرار می‌گیرد و بودجه دولتی با توجه به پشتیبانی طرفداران، میان باشگاه‌ها تقسیم می‌شود و کنترل و نظارتی بر هزینه کرد آن منظور نمی‌شود که همین امر موجب سوء استفاده افراد پشت پرده قرار می‌گیرد؛ رابطه سالاری، جایگزین شایسته سالاری می‌شود و فوتبال به میدان تاخت و تاز افرادی تبدیل خواهد شد که بویی از مناسبات حاکم و مرسوم در دنیا ندارد.»






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 577]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن