تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798056691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهنمای خرید کپسول آتش نشانی با کیفیت و معرفی انواع آن


واضح آرشیو وب فارسی::

کپسول آتش نشانی باید دارای مواد خاموش کننده سازگار با آتش باشد، کپسول‌های آتش نشانی در اندازه‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از راهنمای خرید کپسول آتش نشانی، محصول  مورد نیاز را تهیه کنید. هدف از این مقاله راهنمایی شما در خرید یک کپسول آتش نشانی با کیفیت است، تا بتوانید با آگاهی بهتر نسبت به تهیه این وسیله ضروری اقدام کنید.

راهنمای خرید کپسول آتش نشانی با کیفیت و معرفی انواع آن

بعضی مواقع وجود یک سهل انگاری کوچک باعث آتش سوزی در محل کار، منزل یا خودرو می‌شود، در این صورت برای این که بتواند جلوی این سانحه را بگیرید نیاز به کپسول آتش نشانی دارید. هنگام خرید وسیله مهم کاربردی باید نکاتی را رعایت کنیم که در ادامه به آن می‌پردازیم.


خرید کپسول آتش نشانی

نوع خاموش کننده موجود در ان

مهمترین گام در خرید یک کپسول آتشنشانی با کیفیت شناخته مواد تشکیل شده موجود در آن است، که باید با آتش سازگاری داشته باشند.

تعداد و ظرفیت خاموش کننده‌ها

باید این نکته را به یاد داشته‌باشید که تعداد خاموش کننده‌ها بسیار مهم است، چرا که در زمانِ حریق و آتش سوزی اگر ظرفیت کم باشد، نمی توان به خوبی جلوی آتش سوزی را گرفت.

طول پرتاب مواد

هنگامه خرید باید به استانداردهای طول پرتاب به این دستگاه توجه شود تا بتوانید در هنگام آتش سوزی از این وسیله بهترین استفاده را کنید.

زمان تخلیه

زمان تخلیه این دستگاه یکی از مهمترین ویژگی‌های آن است، که باید در هنگام خرید به آن توجه ویژه‌ای کرد. به طور کلی کپسول‌های آتشنشانی  به دو دسته بالون دار و تحت فشار تقسیم می‌شوند، که در راهنمای خرید کپسول آتش نشانی به شما می‌گویند که کدام یک از این کپسول‌ها متناسب با محل استفاده برای شما گزینه مناسبی هستند.



هنگام آتش سوزی حتما باید نوع خاموش کننده را متناسب با کلاس بندی آتش سوزی انتخاب کنید، اگر از این وسیله  به درستی و متناسب با کلاس بندی که دارد استفاده نشود، سطح آتش سوزی را بیشتر و خسارت‌های جبران ناپذیری  را به همراه دارد.

مواد موجود در کپسول‌های آتشنشانی  به دو صورت کپسول آتش نشانی آب و گاز کپسول آتش نشانی که هستند، که خاموش کننده هایی شامل آب قیمت پایین تری دارد.

شما ‌می‌توانید هنگام تهیه این وسیله راهنمای خرید کپسول آتش نشانی را مطالعه کنید و اطلاعات کافی در مورد این محصول بدست اورید. کپسول‌های آتشنشانی دارای یک فشارسنج هستند، که روی بدنه این دستگاه نصب ‌می‌شود، فشارسنج دارای دو رنگ سبز و قرمز است.

زمانی که عقربه فشارسنج روی رنگ سبز باشد، نشان دهنده پر بودن شارژ این کپسول است، و زمانی که عقربه روی رنگ قرمز باشد، شارژر غیر استاندارد و خالی بودن این دستگاه را نشان می‌دهد.

از آنجایی که کپسول‌های اتشنشانی دارای انواع مختلفی هستند، در هنگام خرید ممکن است به مشکل برخورد کنید ، شما می‌توانید با راهنمای خرید کپسول آتش نشانی یکی از انواع مختلف را متناسب با محل مورد نیاز خود تهیه کنید.

کپسول آتش نشانی به عنوان یک وسیله کاربردی به حساب می‌آید و در هنگام خریدار باید از کیفیت و کارایی بالای آن اطمینان حاصل کنید. زمانی که برای تهیه وسیله کاربردی اقدام می‌کنید حتما راهنمای خرید کپسول آتش نشانی و نحوه استفاده درست  آن  را هنگام آتش سوزی و حریق سوال کنید.

اگر محلی دچار آتش سوزی شد و شما قصد استفاده از این کپسول را داشتید، ابتدا باید به جهت باد دقت کنید، چرا که اگر در جهت باد قرار بگیرید کنترل این وسیله از دست خارج می‌شود و کپسول از دستتان می‌افتد. در هنگام استفاده باید ابتدا کپسول  به خوبی تکان دهید، به آرامی ضامن آن را بکشید و با تمام قدرت در دست نگه دارد فراموش نکنید که حتما فاصله خود را به آتش رعایت کنید.

کپسول‌های آتش نشانی استوانه‌ای در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود،و دارای جنس فلزی محکم هستند. بعضی از این کپسول‌ها به دیوار نصب و برخی دیگر به حالت ایستاده قرار می‌گیرند. نکته مهم برای نگهداری کپسول‌های آتش نشانی دمای نگهدارنده آن‌ها است، برخی از این کپسول ها در دمای سرد و شرجی کلوخه می‌شوند و دیگر قابلیت استفاده ندارند. کاربرد کپسول‌های آتش نشانی متناسب با مواد خاموش کننده به شرح زیر است:

کپسول های حاوی آب

مواد موجود در این کپسول‌ها حاوی آب است و برای خاموش کردن آتش از روی موکت و فرش مناسب است. از این کپسول به هیچ وجه در خاموش کردن مایعات آتش زا استفاده نکنید.

کپسول‌های حاویco2

از این کپسول برای مایعات آتش زا و آتش سوزی‌ها که در اثر برق ایجاد می‌شود، ‌می‌توان استفاده کرد.

کپسول‌های حاوی کف

از این کپسول برای آتش سوزی‌های که توسط مواد آتش زا مثل بنزین و الکل روی چوب شکل می‌گیرد، استفاده می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً یکی از این مدل کپسول‌ها را در محیط خانه، کار و یا ماشین خود داشته‌باشید.

کپسول‌های حاوی پودر خشک

این کپسول به راحتی می‌تواند آتش‌ها را در سطح وسیع خاموش کند.



سخن پایانی

کپسول‌های آتش نشانی از پرکاربردترین وسایل هنگام حریق هستند، پس قبل از خرید باید به علامت استاندارد، نوع خاموش کننده، شرکت سازنده، تاریخ انقضا و تاریخ شارژ کپسول توجه ویژه شود. هدف از این مقاله راهنمایی خرید کپسول آتش نشانی با کیفیت بود، تا بتوانید در هنگام سانحه جلوی آتش سوزی و خسارت را بگیرید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن