تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799280247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاوت انواع غذای سگ و گربه


واضح آرشیو وب فارسی::

امروزه نگهداری از حیوانات خانگی از جمله سگ و گربه در میان بسیاری از مردم رواج یافته است. این حیوانات دوست‌داشتنی برای اینکه زندگی راحت‌تری در کنار ما داشته باشند نیازمند توجه و مراقبت هستند. یکی از نکات بسیار مهم در نگهداری از سگ و گربه‌ توجه به تغذیه آنها است. افرادی که به طور هم‌زمان از سگ و گربه نگهداری می‌کنند بسیاری مواقع توجهی به تفاوت غذای سگ و گربه ندارند و ممکن است غذای این حیوانات را به یکدیگر بدهند. این کار اشتباه است؛ زیرا سگ و گربه دو حیوان بسیار متفاوت از همدیگر هستند و نیازهای غذایی آنها نیز با یکدیگر تفاوت دارد و همین مسئله در تغذیه آنها ایجاد تفاوت می‌کند.

یکی از این تفاوت‌های غذای سگ و گربه در این است که بدن گربه قادر به تولید مواد مغذی برای سوخت‌وساز بدن نیست؛ درحالی‌که بدن سگ‌ها قادر به تولید برخی مواد مغذی و ویتامین‌ها همچون ویتامین A، ویتامین C  و نیاسین است. همچنین توانایی تحمل و جذب میزان بالایی از برخی مواد همچون ویتامین D  در بدن گربه وجود دارد؛ درصورتی‌که سگ‌ها در اثر استفاده بیش از حد این ویتامین دچار مسمومیت می‌شوند.

 تفاوت غذای سگ و گربه در نوع غذای آنها نیز دیده می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم:

تفاوت غذای خشک سگ و گربه

یکی از غذاهای بسیار رایج که سگ و گربه از آن استفاده می‌کنند غذای خشک است. این غذا به‌صورت کاملاً متفاوت برای سگ و گربه تهیه می‌شود و با توجه به کالری و مواد موردنیاز این حیوانات دوست‌داشتنی تولید می‌گردد. نیاز بیشتر گربه‌ها به غذا و دریافت مقدار بیشتری پروتئین، ویتامین و کربوهیدرات باعث می‌شود غذای آنها میزان بیشتری از این مواد را در خود داشته باشد و این مسئله باعث تفاوت غذای سگ و گربه می‌شود. از طرفی به دلیل اینکه دهان گربه‌ها کوچک است اندازه غذای خشک آنها نسبت به غذای سگ‌ها ابعاد کوچک‌تری دارد.

تفاوت غذای کنسروی سگ و گربه

یکی دیگر از تفاوت‌های غذای سگ و گربه در غذای کنسروی آنها است. در غذای کنسروی گربه‌ها چربی بیشتری استفاده می‌شود که این میزان برای سگ‌ها مناسب نیست.

همچنین میزان پروتئین غذای کنسروی گربه بیشتر از غذای کنسروی سگ است و این مسئله باعث می‌شود سگ‌ها در صورت خوردن غذای گربه دچار مشکلات گوارشی و یا پانکراتیت شوند. در غذای نیمه‌مرطوب سگ همچنین نوعی ماده به نام «پروپیلن گلیکول» وجود دارد که برای سگ‌ها بی‌خطر است؛ اما میزان بالای آن می‌تواند مشکلاتی را در سلامت گربه‌ها ایجاد کند.


انواع غذای سگ خانگی

خرید غذای سگ خانگی باید با توجه به چه اصولی انجام شود؟

تغذیه سگ نقش مهمی در رشد، فعالیت و حفظ وضعیت بدنی این حیوان دوست‌داشتنی دارد. زمانی که تغذیه سگ مناسب باشد حیوان سرحال، شاداب و سالم است و انرژی کافی را برای انجام همه کارها دارد. به دلیل اهمیت غذای سگ، امروزه برندهای متفاوت دست به تولید انواع مختلفی از غذاهای سگ زده‌اند. مهم‌ترین نکته در مورد غذای سگ این است که این غذا باید دارای ترکیب متعادلی از پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد. میزان به‌کاررفته هرکدام از این مواد، با توجه به وضعیت جسمی سگ و شرایطی که در آن زندگی می‌کند  متفاوت است. سن و نژاد سگ نیز در نوع تغذیه او تأثیرگذار می‌گذارند. برای خرید غذای سگ خانگی باید به تمام نکات گفته شده توجه شود تا سگ بتواند تمام مواد لازم را از تغذیه خود دریافت کند و دچار مشکلی نشود.

به‌صورت کلی دو نوع غذای سگ خشک و مرطوب در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود. تفاوت این دو نوع غذا در میزان رطوبت بین آنهاست. غذای خشک رطوبتی در حدود ۳ تا ۱۲ درصد دارد درحالی‌که غذای مرطوب ۵۰ تا ۸۵ درصد رطوبت دارد. این رطوبت بر میزان ماندگاری غذا نیز تأثیر می‌گذارد به‌طوری‌که غذای مرطوب به دلیل رطوبت خود زودتر فاسد می‌شود. میزان کالری این غذاها نیز با یکدیگر متفاوت است به‌طوری‌که سگ باید حدود ۲ تا ۳ برابر بیشتر غذای مرطوب مصرف کند تا همان میزان کالری غذای خشک را دریافت نماید.

 برای خرید غذای سگ خانگی بهترین کار این است که با توجه به نظر یک متخصص و دامپزشک اقدام به خرید و تهیه غذا نمایید؛ زیرا همان‌طور که گفته شد سگ‌ها بنا بر شرایط خاص خود، به میزان متفاوتی از دریافت کالری در طول روز نیازمندند.

قیمت غذای گربه با توجه به چه عواملی تعیین می‌شود؟

گربه‌های دوست‌داشتنی شما برای سالم ماندن و داشتن عمر دراز در کنار شما، نیاز به یک تغذیه سالم دارند. اگر شما در مورد تغذیه حیوان خود اطلاعات کافی نداشته باشید ممکن است این حیوان را به خطر بیندازید. گربه یک حیوان گوشت‌خوار اجباری است؛ یعنی برای اینکه زنده بماند به گوشت نیاز دارد. به دلیل اینکه گوشت از پروتئین تشکیل شده غذای گربه حتماً باید حاوی پروتئین باشد و سبزی‌ها و کربوهیدرات میزان کمتری از آن غذا را تشکیل دهند.

غذای گربه به دو نوع خشک و تر تقسیم می‌شود. در هر دوی این دو غذا پروتئین درصد بالایی را تشکیل می‌دهد و کربوهیدرات، چربی‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آب درصد کمتری را به خود اختصاص می‌دهند. اینکه کدام نوع غذا مناسب گربه شماست بیشتر به سلیقه گربه شما باز می‌گردد. همان‌طور که می‌دانید غذای خشک کمتر از ۲۰ درصد آب دارد و ممکن است تردی و خشکی آن برای بسیاری از گربه‌ها لذت‌بخش باشد؛ اما ممکن است گربه دیگری بافت نرم کنسروها را ترجیح دهد و یا بدن او به رطوبت کنسروها نیاز داشته باشد و به مصرف آنها تمایل پیدا کند.


غذای گربه ارزان قیمت

اینکه کدام غذا مناسب گربه شماست می‌تواند با کمک راهنمایی یک دامپزشک مشخص شود. بسیاری مواقع افراد در جستجوی قیمت غذای گربه ارزان هستند. بدیهی است هزینه‌های گربه گاهی می‌تواند زیاد باشد و همین مسئله باعث می‌شود افراد قیمت غذای گربه ارزان را ترجیح دهند. با تمام این وجود باید توجه داشت یک غذای گربه ارزان نیز باید تمام نیازهای بدنی گربه شما را پاسخگو باشد تا بتواند سلامت گربه را تأمین کند. پس به مواد تشکیل‌دهنده غذای گربه خود با وجود ارزان‌بودن حتماً توجه داشته باشید.

پت‌شاپ پت استور؛ فروشگاهی ایدئال برای خرید ملزومات حیوان خانگی

امروزه پت‌شاپ‌های اینترنتی بسیاری در دسترس شما قرار دارند. این پت‌شاپ‌ها به شما کمک می‌کنند تا با کمترین زحمت و با بیشترین سرعت به آنچه برای حیوان خانگی خود نیاز دارید برسید. پت‌شاپ پت استور یکی از پت‌شاپ‌های بسیار معروف است که سعی کرده تمام لوازم و غذاهای موردنیاز حیوان خانگی شما را در یک فروشگاه اینترنتی گرد هم آورد. پت‌شاپ پت استور نه‌تنها تنوع بالایی در محصولات خود دارد؛ بلکه تنوع قیمت‌ محصولات آن نیز بسیار بالا است.


فروشگاه آنلاین غذای سگ و گربه پت استور

شما به‌راحتی می‌توانید با جستجو در این پت‌شاپ محصولات متنوع آن را با یکدیگر مقایسه کنید و وسیله موردنظر خود را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت تهیه نمایید. خرید از پت‌شاپ پت استور به دلیل تنوع محصولات آن می‌تواند خریدی دلچسب و لذت‌بخش برای شما و حیوان خانگی‌تان باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن