تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817281098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارت الکترونیکی چیست و چه کاربردی دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی::


سیستم ارت الکترونیکی دستگاهی حفاظتی و منحصر بفرد است که اشخاص را در مقابل برقگرفتگی و تجهیزات و سیستمها را در مقابل خطاها و مشکلات برق حفاظت نموده و از آسیب جانی و مالی جلوگیری می نماید. دستگاه ارت الکترونیکی توسط کارشناسان شرکت کنزا صنعت اختراع و به شماره 46660 در سازمان ثبت اختراعات و علایم تجاری به ثبت رسیده است. 

این سیستم اشخاص و تجهیزات برقی، خصوصا سیستمهای حساس الکترونیکی و کامپیوتری را در مقابل خطاهای برق که ممکن است در شبکه داخلی مصرف کننده و یا در شبکه خطوط انتقال برق رخ دهد، حفاظت می نماید.از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تخلیه الکتریکی بدنه مصرف کننده ها 
  •  حذف ولتاژهای اضافه بدنه تجهیزات
  •  حفاظت از نشتی جریان  بدنه
  •  حفاظت از اشخاص و تجهیزات در زمان اتصال برق به بدنه دستگاه ها
  •  حفاظت از اشخاص و تجهیزات در زمان شناور شدن نول شبکه برق
  •  حفاظت از اشخاص  و تجهیزات در زمان قطع نول شبکه و دو فاز شدن شبکه برق 
  •  حفاظت از تجهیزات در مقابل اضافه ولتاژهای گذرا 

دستگاه ارت الکترونیکی با تجهیزات بصورت سری متصل می شود و بر اساس تکفاز یا سه فاز بودن تجهیزات و همچنین میزان توان مصرفی یا آمپر مصرفی در انواع مختلف تولید می شود. 

مهمترین کاربرد سیستم ارت الکترونیکی، تجهیزات و دستگاه های جریان ضعیف و حساس الکترونیکی، مخابراتی، کامپیوتری و ابزار دقیق می باشد، این گروه از سیستمها با توجه به حساسیت های بالای قطعات بکار رفته در آنها و همچنین حساسیت در نوع کاری که انجام می دهند، در مقابل نویزهای الکتریکی آسیب پذیرتر بوده  و ممکن است خطایی که در شبکه برق ایجاد می شود، آسیبی به یک موتور الکتریکی وارد نکند ولی همان خطا، می‏تواند در عملکرد سیستم های الکترونیکی و کامپیوتری اختلال ایجاد نمایند و یا به آنها آسیب های سخت افزاری وارد نماید.

سیستم ارت الکترونیکی یک سیستم حفاظت از بدنه  دقیق و با سرعت عملکرد حفاظتی بالا است که با استفاده از یک اتصال زمین ساده، حفاظت از برقگرفتگی و حفاظت از تجهیزات حساس و گرانقیمت را با امنیت بالا انجام دهد و علاوه بر بالا بردن بهره وری از خسارت های احتمالی به دلیل خطاها و مشکلات در شبکه برق جلوگیری نماید.

 

جایگاه سیستم ارت الکترونیکی:

تداخل زمین تجهیزات الکترونیکی حساس و زمین تجهیزات الکتریکی قدرت، همواره مشکل زا بوده است، در این بین بیشترین آسیب به سیستمهای حساس الکترونیکی، مخابراتی و کامپیوتری وارد می شود، عملکرد سیستمهای الکتریکی پرقدرت و پرمصرف و موتورهای الکتریکی بصورتی است که همواره تولید نویز می کنند و با جریان کشی های لحظه ای، کیفیت برق را نامطلوب می نمایند و در بسیاری از آنها نشتی های عادی به بدنه تجهیزات و زمین جریان پیدا می کند ، مشکل دیگر اشباع شدن زمین است مانند زمانی که سیستم زمین در حال تخلیه صاعقه است  و از طرفی ممکن است زمین اصطلاحا برقدار شود مانند زمین در برخی از شهرکهای صنعتی.

سیستم ارت الکترونیکی یک سیستم اتصال زمین است که جهت تخلیه الکتریکی بدنه مصرف کننده های حساس ازولتاژهای اضافی مانند ولتاژهای القایی یا الکتریسیته ساکن و همچنین هم پتانسیل سازی آنها با زمین، کاربرد دارد  و مانند یک فیلتر نویز جهت سیستمهای حساس در محیط های آلوده الکتریکی و الکترومغناطیسی عمل می نماید.



سیستم ارت الکترونیکی علاوه بر تامین سیستم ارت مناسب سیستمهای حساس، بعنوان یک محافظ برق قدرتمند و خاص نیزعمل نموده و با نصب بصورت سری با مصرف کننده ها و تجهیزات برقی، از آسیب به تجهیزات حساس بواسطه خطراتی و خطاهای برقی جلوگیری کرده و محیط امن الکتریکی جهت عملکرد صحیح و حفاظت از سیستمهای حساس و گرانقیمت را بوجود می‏آورد.

با این توضیحات خصوصیات ارت الکترونیکی را به شرح زیر بیان می کنیم:

  1. سیستم ارت الکترونیکی خود یک سیستم اتصال زمین است.
  2. عملکرد آن در حیطه ارت عملیاتی و حفاظت از تجهیزات الکتریکی و خصوصا سیستمهای حساس و گرانقیمت  الکترونیکی، کامپیوتری و مخابراتی است.
  3. سیستم ارت الکترونیکی حفاظت از نشتی جریان به بدنه تجهیزات را با بهترین کیفیت انجام می دهد.
  4. ارت الکترونیکی از اشخاص، تجهیزات و سیستمهای حساس در زمان اتصال فاز به بدنه حفاظت می نماید.
  5. ارت الکترونیکی از اشخاص و سیستمها در مقابل نشت برق به بدنه تجهیزات در ولتاژ کمتر از 50 ولت نسبت به زمین لوکال یا نول شبکه، حفاظت می نماید.
  6. ارت الکترونیکی با سرعت بالا از اشخاص و سیستمهای الکتریکی و الکترونیکی در زمان قطع نول شبکه و شناور شدن شدن نول حفاظت می نماید.
  7. ارت الکترونیکی از تجهیزات الکتریکی به ویژه سیستمهای الکترونیکی و کامپیوتری حساس در مقابل اضافه ولتاژهای ناگهانی شبکه برق، حفاظت می نماید.
  8. ارت الکترونیکی از تجهیزات الکتریکی به ویژه سیستمهای الکترونیکی و کامپیوتری حساس در زمان قطع و وصل برق و در مقابل جریانهای هجومی شبکه برق، حفاظت می نماید.
  9. ارت الکترونیکی بعنوان یک فیلتر قدرتمند در مقابل  نویزهای بدنه عمل نموده و از اختلال در عملکرد سیستمهای حساس و گرانقیمت جلوکیری می نماید.
  10. سیستم ارت الکترونیکی الکتریسیته ساکن را تخلیه می نماید.
  11. سیستم ارت الکترونیکی مشکل همبندی اتصال زمین های شبکه تجهیزات حساس و تجهیزات قدرت را حل می نماید و بگونه ای نقش ارت عملیاتی را به عهده می گیرد.
  12. زمین همواره در حال تغییر است و تغییرات زمین باعث تغییر در کیفیت اتصال زمین و در نهایت اختلال یا آسیب در سیستمهای برقی خصوصا تجهیزات حساس IT، کامیپوتری، مخابراتی و الکترونیکی می شود، سیستم ارت الکترونیکی از تاثیر این تغییرات در سیستمها و تجهیزات جلوگیری می نماید.


 

بیش از ده سال از نصب انواع سیستم ارت الکترونیکی در صنایع مختلف IT، سیستمهای الکترونیکی و مخابراتی، تجهیزات کامپیوتری و ابزار دقیق می گذرد، ارت الکترونیکی روش نوینی در حفاظت از سیستمها و دستگاه های حساس و گرانقیمت ارایه نموده است، با نصب سیستم ارت الکترونیکی، آسیب به تجهیزات در زمان بروز مشکلات و خطاهای برقی، کاهش می یابد.

 

جهت ادامه مقاله کلیک نمایید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 433]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن