تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796962022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا از قرار گرفتن در گروه «مرگ» خوشحالم؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: چرا از قرار گرفتن در گروه «مرگ» خوشحالم؟
وقتی عادل فردوسی پور در استودیو داشت از کار دشوار ایران با خنده و شوخی می گفت. جواد نکونام لابلای حرف هایش آرام گفت: مثل چهارسال پیش جوری حرف نزنیم که شرمندگی اش بماند! 
عصرایران؛ احسان محمدی- قرعه کشی جام جهانی 2017 روسیه یکی از متفاوت ترین عصر جمعه ها را در ایران رقم زد. میلیون ها نفر مثل عادل فردوسی پور در انتظار نوع لباس مجری زن مراسم بودند که به تنهایی می توانست پخش یا عدم پخش مراسم را رقم بزند! اما آنچه در نهایت رخ داد همه حرف و حدیث ها در مورد مجری را از خاطره ها شست و بُرد. ایران در کنار پرتغال، اسپانیا و مراکش در گروه B قرار گرفت. گروهی که حتی گری لینه کر روی استیج محل برگزاری مراسم قرعه کشی آن را «دشوارترین» گروه لقب داد و در ایران موجی از شوخی، حیرت و البته افسوس را به راه انداخت. اینکه چه بدشانسی بزرگی آوردیم و کاش به تیم های ساده تری می خوردیم. به دلایل متعدد از اینکه در چنین گروهی قرار گرفته ایم خوشحالم. 1- ایران به دلایل سیاسی و اقتصادی  و گاه هراس مربیان شانس برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم های بزرگ را ندارد. پاناما و نزوئلا و توگو و گینه بیسائو و مقدونیه و ... حریفان چند سال گذشته ما بوده اند، فرصت بازی با تیم های بزرگی چون اسپانیا و پرتغال برای همه ما یک فرصت بی نظیر است. کره جنوبی ۶ بار با اسپانیا بازی کرده، عربستان سه بار، چین و ژاپن هم بازی کرده‌اند و ما اولین بار است با آنها روبرو می شویم! این یک دیدار دوستانه نیست که مربیان تیم های حریف بازیکنان اصلی را بازی ندهند یا بازیکنان اصلی تن به درگیری ندهند، بلکه یک مسابقه واقعی با کیفیت و عیار جام جهانی است. با لبخند به استقبال این هیجان بزرگ برویم. 2- ما بهترین تیم آسیا هستیم. ایران در فوتبال دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد. ما یکی از بهترین خطوط دفاعی دنیا را داریم و ... این جملات را مدام بین خودمان رد و بدل می کنیم. حالا زمان خوبی برای محک خوردن بسیاری از ادعاهایمان است. عیارمان در مقابل تیم های بزرگ دنیا سنجیده می شود و می توانیم با حقیقت روبرو شویم. حتی اگر تلخ باشد دستکم واقعی است و آن موقع می توانیم کیفیت بسیاری از بازیکنان و کادر فنی مان را بسنجیم.
چرا از قرار گرفتن در گروه «مرگ» خوشحالم؟
 3- بسیاری از شبکه های تلویزیونی دنیا و خبرگزاری قطعاً بازی های اسپانیا و پرتغال را پوشش می دهند. چشم های بسیاری رقابت های این دو تیم را خواهند دید. این بهترین شانس برای بازیکنان ماست تا بتوانند با نمایشی خوب لژیونر شوند. بازی با پاناما و پرو و صربستان و ... جز برای مردم این کشورها جذابیت فوق العاده ای ندارد. بازیکنان ما باید از این قرعه استقبال کنند. یک توفیق اجباری است. 4- جام جهانی صرفاً یک سری مسابقات فوتبال نیست. یک کارناوال بزرگ است. اینکه بخت حضور در این مسابقات را یافته ایم لذتبخش است. از رویارویی با تیم های بزرگ هم استقبال کنیم و یادمان نرود که بعد از پیروزی مقابل آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه، شکست 1-0 و بازی پایاپا با آرژانتین در جام جهانی 2014 باعث شد بسیاری از مردم دنیا که خیلی فوتبالی نیستند هم با نام «ایران» آشنا شوند و تصویری ورای تبلیغاتی چون جنگ، بمب اتم و ... از کشورمان پیدا کنند. 5- وقتی عادل فردوسی پور در استودیو داشت از کار دشوار ایران با خنده و شوخی می گفت. جواد نکونام لابلای حرف هایش آرام گفت: مثل چهارسال پیش جوری حرف نزنیم که شرمندگی اش بماند! اشاره او به قرعه کشی جام جهانی 2014 بود که وقتی با آرژانتین همگروه شدیم برخی در تلویزیون خندیدند و گفتند «مسی» مقابل ایران می تواند آنقدر گل بزند که آقای گل مسابقات شود. اما نمایش درخشان بچه های ایران در آن دیدار خیلی ها را وادار به عذرخواهی کرد. چرا امیدوار نباشیم باز هم این اتفاق بیفتد؟ 6- «نیمه دوم بازی مقابل آرژانتین بهترین نمایش کارلوس کی روش با ایران بوده است». این جمله را بسیاری از منتقدان کی روش می گویند. اینکه کارلوس سالهاست نان آن یک نیمه را می خورد. نیمه ای که یادآوردنش هم لذتبخش است. در آن بازی بازیکنان ایران بیش از توان فردی شان جنگیدند چرا که می دانستند دیده می شوند. این اتفاق در هنگام رویارویی پرسپولیس و استقلال مقابل تیم های شهرستانی هم رخ می دهد. به واسطه پخش زنده بسیاری از بازیکنان که می دانند بهترین فرصت برای دیده شدن است، مقابل این دو تیم ستاره می شوند. این انگیزه را دستکم نگیریم. 7- ما چه در گروهی شامل روسیه و اروگوئه و مصر قرار می گرفتیم چه در این گروه به اصطلاح مرگ، در هر دو صورت قهرمان جام جهانی نمی شدیم. تیم هایی مثل ایران برای کسب تجربه، دیده شدن، لذت بردن و سنجیدن کیفیت و فاصله خود با حریفان به تورنمنت جام جهانی می روند. صعود از گروهی با آن حریفان لذتبخش تر ( و در دراز مدت برای فوتبال مان مفیدتر) است یا ارائه نمایشی جسورانه مقابل تیم های بزرگ؟ برای بزرگی، باید با بزرگان مبارزه کرد. از در پشتی وارد مهمانی شدن، افتخارآمیز نیست! بدون اینکه به دام توقع افزایی بی سبب بیفتیم و فکر کنیم مراکش ساده ترین تیم گروه است، باید با آغوش باز قرعه مان را بپذیریم و برای دیدارهای تدارکاتی و آماده سازی روانی و جسمانی بازیکنان مان برنامه بریزیم. کارمان دشوار است اما کار ساده را همه می توانند انجام بدهند، برویم به استقبال کار دشوار. به امید اینکه سخت بجنگیم و سرافراز از میدان بیرون بیاییم.

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - 01 December 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن