تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797989432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کار و تحصیل در کانادا


واضح آرشیو وب فارسی::

حتماً در سال‌های اخیر نام کانادا را در برترین‌های اقتصادی زیاد شنیده‌اید و می‌دانید که در چند سال گذشته کانادا رشد اقتصادی خوبی داشته‌ است. دلیل این امر به کارگیری نیروهای متخصص داخلی و البته بین‌المللی در تمامی حوزه‌ها به شمار می‌رود. از  طرف دیگر شنیده‌اید که کانادا به تازگی مقصد بسیار مناسبی برای دانشجویان شده است و از تمامی دنیا برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت می‌کنند. این در حالی است که دانشجویان علاقمند به تحصیل در کانادا برای آینده شغلی خود در کانادا نیز برنامه‌ریزی می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا درباره کار و تحصیل در کانادا و تمامی زوایای کار هنگام تحصیل صحبت کنیم. به نظر شما کار همراه با تحصیل در کانادا امکان‌پذیر هست و آیا می‌توان هردو را کنار هم پیش برد؟ با دارالترجمه رسمی کاخ همراه باشید تا جواب تمامی این سوالات را بگیرید.

 

شماره ملی کانادا (سین نامبر)

 

در ابتدا شما می‌بایست با سین نامبر آشنا شوید، سین نامبر (Social Insurance Number) شماره ملی 9 رقمی است که تمامی افرادی که تازه به کانادا ورود کرده‌اند و اقامت دائم گرفته‌اند، دریافت می‌کنند و برای هر فرد کد منحصر به فردی اختصاص داده می‌شود. درخواست و تمامی مدارک مورد نیاز خود را می‌توانید در دارالترجمه رسمی ثبت کرده و به سفارت ارائه دهید تا مراحل اخذ ویزا و همچنین اقامت شما به درستی پیش برود.

 

کار و تحصیل در کانادا

 

تمامی دانشجویانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند می‌بایست در ابتدا برنامه‌ریزی دقیق خود را داشته باشند. افرادی که علاوه بر تحصیل، علاقه به کار در کانادا را دارند بهتر است از ابتدا همراه با مدارک خود، درخواست مربوط به کار حین تحصیل را در دارالترجمه آماده کرده و ارائه کنند. در برخی شرایط و بعضی رشته‌های تحصیلی دانشجویان از سوی دانشگاه‌ها پس از گذراندن دوره‌هایی مشغول به کارهای تخصصی می‌شوند که این افراد نیازی به آماده کردن مدارک پیش از مهاجرت را ندارند.

 

مزایای کار و تحصیل در کانادا

 

تمامی دانشجویان چه در ایران و چه در خارج از کشور علاقه دارند هنگام تحصیل شغلی برای خود داشته باشند تا بتوانند درآمدی کسب کرده و زندگی آسوده‌تری داشته باشند. کار و تحصیل در کانادا علاوه بر مورد ذکر شده دارای مزیت‌هایی است که در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • افزایش مهارت و یادگیری همراه با کسب تجربه کار در کانادا
  • کسب آشنایی بیشتر و بهتر با جامعه دانشگاهی
  • تأمین هزینه‌ زندگی در کانادا و کسب درآمد
  • گسترش دادن دایره حرفه‌ای و اجتماعی

 

 

حقوق دانشجو در کانادا چه میزان است

 

دانشجویانی که در کانادا هستند حدوداً بین 14 الی 20  دلار(ساعتی) است. لازم به ذکر است که دانشجویان در سطوح مختلف تحصیلی درآمدی متفاوت دارند و افرادی که سطوح علمی بالاتری دارند و به عنوان دستیار استاد هستند می‌توانند تا ساعتی 25 دلار نیز دریافت کنند. با این حساب به صورت میانگین چنانچه دانشجویی 20 ساعت در هفته کار کند، می‌تواند حدوداً بین 1100 تا 1600 دلار در ماه درآمد داشته ‌باشد که این مبلغ می‌تواند به خوبی کمک هزینه تحصیل در کانادا را تأمین کرده و یا هزینه زندگی را پوشش دهد.

 

چطور در کانادا کار پیدا کنیم

 

در کانادا همانند داخل ایران سایت‌هایی هستند که آگهی‌های استخدام دارند و می‌توان با به کارگیری آنها در رشته و حرفه خود به راحتی کار پیدا کرد. قابل ذکر است که در کانادا برای دانشجویان در حال تحصیل سایت‌های مجزا و اختصاصی وجود دارد که می‌توانند بدون دغدغه به آنها سر بزنند و کار مورد نظر خود را پیدا کنند. چند نمونه از این سایت‌ها عبارتند از:

  • inneed
  • monster
  • job bank

 

قوانین کار و تحصیل در کانادا چیست

 

ممکن است برای شما نیز سوال باشد که آیا قوانین خاصی برای کار کردن دانشجوها در کانادا وجود دارد یا خیر و این قوانین چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، همانند تمامی کشورهای خارجی همه دانشجوها برای کار باید قوانین خاصی را رعایت کنند. قوانین مهم جهت کار هنگام تحصیل در کانادا:

  • داشتن سین نامبر
  • داشتن ویزای معتبر تحصیلی
  • اشتغال به تحصیل داشته باشید و دانشجوی تمام وقت باشید
  • در زمان گذراندن دوره زبان دانشگاه حق کار ندارید، حق کار تنها در دوره گذراندن واحدهای دانشگاهی دارید
  • بعد از شروع تحصیل مجاز به کار کردن هستید نه قبل از آن
  • در زمان تحصیل تنها 20 ساعت اجازه کار کردن دارید
  • در تعطیلات بین ترم و روزهای تعطیل و همچنین تعطیلات رسمی اجازه دارید به صورت تمام وقت تا 40 ساعت در هفته کار کنید

 

 

انواع کار تحصیلی در کانادا

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید کار و تحصیل یا به عبارتی کار همزمان با تحصیل در کانادا انواع مختلفی دارد. در این قسمت به انواع آن می‌پردازیم:

 

کار تحصیلی در داخل دانشگاه (on campus)

 

چنانچه شما دارای ویزای معتبر تحصیلی هستید و دانشجوی تمام وقت به شمار می‌روید، می‌توانید در همان دانشگاهی که پذیرفته شده و تحصیل می‌کنید مشغول به کار شوید. در این شرایط شما نیازی به مجوز کار ندارید. در این مواقع کارفرمای شما یکی از 3 گزینه زیر خواهد بود:

  • سازمان دانشجویی
  • دانشگاه‌های کانادا
  • پیمانکارهای خصوصی در محدوده دانشگاه

 

کار تحصیلی در خارج از محیط دانشگاه (off campus)

 

چنانچه شما جزو افرادی هستید که استادی پرمیت معتبر دارید و البته دانشجوی تمام وقت نیز هستید، توانایی این را دارید که هفته ای 20 ساعت در زمان تحصیل کار کنید. همچنین در زمان‌های تعطیلی هیچ محدودیتی برای کار نخواهید داشت و همانطور که در قبل بیان شد، می‌توانید تمام وقت یعنی 40 ساعت در هفته مشغول به کار شوید. 

 

سخن پایانی

 

شما با گرفتن ویزای معتبر تحصیلی کانادا می‌توانید هنگام تحصیل با رعایت قوانین و قبول شرایط، مشغول به کار شوید. کار کردن در دوره دانشجویی می‌تواند کمک هزینه تحصیل در کالج کانادا را برای شما فراهم کند تا تجربه و زندگی خوبی را در کانادا داشته باشید. همچنین به گسترش روابط اجتماعی شما در دانشگاه و همچنین جامعه و محل سکونت شما در کانادا کمک شایانی خواهد‌کرد. توجه داشته باشید جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا به دارالترجمه رسمی معتبر و نام آشنایی نظیر دارالترجمه رسمی کاخ نیاز دارید تا بتواند مدارک شما را به بهترین شکل ترجمه کند تا سفارت هیچ ایرادی به آن نگیرد و به درستی کار شما پیش برود.ترجمه رسمی کاخ می تواند مدارک شما را به صورت ترجمه رسمی انگلیسی ، ترجمه رسمی ترکی استانبولی و ترجمه رسمی آلمانی نیز ترجمه کند






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 721]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن