تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797523282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چطور لباس ورزشی زنانه مناسب انتخاب کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی::

چطور لباس ورزشی زنانه مناسب انتخاب کنیم؟

نحوهٔ صحیح انتخاب و خرید لباس ورزشی از جهات مختلفی حائز اهمیت است. لباس ورزشی راحت در بهبود عملکرد و سلامتی بدن تأثیر فراوانی دارد. اگر درگیر انتخاب لباس زنانه ورزشی هستید، گزینه‌های متعددی از ست زنانه ورزشی شامل لگ و ساپورت، تیشرت، بادی و نیم‌تنه، شلوار و شلوارک زنانه و .... پیشِ‌روی شماست. بهتر است در انتخاب لباس برای ورزش، چند نکتهٔ مهم را موردتوجه قرار دهید و در بهترین وضعیت ممکن به تمرینات ورزشی خود بپردازید. در این مقاله نکات مهم انتخاب لباس ورزشی زنانه مناسب برای هر نوع ورزش را به شما خواهیم گفت. لباس ورزشی مناسب، انگیزه و اعتمادبه‌نفس بیشتری به شما می‌دهد تا تمرینات ورزشی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.


لباس ورزشی زنانه

 
راهکارهای عالی انتخاب لباس زنانه ورزشی برای تمریناتی راحت و جذاب 

ورزش به‌عنوان یکی از روش‌های رسیدن به تناسب اندام، بهبود و حفظ سلامتی بدن، بسیاری از زنان را مجذوب خود کرده‌است. برای انجام تمرینات اصولی و حرفه‌ای، همچنین بهبود عملکرد و افزایش رضایت‌مندی، باید لباس مناسب ورزش را پوشیده باشید. درواقع اگر معمولاً از انجام تمرینات ورزشی لذت نمی‌برید، به دنبال علت این مشکل باشید؛ شاید لباس ورزشی مناسب آن تمرین و ورزش خاص را نپوشیده‌اید.
امروزه صنعت لباس پیشرفت فراوانی داشته است و این پیشرفت در عرصه لباس زنانه ورزشی نیز مشهود است. به‌طوری که برای هر نوع ورزش، اندام و سلیقه‌ای، لباس ورزشی مناسب وجود دارد. در ادامه با ارائه و بررسی چند راهکار، در انتخاب لباس ورزشی زنانه به شما کمک خواهیم کرد.

مورد اول: تناسب لباس ورزشی با نوع ورزش 

اولین معیار خرید لباس ورزشی زنانه مناسب، تناسب لباس با نوع ورزش است. در همین راستا، باید ابتدا به حرکات و تمریناتی که در ورزش انجام می‌دهید. توجه کنید. علاوه‌بر این، میزان تعریق بدن در حین ورزش و نیاز به جذب لباس اهمیت دارد. ممکن است برای یک رشتهٔ ورزشی، چند نوع لباس مناسب باشد. در زیر به بعضی از رشته‌های ورزشی و لباس ورزش زنانه مناسب به همراه دلیل مناسب بودن آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

لباس ورزشی مناسب برای ورزش فیتنس

برای ورزش فیتنس، لباس‌های آزاد با تناسب ‌پذیری بالا مانند شلوار و شلوارک زنانه به همراه تیشرت یا پولو شرت گزینه‌های مناسبی هستند. توجه داشته باشید که لباس‌های ورزشی مناسب فیتنس باید تا حدی جذب و البته منطعف باشند. انعطاف‌پذیری باعث می‌شود که در هنگام انجام حرکات، بتوانید آزادانه عمل کنید. بنابراین لباس‌های زنانه دیگری با ویژگی‌های مذکور، می‌توانند برای این رشتهٔ ورزشی مناسب باشند.


لباس ورزشی زنانه

لباس ورزشی مناسب ورزش‌های مبارزه‌ای

برای ورزش‌های مبارزه‌ای مثل کاراته و تکواندو، لباس سبک با تناسب‌پذیری بالا، گزینهٔ بهتری است. در کل این ورزش هم به لباسی راحت نیاز دارد تا ورزشکار به‌راحتی جابه‌جا شود و بهترین عملکرد را در حین تمرین و مسابقات داشته باشد.
 
لباس مناسب برای دویدن و ورزش دوچرخه سواری

درمورد لباس مناسب برای ورزش‌های دومیدانی و به‌عبارتی دویدن، گزینه‌های زیادی وجود دارد. به‌طورکلی لباس مناسب دویدن به‌خصوص شلوار باید جذب باشد. در این راستا لگ و ساپورت زنانه بهترین لباس برای دویدن محسوب می‌شود. لگ ورزشی و ساپورت برای ورزش‌های دیگری ازجمله دوچرخه‌سواری گزینه‌های مناسبی هستند. به‌طورکلی لباس ورزشی مناسب برای این ورزش، باید تناسب‌پذیری بالا و طراحی مناسبی داشته باشد. به این صورت که تعریق بدن را جذب کند و اجازهٔ تنفس راحت را به فرد بدهد.

لباس مناسب ورزش‌های توپی

در ورزش‌های توپی مانند ورزش فوتبال و والیبال، استقامت لباس ورزشی اهمیت بیشتری دارد. البته در این نوع ورزش‌ها هم تناسب‌پذیری و طراحی مناسب لباس به عملکرد بهتر ورزشکار کمک می‌کند. شلوار و شلوارک به همراه تیشرت گزینه‌های مناسبی بری ورزش‌های توپی هستند. همچنین برای برخی از ورزش‌های توپی مانند بدمینتون می‌توان از بادی و نیم تنه استفاده کرد. ابن لباس برای بسیاری از ورزش‌ها مناسب است
 
لباس ورزشی مناسب برای اکثر ورزش‌ها

گاهی به یک لباس برای انجام چندین ورزش نیاز دارید. در این راستان می‌توان به Bodysuit و crop top اشاره کرد. بادی و نیم تنه نوعی پوشاک ورزشی زنانه است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود. این لباس برای ورزش‌های متعددی از قبیل یوگا، پیلاتس، تنیس، بدمینتون، دویدن و به‌طورکلی ورزش‌هایی که به انعطاف‌پذیری بالا و حرکات آرام نیاز دارند، گزینه‌ٔ مناسبی است. این لباس بسیار شیک به‌شدت موردتوجهٔ خانم‌هایی قرار گرفته‌است که به جذابیت استایل خود در حین ورزش اهمیت زیادی می‌دهند.


لگ زنانه


مورد دوم: جنس لباس ورزشی

بهترین جنس برای لباس ورزشی، به شرایط آب‌وهوایی و نوع ورزشی که قرار است انجام دهید بستگی دارد. به‌طورکلی پارچه‌هایی که از مواد پلی‌استر، الاستین و یا حتی نایلون تهیه شده‌اند، به‌دلیل خنک و خشک شدن سریع، گزینه‌های خوبی برای لباس ورزشی زنانه هستند. برای ورزش‌هایی مانند بدنسازی و فیتنس لباس‌های نخی، انعطاف‌پذیر و نرم گزینه‌های مناسبی هستند. این پارچه‌ها اجازهٔ حرکت آسان بدن را به فرد می‌دهند. البته در هوای سرد و برفی، بهتر است لباس‌ ورزشی‌های سبک و گرم از قبیل پارچه پُلار بپوشید.
ذکر این نکته ضروری است نباید فقط به پارچه‌های نخ پنبه اکتفا کرد. استفاده از جنس نخ پنبه برای لباس ورزشی، به‌دلیل جذب کامل رطوبت و ایجاد مکانی برای رشد قارچ و باکتری، به پوست آسیب می‌زند. عالی‌ترین گزینه برای جنس لباس ورزشی، لباس‌هایی با پارچهٔ تشکیل‌شده از نخ و پلی‌استر هستند. لباس‌هایی با جنس ترکیبی از نخ و پلی‌استر، قابلیت تنفس‌پذیری بالایی دارند و رطوبت بدن را به‌راحتی جذب و از بدن خارج می‌کنند. بر همین اساس برای ورزش‌هایی با حرکات آرام و نیمه‌سنگین از قبیل، یوگا، پیلاتس، بدنسازی و ... مناسب هستند. ناگفته نماند که لباس‌های ورزشی که پارچه‌ٔ آن‌ها ترکیبی از نخ و پلی‌استر است، مقاومت بیشتری نسبت‌به سایش و شستشو دارند. لباس‌هایی با جنس نخ پنبهٔ خالی، فاقد چنین خاصیتی است.
 
مورد سوم: رنگ لباس زنانه ورزشی

رنگ لباس ورزشی برای خانم‌ها، بر روی روحیه و اعتمادبه‌نفس آن‌ها تأثیر مستقیم دارد. به‌علاوه باید به نقش آن در افزایش و بهبود عملکرد ورزشی نیز اشاره کرد. بهتر است در انتخاب لباس ورزشی رنگ و طرح را نیز در نظر داشته باشید. یک ست زنانهٔ ورزشی رنگ روشن، شادابی و انرژی را به ورزشکار منتقل می‌کند و به او کمک می‌کند تا با اعتمادبه‌نفس بیشتری به ورزش کردن بپردازد. البته رنگ‌های تیره از قبیل سیاه و خاکستری هم رنگ‌های شیکی هستند که بسته به سلیقه، در ورزش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مورد چهارم: طرح لباس ورزشی زنانه

طرح لباس ورزشی زنانه معیار دیگری است که در انتخاب بهتر هر نوع لباس ورزشی زنانه اعم از شلوار و شلوارک زنانه، لگ و ساپورت، تیشرت، بادی و نیم تنه زنانه باید مورد توجه قرار بگیرد. برای ورزش‌هایی که به حرکات سریع و شتاب‌دار نیاز دارند، بهتر است یک لباس ورزشی ساده و کم جزئیات بپوشید، یعنی لباس‌هایی که کمترین میزان خطوط یا نقاط را داشته باشید. در مقابل برای ورزش‌هایی مثل یوگا و پیلاتس، پوشیدن لباس‌های ورزشی پرنقش و نگار و طرح‌دار گزینهٔ خوبی است.

سخن پایانی

برای انتخاب لباس ورزشی زنانه باید نوع ورزش، پارچهٔ استفاده‌شده در لباس و طرح و رنگ لباس ورزشی را موردتوجه قرار دهید. یک ست زنانه ورزشی با رنگ و طرح جذاب، اعتمادبه‌نفس بیشتری برای ورزش کردن ایجاد می‌کند. به‌طورکلی انتخاب لباس زنانه ورزشی باید براساس نوع و شدت ورزش، شرایط هوایی و نیازهای شخصی باشد. شما باید لباسی را انتخاب کنید که بهترین توافق بین راحتی، جذب، مقاومت و تناسب با بدن شما را دارد. لباس ورزشی زنانه نباید حساسیت‌زا باشد و همچنین تهویهٔ مناسب، تن‌خور آزاد و متناسب با حرکات ورزشی را داشته باشد






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1880]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن