تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808212434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه چیز در مورد پروفیل زد


واضح آرشیو وب فارسی::


 

پروفیل‌ها، مقاطع فولادی پرکاربرد و متنوعی هستند که در صنایع مختلف و به خصوص ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند که در انواع باز و بسته تولید می‌شوند.

پروفیل زد چیست ؟

از انواع پروفیل‌ باز به شمار می‌رود که از نظر ظاهری شکلی شبیه به حرف انگلیسی Z دارد. بیشترین کاربرد این مقطع فولادی در صنعت ساختمان سازی است .

این مقطع فولادی می‌تواند به روش نورد گرم و یا سرد تولید شود. در روش نورد گرم در کارخانجات ورق سیاه را بعد از گداختن به شکل پروفیل Z فرم دهی می‌کنند. در روش نورد سرد اما بعد از برش ورق‌های روغنی و یا گالوانیزه و با استفاده از دستگاه‌های قالب زن مخصوص این مقطع فولادی تولید می‌شود.

ویژگی‌های منحصر به فرد 

به طور کلی هر مقطع فولادی که تولید می‌شود باید مطابق با استانداردهای ملی و یا بین المللی باشد تا بتواند به درستی وظیفه‌ی خود را انجام دهد.

برای مثال پروفیل z که برای استفاده در قسمت خاصی از ساختمان تولید می‌شود باید ضخامت و طولی متناسب با وزن و بار وارده بر آن موقعیت داشته باشد تا تحت فشار دچار مشکل نشده و به ساختمان خسارت وارد نکند.معمولاً هر کشوری متناسب با شرایط آب و هوایی و ... از استانداردهای مخصوص به خود در تولید انواع مختلف مقطع فولادی استفاده می‌کند..

علاوه بر استاندارد ملی، استانداردهای تدوین شده در کشورهای اروپایی نیز برای تولید این مقطع فولادی در ایران ملاک قرار می‌گیرند. 

در استانداردها،مشخصات فنی که شامل محدوده‌ی ضخامت، ابعاد و وزن آن‌هاست، مشخص می‌شود.

پروفیل  zاز جمله مقاطعی است که معمولاً مطابق با نیاز مشتری سفارش سازی می‌شود. به این معنی که ابتدا مهندسان و متخصصان با برآورد ابعاد و میزان بار پروژه خود مشخصات این مقطع فولادی موردنیاز خود را به دست آورده و سپس به کارخانه سفارش ساخت آن را می‌دهد. البته این ابعاد سفارشی باید مطابق با استانداردها و در محدوده‌ های خاصی باشند .

 



سایز و اندازه

اندازه‌ی جان و یا فاصله‌ی بین دو بال پروفیل Z مهم‌ترین مشخصه‌ی آن به حساب می‌رود. تا حدی که در بازار این مقطع فولادی را با اندازه جان آن نامگذاری می‌کنند این مقطع فولادی با یک سایز مشخص می‌تواند در ضخامت‌های مختلفی تولید شود. واضح است که با افزایش ضخامت، وزن این پروفیل تغییر کرده و کاربرد آن نیز متفاوت خواهد شد. براین اساس این مقطع فولادی دارای چهار سایز رایج 18،20،22است.

مزایا

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که پروفیل زد یکی از پرفروشترین مقاطع فولادی موجود در بازار است. مزیت‌های این مقاطع فولادی باعث شده است که  مهندسان بسیاری استفاده از آن را در دستور کار خود قرار دهند. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقاومت بالای این مقطع فولادی ریز نقش در تحمل وزن و بارهای کششی وارده بر سازه و ساختمان در نوع خود بی نظیر است. 
  2. استفاده از  این مقطع فولادی باعث افزایش ضریب ایمنی ساختمان‌ در برابر زلزله خواهد شد.
  3. استفاده از مقطع فولادی همچنین باعث افزایش مقاومت اسکلت فلزی ساختمان‌ها در برابر طوفان، نشست و فرسایش خاک می‌شود.
  4. وزن سبک نسبت به مقاومت زیاد از مهم‌ترین مزیت‌های این پروفیل به شمار می‌رود. در واقع با استفاده از این مقطع فولادی به جای دیگر مقاطع فلزی می‌توان ضمن کاهش 40 درصدی وزن ساختمان، طول عمر و استحکام آن را به شکل چشم گیری افزایش داد.
  5. وزن سبک این مقطع همچنین باعث سهولت در جابه‌جایی و حمل و نقل آن خواهد شد.
  6. سهولت نصب و تعمیر به دلیل پیچ و مهره‌ی بودن اتصالات این مقطع فولادی از دیگر مزیت‌های این پروفیل است که هزینه‌های نصب و تعمیر آن را کاهش می‌دهد.
  7. قیمت پروفیل زد مناسب بوده و استفاده از آن مقرون به صرفه است.

 



کاربردها

این پروفیل ریز نقش کاربردهای مختلف و اساسی را در ساختمان سازی بر عهده دارد.

بیشترین کاربرد این مقطع فولادی در ساخت پوشش‌های زیر سقفی سالن‌های بزرگ، سوله‌ها، انبارها، نمایشگاه‌ها، پارکینگ‌ها و ساختمان‌های فلزی است. این پروفیل به منظور افزایش مقاومت و استحکام سقف‌های شیب دار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین از این مقطع فلزی در ساخت حصار، نرده، ریل قطار، حفاظ، پایه، جعبه فلزی نیز استفاده می‌شود.در نهایت در ساخت قطعات و بدنه‌ی کشتی‌ها نیز این محصول کاربرد دارد.

نمایندگی فروش پروفیل در ایران

پروفیل Z در ایران توسط کارخانجات و کارگاه‌های مختلفی تولید می‌شود. هر کدام از این کارخانجات از روش‌ها و دستگاه‌های متفاوتی برای تولید استفاده می‌کنند  به همین دلیل ممکن است پروفیل‌های Z موجود در بازار کیفیت‌های بسیار متفاوتی داشته باشند.

از طرفی این مقطع فولادی با قیمت‌های متفاوتی نیز عرضه می‌شود. نکته‌ی قابل توجه این است که همیشه زیاد بودن قیمت Z تضمین کننده کیفیت بالای آن نیست.

بازرگانی آرادآهن یکی از بزرگترین نمایندگی‌های فروش انواع مقاطع فولادی صنعتی و ساختمانی در سراسر کشور است که اقدام به فروش حضوری و غیر حضوری انواع مقاطع فولادی با قیمت‌های بسیار مناسب و کیفیت‌های تضمین شده نموده است.جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ویژه فروش Z با شماره‌ی: 031-34055تماس بگیرید.

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1012]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن