تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817745601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عکس یادگاری با کاج کریسمس، پُز جدید سلبریتی‌ها! | آخرین و جدیدترین اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: عکس یادگاری با کاج کریسمس، پُز جدید سلبریتی‌ها!

عکس یادگاری با کاج کریسمس، پُز جدید سلبریتی‌ها!


عکس‌های یادگاری سلبریتی‌ها با کاج‌های کریسمس و تبریک آغاز سال نوی میلادی باعث شده که آنچنان فرهنگ آغاز سال نوی میلادی در سال‌های اخیر جان بگیرد که فروش درخت کاج کریسمس تبدیل به یک تجارت جدید و پر سود شود.
هنوز هیاهوی مراسم شب چله (یلدا) که  مملو از ظرفیت‌ فرهنگی برای گسترش فرهنگ ایرانی _ اسلامی پایان نیافته که سر و کله کاج‌های کریسمس در ویترین مغازه‌ها، شبکه‌های مجازی و سایت‌های فروش کالا پیدا شده است.عکس‌های یادگاری سلبریتی‌ها با کاج‌های کریسمس و تبریک  آغاز سال نوی میلادی هم در گسترش هر روزه این فرهنگ وارداتی بی‌تاثیر نبوده است.

براساس یک تحقیق 90درصد خریداران کریسمس، مسیحی نیستند و گفته می‌شود طی روزهای گذشته حدود 6 میلیارد تومان درخت‌کاج در تهران فروش رفته است.

جمعیت ارامنه ایران بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار نفر است و به نظر نمی‌رسد این گردش مالی چند میلیاردی فروش کاج کریسمس در ایران تنها مختص به جمعیت ارامنه و دیگر فرق مسیحی که جمعیت انگشت‌ شماری نسبت به ارامنه دارند، محدود شود. کاج‌های کریسمس که به کاج‌های نوئل معروف هستند در سایت‌های خرید و فروش آنلاین به طور متوسط بین 100 تا 500 هزار تومان  فروخته می‌شود و برخی اخبار حاکی از فروش کاج‌های یک تا 5 میلیونی است. هادی کاشانی، کارشناس فضای سبز شهری در گفت وگو با  فارس با اشاره به اینکه کاج نوئل متداول‌ترین نوع کاج در فرهنگ سال نوی میلادی است، گفت: این نوع کاج عموما در جایی‌که آب فراوان وجود دارد، پرورش داده می‌شود. وی نگه‌داری از این کاج را در فضاهای شهری بسیار سخت عنوان کرده و گفت: عمده درخت‌های کاجی که برای مصارف شب سال نوی میلادی کاشته می‌شوند، تنه‌شان بریده شده و در واقع محکوم به مرگ هستند.

امان‌الله قرائی مقدم، جامعه‌شناس نیز در‌باره علت گسترش هر ساله فرهنگ سال نوی میلادی در شهرهای بزرگ بخصوص تهران اینگونه توضیح داد که از قدیم‌الایام در محله‌های ارمنی‌نشین کاج‌های تزئین شده کریسمس به مناسبت سال نو دیده می‌شد اما طی سال‌های اخیر عده‌ای با افکار خاص به ترویج این فرهنگ دامن زده‌اند. وی با بیان اینکه استفاده از نمادهای سال نو از جمله درخت کاج کریسمس از سوی برخی افراد وسیله فخر فروشی و تجددگرایی شده است، اظهار داشت: برخی افراد به دنبال خودنمائی از این طریق هستند.

این جامعه‌شناس گسترش فضاهای مجازی را هم در گسترش این مساله بی‌تاثیر ندانست و گفت: برخی تندوری‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده در سال‌های دور هم در این مساله تاثیرگذار بوده است. بنابراین فرهنگ وارداتی سال نوی مسیحی باعث شده که کاج‌های چندصدهزارتومانی سال نوی میلادی مهمان یک شبه فخر فروشی شوند.



چهارشنبه, 04 دی 1398 ساعت 14:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن