تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798646448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مواد تشکیل دهنده رژلب


واضح آرشیو وب فارسی::

امروزه استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی بسشیار گسترده است و کشور ما نیز یکی از پر مصرف ترین کشور ها در ضمینه محصولات آرایشی و بهداشتی است بنابر این بهتر است بدانیم که در محصولاتی که روزانه استفاده میکنیم از چه محصولاتی استفاده می شود .

رژلب یکی از محصولاتی است که به صورت روزمره مورد استفاده قرار میدهیم و جزو مواد پر مصرف در صنعت آرایشی و بهداشتی است ، این محصول ترکیبی از روغن های ضروری ، وکس ها ، نرم کننده ها ، نگهدارنده ها ، اسانس و رنگ و ... بدست می آید . نحوه ترکیب این مواد و استفاده از مواد اولیه با کیفیت در تولید محصولات آرایشی میتواند بسیار روی کیفیت نهایی محصول و درنتیجه مستقیما بر روی سلامت شما تاثیر گذار است .

 

موم ها :

پایه اصلی تمامی رژلب ها موم ها هستند ، موم ها در رژلب های جامد کاربرد دارند و خاصیت جامد بودن رژ ها از این محصولات است .

موم زنبور عسل یا بیزوکس مهم ترین موم مورد استفاده در تولید رژ لب است ، کلا از موم زنبور عسل در تولید بسیاری از محصولات از جمله موم های اپیلاسیون نیز مورد استفاده است ! این موم هم قیمت مناسبی دارد و خواص ضد التهابی بسیار مناسبی دارد که در محصولات آرایشی بهداشتی توصیه می شود.

موم کاندلیلا یا کاندلیلا وکس از دیگر محصولاتی است که در محصولات آرایشی و بهداشتی با کیفیت میتوان اسم انرا مشاهده نمود ، این ماده از گیاه گل شمعک گرفته می شود و به صورت شیمیایی نیز قابل سنتز و تولید می باشد اما عمده آن در بازار به صورت طبیعی است . استفاده از وکس کاندلیلا نیز مشابه به موم زنبور عسل است و خاصیت ضد التهابی بسیار مناسبی به پوست می دهد و همچنین باعث جامد شدن رژ لب می شود . نقطه ذوب این وکس ها بسیار پایین است و در دمای حدودا 50 درجه تمامی آنها آب می شود و شکل ظاهری خود را از دست می دهد به همین منظور لازم است مواد حاوی وکس ها بهتر است در شرایط دمایی مطلوب نگهداری شوند.

وکس کارنوبا یا کارنوبا واکس یکی از محصولات محبوب در تولید لوازم آرایشی است ، این وکس براق کننده بسیار قوی است و با استفاده از کارنوبا وکس جلای بسیار زیادی به رژلب تولید شده خواهید داد ، این محصول از شیره درخت نخل گرفته می شود و معمولا از کشور هایی مانند اندونزی و برزیل به ایران وارد می شود .

روغن های تخصصی :

استفاده از روغن های تخصصی که حاوی ویتامین ها ، اسید های چرب و دیگر مواد مغذی برای پوست انسان هستند در محصولات آرایشی بهداشتی بسیار رونق گرفته مخصوصا در سال های اخیر استفاده از روغن هایی نظیر آرگان در لاین مو بسیار پر طرفدار شده است .

روغن آرگان برای پوست و مو بسیار مفید است و حاوی اسید های چرب نظیر اسید اولئیک ، گلیکولیک اسید ، اسید پانتنوئیک و ... است ، این اسید های چرب باعث می شود رطوبت لازم به پوست برسد و پوستی نرم و با لطافت برای شما می سازد.

روغن های ضروری مانند روغن درخت چای ، روغن آووکادو ، روغن جوانه گندم و ... حاوی مقادیر بسیار زیادی ویتامین ای هستند که برای پوست میتواند بسیار موثر عمل کند.

نرم کننده ها :

علاوه بر روغن های تخصصی که به پوست کمک میکنند تا نرمی و لطافت خود را بازیابی کند بسیاری از محصولات دیگر نیز هستند که با قیمت کمتر میتوانند خواصی مشابه داشته باشند ، استفاده از گلیسیرین (گلیسرول) در صنعت آرایشی بهداشتی معجزه ای است که در 90 درصد محصولات استفاده می شود و میتواند پوستی مرطوب و با کیفیت برای شما بسازد و به دلیل اینکه چربی ندارد از بروز جوش روی پوست نیز اجتناب کرده اید .

پروپیلن گلایکول یا MPG نیز جزو محصولاتی است که در صنعت دارویی و آرایشی بهداشتی موثر واقع شده است و علاوه بر پوشش مناسب و مرطوب کردن باعث می شود پوست تنفس طبیعی خود را حفظ نماید  ، از بیکینگ پودر نیز در صنعت آرایشی و بهداشتی میتوان بهره برد.

 

مواد نگهدارنده :

در محصولات آرایشی و بهداشتی به دلیل استفاده از محصولات طبیعی مانند موم ها و روغن های تخصصی استفاده می شود که باعث فاسد شدن آن می شود و همچنین در سیستم هایی که آب وجود دارد احتمال رشد انواع قارچ و میکروب ها وجود دارد به همین منظور استفاده از مواد نگهدارنده امری اجتناب ناپذیر است و بالاجبار می بایست ماده ای شیمیایی برای افزایش طول عمر محصول استفاده کرد .

استفاده از پارابن ها نظیر متیل پارابن و پروپیل پارابن در محصولات آرایشی بهداشتی جهت جلوگیری از تخریب آن رایج است اما به دلیل سرطانزا بودن آنها استفاده آن بسیار محدود شده است و استفاده از مواد نگهدارنده ایمن تر رایج شده است و سواد مصرف کننده نیز بسیار بیشتر شده است که از محصولات مضر برای سلامت انسان استفاده نمیکنند و تولید کننده به سمت تولید محصولات ارگانیک هدایت شده است.

مواد نگهدارنده طبیعی نظیر نمک ، شکر ، کربنات  و ... جزو موادی هستند که ممکن است در صنعت آرایشی و بهداشتی مورد استفاده باشد.

محصولاتی نظیر بوتیل هیدروکسی تولوئن BHT ، بوتیل هیدروکسی آنیزول BHA و ترت بوتیل هیدروکینون TBHQ آنتی اکسیدان هایی هستند که در صنعت آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرند و محصولاتی ایمن و با کیفیت هستند اما از نظر قیمت گرانتر هستند و از کشور های هند و چین وارد می شود.

رنگ و اسانس :

در تولید انواع رژلب های مایع یا جامد استفاده از رنگ اجباری است زیرا تنوع رنگی در این محصولات میتواند فروش را گارانتی کند و مصرف کننده نیز برای خرید رژلب نیازمند خرید رنگ های مختلف آن است که میتواند علاوه بر بهبود مشکلات لب از جمله ترک خوردگی لب ها ، رنگ لب را نیز متمایز کند .

اسانس ها نیز تاثیر بسیار مضاعفی بر خرید محصولات آرایشی و بهداشتی دارند ، در تولید رژ لب استفاده از اسانس اجباری است به دلیل اینکه ترکیب محصولات شیمیایی ، وکس ها و روغن ها بوی مطلوبی ندارند و به دلیل نزدیک بودن آن با دماغ همیشه بوی آن استشمام می شود .

استفاده از اسانس هایی با عطر خوشمزه میتواند باعث افزایش فروش در محصولاتی که برای لب استفاده می شوند .

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن