تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797738438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند ایده جالب برای طراحی روف گاردن


واضح آرشیو وب فارسی::




کافی است نگاهی به ساختمان‌‌ها و خانه‌‌های اطراف خود بیندازید تا متوجه گسترش زندگی آپارتمانی شوید. در خانه‌‌های آپارتمانی افراد به حیاط سرسبز دسترسی ندارند و زندگی آن‌‌ها تنها به محیط داخلی خانه محدود می‌‌شود. در این شرایط پشت بام جایگزین خوبی برای ایجاد یک فضای سرسبز و دلنشین به حساب می‌‌آید. امروزه روف گاردن‌‌ها به سبک‌‌های مختلفی طراحی می‌شوند. افراد می‌توانند با در نظر گرفتن‌ چند ایده جالب برای طراحی روف گاردن، زیباترین فضا را داشته باشند و عصرانه‌‌های خود را در آنجا میل کنند. 

آشنایی با روف گاردن و ایده برای طراحی آن

روف گاردن در واقع به محوطه‌ ای سرسبز در پشت بام ساختمان گفته می‌شود که با هدف زیباسازی فضای خالی بام انجام می‌‌گیرد. جدای از این‌که روف گاردن‌ها سبب هر چه زیباتر شدن فضای پشت بام می‌‌شوند، پاکسازی هوا و ایجاد فضایی دنج برای گذراندن اوقات فراغت نیز از دیگر مزایای روف گاردن به حساب می‌آید. علاوه بر این، استفاده از انواع آلاچیق چوبی در پشت بام می‌تواند به جذابیت هر چه بیشتر روف گاردن شما کمک کند. روف گاردن را می‌توان به منظور انجام کارهای مختلفی طراحی کرد که عبارتند از:

روف گارن برای کاشت سبزیجات

از ایده‌های بسیار خوب برای داشتن روف گاردن می‌توان به ارگانیک روف گاردن اشاره کرد. در این نوع از طراحی، افراد می‌توانند روی بام خود به کشاورزی مشغول شوند. این طراحی مناسب افرادی است که به کشت گونه‌‌های مختلف گیاهان همانند سبزیجات و بوته‌‌های فصلی علاقه نشان می‌دهند. لازم به ذکر است که این کاشت، مناسب گیاهانی است که با کمتر از سی سانت خاک نیز امکان رویش دارند و برای کشت آن‌‌ها نیازی به دانش و تخصص چندانی نیست. در این طراحی، افراد با یک تیر دو نشان می‌زنند. هم موجبات لذت از رویش گیاهان و میوه‌‌ها و سرسبزی‌‌ها را فراهم می‌‌کنند، هم به نوعی یک کسب ‌و ‌کار خانوادگی سودآور به حساب می‌آید.

روف گاردن و استخر

در ظهر تابستان بسیاری از افراد هوس شنا کردن در استخر می‌‌کنند؛ اما به آن دسترسی ندارند. شما می‌توانید روف گاردن خود را به‌ گونه‌ای طراحی کنید که استخر داشته باشد. برای داشتن استخر در روف گاردن تنها کافی است که حواستان به زیرساخت و سیستم زهکشی آن باشد. علاوه بر استخر، شما می‌‌توانید فضای روف گاردن خود را با چتر رنگی، فلاورباکس، چمن مصنوعی و... شکیل‌تر کنید.





روف گاردن با کفپوش بتنی یا سنگی

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به سبک مینیمال علاقه نشان می‌دهید، طراحی دیگری برای شما در نظر گرفته شده است. به کارگیری تایل‌های بتونی یا سرامیکی، ایده‌‌ای ساده و در عین حال خلاقانه به حساب می‌‌آید. این طرح امروزه به شکل گسترده در طراحی‌‌های داخلی و خارجی به کار گرفته می‌‌شود. از نکات مثبت این سبک از طراحی می‌‌توان به امکان نصب تاسیسات و برق کشی اشاره کرد. ترکیب این مدل روف گاردن با آلاچیق پشت بام می‌تواند فضای رویایی شما را تکمیل کند. در این شرایط، این روف گاردن تنها تعدادی گلدان و سطوح سبز کم دارد و در فصول تابستان و بهار به شدت توصیه می‌‌شوند.

روف گاردن با گیاهان تزئینی و نورپردازی

از دیگر نکات حائز اهمیت در بحث طراحی روف گاردن می‌‌توان به نورپردازی اشاره کرد. بخش قابل توجهی از زیبایی و جلای این محیط به نورپردازی وابسته است. برای این‌که زیبایی گیاهان تزیینی دو چندان برابر شود، باید تناسبی میان نورپردازی و محل قرارگیری آن‌ها وجود داشته باشد. با داشتن یک نورپردازی درست می‌توان فضایی عاشقانه و آرامش بخش را در کنار یک آلاچیق چوبی ایجاد کرد‌‌.

روف گاردن برای پخت و پز

این نوع از روف گاردن انتخاب خوبی برای عاشقان کباب و باربیکیو به حساب می‌آید؛ چراکه افراد در این شرایط می‌توانند در فضایی باز و در نزدیکی منزل خود به آشپزی مشغول شوند. بی شک صرف غذا در چنین آلاچیق دلبازی برای همه افراد لذت بخش و مفرح خواهد بود. شما در این شرایط به سادگی به وسایل منزل خود دسترسی دارید و دیگری نیازی به حمل آن‌ها در مسافتی طولانی نخواهید داشت.





ترکیب سینما خانگی با روف گاردن

از لوکس‌ترین تفریحات آخر هفته می‌توان به تماشا کردن یک فیلم سینمایی در آلاچیق روف گاردن اشاره کرد. زیبایی این نوع از آلاچیق، خلاقیت فرد را می‌طلبد. برای نمونه می‌‌توان از هنر باغبانی و کاشت گیاهان مختلف استفاده کرده و محیطی خاص و متفاوتی را خلق کرد.

سخن پایانی

شاید تصور کنید که سطح وسیع پشت بام شما کاربرد خاصی ندارد و کارایی آن تنها در انبار کردن وسایل و قرار دادن کولر خلاصه می‌شود. این در حالی است که پتانسیلی برای تبدیل شدن به یک روف گاردن لاکچری در پشت بام شما نهفته است. برای رسیدن به این هدف کافی است چند ایده جالب را برای طراحی روف گاردن به کار گیرید و در طراحی آن خلاقیت به خرج دهید. با طراحی آلاچیق پشت بام می‌‌توان یک فضای سرسبز را در نزدیکی منزل خود داشت و اوقات خوشی را در آنجا با عزیزان خود سپری کرد.

چوبین ویلا در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن با طراحی بی‌نظیر و خلاقانه بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید برای دریافت مشاوره، استعلام قیمت روف گاردن و ثبت سفارش با شماره 09123102247 تماس گرفته و یا به وبسایت رسمی https://choobinvilla.ir/  مراجعه نمایید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن