تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817107421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صد سال تنهایی و دور شدن از آدم‌‌های سمی


واضح آرشیو وب فارسی::


عنوان رمان صد سال تنهایی بسیار هوشمندانه انتخاب شده است و به راحتی در ذهن مخاطب جای می‌گیرد. تنهایی مفهومی گسترده دارد که هر شخصی به نوعی آن را تجربه کرده است.

کتاب صد سال تنهایی به قلم گابریل گارسیا مارکز از آثار شاخص قرن بیستم به شمار می‌آید.

در ادامه به معرفی این رمان پر طرفدار پرداخته‌ایم.

خلاصه داستان

داستان این کتاب درباره هفت نسل از خانواده بوئندیا است. خوزه آرکاریو بوئندیا روزی محل زندگی خود را ترک می‌کند و دهکده‌ای را برای سکونت انتخاب می‌کند. او به کمک اطرافیانش شروع به ساخت آن دهکده می‌کند.

خوزه در طی یک درگیری پرورنیکو آگیولار را به قتل رساند و به همین خاطر قرار بود که عقیم شود. به همین دلیل محل زندگی خود را ترک کرد.

خوزه ماکوندو را به گونه‌ای ساخت که دور تا دور آن با آب محاصره شده باشد. به همین خاطر تبدیل به جزیره‌ای شد که تا سال‌ها با جهان بیرون هیچ ارتباطی نداشت.

جنگ و درگیری داخلی، عشق و نفرت، حسادت، مرگ و ازدواج همه اتفاقاتی است که در این کتاب برای نسل‌های مختلف این خانواده رخ می‌دهد.

سبک

سبک این رمان را می‌توان رئالیسم جادویی نیز دانست. مارکز در طی این رمان، زندگی کولی‌ها و فضای فانتزی زندگی آن‌ها را ترسیم کرده و از شگفتی‌های حضور آن‌ها در دهکده در جهت خلق فضایی هیجان انگیز بهره برده است. مارکز نویسنده این کتاب واقعیت‌های موجود در جامعه‌ی کلمبیا را با جادوهایی که در داستان رخ می‌دهد را درهم آمیخته و به این ترتیب سبک رئالیسم جادویی را پدید آورده است. ناپدید شدن و مرگ بعضی از شخصیت‌های داستان به جادویی شدن روایت‌ها می‌افزاید.

تاریخچه رئالیسم جادویی

اولین نویسندگانی که این عنوان به کارهایشان اطلاق می‌شد نویسندگان آمریکای لاتین بودند. این ادبیات اجتماعی و در عین حال شاعرانه بخصوص در آثار میگل آنخل آرستوریاس در گواتمالا، گابریل گارسیا مارکز در کلمبیا و کارلوس فوئنتس در مکزیک جلوه گر شد و این نویسندگان کوشیدند که در این طرح مسائل سیاسی و اجتماعی سرزمین خودشان غنای مخیله و شکوه تمام تمدن‌های پیش از خودشان را بازسازی کنند. از آثار رئالیسم جادویی  در کشور ایران می‌توان به عزاداران بیل غلامحسین ساعدی، روزگار دوزخی آقای ایاز، آواز کشتگان و رازهای سرزمین من، اهل غرق اثر منیرو روانی‌پور و نیز روزگار سپری شده‌ی مردم سالخورده اثر محمود دولت آبادی اشاره نمود.

معرفی کتاب آدم‌های سمی



اکثر ما در زندگی با افرادی مواجه می‌شویم که با رفتارشان باعث می‍شوند نظم زندگی ما برهم بریزد. این افراد با افکار منفی خود به زندگی ما جهت می‌دهند و ما را از رسیدن به آرزوهایمان دور می‌کنند. کتاب آدم های سمی شامل روش‌ها و توصیه هایی است که کمک می‌کند، این افراد را شناسایی کنید. همچنین در مقابل تاثیرات آن قوی‌تر عمل کنیم.

محتوای کتاب

محتوای کتاب آدم‌های سمی در دو بخش کلی نیز دسته‌بندی شده است. قسمت اول شامل آزمون تشخیص و شناسایی افراد سمی و دسته‌بندی آن‌ها به سی نوع متفاوت است.

با مطالعه بخش اول شما درمی‌یابید که دلیل رفتار و گفتار افراد سمی چیست.

در بخش دوم به شما ده فن نیز می‌آموزد تا با به کار گیری آن قادر باشید به شکل موثر با این افراد مقابله کنید و دیگر ناچار به درون ریزی احساسات منفی خود و یا سکوت در مقابل آن‌ها نباشید.

با دانستن اینکه چگونه افراد سمی اطراف خود را شناسایی کنید و چگونه از تشویش و فشار عصبی خود بکاهید و چگونه از گفتار مؤثرتری استفاده کنید، در روابط شغلی و کاری خود نیز فردی موفق‌تر خواهید بود.

دانستن اینکه چگونه با افراد منفی در اطراف خود برخورد کنید و چگونه خود را از انرژی‌های منفی آنها دور کنید باعث بالارفتن اعتماد به‌ نفس شما می‌شود و درنتیجه احساس کامیابی بیشتری خواهید کرد.

کتاب آدم‌های سمی برای چه افرادی مناسب است؟

اگر شما هم جزو آن دسته هستید که نمى‌دانید در مقابل رفتار و گفتار آدم‌هاى گستاخ چگونه واکنش نشان دهید، کتاب آدم‌های سمی اثر لیلیان گلاس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به علاوه این کتاب به شما کمک می‌کند تا نگرش خود را تغییر دهید. در رابطه با برخى افراد و رفتارهای آن‌ها و آسیبى که از جانب آن‌ها به شما مى‌رسد تجدید نظر کنید.

پس از مطالعه و به‌کارگیرى مطالب این کتاب شما دیگر مجبور نخواهید بود قربانى ندانم ‌کارى‌هاى خود در مهار افراد سمی باشید و دیگر کمتر مورد اصابت رفتار زشت چنین افرادی قرار خواهید گرفت.

پیام کتاب

پیام کتاب درواقع به این موضوع اشاره می‌کند که ما نیازی نیست همیشه رفتار زشت و سمی این افراد را تحمل کنیم. این کتاب به ما می‌گوید حذف کردن همیشه راه چاره نیست؛ اما با روش و رفتارهای مناسب نیز می‌توانیم با این افراد مقابله کنیم.

کتاب آدم های سمی به شما خواهد آموخت که در برخود با افراد سمی چگونه عمل کنید تا با آسیب کمتری مواجه شوید.

سایت ملوبوک فعالیت خود را از اواسط آبان 1400 شروع کرده‌است. این سایت مرتبط با صفحه فرهنگ، بر آن است تا به معرفی و بررسی کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله: ادبی، روانشناسی، تاریخ، اطلاعات عمومی و … بپردازد. علاوه بر آن در وجه دیگر فعالیت خود به معرفی سبک‌های موسیقی و خواننده‌های سرشناس دنیای آن می‌پردازد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


مطالب
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن