تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 4 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823927199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیباترین آبشارهای آنتالیا از نظر مسافرین این شهر


واضح آرشیو وب فارسی::

اگر شما نیز می‌خواهید با استفاده از تور آنتالیا از تهران خود را به این منطقه گردشگری زیبا و منحصربه‌فرد برسانید، باید علاوه بر آگاهی نسبت به شرایط آب و هوایی، هتل یا اقامتگاه‌های مناسب، درباره جا‌های دیدنی آن نیز اطلاعاتی کسب کنید. می‌توان گفت جاذبه‌های گردشگری این شهر بسیار متعدد بوده و می‌توانند برای هر بازدید شما هزاران زیبایی از جمله آبشار‌های بکر و بی‌مانند را ارائه دهند. اگر می‌خواهید به مکانی آرام، بکر و به یاد ماندنی سفر کنید، قطعاً آبشار‌های آنتالیا می‌توانند گزینه مطلوبی برای شما محسوب شوند.


زیباترین آبشارهای آنتالیا

آبشارهای دودن؛ معروف ترین آبشار آنتالیا

یکی از جا‌های دیدنی آنتالیا، بازدید از آبشار‌های زیبا و چشمگیر آن است. برای مثال یکی از آبشار‌های شناخته شده در این شهر آبشار‌های دودن بوده که شما می‌توانید به راحتی خود را به آن برسانید؛ چرا که این آبشار از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است. شاید در وهله اول برای شما سؤالی تحت این عنوان پیش آید که چرا از آبشار دودن به صورت جمع یاد می‌شود؟ در واقع این آبشار دارای دو قسمت بالا و پایینی بوده که هر کدام داستان مختص به خود را دارند.

آبشار بالایی که دارای ارتفاعی حدوداً ۱۵ متری است، در بخش بالایی شهر آنتالیا قرار داشته و به سبب چشم‌انداز زیبای خود توانسته افراد متعددی را به سمت خویش جذب کند. در واقع اگر قصد سفر با تور آنتالیا از تهران را داشته باشید، با تمامی قسمت‌های آن آشنا خواهید شد. اگرچه آبشار پایینی در فاصله دورتری از آبشار بالایی قرار دارد، اما شما می‌توانید برای رسیدن به آن از پیچ و خم جاده‌ای جنگلی و نسبتاً سخت عبور کنید تا در نهایت به بهشتی زیبا برسید.

اگر می‌خواهید نهایت استفاده و لذت را از این منطقه تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم در فصول بهار یا تابستان به آبشار دودن مراجعه نمایید؛ چرا که شهر آنتالیا به سبب داشتن شرایط آب و هوایی مدیترانه‌ای تنها در این زمان می‌تواند شرایطی مطلوب داشته باشد. اگر شما نیز علاقه‌مند به بازید از بخش‌های مختلف این آبشار یعنی پیک‌نیک، غار نوردی و... هستید، می‌بایست تجهیزاتی چون چند دست لباس، کفش مناسب، نوشیدنی و یک وعده غذایی، دوربین و کرم ضد آفتاب را به همراه داشته باشید.

آبشار کورشونلو؛ جاذبه ای زیبا در جنگل

شاید برایتان جالب باشد که این آبشار در ابتدا میان مسافران و مردمان بومی شهرت خاصی نداشته و پس از روی کار آمدن و کشف طبیعت بکر این منطقه، آبشار کورشونلو نیز شناخته شده است. از آنجا که موقعیت مکانی این آبشار در ۲۰ کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد، قطعاً یکی از تفریحات ثابت تور آنتالیا از تهران خواهد بود. بر اساس ثبت انجام شده از این مکان می‌توان گفت حدوداً ۲۳ هکتار از مناطق اطراف این آبشار را با نام پارک جنگلی می‌شناسند که آن بخش نیز می‌تواند اوقات خوشی را به واسطه آب و هوای دل‌انگیز خود برای افراد رقم بزند. اگر اهل پیاده روی هستید، توصیه می‌کنیم از قدم زدن در محوطه مجاز این پارک جنگلی غافل نشوید؛ چرا که علاوه بر صدای بی‌نظیر طبیعت از جمله آبشار و پرندگان می‌توان با دنیای زیبای حیواناتی چون موش خرما، خرگوش، سنجاب، لاک پشت و قورباغه نیز روبه‌رو شد.


آبشار کورشونلو

آبشار ماناوگات، نیاگارای ترکیه

از آنجا که جا‌های دیدنی آنتالیا بسیار متعدد هستند، این امکانات برای تمامی افراد وجود دارد تا با بازدید از آبشار‌های منحصربه‌فرد چون آبشار ماناوگات لحظات خوشی را برای خود رقم بزنند. به واسطه وجود آبشار‌های متعدد این منطقه در میان عموم از شهر آنتالیا به عنوان شهر آبشار‌ها یاد می‌شود. جالب است بدانید فلسفه وجودی این آبشار منطقه‌ای با همین نام در شهر آنتالیا بوده است که امروزه به مکانی مناسب و خانوادگی جهت پیک‌نیک و تفریحات پایان هفته مبدل شده است؛ چرا که در مجاورت این آبشار امکاناتی چون رستوران‌ها و کافه‌های متعدد وجود دارد که شما می‌توانید با میل نمودن غذا و نوشیدنی مدنظر خود، این لذت را چندین برابر سازید.

همچنین در مجاورت این آبشار امکان استفاده از تفریحاتی چون سافاری و رفتینگ نیز وجود دارد که می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش و منحصربه‌فرد برای شما محسوب شود. اگر می‌خواهید از تمامی این امکانات و تفریحات آبشار به خوبی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم ساعاتی به غیر از ساعت ۱۰ صبح الی ۴ بعد از ظهر را انتخاب نمایید؛ چرا که در تمامی این ساعات با ازدحام جمعیت روبه‌رو شده و به هیچ عنوان نمی‌توانید از محیط و منظره اطراف خود لذت ببرید.

آبشار ساپادره؛ آبشاری با آب زمردین

اگرچه در مقایسه با سایر آبشار‌های این منطقه، آبشار ساپادره از گردشگران کمتری برخوردار است؛ اما باید بدانید این آبشار همانند نگینی پنهان در مروارید بوده که از ترکیب دو آبشار با یکدیگر به وجود آمده است. اگر با تور آنتالیا از تهران خود را به این آبشار برسانید، خواهید دید که منظره آن به واسطه استخر طبیعی بخش زیرین چقدر زیبا و بکر است.

آبشار دغیرمن دره؛ بهشت گمشده آنتالیا

یکی از آبشار‌هایی که مردمان بومی ترکیه نیز آن را شگفتی خلقت می‌دانند، آبشار دغیرمن دره است. این آبشار به سبب زیبایی و موقعیت مکانی خود توانسته همیشه در میان جا‌های دیدنی آنتالیا قرار گرفته و اوقات خوشی را برای تمامی افراد اعم از مردمان بومی و مسافران پدید آورد. بسیاری از عکاسان این منظره را بی‌مانند دانسته و از سوژه‌های طبیعی بسیار زیادی در این مکان عکس‌برداری نموده‌اند. اگر شما نیز طرفدار یافتن مکان‌های بکر و عکس‌برداری هستید، قطعاً این آبشار می‌تواند گزینه مطلوبی برای شما محسوب شود.


آبشار دغیرمن دره

سخن پایانی

اگرچه عده زیادی از افراد برای گشت و‌گذار در جا‌های دیدنی آنتالیا زمانی نسبتاً کوتاه و کم صرف می‌کنند، اما شما باید بدانید تمامی این جاذبه‌ها به نوعی بیانگر تاریخ این منطقه هستند و می‌توانند شما را با دریچه‌ای شگرف از شهر آنتالیا روبه‌رو کنند. بسیاری از افراد قصد دارند زمان مجاز مسافرت خود را به تفریحات مختلف و خرید در مراکز خرید بگذرانند؛ اما به شما این اطمینان را خواهیم داد که اگر به این شهر سفر کنید نه تنها زمانی برای رسیدگی به اموراتی چون خرید و تفریحات خواهید داشت، بلکه می‌توانید از وجود آبشار‌های منحصربه‌فرد این منطقه نیز مطلع شوید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گردشگری
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن