تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817091536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نفقه فرزند و نحوه پرداخت نفقه فرزندان | akharinnews


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: نفقه فرزند و نحوه پرداخت نفقه فرزندان



نفقه فرزند و نحوه پرداخت نفقه فرزندان 
با متولد شدن فرزند، پدر و مادر او وظیفه دارند تا نیاز‌هایش را برطرف کنند و راحتی را در زندگی برایش به ارمغان آوردند. دولت نیز راجع به این موضوع بی‌اهمیت نیست و بخش‌هایی از قانون مدنی به حقوق فرزند و نیاز‌های او پرداخته است. یکی از این حقوق نفقه است. مصادیق نفقه فرزندان توسط وکیل خانواده بازگو می‌شوند. وکیل خانواده وظایف زیادی دارد و به خصوص در زمان‌های طلاق باید در کنار خانواده حضور داشته باشد. وکیل خانواده باید بر پرداخت به موقع نفقه تاکید داشته باشد. 


 
نفقه فرزند چیست؟ 
نفقه فرزند از حقوق فرزند است. این حقوق رسمی و فانونی است و باید توسط مسئولی که دادگاه تعیین می‌کند، پرداخت شود. هر چند که تعریفی اختصاصی برای نفقه فرزند در قانون مدنی وجود ندارد اما قانون مدنی، مصادیق و شرایط آن را تعیین کرده است. 
نفقه فرزند از حقوق قانونی فرزندان است و توسط مسئول پرداخت نفقه پرداخت می‌شود. در ماده ۱۲۰۴ قانون مدنی، مصادیق نفقه اولاد نوشته شده است. هزینه های مسکن، غذا، پوشاک و اثاثیه زندگی از اصلی‌ترین مصادیق در نفقه فرزندان هستند. این مصادیق انحصاری نیست و می‌تواند شامل موارد دیگری نیز باشد. هزینه‌های درمان، آموزش یا رفت و آمد از این موارد هستند. وکیل خانواده تمام مصادیق نفقه فرزندان را شرح می‌دهد. از وظایف وکیل امور خانوادگی است که تمام مصادیق را شرح دهد و میزان نفقه و رای دادگاه را تا حدودی به اطلاع پدر و مادر برساند. 
پرداخت نفقه فرزند با چه کسی است؟ 
طبق ماده ۱۱۹۸ قانون مدنی کسی ملزم به پرداخت نفقه است که پس از پرداخت آن، زندگی‌اش دچار مشکل نشود و بتواند امورات خود را بگذراند. برای تشخیص تمکن وضعیت زندگی شخصی فرد در جامعه در نظر گرفته می‌شود. 
طبق قانون اولویت پرداخت نفقه با پدر است و در صورتی که مشکلی به وجود نیاید، پدر باید نفقه را پرداخت کند.  پس از فوت پدر یا عدم توانایی انفاق، پرداخت نفقه بر عهده اجداد پدری است. اگر پدر فوت کرده باشد و اجداد پدری نتوانند نفقه را پرداخت کنند، مادر باید اقدام به پرداخت نفقه کند. اگر مادر نیز فوت کند یا نتواند نفقه را پرداخت کند، پرداخت آن بر عهده اجداد مادری است. وکیل خانواده در این شرایط می‌تواند نظر قاضی را به صورت تقریبی به پدر و مادر اطلاع دهد. 
فرزند تا چند سالگی نفقه دریافت می‌کند؟ 
پرداخت نفقه فرزندان تا زمان مشخصی بر عهده پدر است و با توجه به قانون برای فرزند پسر تا ۱۸ سالگی اجباری است. پس از این سن فرزند خودش باید زندگی‌اش را تامین کند اما در غیر این صورت، پدر این وظیفه را به دوش می‌کشد. فرزند دختر نیز تا زمانی که ازدواج نکرده است، حق دریافت نفقه دارد. دختران مطلقه‌ای هم که به خانه پدر بازنگشته‌اند، حق دریافت نفقه ندارند. وکیل خانواده کمک بسیاری به خانواده‌ها و فرزندان در این شرایط می‌کند. در صورتی که به دنبال وکیل خانواده در تهران هستید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید. 


 
نفقه فرزند به چه میزان است و چگونه محاسبه می‌شود؟ 
تعیین میزان نفقه فرزندان معمولاً بر عهده کارشناسی است که دادگاه تعیین می‌کند. کارشناس بر اساس شرایط زندگی فرزند، میزان تمکن مسئول پرداخت نفقه و مخارج فرزند مانند هزینه‌های مسکن، پوشاک و غذا میزان آن را تعیین خواهد کرد. در صورتی که مسئول پرداخت‌کننده نفقه از پرداخت آن امتناع کند، فرزند می‌تواند از او شکایت کرده و حق خود را دریافت کند. مبلغ نفقه فرزند میزان ثابت و مشخصی ندارد. کارشناس مورد اعتماد دادگاه میزان نفقه را تعیین می‌کند اما وکیل خانواده می‌تواند میزان آن را به صورت تقریبی به اطلاع پدر و مادر برساند. 
نفقه فرزند نامشروع چگونه است؟ 
فرزند نامشروع بدون عقد موقت یا دائمی پدر و مادر به دنیا می‌آید. طبق قانون، فرزند نامشروع نباید نفقه دریافت کند. ممکن است با پدر نسبتی نداشته باشد و بدون موازین شرعی و قانونی به دنیا آمده باشد. نفقه فرزند نامشروع زمانی پرداخت می‌شود که نسبت فرزند با پدر اثبات شود. در صورتی که فرزند نامشروع حق دریافت نفقه را به دست آورد، تفاوتی میان او و فرزند مشروع وجود ندارد. این موارد توسط وکیل خانواده توضیح داده می‌شوند.  




پنج شنبه, 12 خرداد 1401 ساعت 09:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن