تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798237231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهنمای خرید پمپ دیافراگمی


واضح آرشیو وب فارسی::

اگر قصد خرید پمپ دیافراگمی در بازار ایران را دارید احتمالاً می‌دانید که این محصول در حال حاضر یکی از متداول‌ترین و پراستفاده‌ترین الکتروموتورهای موجود در بازار ایران است که به‌رغم بهره‌گیری از سیستم جابه‌جایی مثبت قدرت مکش و پمپاژ فوق‌العاده‌ای را داشته و همین‌طور هر چه سایز آن بزرگ‌تر می‌شود می‌تواند در هر واحد زمان، دبی و حجم بیشتری آب را منتقل کند. پالس‌های رفت و برگشتی در این دستگاه که توسط یک پروانه ایجاد می‌شوند وظیفه ایجاد یک جریان یکنواخت از سیال و یا هر نوع مایع دیگر را خواهند داشت. این پمپ‌ها به‌صورت مکانیکی آب‌بند ندارند و معمولاً در حوزه حمل انواع مایعات گران‌قیمت، باارزش و سمی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

باتوجه‌به این که شرکت‌های زیادی در بازار ایران اقدام به ساخت و تولید و یا عرضه انواع پمپ‌های دیافراگمی می‌کنند، لازم دیدیم که دراین‌خصوص یک راهنمای خرید ترتیب دیده و در آن، نکاتی را در مورد تهیه این دستگاه‌های الکترومکانیکی شرح دهیم.



چرا پمپ‌های دیافراگمی پراستفاده و پرکاربرد هستند؟

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چرا پمپ‌های دیافراگمی در حال حاضر و در بازار یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین دستگاه‌ها  برای انتقال سیالات به شمار می آیند. در این مورد چند دلیل کلیدی و اصلی وجود دارد. اول این که نیروی فشار هوا سبب می شود که راحتی بتوانید از انواع پمپ های دیافراگی در محیط های غیر ایمن با احتمال آتش سوزی و نشتی استفاده کنید. در واقع گاهی این موضوع که پمپ به هیچ عنوان در گذر زمان نشتی از خود بروز ندهد اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

این پمپ ها دهش بسیار فوق العاده ای دارند و می توانند با فشار خروجی تا نرخ 8 بار کار کنند. در مدل های معمولی و دیگر پمپ هایی که احتمالاً شما هم تعدادی از آن ها را مشاهده کرده اید این عدد خیلی پایین تر از این رنج خواهد بود. می توان از این پمپ ها در انتقال انواع مایعات سمی، خطرناک و آتشزا استفاده کرد. همین طور در صنایع غذایی و نوشیدنی نیز بسیار کاربرد دارند و یک دستگاه فوق العاده مطمئن به حساب می آیند.

بررسی متریال و جنس بدنه پمپ‌های دیافراگمی

یک موضوع کلیدی و مهم که در هنگام خرید انواع پمپ دیافراگمی باید به آن دقت ویژه‌ای داشته باشید، جنس بدنه و متریال خواهد بود. البته بخش‌های مختلف این پمپ ممکن است از آلیاژهای متفاوتی ساخته شوند. جنس پوسته یا بدنه اصلی، از آلومینیوم، پلی‌پروپیلن، استیل ضدزنگ، استال، کانیار و یا در برخی موارد چدن و ترکیب چدن داکتیل خواهد بود.

برای ساخت دیافراگم از تفلون، هیترل و... استفاده می‌شود و در نهایت یک شیر نیز روی این دستگاه‌ها نصب می‌شود که بسته به سطح کیفی و مبدأ برند ممکن است از فلز با لایه پلاستیک ضخیم ساخته شود. در نهایت این پمپ‌ها در حال حاضر یکی از مطمئن‌ترین دستگاه‌های قابل‌استفاده در حمل و جابه‌جایی مواد ساینده، اسلاری‌ها و انواع اسیدها و حلال‌ها هستند. حتی به‌راحتی می‌توانید با خرید پمپ دیافراگمی، مواد آتش ساز و انواع بازها را نیز انتقال دهید. بدون این که نگران آسیب به پمپ باشید و یا این که احتمال نشتی وجود داشته باشد.

مزایای کلیدی انواع پمپ‌های دیافراگمی

انواع پمپ‌های دیافراگمی امکان انتقال و مکش تا 60 متر باقدرت مکش فوق‌العاده بالا را دارا هستند. همین‌طور نگه‌داری آن‌ها آسان بوده و معمولاً در حالت کارکرد خشک نیز هیچ مشکلی برای این دستگاه‌ها به وجود نمی‌اید. در مقابل پرتابل بوده و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را در مکان‌های مختلف و حتی فضاهای بسته نصب و راه‌اندازی کنید. حرارتی در حین کار تولید نخواهند کرد و قابلیت نصب در سطحی بالاتر از سیال را مانند موتورهای آبکش دارا هستند. البته این امکان نصب در یک ویژگی فوق‌العاده حتی در پایین‌تر از سطح سیال و به‌صورت غوطه‌ور نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

مزیت کلیدی دیگری که حتماً باید در هنگام خرید این پمپ‌ها به آن دقت داشته باشید این است که شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه‌ها به‌راحتی انواع مواد و سیالات با چگالی، دانسیته و ویسکوزیته بالا را نیز منتقل کنید.

در نهایت این دستگاه‌ها مکانیک سیال هم ندارند و نشتی در آن‌ها به حداقل نرخ ممکن می‌رسد. در مواردی که احتمال جابه‌جایی همراه با خطر نشتی و انفجار وجود دارد. تنها انتخاب شما چه در صنعت و چه در کاربرد مصارف خانگی انواع مدل‌های دیافراگمی خواهد بود. 

اصلی‌ترین کاربردهای انواع پمپ‌های بادی

از جمله مهم‌ترین و کلیدی‌ترین حوزه‌های استفاده از پمپ‌های دیافراگمی یا بادی می‌توان به: امکان انتقال انواع الکل، روغن، گازهای مایع، LPG، اسیدها و بازها، سرامیک، رنگ، گروت سیمانی، مواد شیمایی، چسب و لاتکس، محصولات پتروشیمی و نفتی، انواع پوشش‌های آسفالتی و آب‌های هرز اشاره کرد.

حتی با استفاده از تکنولوژی این دستگاه‌ها امکان انتقال انواع حلال‌های فرار، مواد منفجره و شیمایی، سیالات رقیق و غلیظ، موادی با امکان نشتی و انواع روغن‌سوخته و حتی فاضلاب رادیواکتیو وجود دارد. به همین منوال یکی از مهم‌ترین مشتریان و خریداران انواع پمپ‌های دیافراگمی در بازار ایران، شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی و کارخانه‌های بزرگ هستند.

 

نکات مهم مورد خرید پمپ دیافراگمی در ایران

درصورتی‌که قصد خرید انواع پمپ‌های دیافراگمی در بازار ایران را دارید در درجه اول باید به نوع ماده انتقالی و حوزه فعالیت خود دقت ویژه‌ای داشته باشید. انواع مواد شیمایی از نظر دما و ویسکوزیته با هم تفاوت‌های عمده‌ای دارند. اما در مقابل برای هرکدام از این مواد شیمایی و سیال یک مدل و یا پلتفرم خاص در زمینه پمپ‌های دیافراگمی طراحی شده است. شما می‌توانید بسته به نیاز خود و با مقایسه مدل‌های مختلف از برندهایی که در بازار ایران حضور دارند، دستگاهی را متناسب با حوزه کاربرد خود خریداری کنید.

تکنو پمپاژ در حال حاضر یکی از عرضه‌کنندگان انواع مدل‌های پمپ دیافراگمی در بازار ایران می‌باشد که در حال حاضر انواع مدل‌های طراحی شده توسط برندهای معتبر دنیا را با گارانتی تضمین کیفیت و اصالت کالا عرضه می‌کند. شما می‌توانید پیش از خرید از طریق پورتال و فروشگاه این مجموعه، جزئیات و مشخصه‌های فنی هر پمپ را بررسی و سپس نسبت به کسب اطلاعات بیشتر از طریق برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی و فروش اقدام فرمایید. در این سایت علاوه بر پمپ دیافراگمی انواع دیگر مانند پمپ اسید هم وجود دارد که میتوانید برای خرید پمپ اسید هم به این سایت مراجعه کنید.

پیشنهاد ما این است که به سراغ برندهایی بروید که در ایران شناخته شده بوده و معمولاً بیشتر توسط اهل‌فن و صنعت توصیه می‌شوند. در انواع مدل‌های پمپ دیافراگمی به‌هرحال ساختار بدنه، قدرت و موتور و توان مکش اهمیت ویژه‌ای دارد. در نتیجه تصمیم شما هم تا حد زیادی به کنترل این مشخصه‌های فنی بستگی خواهد داشت.



مشخصه‌های فنی پمپ‌های بادی

در هنگام خرید پمپ‌های بادی یا دیافراگمی شما باید در مورد حداکثر هوای مصرفی در مورد یک دستگاه، سایز ورودی، حداکثر عمق مکش، فشار کاری و سرعت اطلاعات لازم را داشته باشید. همین‌طور حداکثر دبی نیز مانند تمامی مدل‌های الکتروموتور که برای انتقال سیالات استفاده می‌شوند در این مدل‌ها مشخص گردیده است. برای هر بخش از متریال و آلیاژ این پمپ‌ها نیز یک محدوده دمایی در نظر گرفته شده است.

مثلاً تفلون در بخش کاری دیافراگم می‌تواند تا 104 درجه سانتی‌گراد را تحمل کند و این در مورد متریال های دیگر متفاوت است. سایز ورودی و خروجی سیالات در این مدل‌ها نیز عاملی تعیین‌کننده است و در نهایت ممکن است بسته به نیاز شما وزن پمپ‌های دیافراگمی نیز فاکتور مهمی برای خرید شما باشد. در هنگام انتخاب پمپ‌های دیافراگمی موجود در بازار به مدل‌های No Name که تحت برندهای ناشناخته و با قیمت ارزان‌تر عرضه می‌شوند دقت ویژه‌ای داشته باشید.

همان‌طور که اشاره شد این دستگاه‌ها، در حوزه‌های مختلف از جمله جابه‌جایی انواع روغن‌های گیاهی و حیوانی، محصولات لبنی، آرایشی و مواد غذایی مورداستفاده قرار می‌گیرند. باتوجه‌به این که هر نوع مایع یک مشخصه فیزیکی و شیمایی خاص دارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که اگر در مورد خرید پمپ دیافراگمی اطلاعات کافی را ندارید، در این مورد از یک فرد یا مجموعه باسابقه در این مورد کمک بگیرید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


مطالب
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن