تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796905418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخذ ویزای شینگن و ضمانت بازگشت از سفر


واضح آرشیو وب فارسی::

 

اخذ ویزای شینگن رویای بسیاری از افراد است. اروپا به عنوان قاره سبز یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگران محسوب می‌شود. از سویی امکانات آموزشی این قاره سطح بالایی دارد، به طوری که روز به روز نرخ مهاجرین تحصیلی به اروپا افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است اغلب کشورهای اروپایی نظیر فرانسه، آلمان، ایتالیا و ... در میان کشورهای پیشرفته قرار داشته و از اقتصادی پویا برخوردارند. بنابراین سفر به اروپا با اهداف مختلف می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. به این ترتیب بیراهه نیست اگر داشتن ویزای شینگن برای افراد یک رویا باشد. اما چگونه باید این رویا را به واقعیت تبدیل کرد؟

در این راهنما به نحوه اخذ ویزای شینگن می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.



0 تا 100 اخذ ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

اگرچه ویزای شینگن مجوزی جهت ورود به 27 کشور اروپایی است، اما این مجوز با اهداف مختلفی صادر می‌شود. در واقع این ویزا انواع مختلفی دارد که صاحب آن می‌تواند بر حسب نوع ویزا از آن استفاده کند. اگر متقاضی دریافت این مجوز هستید، باید در اولین گام نوع ویزای درخواستی را مشخص کنید. این ویزا در 3 دسته‌بندی مختلف صادر می‌شود:

  • ویزای اتحادیه شینگن (Uniform Schengen Visas): ویزای اتحادیه همان ویزای توریستی است که با در دست داشتن آن فرد می‌تواند به مدت 90 روز در هر 6 ماه از سال به منطقه شینگن سفر کند. البته این گزینه شامل 3 ویزای نوع A، ویزای نوع B، ویزای نوع C می‌باشد که هر یک قوانین خاص خود را دارند.
  • ویزای اعتباری منطقه محدود (Limited Territorial Validity Visas): همانطور که از نام این ویزا مشخص است، دارنده آن تنها می‌تواند به بخش‌هایی از منطقه شینگن سفر کند. بنابراین این ویزا اجازه ورود به 27 کشور را نمی‌دهد. معمولا چنین مجوزهایی برای افراد پناهنده صادر می‌شود.
  • ویزای ملی (National Visas): یکی از مهمترین ویزاهایی که برای مهاجرین اروپا صادر می‌شود، ویزای ملی است. این مورد برای دانشجویان یا کارمندانی که به دنبال تحصیل یا کار در کشورهای منطقه هستند، صادر می‌شود. با اتمام زمان ویزا فرد باید به کشور خود بازگردد.

 

مزایای گرفتن ویزای شینگن

اخذ ویزای شینگن مزایای خاص خود را دارد. داشتن این مجوز در زمان و هزینه افراد صرفه جویی می‌کند. با داشتن چنین ویزایی به راحتی می‌توان به 27 کشور اروپایی بدون نیاز به هیچ مدرک دیگری سفر کرد. این موضوع سفر به کشورهای قاره اروپا را به سفر به شهرهای مختلف یک کشور تشبیه می‌کند. زمانی که شما می‌خواهید از تهران به شیراز سفر کنید، تنها به یک بلیط نیاز خواهید داشت. اما این موضوع برای دارندگان شینگن کارت در اروپا نه تنها در شهرهای یک کشور بلکه در کشورهای قاره نیز صادق است. فرد می‌تواند بدون صرف وقت برای دریافت ویزای جدید، حتی بدون پرداخت هزینه‌های ناشی از ثبت درخواست ویزا به راحتی از آلمان به فرانسه سفر کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اخذ ویزای شینگن مقاله اخذ ویزای شینگن را مطالعه نمایید .

 

 



مراحل اخذ ویزای شینگن

متقاضیان ایرانی جهت دریافت شینگن کارت باید مراحل خاصی را طی کنند. برای این کار شما باید درخواست خود را در سفارت ثبت کنید. اما لازمه این کار ارائه مدارک مختلف به سفارت است. در ادامه شما را به صورت کامل با نحوه مراجعه به سفارت و ارائه مدارک آشنا می‌کنیم:

  1. در گام نخست باید تصمیم بگیرید چه نوع ویزایی برای شما مناسب است؟ برای مثال اگر عاشق تماشای برج ایفل از نزدیک هستید، باید ویزای توریستی بگیرید. در این صورت ویزای اتحادیه شینگن به شما پیشنهاد می‌شود. اما اگر قصد کار یا تحصیل در یکی از دانشگاه‌های آلمان را دارید، می‌بایست به دنبال ویزای ملی باشید.
  2. پس از اینکه نوع ویزای درخواستی را مشخص کردید، باید برای رزرو وقت سفارت اقدام کنید. نحوه رزرو قرار ملاقات در هر سفارت متفاوت است. جالب اینکه در حال حاضر بسیاری از سفارت‌ها پروسه اخذ ویزا را به یک شرکت واسطه واگذار کرده‌اند. برای مثال وقت سفارت آلمان توسط ویزامتریک و وقت سفارت هلند توسط VFS Global صادر می‌شود.
  3. در ادامه شما باید مدارک مورد نیاز را آماده کنید، آن‌ها را به زبان انگلیسی ترجمه کنید و در صورت نیاز برای تمام مدارک تایید دادگستری و وزارت امور خارجه را دریافت نمایید. برای مثال سفارت هلند مدارک را بدون تاییدیه‌ها قبول می‌کند، اما سفارت آلمان مدارک بدون تاییدیه را مورد بررسی قرار نمی‌دهد.
  4. پس از حضور در سفارت یا دفاتر نمایندگی باید مدارک را به افسر مربوطه تحویل دهید. درخواست شما ثبت و بررسی خواهد شد. معمولا چند روز تا چند هفته طول می‌کشد تا به درخواست شما پاسخ داده شود. در این مدت تنها کاری که باید انجام دهید، صبوری است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن

اخذ ویزای شینگن مستلزم جمع آوری مدارک است. همانطور که متوجه شدید، آماده کردن مدارک برای ارائه به سفارت مهمترین مرحله‌ای می‌باشد که برای دریافت ویزا باید طی کرد. هرگونه نقص در مدارک می‌تواند منجر به ریجکت شدن متقاضی شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود پیش از مراجعه به سفارت چک لیست مدارک مورد نیاز سفارت حتما چک شود تا در روز ملاقات مشکلی سد راه فرد قرار نگیرد. مدارک کلی برای متقاضیان مجوز شینگن عبارتست از:

  • رسید وقت سفارت
  • فرم درخواست ویزا
  • اصل گذرنامه با دست کم 6 ماه اعتبار + گذرنامه‌های قبلی متقاضی
  • دو قطعه عکس
  • بیمه مسافرتی
  • برنامه سفر
  • مدارک مبنی بر اثبات تمکن مالی
  • مدارک شغلی
  • مدارک تحصیلی

این مدارک بسته به نوع درخواست ویزا می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برای مثال متقاضیان ویزای کاری نیاز به ارائه مدارک تحصیلی ندارند. یا برای ثبت درخواست ویزای تحصیلی نیازی به ارائه مدارک شغلی نیست. همچنین مدارک مبنی بر اثبات تمکن مالی می‌تواند با توجه به شرایط فرد انتخاب شود. این موارد نیازمند بررسی‌های تخصصی توسط کارشناسان خبره در زمینه مهاجرت است.

 



ضمانت بازگشت از سفر چیست؟

پروسه دریافت ویزا می‌تواند توسط فرد انجام شود. صد البته این موضوع ریسک موفقیت را افزایش می‌دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده متقاضی با وجود برخورداری از شرایط مناسب ریجکت شده است. این مورد معمولا به دلیل عدم آشنایی کافی از شرایط صدور ویزا می‌باشد. به این ترتیب بسیاری از متقاضیان ترجیح می‌دهند پروسه اخذ ویزا را به یک آژانس مهاجرتی بسپارند. در این شرایط آژانس تمام امور فرد را انجام می‌دهد و به نوعی وکیل متقاضی در سفر می‌باشد. اما این موسسه یا آژانس مهاجرتی در قبال بازگشت مسافر به کشور مسئول است. چنانچه فرد پس از دریافت ویزا به کشور مقصد سفر کند، اما در موعد مقرر به کشور خود بازنگردد، موسسه یا آژانس مسافرتی باید پاسخگوی سفارت باشد.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، معمولا آژانس‌ها اقدام به دریافت ضمانت بازگشت از سفر می‌کنند. این ضمانت می‌تواند شامل وجه نقد، چک، سند خودرو یا هر چیز دیگری باشد. با این وجود سپردن اموال به دست یک موسسه و رفتن به خارج از کشور می‌تواند نگرانی‌های زیادی برای متقاضیان ایجاد کند. بنابراین شاید به دنبال راهی برای دریافت ویزا بدون ضمانت بازگشت باشید.

 

انواع ضمانت بازگشت از سفر

قبل از هر چیز اجازه دهید به این موضوع بپردازیم که ضمانت بازگشت از سفر شامل چه مواردی می‌شود. این موضوع به آژانس یا دفتر مهاجرتی بستگی دارد. بر این اساس بسیاری از دفاتر با وجه نقد را به عنوان تضمین قبول می‌کنند، در حالی که برای برخی دیگر از دفاتر باید سند وثیقه بگذارید. بیایید انواع ضمانت‌هایی که از متقاضی دریافت می‌شود را بررسی کنیم:

  • وجه نقد: یکی از رایج‌ترین انواع ضمانت‌ها که موسسات از متقاضیان طلب می‌کنند، وجه نقد است. میزان وجه نقد می‌تواند با توجه به قوانین دفتر و شرایط متقاضی متفاوت باشد.
  • چک تضمینی: برخی دیگر از موسسات از فرد متقاضی درخواست چک می‌کنند. مبلغ چک نیز می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد.
  • سند ملکی یا خودرو: در مقابل بسیاری از موسسات به جای وجه نقد یا چک از فرد تقاضای سند ملکی یا خودرو می‌کنند. البته شرط قبولی این اسناد میزان ارزش آن می‌باشد.

 

انواع ضمانت بازگشت از سفر

آیا ضمانت بازگشت از سفر برای دریافت ویزای شینگن الزامی است؟

جالب است بدانید هر دفتر یا موسسه مهاجرتی قوانین خاص خود را دارد، بنابراین نوع ضمانت از دفتر به دفتر دیگر متفاوت است. نکته‌ای که در این میان باید بدانید این است که:

دریافت ضمانت برای بازگشت از سفر قانون هیچ سفارتی نیست، این ضمانت توسط آژانس‌ها جهت اطمینان از بازگشت مسافر دریافت می‌شود.

از سویی ارائه ضمانت بازگشت از سفر از سوی متقاضی می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد. به هر حال شما پول یا سند خود را در اختیار فرد یا موسسه‌ای می‌گذارید که هیچ شناختی نسبت به آن ندارید. این موضوع می‌تواند کمی نگران کننده باشد و کیفیت سفر شما را کاهش دهد. با این حال موسساتی وجود دارند که اقدام به دریافت ویزا شینگن بدون ضمانت بازگشت می‌کنند. از جمله این موسسات می‌توان به ویزا 21 اشاره کرد.

 

ویزا 21 ارائه دهنده خدمات ویزا شینگن

اگر به دنبال یک آژانس مهاجرتی معتبر هستید، ما به شما ویزا 21 را پیشنهاد می‌دهیم. تیم ویزا 21 با سابقه‌ای درخشان و طولانی در امر ویزا توانسته روند اخذ ویزای شینگن را برای متقاضیان ایرانی تسهیل ببخشد. این موسسه که دفتر مرکزی آن در پاسداران تهران قرار دارد، با ارائه خدمات وقت سفارت و دریافت انواع ویزا می‌تواند شما را در سریع‌ترین زمان به خاک کشور مدنظرتان برساند. نکته جالب اینکه ویزا 21 اقدام به دریافت ویزا شینگن بدون ضمانت بازگشت از سفر می‌نماید. این موضوع می‌تواند خیال شما را از سفر آسوده کند. کافی است به این موسسه مهاجرتی اعتماد کرده و به رویای خود یعنی شینگن کارت دست پیدا کنید.

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن