تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816993522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهتر ین روش اندازه‌گیری کابینت


واضح آرشیو وب فارسی::

همه شما به‌خوبی می‌دانید که آشپزخانه قلب خانه ‌است و زیبایی آن نقش مهمی در دکوراسیون کلی منزل دارد. به‌همین‌خاطر توجه به نحوه طراحی المان‌های تشکیل‌‌دهنده آشپزخانه به‌خصوص کابینت، از اهمیت بسیاری برخوردار است. کابینت‌ها علاوه بر این که به جمع‌آوری وسایل آشپزخانه کمک می‌کنند، به‌عنوان اجزای تأثیرگذار در دکوراسیون این محیط شناخته می‌شوند. حتما از اهمیت طراحی دکوراسیون و تأثیر ریز جزئیات آن در خروجی کار، آگاه هستید. به‌همین‌خاطر است که آموزش اندازه‌‌‌گ یری کابینت اهمیت زیادی می‌یابد. فاکتورهای متعددی در طراحی کابینت نقش دارند که باید پیش از طراحی و ساخت با متریال‌‌ها، لحاظ شوند. شناخت روش صحیح اندازه‌‌‌گیری کابینت و همچنین شناخت یراق مورد نیاز ، به شما کمک می‌کند که به یک طراحی حرفه‌ای متناسب با سلیقه خود و شرایط محیط برسید. در ادامه ضمن معرفی بهترین روش اندازه‌‌‌گیری و طراحی به آموزش اندازه‌‌‌ گیری کابینت می‌پردازیم.

آموزش اندازه‌‌‌ گیری کابینت آشپزخانه

اندازه‌‌‌گیری کابینت آشپزخانه اصول خاص خود را دارد. با توجه به این که اکثر ساختمان‌های امروزی متراژ کوچک و بالطبع آشپزخانه نقلی دارند، استفاده بهینه از فضای موجود اهمیت بیشتری می‌یابد. در این راستا چگونگی اندازه‌‌‌گیری کابینت و روش اصولی آن برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه نیز به‌شدت مورد توجه قرار می‌گیرد. آموزش اندازه‌‌‌ گیری کابینت به شما کمک می‌کند که به‌خوبی فضای قابل استفاده و حتی نقاط پرت آشپزخانه را به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار دهید. ضمن این که با یک طراحی اصولی می‌توانید هارمونی خاصی به این محیط بخشیده و یراق کابینت را به تعداد مشخص تهیه کنید. اندازه‌‌‌گیری کابینت در چند مرحله مشخص انجام می‌شود. قبل از هر چیزی باید محل دقیق کابینت را مشخص کنید. برای این منظور باید متراژ آشپزخانه، محل
images_1660724706.jpg
قرار‌‌‌گیری سایر وسایل و مسیر رفت و آمد در آشپزخانه را مشخص کنید. در واقع باید به درستی محل قرار‌‌‌گیری ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، هود، پریز، یخچال، شیر گاز و غیره را معلوم کنید.

علاوه بر تعیین محل قرارگیری هر یک از این لوازم، باید فاصله هر یک از آن‌ها از کف زمین و یکی از این لوازم از یک کنج را مشخص کنید. در این مرحله یک برآورد نسبی از فضا کفایت می‌کند. پس از آن باید این نقشه فرضی را بر روی کاغذ پیاده کنید. برای این منظور استفاده از کاغذ شطرنجی به اندازه‌‌‌گیری دقیق‌تر کمک می‌کند. آموزش اندازه‌‌‌ گیری کابینت به شما کمک می‌کند که ضمن صرفه‌جویی در زمان، بدون سردرگمی به یک طراحی دقیق برسید. ساده‌‌‌ترین روش اندازه‌‌‌گیری کابینت آن است که نقشه کف آشپزخانه را درست شبیه به یک نقاشی روی کاغذ پیاده کنید. در این نقاشی اندازه دقیق اهمیت ندارد؛ تنها لازم است محل قرارگیری وسیله‌ها را به وضوح مشخص کنید. در مرحله بعد باید اندازه کل دیوار را بگیرید. در این مرحله نیز باید از یک گوشه دیوار در جهت عقربه‌های ساعت اندازه‌‌‌گیری را انجام دهید.

در مرحله بعد از آموزش اندازه‌‌‌ گیری کابینت آشپزخانه به بررسی و اندازه‌گیری ارتفاع از کف آشپزخانه می‌رسیم. در این مرحله باید تمام قناسی کف شامل فرورفتگی، برآمدگی و میزان فاصله آن‌ها را مشخص کنید. اندازه‌‌‌گیری طول و عرض نیز باید با دقت انجام شود. در اندازه‌‌‌گیری اصولی کابینت آشپزخانه چند اندازه ‌استاندارد و معمول تعریف شده‌است. به‌عنوان مثال اگر قصد دارید از اجاق گاز معمولی بین کابینت‌ها استفاده کنید، باید فضایی حدود ۹۰ سانتی متر را در نظر بگیرید و یا برای ماشین لباسشویی معمولا یک فضای ۶۰ سانتی متری کفایت می‌کند. هم‌چنین برای جای‌‌‌‌گیری هود یک فضای ۶۰ تا ۹۰ سانتی متری و برای سینک ظرف‌شویی فضای تقریبی ۱۲۰ سانتی متری در نظر گرفته می‌شود. همان‌طور که گفتیم ممکن است آشپزخانه نقاط پرت و یا موانعی داشته‌باشد که طراحی کابینت‌ها را به هم می‌زند. هنگام تعیین اندازه‌ها باید این موانع را نیز لحاظ کنید. موانع موجود در آشپزخانه می‌تواند ستون کنار دیوار، پنجره یا هر چیز دیگری باشد.


images_1660724709.jpg

آموزش اندازه گیری کابینت آشپزخانه : انتخاب کابینت

بعد از اندازه‌‌‌گیری کابینت به طول و عرض آن و تعداد درب‌ها و کشوهای کابینت می‌رسیم. تعیین اندازه درب کابینت و مشخص‌‌‌کردن تعداد درب برای انتخاب یراق آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. در صورتی‌که آشپزخانه مورد نظر شما از قبل به کابینت مجهز شده‌است، سعی کنید برای طراحی دکوراسیون جدید، به‌هیچ‌وجه به اندازه کابینت قبلی تکیه نکنید، چون برای داشتن یک طراحی حرفه‌ای باید یک اندازه دقیق از فضا، ابعاد کابینت و تطابق طرح جدید با فضا داشته‌باشید. در نهایت اگر بر اساس مراحل آموزش اندازه‌‌‌ گیری کابینت ‌‌پیش‌بروید، حتما به یک طراحی خاص و حرفه‌ای برای نصب کابینت آشپزخانه می‌رسید. اهمیت این اندازه‌‌‌گیری دقیق و تطابق آن با نوع و ابعاد کابینت زمانی مشخص می‌شود که از نتیجه کار احساس رضایت قلبی داشته و از فضایی که طراحی کرده‌اید استفاده بهینه داشته‌باشید.


images_1660724713.jpg

آموزش اندازه گیری کابینت آشپزخانه : معرفی انواع یراق کابینت

در ادامه توضیحات در مورد آموزش اندازه گیری کابینت آشپزخانه به معرفی یراق کابینت می رسیم. یراق کابینت جزو آن دسته از تجهیزاتی است که ممکن است آن‌ها را به این نام نشناسید؛ اما در طول روز بارها با این تجهیزات سر و کار دارید. از آنجا که اهمیت استفاده از یراق‌آلات باکیفیت و شناخت آن‌ها در طراحی کابینت و آموزش اندازه‌‌‌گیری کابینت اهمیت بسیاری دارد، به معرفی مختصر آن‌ها می‌پردازیم. در لیست یراق کابینت تجهیزاتی از قبیل: لولا و لوازم جانبی آن، ریل کابینت  و درب و لوازم جانبی آن، دستگیره، قفل، پایه و کلیپس کابینت، جک درب، آرام‌‌‌‌بند، پیچ‌های اتصال، گالری کابینت، مگنت و غیره جای می‌گیرند. این تجهیزات بیشتر در مونتاژ کابینت و طراحی ظاهری آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین توجه به کیفیت آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. لازم است بدانید یراق‌آلات کابینت علاوه بر تنوع، از لحاظ کیفیت و از نظرساختار نیز در انواع مختلف وجود دارند و انتخاب نوع مناسب آن به طراحی کابینت و طرح آن بستگی دارد.

به‌عنوان مثال: جک کابینت در انواع پمپی و اتوبوسی طراحی و تولید می‌شود و نوع پمپی آن بیشتر برای آب چکان و کابینت‌های هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، عرض درب کابینت و وزن آن در انتخاب جک تآثیرگذار بوده و برای درب‌های سبک از جک با قدرت کمتر استفاده می‌شود. در لیست یراق کابینت به دسته‌ای دیگر از تجهیزات می‌رسیم که به‌عنوان اکسسوری شناخته شده و جنبه تزئینی دارند. این تجهیزات در آموزش اندازه‌‌‌ گیری کابینت و طراحی آن مورد توجه قرار می‌گیرند چون استفاده از آن‌ها باید با تعداد درب کابینت و طراحی آن در تناسب باشد. در تهیه یراق‌آلات کابینت علاوه بر کیفیت، به قیمت آن‌ها به‌عنوان یک فاکتور موثر در خرید می‌رسیم. در لیست قیمت یراق کابینت، هر تجهیز با قیمت مشخصی ارائه می‌شود. قیمت این یراق‌آلات با توجه به فاکتورهای متعددی از جمله: نوع یراق، جنس و کیفیت آن، برند تولید‌کننده، شکل عرضه، حجم فروش و فاکتورهای دیگر می‌رسیم. برای خرید یراق‌آلات باکیفیت با قیمت مناسب باید یک فروشگاه معتبر را پیدا کنید.

جهت مشاوره و خرید یراق کابینت می توانید به فروشگاه اینترنتی تاپ یراق به آدرس https://topyaragh.com/ مراجعه نمایید.

سخن آخر

با توجه به اهمیت طراحی دکوراسیون آشپزخانه در نظم‌‌‌دادن به این محیط و هماهنگی آن با سایر دکوراسیون خانه، آموزش اندازه‌‌‌ گیری کابینت اهمیت بسیاری می‌یابد. اندازه‌‌‌گیری کابینت کار چندان دشواری نیست؛ تنها کافی است در تعیین اندازه‌ها، محل قرار‌‌‌گیری لوازم آشپزخانه، انشعابات شیرگاز، لوله آب و فاکتورهایی از این دست و هم‌چنین علامت‌گذاری موانع و محدودیت‌ها دقت عمل بسیار بالایی داشته‌باشید. در نهایت نیز این اندازه‌‌‌گیری دقیق به شما کمک می‌کند به انتخاب درستی در خرید یراق‌آلات کابینت برسید. ‌






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن