تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797804847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهاجرت تحصیلی به کانادا | برای ادامه تحصیل در این کشور چقدر باید هزینه کنیم؟ | akharinnews


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: مهاجرت تحصیلی به کانادا | برای ادامه تحصیل در این کشور چقدر باید هزینه کنیم؟



امکان تحصیل با هزینه‌های نسبتا مناسب در کشور کانادا 
سالانه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند. این کشور به دلیل سطح کیفی بالای دانشگاه‌های خود و فراهم کردن امکانات آموزشی و رفاهی برای همه دانشجویان بین‌المللی و کانادایی، یک مقصد بسیار خوب برای ادامه تحصیل و زندگی به شمار می‌رود. هزینه‌های مهاجرت و ادامه تحصیل در کانادا نسبت به کشورهایی مثل انگلیس، نیوزلند و استرالیا مقرون به صرفه هستند. با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی هزینه‌های تحصیل در کانادا بپردازیم. 

http://www.akharinnews.com/images/1401/04/07/11.png


هزینه‌های تحصیل در کانادا 
کشور کانادا یکی از مقصدهای محبوب برای ادامه تحصیل به شمار می‌رود. چرا که سطح کیفی آموزش و هزینه‌های آن به نسبت کشورهای دیگر پایین‌تر بوده و این کشور دارای جامعه‌ای با ملیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوت است. اما برای افرادی که قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در کانادا را دارند این سول پیش می‌آید که هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که هزینه تحصیل در کانادا با توجه به یک سری از فاکتورها ممکن است متفاوت باشد. این موارد شامل شهر و ایالت محل تحصیل، همچنین مقطع و رشته تحصیلی می‌شود. 
هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا حداقل  چیزی در حدود 16 هزار تا 17 هزار دلار در سال خواهد بود. البته حداکثر این هزینه ها ممکن است تا بازه 35 هزار تا 50 هزار دلار باشد. به طور معمول، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های برتر کانادا چیزی در حدود میانگین 20 هزار تا 26 هزار دلار خواهد بود. البته دانشگاه‌هایی هم در کانادا وجود دارند که شهریه آن‌ها کمتر از 10 هزار دلار است.

http://www.akharinnews.com/images/1401/04/07/22.jpg

نکته‌ای که باید بدانید این است که به غیر از هزینه شهریه یک سری هزینه جانبی هم وجود دارد. این موارد شامل هزینه ثبت‌نام، خرید کتاب، پرداخت حق بیمه، لوازم‌التحریر و موارد دیگر می‌شود. لازم به ذکر است که این هزینه‌های جانبی حدود 2 هزار تا 6 هزار دلار خواهد بود. اما برای آگاهی دقیق‌تر از هزینه‌های تحصیل در کانادا باید هر مقطع تحصیلی را جداگانه مورد بررسی قرار دهیم که به شرح زیر هستند: 
هزینه تحصیل مقطع مدرسه   هزینه تحصیل مقطع کارشناسی  هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد  هزینه تحصیل مقطع دکترا و فوق دکترا 

هزینه تحصیل در مدارس کانادا 
در کشور کانادا مدارس به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. دانش‌آموزان به دلیل اینکه زیر سن قانونی هستند باید این تصمیم را بگیرند که می‌خواهند در خوابگاه ساکن شوند یا با خانواده‌هایی که دولت کانادا در زمان پذیرش دانش‌آموز تعیین کرده، زندگی کنند. با توجه به این دو گزینه هزینه تحصلی در مدرسه متفاوت خواهد بود. 
هزینه تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای شهروندان این کشور رایگان است. اما دانش‌آموزان بین‌المللی باید حدود 7 هزار تا 15 هزار دلار در سال برای پرداخت شهریه مدارس کانادا هزینه کنند. طبیعتا این هزینه‌ها در مدارس خصوصی بیشتر است. دانش‌آموزانی که تصمیم به زندگی در کنار خانواده‌های تعیین شده توسط دولت کانادا گرفته‌اند باید حدود 800 تا 1200 دلار در ماه هزینه پرداخت کنند. 
هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در کانادا 
همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، هزینه تحصیل در دوره‌های آموزش عالی با توجه محل تحصیل و رشته انتخابی متفاوت است. بعد ازاخذ ویزای تحصیلی کاناداو داشتن شرایط ورود به مقطع کارشناسی یعنی نمره آیلتس 6 و دیپلم مدرسه، باید هزینه‌های تحصیل در این مقطع را در نظر بگیرید. در چند سال گذشته این هزینه‌ها برای دانشجویان کانادایی حدود 3.3 درصد و برای دانشجویان بین‌المللی حدود 6.3 افزایش پیدا کرده است. 
دانشجویانی که شهروند کانادا هستند باید در سال چیزی در حدود 6800 دلار تا 7100 دلار هزینه پرداخت کنند. اما این هزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی بیشتر خواهد بود. چهار رشته دامپزشکی، دندان‌پزشکی، حقوق و داروسازی نسبت به دیگر رشته‌ها هزینه بیشتری دارند. به طور کلی هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی با توجه به رشته انتخابی، در بازه حدودی 20 هزار دلار تا 65 هزار دلار در سال خواهد بود. 

http://www.akharinnews.com/images/1401/04/07/33.jpg

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کانادا 
با ویزای تحصیلی کانادا و گذراندن دوره کارشناسی و واجد شرایط شدن برای مقطع کارشناسی ارشد، می‌توانید با در نظر گرفتن هزینه‌های این دوره تحصیلات خود را ادامه دهید. طول دوره مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا یک تا دو سال است. همچنین هزینه تحصیل در این مقطع نسبت به کارشناسی کمتر خواهد بود. میانگین هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا در سال 2021 در حدود 17800 دلار کانادا بود. اما این هزینه افزایش زیادی داشته است. در حال حاضر هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کانادا با توجه به رشته مورد نظر در بازی 10 هزار دلار تا 67 هزاردلارمتغیرخواهدبود. 
هزینه تحصیل مقطع دکترا و فوق دکترا در کانادا 
برای تحصیل در مقطع دکترا باید مدارک لازم را در اختیار داشته باشید تا بتوانید در این دوره به تحصیل بپردازید. هزینه‌های تحصیل مقطع دکترا در کانادا به طور میانگین چیزی در حدود 20 هزار دلار خواهد بود. با توجه به اینکه دانشجوی مقطع فوق دکترا، در ‌ازایپژوهش‌ها و دوره‌ای که می‌گذراند حقوق دریافت می‌کند، بنابراین این مقطع تحصیلی در کانادا هزینه‌ای نخواهد داشت. 
هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟ 
به غیر از پرداخت هزینه‌های دانشگاه، شما باید هزینه‌های زندگی در کشور کانادا را هم پرداخت کنید. این هزینه‌ها شامل اجاره یا خرید خانه، خوابگاه دانشجویی، خرید مواد غذایی، حمل و نقل، تفریح و موارد دیگر می‌شود. به طور میانگین هزینه زندگی در کشور کانادا نسبت به ایران چیزی در حدود 71 درصد بیشتر است. همچنین هزینه اجاره خانه در کانادا نسبت به ایران حدود 124 درصد  بالاتر خواهد بود.

http://www.akharinnews.com/images/1401/04/07/44.png

به طور عمومی، زندگی در کانادا برای دانشجویان حدود 12 هزار تا 15 هزار دلار هزینه خواهد داشت. البته این هزینه‌ها به روش زندگی و نحوه خرج کردن دانشجو بستگی دارد. بیشترین هزینه مربوط به مسکن در کانادا می‌شود. به عنوان مثال در شهری مثل ونکوور اجاره ماهانه یک آپارتمان یک‌خوابه حدود 1000 تا 1200 دلار است. اما در شهرهای کوچک‌ترمی‌توان با حدود 600 تا 700 دلار خانه اجاره کرد. 
ادامه تحصیل در کانادا با هزینه مقرون به صرفه 
اگر به فکر مهاجرت تحصیلی هستید و نمی‌دانید چه کشوری را انتخاب کنید، کشور کانادا یکی از مقصدهای محبوب و با امکانات فوق‌العاده آموزشی برای ادامه تحصیل به شمار می‌رود. شهریه دانشگاه‌های کانادا در مقاطع مختلف با توجه به رشته‌ای که دانشجو انتخاب می‌کند و محل تحصیل دانشجو تفاوت دارد. با این حال هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا نسبت به هزینه تحصیل در کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، نیوزلند و استرالیا به‌صرفه‌تراست.همچنین برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر شما می توانید از موسسه مهاجرت تحصیلی کمک بگیرید. 





دوشنبه, 03 مرداد 1401 ساعت 10:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن