تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797048323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از برج هیدیرلیک تا موزه باستان شناسی آنتالیا در جاذبه های کمتر دیده شده آنتالیا


واضح آرشیو وب فارسی::

اسکله قدیمی آنتالیا

اسکله قدیمی شهر دارای مناظری زبا و دیدنی است که با داشتن محیطی دوست داشتنی و شاد پاتوق گردشگران بیشماری شده است . وجود کافه ها و رستوران های نقلی و زیبا این محیط را گرم و جذابتر نموده است. بندر قایق‌ رانی یات لیمانی یا همان اسکله قدیمی شهر در سواحل دریای مدیترانه قرار گرفته که قدمت آن حدود قرن دوم تا دوازدهم میلادی است . و برای رسید به آن می بایست از محله مراد پاشا به سمت محله سلجوق حرکت نمایید .

 

برج هیدیرلیک آنتالیا

برج هیدیرلیک در تور آنتالیا ارزان  یکی دیگر از بناهای تاریخی این شهر است که بر روی تپه ‌ای واقع شده و از آن بعنوان برج دیدبانی استفاده می گردید . ساخت این برج به دوره امپراتوری رومیان باز می‌گردد.

 

خانه و موزه آتاتورک در آنتالیا

به گزارش سفر باتو ، خانه ساده اما بسیار زیبای آتاتورک اولین رئیس جمهور ترکیه به یک مکان فرهنگی در آنتالیا تبدیل شده است . این خانه در کنار پارک کارا اوقلو قرار گرفته و برخی از اشیاء ارزشمند این سیاستمدار ترک در آن به نمایش گذارده شده است .

 

آسپندوس در آنتالیا

سراسر شهر آنتالیا پر شده از آثار تاریخی و باستانی منحصر بفرد که بقایای شهر تاریخی آسپندوس به همراه  آمفی تئاتر با شکوه آن نمونه ای از همین جاذبه های تاریخی است. منطقه تاریخی آسپندوس در فاصله چهل کیلومتری از شهر آنتالیا واقع شده و زمانی جزو ثروتمندترین شهرهای دنیا تلقی می شده است  و این نشانه های ثروت از گوشه و کنار این شهر باستانی پیداست تا جائیکه پرده‌های آمفی تئاتر کهن شهر از طلا و نقره بافته شده بود و مبلمان و مجسمه‌های نفیسی از جنس چوب لیمو نیز در آن به چشم می خورد .

ترمسوس آنتالیا

 آمفی تئاتر تاریخی ترمسوس مکانی است که باید پیاده در گوشه و کنارش قدم بزنید و از نزدیک شاهد شکوه و جلالش باشید.  را از دست ندهید. آمفی تئاتر ترمسوس در کنار پارک ملی و در دامنه کوه گولوک قرار گرفته است و برای رسیدن به آن می بایست مسافتی سی کیلومتری را از مرکز شهر آنتالیا طی نمایید. جالب است بدانید این شهر باستانی تا همین اواخر در زیر خاک و پوشش پوشش گیاهی دفن شده بود تا اینکه با تلاشهای مداوم باستان شناسان کشف و بیرون کشیده شد.

 

موزه باستان شناسی آنتالیا

 موزه باستان شناسی آنتالیا یکی از مکانهای تاریخی و فرهنگی ارزشمندی است که آثاری باشکوه از مناطق تاریخی  لیکیا ، پام فیلیا، کیلیکیه و ... در آن به نمایش در آمده اند .

 

آبشارهای خروشان ماناوگات

آبشار بسیار زیبا و خروشان ماناوگات یکی از مکان‌های دیدنی و تفریحی بسیار پر طرفدار در این شهر است . که علی الخصوص در روزهای گرم و آفتابی تابستان مکان مناسبی برای پیک نیک در دل طبیعت و دوری از هیاهوی شهری است . همچنین مزارع چای ماناوگات سرسبز و جلوه ای خاص به این منطقه بخشیده است و در کنار آن بازدید از دکه های سوغاتی فروشی بسیار سرگرم کننده خواهد بود. علاوه بر اینها آبشار های خروشان ماناوگات محل مناسبی برای تفریحات آبی همچون قایق سواری ، رافتینگ، ... است.

دهکده سیرالی آنتالیا

شهر کوچک و بسیار زیبای سيرالي  که برخی به آن چيرالی نیز می گویند در جنوب غربی کشور ترکیه و در نزدیکی شهر آنتاليا واقع شده است. اين شهر دارای هتل های متعدد و اقامتگاههای منحصر بفردی است که اقامت در انها بسیار لذت بخش خواهد بود.  هتل ‌های خانوادگی به همراه صبحانه‌های متنوع و همچنین  انواع مرباهای تازه که اغلب از درختان میوه همین دهکده برداشت شده اند حال و هوای خاصی دارد .

وجود درختان سرسبز و باغ های رنارنگ میوه دهکده سیرالی را به تکه ای از بهشت تبدیل نموده است  . گذشته از اینها سواحل شنی آرام و بکر ، ویرانه های باستانی ، و همچنین شعله های آتشین چیمارا از دیگر جاذبه های دیدنی در این دهکده هستند . شعله‌های آتشین چیمارا از گذشته ها  بر فراز ارتفاعات و صخره‌ها روشن بودند که روشنی شبانه روز آنها برای مردم محلی پر رمز و راز بود . و حالا پس از قرنها پرده از اسرار این شعله ها برداشته شده  و کارشناسان دریافته اند که علت اصلی روشنایی این منطقه وجود گازهای موجود در سنگ ها که با هوا  ترکیب می گردد و سبب اشتعال همیشگی آنها می‌شود.

اکنون همه این جذابیت ها این دهکده را به مکانی دوست داشتنی و پر طرفدار تبدیل نموده است.

 

برج ساعت آنتالیا

برج ساعت آنتالیایکی دیگر از آثار تاریخی ارزشمند در آنتالیا است که باستان شناسان ساخت آن را متعلق به دوران عثمانیان و قرن هجدهم  میلادی می دانند . در این مکان  حدود هشتاد برج ساخته شده بود که برج ساعت تنها بازمانده از همه آنها ست. جالب است بدانید برج ساعت در موقعیت خاصی نسبت به خورشید ساخته شده و در گذشته از آن برای تعیین حدود زمان و ساعت استفاده می شد .

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گردشگری
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن