تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798248875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معتبرترین مرکز ارائه انواع درب های ساختمانی با کیفیت بالا


واضح آرشیو وب فارسی::

وقتی که حرف از امنیت می زنیم، هیچ چیز مهم تر از کیفیت نخواهد بود. هیچ چیز نباید در امنیت و آسایش ما خللی وارد کند. به همین دلیل است که درب های ساختمانی تا این حد مهم هستند. نمی توان خیلی ساده و راحت یک درب انتخاب کرد و انتظار داشت که بهترین عملکرد را داشته باشد.

در واقع درب های ساختمانی اولین سپر دفاعی ما برای حفظ حریم شخصی مان هستند. ما درب های خانه مان را می بندیم تا چشم هیچ غریبه ای به داخل حریم خصوصی مان نفوذ نکند. ما دلمان می خواهد که کیفیت این حریم شخصی بالا باشد و همه ی این ها به کیفیت درب بستگی دارد.

خرید درب ساختمانی برای خانه یا محل کارتان می تواند کار پرچالشی باشد. به همین خاطر می خواهیم در این مطلب به سراغ معرفی انواع درب های ساختمانی برویم و بگوییم که هر یک از آن ها چه عملکردی خواهند داشت. همچنین در انتها شما را با رستاچوب آشنا می کنیم که یکی از بهترین و معتبرترین مراکز ارائه انواع درب های ساختمانی با کیفیت بالاست. با ما همراه باشید.

انواع درب های ساختمانی

یک ساختمان ممکن است به درب های ساختمانی متعددی نیاز داشته باشد. از درب های اتاق گرفته تا لابی و ...

به همین دلیل است که هر یک از آن ها، جنس و کاربرد و طراحی خاصی دارند. در ادامه به تمام این جزئیات اشاره کرده ایم:

درب های ضد سرقت

یکی از اصلی ترین درب هایی که برای هر ساختمانی ضروری و لازم است، درب ضد سرقت می باشد. مگر می توان در خانه ای احساس امنیت و راحتی کرد که درب ضد سرقت نداشته باشد؟

این روزها، رواج درب های ضد سرقت به قدری زیاد شده است که دیگر کمتر خانه ای را می بینیم که به یکی از آن ها مجهز نباشد. اما چه چیزی منجر به محبوبیت درب های ضد سرقت شده است؟

خب همان طور که از نامشان نیز مشخص است، این درب ها دوام و ایمنی بسیار بالایی دارند. ساز و کار آن ها به نحوی است که اجازه ی ورود غیر مجاز به داخل یک ساختمان را نخواهند داد. علاوه بر این به خاطر ایمنی بالایی که در ساختار آن ها رعایت شده است، باز کردن قفل و شکستن این درب ها برای سارقین بسیار سخت است. به همین دلیل است که برای حفظ ایمنی یک خانه از گزند سارقین، قبل از هر چیز باید به فکر خرید درب ضد سرقت بود.


درب ضدسرقت

اما مزیت های درب ضد سرقت چیست؟

  • درب های ضد سرقت طراحی های بسیار زیبا و جذابی دارند که با هر سلیقه ای هماهنگ است
  • این درب ها علاوه بر حفظ ایمنی، عایق صوتی و حرارت نیز می باشند. به این ترتیب اجازه ی عبور و مرور صدا، حرارت و سرما را نخواهند داد و محیطی آرام برای ساکنین فراهم می آورند.
  • درب های ضد سرقت از بهترین یراق آلات استفاده می کنند. قفل و زبانه های این درب ها به گونه ای است که امکان کپی کردن از کلید آن وجود ندارد و نمی توان آن را با کلیدهای دیگر باز کرد. همچنین برخی از این یراق آلات در برابر شکستگی، مواد شیمیایی و ...نیز مقاوم هستند.
  • درب های ضد سرقت لولای مخفی دارند. به همین دلیل سارقین نمی توانند با شکستن این لولاها وارد حریم خانه شوند.
  • چارچوب این درب ها بسیار مقاوم و مستحکم است
  • بیشتر درب های ضد سرقت ضد دیلم می باشند. به این معنی که با اهرم کردن نمی توان آن ها را باز کرد.
  • درب های ضد سرقت دارای یک ورق فلزی به ضخامت 2 میلی متر در ساختار خود هستند که استحکام درب را بسیار بالاتر می برد.
  • درب های ضد سرقت رنگ بندی خیلی خوبی دارند و تنوعشان بالاست.

تمام این مزایا باعث شده است که از میان تمام درب های موجود در بازار، درب ضدسرقت بیشترین محبوبیت را داشته باشد و معمولا به عنوان درب ورودی ساختمان به کار می رود.

این درب ها را می توانید از فروشگاه آنلاین رستا چوب تهیه کنید.

درب مقاوم در برابر آب

یکی دیگر از درب های ساختمانی که معمولا کاربردهای بسیار فراوانی دارد، درب های ضد آب است. این درب ها همان طور که از نامشان نیز مشخص است برای جلوگیری از نفوذ رطوبت محیط به داخل ساختار اصلی درب به کار می روند. در واقع بیشتر مواقع جنس اصلی این درب ها از چوب یا فرآورده های آن است اما برای این که آن را در برابر نفوذ آب مقاوم سازند از روکش های مختلفی برای آن ها استفاده می کنند.

به طور کلی معمولا از درب های ضد آب در جاهایی که رطوبت بالاست استفاده می شود. مثلا در محیط منزل، دستشویی و حمام یکی از مرطوب ترین نقاط خانه هستند. به همین دلیل این درب ها به کار می روند.

اما سوال اصلی این جاست که معمولا از چه نوع روکش هایی برای درب ضد آب استفاده می شود؟

در پاسخ به این سوال باید به متریالی مثل abs یا pvc اشاره کنیم. این دو ماده فرآورده های پلاستیک هستند که در برابر نفوذ آب مقاومت می کنند و به خوبی چوب موجود در درب های ساختمانی را از گزند آب حفظ می کنند.

معمولا اگر نگاهی به درب های سرویس های بهداشتی منازل بندازید متوجه خواهید شد که از همین جنس هستند.

برخی از مزایای درب های ضد آب:

  • در برابر نفوذ آب مقاوم می باشند
  • برخی از آن ها، عایق صوتی نیز هستند
  • طرح و نقش های بسیار جالب و زیبایی دارند.
  • تنوع رنگ ( به خصوص در درب های pvc ) بسیار بالاست.
  • سبک و ارزان قیمت هستند.

اما صرف نظر از محیط منزل، از این درب ها می توان در محیط های مرطوب دیگر مثل استخر و سونا، آزمایشگاه های مختلف و...نیز استفاده کرد.

درب آکوستیک

احتمالا شما هم برخی مواقع وارد اتاق ها و فضاهایی شده اید که ناگهان گویی ارتباط صوتی خود با جهان بیرون را از دست داده باشید. این اتاق ها به طرز عجیبی ساکت و آرام هستند. حتی اگر در دل یک شهر شلوغ یا ساختمانی پر رفت و آمد قرار گرفته باشند.

اگر علت این مسئله را نمی دانید، به شما پیشنهاد می کنیم که نگاهی به درب اتاق بندازید چرا که احتمالا به خاطر آکوستیک بودن درب است که محیط آن جا انقدر ساکت و آرام است.

اگر در شهر یا محیطی شلوغ زندگی می کنید، هیچ چیز بهتر از یک درب آکوستیک نمی تواند آرامش را برایتان به همراه بیاورد. این درب ها معمولا با عایق فوم پوشانده می شوند و سپس یک روکش از جنس چرم یا ..رویشان قرار می دهند و سپس لمسه دوزی می کنند. به این ترتیب امواج صوتی در میان عایق فوم به دام می افتند و در نتیجه محیط آرامی را می سازند.

این درب ها کاربردهای زیادی دارند. مثلا احتمالا دیده اید که دفاتر برخی مدیران شرکت ها و سازمان ها دارای چنین درب هایی است یا اتاق هایی که برای جلسات و همایشات در نظر گرفته شده است.

اما اصلی ترین کاربرد این درب های آکوستیک، در استودیوهای ضبط موسیقی یا سالن های تئاتر و سینماست.


درب آکوستیک

درب ضد حریق

از جمله ضروری ترین درب های ساختمانی که حتما برای ساختمان های بزرگ و چند طبقه لازم و ضروری است، درب های ضد حریق می باشند. این درب ها را معمولا در راه پله های اضطراری ساختمان قرار می دهند.

ساختار این درب ها بسیار جالب است و قادر هستند تا دمای بسیار بالا را تحمل کنند. به همین دلیل است که در برابر آتش سوزی مقاومت می کنند و امکان نجات جان ساکنین و فرار آن ها را فراهم می آورند.

این درب ها معمولا دارای یراق آلات خاصی هستند که با نام آنتی پنیک شناخته می شوند. همان قدر که لازم است ساختار درب در برابر حرارت مقاوم باشد، مقاومت این یراق آلات نیز بسیار مهم است. معمولا دستگیره های این درب ها در برابر آتش سوزی دوام می آورند و ذوب نمی شوند.

همچنین مجهز به نوعی آرام بند هستند که امکان باز و بسته شدن راحت درب را فراهم می آورد. فراموش نکنید که در شرایط آتش سوزی، درب های ضد حریق باید به گونه ای باز شوند که نیازی به استفاده از دست نباشد و با کوچک ترین فشاری باز شوند. همچنین نحوه ی بسته شدن آن ها نیز بسیار مهم است چرا که به این ترتیب می توانند از نفوذ دود و گازهای سمی به دیگر طبقات ساختمان جلوگیری کنند.

درب های ضد حریق در هر ساختمانی ممکن است استفاده شوند اما در برخی مکان ها، حضورشان لازم و ضروری است. مثل:

  • برج ها و ساختمان های بلند مسکونی که ساکنین زیادی دارد
  • بیمارستان ها
  • هتل ها
  • مراکز خرید و ساختمان های تجاری

به طور کلی هر جایی که تعداد افرادی زیادی به آن رفت و آمد دارند یا ساکن می باشند، نیازمند یک درب ضد حریق می باشند.

خوشبختانه تنوع درب های ضد حریق به اندازه ای است که می توانید نسبت به سلیقه و نیازتان یکی از آن ها را انتخاب کنید. همچنین نباید فراموش کرد که رنگی که روی درب ضد حریق استفاده می شود، باید خود مقاومت زیادی در برابر حرارت داشته باشد تا بتواند بهترین نتیجه را به دست آورد.

درب های داخلی

اگر در محیط خانه یا محل کارتان هستید، همین الان به اطرافتان نگاه کنید و بگویید که چند درب را مشاهده می کنید؟ در واقع اطراف ما پر از درب های ساختمانی است که هر یک از آن ها کارکردهای مخصوص به خود را دارند و در ادامه می خواهیم به چند تا از آن ها اشاره کنیم:

درب اتاق

یکی از مهم ترین درب های ساختمانی، درب اتاقی است. این درب ها معمولا نسبت به درب ورودی سبک تر و ارزان تر هستند و از متریال ضعیف تری برای آن ها استفاده می شود. اما این مسائل اصلا بدین معنی نخواهد بود که اهمیت ندارند. بلکه درب های اتاق قرار است نقاط مختلف خانه را از هم جدا کنند. همچنین باید عایق های صوتی و حرارتی نیز باشند تا هم محیط آرامی را ایجاد کنند و هم از هدر رفتن انرژی جلوگیری به عمل بیاورند. این درب ها را معمولا از متریال هایی مثل چوب یا فرآورده های آن به دست می آورند.

درب های سرویس بهداشتی

یکی دیگر از مهم ترین درب های داخلی، درب هایی هستند که برای سرویس های بهداشتی و حمام به کار می روند. اصلی ترین ویژگی آن ها باید مقاومت در برابر آب باشد. همچنین در صورتی که عایق های صوت و حرارت نیز باشند، کیفیت بالاتری پیدا می کنند. به طور کلی درب های سرویس بهداشتی از روکش های ضد آب مختلفی استفاده می کنند تا اطمینان پیدا کنند که بهترین عملکرد را در برابر آب خواهند داشت.

درب تراس

ممکن است برخی واحدهای مسکونی و اداری و...دارای تراس باشند. تراس می تواند برای لحظه ای شما را از فضای داخل خانه جدا کند و شما را به محیط بیرون متصل کند. اما مثل هر جای دیگری برای تراس نیز به درب احتیاج دارید. بیشتر این درب ها از جنس شیشه ساخته می شوند اما گاهی مواقع از متریال دیگری مثل چوب یا آلومینیوم نیز در ساخت آن ها استفاده می شود.

درب لابی

هر ساختمان بزرگ و چند طبقه ای به محیطی مثل لابی نیاز دارد. معمولا برای لابی از درب های مقاوم و مستحکمی استفاده می شود که ضد سرقت میز می باشند. یک درب لابی در وهله ی اول باید بسیار زیبا باشد. همچنین ایمنی محیط را نیز به خوبی حفظ کند. گاهی مواقع برای اینکه دید خوبی نسبت به محیط داخل و بیرون وجود داشته باشد، بخشی از درب های لابی را از شیشه می سازند. ترکیب شیشه و چوب می تواند بسیار زیبا باشد. همچنین طراحی ها و برجستگی های روی درب لابی بسیار زیباست و چشم هر بیننده ای را خیره می کند. در واقع درب های لابی اولین چیزی هستند که مراجعه کنندگان یک ساختمان می بینند. به همین دلیل است که حساسیت های ویژه تری روی انتخاب آن اعمال می شود.

انواع درب های ساختمانی از لحاظ متریال

یکی دیگر از دسته بندی هایی که در مورد درب های ساختمانی وجود دارد، تقسیم بندی بر اساس متریال به کار رفته در آن هاست. درب های ساختمانی را از چیزهای مختلفی می سازند. برخی از آن به طور طبیعی وجود دارند و برخی دیگر نیز در آزمایشگاه ها تولید می شوند. در ادامه به برخی از مهم ترین دسته بندی های درب ساختمان بر اساس متریال اشاره کرده ایم:

درب چوبی

شاید محبوب ترین درب های ساختمانی، همین درب های چوبی باشند که از گذشته تا به امروز رواج خود را از دست نداده اند. درب های چوبی حسی از طبیعیت و تازگی را مهمان خانه هایمان می کنند. البته استفاده از چوب خام برای ساخت درب چندان توصیه نمی شود چرا که مقاومت خوبی در برابر رطوبت و حرارت ندارد. به همین دلیل است که معمولا آن را با روکش های زیبایی می پوشانند تا درب های مقاومی ساخته شود.

درب فلزی

یکی از قوی ترین و محکم ترین درب های ساختمانی، درب های فلزی هستند که در جاهای مختلفی از خانه به کار می آیند. این درب ها را ممکن است از فلزات مختلف مثل آلومینیوم و استیل بسازند. هر چقدر که ضخامت این درب ها بیشتر باشد، احتمالا در برابر فشارهای مختلف مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

یکی  از اصلی ترین مشکلات درب های فلزی، عدم مقاومت در برابر رطوبت است. فلز در مجاورت آب خیلی زود زنگ می زند و پوسیده می شود. به همین دلیل معمولا از روکش های مختلف برای درب های فلزی استفاده می شود.


درب فلزی

درب MDF

ام دی اف، یکی از فرآورده های چوب است. در واقع برای ساخت درب های MDF از چند ورق نازک که ترکیبی از خمیر چوب و افزودنی های دیگر هستند، استفاده می کنند. این درب ها محبوبیت خیلی زیادی دارند چرا که شباهت زیادی با درب های چوبی دارند اما ارزان تر می باشند. همچنین عیب و ایرادات درب های چوبی را نخواهند داشت. بیشتر مواقع از ام دی اف برای ساخت درب های داخلی و ورودی استفاده می شود.

درب HDF

درب های اچ دی اف، نوعی فرآورده های چوبی هستند که از تخته های فیبر ساخته می شوند و چگالی خیلی زیادی دارند. به همین دلیل است که مقاومت درب هایی که از hdf ساخته می شوند نسبت به ام دی اف بالاتر است.

از این درب ها نیز معمولا برای ساخت درب اتاق و سرویس های بهداشتی استفاده می شود.

درب فایبرگلاس

اگر به دنبال بهترین جایگزین برای درب های چوبی هستید، ما به شما درب های فایبرگلاس را توصیه می کنیم. این درب ها شباهت بسیار زیادی با درب های چوبی دارند با این تفاوت که به صورت پنل های جداگانه ساخته می شوند و معمولا از جنس چوب و پلاستیک می باشند.

سخن آخر

در صورتی که می خواهید یکی از بهترین و معتبرترین مراکز ارائه دهنده ی انواع درب های ساختمانی را پیدا کنید، ما به شما رستا چوب را معرفی می کنیم که بیش از 16 سال است که در این حوزه فعالیت می کند. می توانید برای خرید انواع درب های ساختمانی به وبسایت این فروشگاه مراجعه کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 365]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن