تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817347389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ویزای والدین کانادا


واضح آرشیو وب فارسی::

 

کانادا یکی از کشورهای پیشرفته، مهاجرپذیر و توسعه‌یافته در جهان است. طبق اطلاعات اداره آمار کانادا؛ 8.5 میلیون نفر از جمعیت 38 میلیونی کانادا را در سال 2021 مهاجران تشکیل می‌دهند. جمعیت پایین این کشور و نیازمندی به وجود نیروی ماهر و متخصص، تب مهاجرت به کانادا را در سال‌های اخیر به‌خصوص برای ایرانیان داغ‌کرده است.

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که ایرانیان در رابطه با مهاجرت به کشورهای خارجی با آن روبه‌رو هستند، پیوندهای عاطفی و دوری از خانواده است. این موضوع به‌قدری برای برخی از افراد مهم است که باعث تردید آن‌ها نسبت به مهاجرت می‌شود.

 از آنجایی‌که به هم رساندن اعضای خانواده یکی از ستون‌های اصلی سیستم مهاجرتی کانادا محسوب می‌شود، راهکارهایی را برای حل این مشکل ارائه داده‌اند. تدبیر اداره مهاجرت کانادا برای این موضوع ارائه ویزای والدین یا سوپر ویزا است، اما شرایط و الزامات ویزای والدین (سوپر ویزا) کانادا شامل چه مواردی می‌شود؟



شرایط دریافت ویزای والدین کانادا

از مهم‌ترین شرایط که باید در دریافت ویزای والدین به آن‌ها توجه کرد موارد زیر است:

  • متقاضی مانعی برای ورد و مهاجرت به کانادا نداشته باشد.
  •  عدم سوءپیشینه متقاضی برای بیشتر از 4 سال
  • ارائه مدارک جهت اثبات اقامت کانادا و یا شهروندی فرزند یا نوه متقاضی به سفارت الزامی است.
  • متقاضی باید با ارائه مدارک ثابت کند که توانایی مالی برای هزینه‌های سفر را دارد. اما درصورتی‌که فرزند یا نوه متقاضی، هزینه‌های سفر را به عهده‌دار است، مدارک مالی جهت اثبات توانایی مالی ایشان برای پشتیبانی هزینه‌های سفر متقاضی الزامی خواهد بود.
  • ارائه مدارک شغلی دعوت‌کننده برای اثبات حداقل سطح درآمد کشور کانادا.
  • متقاضی باید بتواند با ارائه مدارک رسمی، نسبت خویشاوندی خود را با فرزند یا نوه دعوت‌کننده، ثابت کند.
  • متقاضی باید بتواند افسر سفارت‌خانه را در مورد انگیزه بازگشت به کشور مبدأ، قانع کند. ارائه مدارک شغلی و اسناد املاک و دارایی‌ها می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای والدین کانادا

  • اطلاعات متقاضی
  • فرم درخواست ویزای والدین
  • عکس متقاضی که در 6 ماه اخیر گرفته‌شده باشد.
  • پاسپورت با تاریخ معتبر
  • مدارک موردنیاز برای اثبات اینکه فرزند یا نوه متقاضی دارای حداقل درآمد در کشور کانادا است
  • انجام تمام آزمایشات پزشکی تحت نظر پزشک معتمد سفارت کانادا
  • اعتبار بیمه درمانی متقاضی به مدت 1 سال و پوشش دهی تا 100 هزار دلار برای بستری شدن و درمان
  • مجوز سفر هوایی به کانادا
  • دعوتنامه رسمی و امضاشده از فرزند یا نوه متقاضی که دارای اقامت دائم و یا تابعیت کانادا هستند

نکات مهم دریافت ویزای والدین کانادا 

  •  فرزندان دعوت شوندگان شامل این ویزا نمی‌باشند
  • دعوت‌کنندگان تنها می‌توانند والدین، پدربزرگ و یا مادربزرگ خود را دعوت کنند ولی این امکان برای همسر، فرزندان و خواهر و برادران وجود ندارد.
  •   دعوت‌کنندگان باید بر اساس جدول مصوب، حداقل درآمد موردنیاز را اثبات نماید.

 

مراحل دریافت ویزای والدین کانادا

مراحل دریافت ویزای والدین کانادا بدین‌صورت است که مدارکی که در قسمت‌های قبل به آن‌ها اشاره شد را باید به سفارت‌خانه ارائه دهید. از سوی دیگر امکان تکمیل فرم ثبت‌نام ویزای والدین و ارائه مدارک به‌صورت آنلاین نیز وجود دارد که بهتر است این کار را به یک مرجع معتبر و متخصص صدور ویزا بسپارید و کمک بگیرید تا از بروز اشتباهات جلوگیری به عمل آید. پس از آماده شدن مدارک، می‌بایست منتظر تعیین وقت و تاریخ انگشت‌نگاری از سوی سفارت‌خانه باشید. در این مرحله سفارت به شما محل و نحوه انگشت‌نگاری را اعلام می‌کند که معمولاً سی روز برای مراجعه و انجام آن مهلت‌دارید. ازآنجایی‌که کانادا در ایران سفارت‌خانه ندارد، متقاضیان دریافت ویزای والدین کانادا معمولاً انگشت‌نگاری را در یکی از کشورهای همسایه مثل ترکیه انجام می‌دهند بعد از انجام این مرحله، می‌بایست منتظر اعلام نظر سفارت‌خانه و بررسی درخواست ویزای خود باشید. ممکن است نواقصاتی در پرونده وجود داشته باشد که و مدارک شما رد شود، احتمال دارد نیاز به مصاحبه حضوری از شما باشد و یا سفارت‌خانه، درخواست ارائه مدارکی نظیر مدارک پزشکی و یا دیگر گواهی‌ها را بدهد. همه این مراحل چند هفته طول می‌کشد و در صورت موافقت با صدور ویزا والدین، مدارک به همراه ویزا درون پاسپورت، برایتان ارسال می‌شود.



مشخصات دعوتنامه ی کانادا 

دعوتنامه‌ کانادا، یک نامه ساده امضاءشده از طرف کسی است که در کانادا ساکن می‌باشد و از شما دعوت می‌کند که به دیدار ایشان بروید. این فرد می‌تواند دوست، اعضای خانواده و یا شریک تجاری شما باید اما باید کسی باشد که رابطه نزدیکی با او داشته باشید که بتواند هویت و هدف شما را برای بازدید از کانادا تایید کند.

دعوتنامه ویزای کانادا، اساساً درخواست شخص دعوت‌کننده از کنسولگری کانادا برای اعطای ویزا به شما و اجازه ورودتان به خاک کانادا می‌باشد. دعوتنامه، همچنین نوعی تضمین شخصی از طرف شخص دعوت‌کننده به کنسولگری می‌باشد که اعلام می‌دارد که شما اطلاعات نادرست درباره اهداف خود برای ورود به کانادا ارائه نمی‌دهید، بیشتر از مدت ویزا در کانادا اقامت نخواهید داشت، پس از مدت اعتبار ویزا کانادا را ترک خواهید کرد و همچنین شخص دعوت‌کننده در صورت نیاز، از شما حمایت مالی خواهد کرد.

دعوتنامه ویزای کانادا، به‌عنوان یک مدرک معتبر برای اعطای ویزای کانادا می‌باشد و دلیل اصلی اینکه چرا سفارت باید برای شما ویزا صادر کند.

همه دعوت نامه‌های کانادا باید حاوی دو نوع اطلاعات باشند: اطلاعات دعوت‌کننده، اطلاعات متقاضی

 

اطلاعات دعوت کننده:

  • نام و نام خانوادگی
  • تاریخ تولد
  • اطلاعات تماس
  • آدرس دقیق محل سکونت در ایالات کانادا
  • عنوان شغلی
  • تعیین وضعیت اقامت در کانادا از طریق ارائه کپی مدارک مانند کارت شهروندی کانادا یا گذرنامه، گواهی تولد در کانادا، کارت اقامت دائم
  • نام و تاریخ تولد اعضای خانواده و وابستگان
  • تعداد کل افرادی که در خانواده شما زندگی می‌کنند که شامل افرادی که شخص دعوت‌کننده از آن‌ها حمایت مالی می‌کند نیز می‌شود.

اطلاعات متقاضی:

  • نام و نام خانوادگی
  •  تاریخ تولد
  • اطلاعات تماس
  •  نشانی دقیق محل سکونت
  •  رابطه و نسبت خویشاوندی که با شخص دعوت‌کننده دارید
  •  مقصد سفر به کانادا 
  • مدت‌زمان اقامت و چگونگی پرداخت هزینه‌های اقامت
  • تاریخ ورود و خروج از کانادا

 

دلایل ریجک درخواست ویزا کانادا

رد شدن و ریجک ویزا کانادا، یکی از رایج‌ترین اتفاقات در روند اخذ ویزای کانادا می‌باشد. معمولاً ریجکتی‌ها به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که متداول‌ترین آن‌ها موارد زیر است:

  1. عدم اعتماد به بازگشت متقاضی ویزای کانادا

 درصورتی‌که نتوانید افسر ویزای کانادا را متقاعد کنید که پس از اتمام دوره اقامت به کشور خود بازمی‌گردید، درخواست ویزای کانادای شما را رد می‌کند.

  1. تاریخچه سفری نامناسب متقاضی ویزای کانادا

درصورتی‌که متقاضی ویزای کانادا، تاریخچه سفری متناسب با تمکن مالی خود نداشته باشد، درخواست ویزای کانادای ایشان ریجکت می‌شود.

  1. مدارک مالی نامناسب متقاضی ویزای کانادا و عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های اقامت

 تمکن مالی متقاضی ویزای کانادا، باید برای هر نفر ۱۳ هزار دلار کانادا باشد و درصورتی‌که نامه تمکن مالی که شما ارائه می‌کنید، کمتر از این مبلغ باشد، درخواست ویزای کانادای شما ریجکت می‌شود.

پس از ریجکت ویزای کانادا خود، امیدتان را از دست ندهید. معمولاً افسران ویزای کانادا برای امتحان کردن مجدد برای شما فرصت‌هایی را در نظر گرفته‌اند.



ویزای والدین کانادا یا ویزای توریستی کانادا

ممکن است برای شما این سؤال پیش بیاید که برای دریافت ویزا برای والدین، ویزای والدین بهتر است یا ویزای توریستی، باید تفاوت‌های این دو ویزا را مدنظر قرار دهید. عمده تفاوت ویزای والدین کانادا با ویزای توریستی، در مدت اقامت والدین در خاک کانادا است. ویزای توریستی 5 سال اعتبار دارد و والدین تنها 6 ماه، چه با ویزای سینگل یا مولتیپل، می‌توانند در کانادا اقامت داشته باشند. ویزای والدین کانادا، به‌صورت یک‌بار ورود (سینگل) و چند بار ورود (مولتیپل) صادر می‌شود و به مدت 10 سال اعتبار دارد و والدین در هر بار ورود می‌توانند به مدت 2 سال در خاک کانادا بمانند و آن را تمدید کنند. در سوپر ویزای یک‌بار ورود، والدین در طول 10 سال تنها یک‌بار می‌توانند وارد خاک کانادا شوند اما با داشتن ویزای مولتیپل، چند بار می‌توانند رفت‌وآمد کنند. اعتبار این ویزا تا یک ماه قبل از پایان اعتبار پاسپورت متقاضی، ادامه دارد. ازآنجایی‌که اعتبار پاسپورت ایرانی‌ها 5 ساله است، اعتبار ویزای والدین کانادا برای ایرانیان نیز 5 ساله خواهد بود.

از دیگر تفاوت‌های ویزای توریستی با ویزای والدین این است که اخذ ویزای توریستی چه یک‌بار ورود چه چند بار ورود، احتیاجی به دعوت‌نامه ندارد اما یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای والدین کانادا، دعوت‌نامه است که فرد برای ارسال دعوت‌نامه برای والدینش خود، می‌بایست شهروند دائم کانادا باشد. به‌طورکلی مراحل اخذ سوپر ویزا کانادا نسبت به ویزای توریستی، پیچیده‌تر است و مدارک و ضمانت‌های قوی‌تری که در بالاتر به آن‌ها اشاره شد، احتیاج دارد. اگر فکر می‌کنید 6 ماه زمانی کافی برای والدینتان محسوب می‌شود، ویزای توریستی نیز کفایت می‌کند اما اگر زمان بیشتری مدنظر دارید و مدت اعتبار ویزا برایتان مهم است، می‌بایست نسبت به دریافت ویزای والدین اقدام نمایید.

همچنین لازم به ذکر است که گرفتن ویزای والدین حتی زمانی که درخواست اقامت دائم در انتظار است، امکان‌پذیر است. همچنین دارندگان ویزای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ از حقوق و محدودیت‌های یک دارنده ویزای توریستی معمولی برخوردار هستند و به همین دلیل نمی‌توانند در زمان حضور در کانادا کار یا تحصیل کنند.

 

 تراست همراه شما در تمام مراحل 

 تراست همواره به دنبال جلب اعتماد شما مشتریان عزیز است. شما می‌توانید به‌راحتی و بدون هزینۀ خاصی برای بررسی شرایط خود برای اخذ اقامت کانادا با تراست تماس بگیرید و از مشاورۀ رایگان در این خصوص بهره‌مند شوید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 574]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن