تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797923681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین مخازن آب برای ساختمان مسکونی


واضح آرشیو وب فارسی::


به کارگیری مخازن آب از زمان های قدیم تاکنون انجام شده است. در ابتدا این مخازن از جنس سنگ، چوب و سفال بودند و به مرور زمان به شکل امروزی درآمدند. مخزن های آب امروزی از متریال مختلفی تولید می شوند و هر کدام ویژگی های خاصی دارند. در ادامه این مطلب به بررسی انواع مخازن آبمی پردازیم پس با ما همراه باشید. 

مخزن آب چیست؟ 

مخزن آب در واقع محلی برای ذخیره آب است که برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. این مخزن ها برای استفاده از آب در زمان های مشخص کاربرد دارند و ممکن است پس از ذخیره سازی تا مدت ها آب مورد نیاز یک بخش را تامین کنند. این مخزن ها اثرات منفی محیط بر آب را به حداقل رسانده و باعث جلوگیری از رشد ویروس ها و باکتری ها در آب می شوند. 

 

کاربرد مخازن آب در ساختمان های مسکونی

 

این مخزن ها با ذخیره سازی آب، به تامین آب آشامیدنی ساختمان های مسکونی می پردازند. بدین شکل آب آشامیدنی همیشه در دسترس افراد خواهد بود و بحران بی آبی و مرگ و میر بر اثر آن را کاهش می دهد. سازمان آتش نشانی برای آنکه در عملیات مختلف بتواند با میزان آب کافی به خاموش کردن آتش بپردازد باید از این مخزن ها استفاده کند. برای صنایع مختلف تولیدی نیز استفاده از مخازن آب مهم و‌ حیاتی است و باید از مخازن مناسب در این راستا استفاده شود.‌ آبیاری زمین های کشاورزی برای دستیابی به محصولات مرغوب و با کیفیت نیز باید با به کارگیری این مخزن ها انجام شود.

انواع مخازن آب برای ساختمان مسکونی

 

مخزن ها از متریال مختلفی تولید می شوند که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. در این بخش ما انواع این مخازن را مورد بررسی قرار می دهیم. 

 

مخزن پلی اتیلن  چه کارایی دارد ؟

 

این نوع مخزن از جمله رایج ترین مخزن های آب هستند. از این مخازن برای مصارف کشاورزی، صنعتی، شیمیایی و آشامیدنی استفاده می گردد. شکل و اندازه مخزن های پلی اتیلن با توجه به کاربرد آن، متفاوت است. مخازن پلی اتیلن دارای وزن کمی هستند و جابجایی و نصب آسانی دارند. این مخزن ها در برابر ضربه مقاوم بوده و از آب در برابر اشعه ها و باکتری های مضر، محافظت می نمایند. مخازن آب افقی، عمودی، کتابی، قیفی و مکعبی از جمله مخزن های پلی اتیلن می باشند.

 

مخزن فلزی چه کارایی دارد ؟

 

مخزن فلزی معمولا از جنس استیل و یا گالوانیزه می باشد. این مخزن ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند و تنوع بالایی دارند. روکش داخلی این مخازن با توجه به مصارف گوناگون، مختلف است پس باید پیش از خرید مخزن، از جنس روکش داخلی آن مطلع شوید. 

 

موارد مورد استفاده از مخزن فایبرگلاس ؟

 

مخازن فایبرگلاس در صنایع مختلفی قابل استفاده هستند و تنوع خوبی دارند. این مخازن از جمله مخزن های گران شناخته می شوند و برای مصارفی به کار می روند که دارای حجم بالایی هستند. در بعضی مواقع دیواره اینگونه از مخزن ها به وسیله کامپوزیت پوشانده می شود. 

 

مخزن تاشو چیست و چه کاربردی دارد ؟

با استفاده از مخازن تاشو می توانید آب را به مکان مورد نظر خود انتقال دهید. بدین شکل می توان در کمپینگ ها و یا امداد رسانی مناطق مختلف، آب کافی را فراهم نمود. این مخزن ها به عنوان ذخیره کننده موقت آب محسوب می شوند و دوام چندانی ندارند. محافظت از آب در این مخزن ها به اندازه سایر مخازن نیست و تمیز کردن داخل آن به سختی امکان پذیر است. 

ویژگی مخازن آب برای ساختمان مسکونی ؟

یک‌ مخزن آب خوب و کاربردی باید از متریال درجه یک تولید شود و آب را بدون هیچ ویروس، باکتری و‌ جلبکی ذخیره نماید. این مخزن ها باید دارای قطر مشخصی باشند و در دماهای مختلف بدون هیچ آسیبی، سالم بمانند. معمولا مخزن های آب را به گونه ای می سازند تا در هر اقلیمی قابل استفاده باشند. 

 

سخن پایانی 

 

از مخازن آب برای ذخیره سازی این ماده استفاده می شود تا همیشه آب مورد نیاز، در دسترس باشد. این مخزن ها در صنایع مختلف شیمیایی، صنعتی و تولیدی به کار می روند و برای تامین آب آشامیدنی و آبیاری گیاهان بسیار پرکاربرد می باشند. انواع مخزن های آب دارای ویژگی های مثبت و منفی بوده و افراد باید با توجه به نیاز خود از مخزن آب مناسبی برای نگهداری و ذخیره سازی آب استفاده نمایند. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 371]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن