تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798601567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استعلام بارکد کالا


واضح آرشیو وب فارسی::

حتما شما هم بارها با انواع بارکد بر روی محصولات مختلف روبرو شده اید. استعلام بارکد کالا یکی از مهارت هایی است که بایستی هر شهروندی به منظور بررسی اصالت کالا آن را داشته باشد. این کار بسیار آسان بوده و البته فواید زیادی نیز دارد. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با بارکد کالا و روش های استعلام آن صحبت کنیم؛ بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

 چرا باید استعلام بارکد کالا را انجام دهیم؟

 امروزه انواع و اقسام مختلفی از بارکد ها بر روی محصولات متعدد درج می گردد. هر یک از این بارکد ها دارای یک سری اطلاعات ویژه هستند. استعلام بارکد کالا می تواند این اطلاعات را استخراج کرده و به ما نشان دهد. پیش از پرداختن به بحث استعلام بارکد کالا، ابتدا باید به این سوال بپردازیم که اصلاً چرا بایستی بر روی یک محصول بارکد درج گردد؟ اگر بخواهم یک پاسخ کلی و کوتاه بدهم باید چنین بگویم که بارکد، یک روش ویژه رمزگذاری است که از سال ها پیش مورد استفاده قرار گرفته است. این رمزگذاری بدین منظور انجام می شود تا دستگاه های بارکد خوان بتوانند در کوتاه‌ ترین زمان ممکن، اطلاعات را استخراج کرده و فرایند ها را آسان تر کنند. به عنوان مثال، خواندن بارکد بر روی یک محصول سوپر مارکتی توسط دستگاه بارکد خوان باعث می‌شود تا فروشنده بدون آن که قیمت محصول را نگاه کند؛ بتواند همه اقلام را با هم جمع زده و صورت حساب شما را صادر کند.


بارکد

بارکد

 استعلام بارکد کالا همچنین یک روش بسیار امن برای تشخیص کالای اصل از کالای تقلبی است. همانطور که می‌دانید؛ با افزایش نرخ دلار، خرید محصولات اصل خارجی بسیار گران گردیده و بنابراین قاچاق کالا های تقلبی افزایش یافته است. یکی از راه هایی که می توان جلوی ورود کالا های قاچاق را گرفت، استفاده از بارکد موجود بر روی برچسب اصالت کالا می باشد. 

استعلام بارکد کالا می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن، اصالت محصول را به شما نشان دهد. بنابراین شما می توانید با استفاده از استعلام بارکد کالا، ابتدا خیال خود را از بابت اصل بودن محصول راحت کرده و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید. استعلام بارکد کالا کار بسیار ساده ای بوده و تنها با داشتن یک دستگاه ساده بارکدخوان و یا حتی یک تلفن هوشمند نیز می توان آن را انجام داد.

 چه روش هایی برای استعلام بارکد کالا وجود دارد؟

 حالا که با اهمیت و ضرورت وجود بارکد کالا آشنا شدید؛ لازم است تا در رابطه با روش های استعلام بارکد کالا نیز آشنا شوید. استعلام بارکد کاری بسیار آسان بوده و می‌تواند به روش‌ های مختلفی انجام شود. یکی از ساده ترین روش ها، استفاده از دستگاه بارکد خوان است. امروزه در هر مغازه ‌ای یک دستگاه بارکد خوان وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن عملیات استعلام بارکد کالا را انجام دهید. تنها کافی است تا نور لیزری دستگاه را بر روی بارکد بیندازید تا در کسری از ثانیه، اطلاعات موجود در آن بارکد استخراج شده را به شما نمایش داده شود.


بارکد خوان گوشی

بارکد خوان گوشی

 راه دیگر، استعلام بارکد کالا با استفاده از تلفن هوشمند می باشد. امروزه اپلیکیشن های مختلفی برای خوانش بارکد بر روی تلفن های هوشمند نصب می‌شود و این امکان را به شما می ‌دهد تا در کمتر از یک دقیقه، عملیات استعلام بارکد کالا را انجام داده و اطلاعات موجود در آن را استخراج کنید. توجه داشته باشید که تفاوتی بین بارکد محصولات خارجی و داخلی وجود ندارد. شما به صرف داشتن یک اپلیکیشن بارکد خوان می توانید عملیات استعلام را انجام داده و به اطلاعاتی که لازم دارید دست پیدا کنید.

استعلام بارکد کالا اگر چه یک فرایند بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر  می رسد. اما همین کار بسیار ساده دارای مزیت های بسیار زیادی است. یکی از مشکلاتی که خریداران هر کالایی به هنگام معامله با آن مواجه هستند؛ عدم اطلاع و آگاهی از کیفیت و استاندارد بودن محصول است. استعلام بارکد کالا به ما این امکان را می دهد تا از کیفیت و البته اصالت محصول آگاه شویم. بر روی هر برچسب اصالت کالا یک بارکد وجود دارد که اطلاعات ارزشمندی در رابطه با کالای مورد نظر را در اختیارمان قرار می‌دهد. ما می‌توانیم با یک اسکن ساده به همه این اطلاعات دسترسی داشته باشیم. 

کالای قانونی یا قاچاق؟

یکی دیگر از چالش‌های خرید هر محصولی، نگرانی از بابت قانونی بودن آن محصول است. با توجه به افزایش قیمت انواع ارز، امروزه ورود کالا های قاچاق یکی از معضلات همه بازار ها به حساب می‌آید و مشتریان تمایل دارند تا نسبت به قانونی و یا قاچاق بودن محصول مطلع گردند. باید بدانید که صرفاً کالا هایی می توانند برچسب اصالت کالا همراه با بارکد اصالت را داشته باشند که از طریق گمرکات رسمی وارد شده باشند. هر کالایی که به هر علتی از طریق گمرکات رسمی وارد نشود؛ نمی تواند بارکد اصالت داشته باشد. بنابراین استعلام بارکد کالا می ‌تواند ما را از بابت خرید یک کالای قانونی مطمئن کند. همچنین می‌توان گفت که هر کالای فاقد بارکد اصالت کالا، حتما یک کالای قاچاق است و شما می توانید مراتب شکایت و یا گزارشات خود را به نهاد های مربوطه اعلام کنید.


بارکد خوان

بارکد خوان

 یکی دیگر از شروط دریافت بارکد اصالت کالا، رعایت برخی استاندارد های ویژه است. هر محصولی که به هر علتی نتواند یک یا چند مورد از استاندارد های لازم را رعایت کند نمی‌تواند بارکد اصالت را داشته باشد. بنابراین وجود بارکد اصالت می تواند ما را از بابت استاندارد بودن محصول مطمئن کند. چرا که هیچ محصول غیر استانداردی نمی تواند بارکد اصالت را دریافت کند. این که بارکد درج شده واقعی است یا نه را می توان با عملیات استعلام بارکد کالا متوجه شد.

 با یک بارکد تقلبی چه کنیم؟

 در صورتی که برای یک محصول، عملیات استعلام بارکد کالا را انجام دادیم و متوجه تقلبی بودن آن شدیم؛ باید چه کنیم؟ اصلاً از کجا بدانیم که یک بارکد واقعی است یا تقلبی؟ باید بدانید که پس از استعلام بارکد کالا، یک سری اطلاعات در رابطه با آن محصول به شما نمایش داده می شود. شما باید این اطلاعات را با اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی مقایسه کنید. هرگونه اختلاف بین این اطلاعات و اطلاعات موجود بر روی بسته بندی، نشان از یک بارکد تقلبی دارد. در صورت مواجهه با چنین بارکدی شما می‌ توانید گزارشات خود را به نهاد های مربوطه اعلام کرده و از فروشنده محصول شکایت کنید. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن