تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796885118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوله تیر ورقی با سوله خرپایی چه تفاوتی دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی::

آیا به تفاوتی که سوله‌های خرپایی با سوله‌های تیر ورقی دارند توجه کرده‌اید؟ آیا می‌دانید که هزینه ساخت سوله خرپایی در قارتال چقدر است؟ هزینه ساخت سوله تیر ورقی چطور؟ یکی از پیشرفته‌ترین صنایعی که در کشور وجود دارد، صنعت سوله سازی است. این صنعت هم اکنون با تکنولوژی‌های جدید عجین شده و به شکلی نوین‌تر انجام می‌گیرد. سوله تیر ورقی صنعتی با سوله خرپایی صنعتی یا معمولی تفاوت‌هایی دارد که افرادی که قرار است سوله سازی را انجام دهند باید به این تفاوت‌ها نیز توجه داشته باشند. هر کدام از این سوله‌ها یک سری کاربردهای خاص دارند. شما می‌توانید جهت اطلاع هزینه ساخت سوله خرپایی قارتال یا میران هزینه ساخت سوله‌‌های تیر ورقی با مشاورین ما در تماس باشید.



سوله خرپایی چیست؟

سوله‌های سبک یکی از پر کاربردترین و متداول‌ترین سوله‌ها در ایران و در جهان هستند که به کمک تکنیک‌های مهندسی خاص اجرا می‌شوند. این نوع از سوله‌ها اغلب قابی جا به جایی دارند و ظاهر آن‌ها نیز زیبا است. در عین حال که با هزینه‌هایی نسبتا پایین ساخته می‌شوند. از آنجایی که هزینه ساخت سوله خرپایی نسبت به ساخت سایر سوله‌ها کمتر است، افراد ترجیح می‌دهند که این نوع از سوله‌ها را به عنوان انبار، سالن ورزشی، ساخت مرغداری، دامداری و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار دهند. 

با ایجاد این سوله‌ها دیگر شما نیازی به هزینه‌های کلان ساخت سوله‌های سنگین وزن یا احداث ساختمان‌های بتنی ندارید. ناگفته نماند که برای احداث سوله‌های سبک ابتدا باید از محل سوله دیدن شود، سپس نقشه کشی انجام شود و فوندانسیونی مرتبط با این نقشه در نظر گرفته شود. پس از انجام مراحل اولیه، اسکلت سوله ساخته شده و در نهایت پوشش‌های سقف و بدنه سوله انجام شوند. 

سوله‌های سبک در مقابل باد، باران، طوفان و نوسانات جوی مقاومت زیادی دارند اما این در صورتی است که این سوله‌ها  به طور استاندارد ساخته شده باشند. ارتفاع و عرض و طول سوله‌های خرپایی را بر اساس کاربرد آن مشخص می‌کنند. بنابراین اندازه سوله ورزشی با اندازه سوله مرغداری خرپایی زمین تا آسمان متفاوت است‌. 

 

سوله تیر ورقی چیست؟

نوع دیگری از سوله‌ها وجود دارند که ما آن‌ها را با نام سوله تیر ورقی می‌شناسیم. این نوع از سوله‌ها به دلیل این که با استفاده از تیر ورق‌های سنگین وزن روی کار می‌آیند، از وزن بالایی هم برخوردار هستند. سوله‌های تیر ورقی عمدتا برای ساخت کارخانه‌ها یا شرکت‌هایی که بودجه زیادی برای احداث شدن ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از سوله‌ها قابلیت جا به جایی ندارند و در هر محیطی که احداث شوند باقی می‌مانند. سوله‌های تیر ورقی نیز مانند سایر سوله‌ها با استفاده از مکان مربوط به استاندارد سوله و تکنیک‌های مهندسی احداث می‌شوند و ماندگاری فوق العاده ای دارند. وزن بالای این سوله‌ها باعث شده است که ساختار سوله از فشارهایی که به بدنه وارد می‌شود، تاثیری نپذیرد.

تفاوت سوله خرپایی با سوله تیر ورقی

اگر به دنبال ساخت سوله تیر ورقی صنعتی هستید یا می‌خواهید سالنی را با استفاده از سوله‌های خرپایی راه اندازی کنید، اولین کاری که باید بکنید این است که تفاوت‌های این دو نوع سوله را بیابید تا متوجه شوید که برای کاربردی که شما در نظر دارید، کدام سوله مناسب‌تر است. برخی از این تفاوت‌ها عبارتند از:

  1. متریال به کار رفته در ساخت سوله

یکی از اولین و ‌مهم‌ترین تفاوت‌هایی که سوله‌های خرپایی با سوله‌های تیر ورقی دارند این است که این سوله‌ها با متریال‌های مختلفی تولید می‌شوند. اغلب اوقات سوله‌های خرپایی را به صورت سبک و با استفاده از پروفیل‌ها تولید می‌کنند. این سوله‌ها دوام و ماندگاری زیادی دارند و سریعا ساخته می‌شوند اما سوله‌ تیر ورقی صنعتی با استفاده از تیر ورق‌های سنگین وزن تولید می‌شود. این نوع از سوله‌ها گرچه ماندگاری زیادی دارند اما برای ساخت هر محیطی مناسب نیستند.

 

  1. تفاوت در کاربرد سوله

از دیگر تفاوت‌هایی که در میان سوله تیر ورقی و سوله خرپایی وجود دارند می‌توانیم به کاربرد این سوله‌‌ها اشاره کنیم. معمولا سوله‌های تیر ورقی را برای راه اندازی محیط‌های صنعتی که حجم زیادی دارند به کار می‌گیرند. به همین دلیل اغلب کارخانه‌هایی که در کشور ما وجود دارند با استفاده از سوله تیر ورقی صنعتی تولید شده‌اند. سوله‌های خرپایی نیز برای سالن محیط‌های کوچک مثل انبار، آشیانه هواپیما، سالن ورزشی و‌ مواردی از این قبیل به کار گرفته می‌شود. این نوع از سوله‌ها از نظر معماری هم بسیار عالی طراحی می‌شوند و انعطاف پذیری زیادی دارند.

  1. تفاوت قابلیت جا به جایی سوله

یکی از مهم‌ترین مزایایی که باعث شده است هزینه ساخت سوله خرپایی قارتال افزایش پیدا کند، قابلیت جا به جایی این نوع از سوله‌ها است. شما پس از احداث سوله خرپایی در یک‌ محیط، می‌توانید قطعات آن را از هم جدا کرده و این سوله را به جای دیگری منتقل نمایید. این در حالی است که برای ساخت سوله‌‌های تیر ورقی مشقت فراوانی تحمل می‌شود. 

  1. نوع ساخت سوله

لازم به ذکر است که سوله سبک یا همان سوله خرپایی از وزن بسیار کمی نسبت به سوله تیر ورقی برخوردار شده است. همین وزن کم، راه نصب آسان را نیز باز کرده است. بنابراین می‌توان گفت که سوله‌های خرپایی سبک وزن به راحتی در یک محیط نصب می‌شوند و به تجهیزات چندانی نیاز ندارند؛ اما در مورد سوله تیر ورقی صنعتی قضیه کمی فرق می‌کند. این نوع از سوله‌ها از اوراق تیر ورقی بسیار سنگین تعبیه می‌شوند و در حجم بالا احداث می‌شوند. بنابراین باید با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته آن‌ها را ساخت. از این رو هزینه‌های ساخت این نوع از سوله‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

  1. تفاوت در هزینه ساخت سوله

یکی دیگر از تفاوت‌‌های مهم سوله خرپایی و سوله تیر ورقی، تفاوت در هزینه است. هزینه ساخت سوله خرپایی قارتال نسبت به هزینه ساخت سوله‌های تیر ورقی کمتر است. دلیلش هم واضح است. این نوع از سوله‌های باکیفیت به تجهیزات و ابزار آلات آن چنانی برای ساخته شدن نیازی ندارند و از متریال‌های با قیمت کم ساخته شده‌اند. پس طبیعی است که هزینه‌های کمتری هم داشته باشند. در مقابل سوله تیر ورقی صنعتی وجود دارد که به دلیل وجود تیر ورق‌های سنگین وزن، هزینه‌های ساخت آن افزایش زیادی پیدا می‌کند. این نوع از سوله‌ها عمدتا از سوی مشتریان طرد می‌شوند؛ چرا که اصلا مقرون به صرفه نیستند. شما می‌توانید جهت اطلاع از هزینه ساخت هر کدام از این سوله‌ها با قارتال در تماس باشید.

قیمت و خرید سوله تیر ورقی و خرپایی از قارتال

همان طور که گفتیم، هزینه ساخت سوله خرپایی قارتال نسبت به هزینه ساخت سوله‌های تیر ورقی کمتر است. قیمت کلی هر کدام از سوله‌های موجود در بازار بر اساس نوع متریالی که در ساختار این سوله‌ها به کار گرفته شده است، میزان کیفیت سوله، ابعاد آن و نوع کاربری سوله متفاوت است. افزون بر آن، چگونگی نصب سوله و تجهیزات مورد نیاز برای این کار باعث کم یا زیاد شدن قیمت ساخت سوله می‌شود. قارتال به عنوان یکی از برترین نمایندگی‌هایی که در زمینه ساخت انواع سوله فعال است، هزینه‌های مقرون به صرفه‌ای را به همراه پشتیبانی‌های گسترده برای شما عزیزان در نظر گرفته است. شما می‌توانید سفارشات خود را در وب سایت قارتال ثبت نمایید.

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 335]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن