تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799148128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی سپاه پاسداران:سخنان اخیر سردارنجات،موضع رسمی سپاه نیست


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سخنگوی سپاه پاسداران:سخنان اخیر سردارنجات،موضع رسمی سپاه نیست
پرونده فعالیت‌های سیاسی و امنیتی فعالان سیاسی در دهه ٦٠ این روزها از دریچه نگاه چند عضو اسبق سازمان مجاهدین انقلاب باز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :  اعتماد نوشت: پرونده فعالیت‌های سیاسی و امنیتی فعالان سیاسی در دهه ٦٠ این روزها از دریچه نگاه چند عضو اسبق سازمان مجاهدین انقلاب باز شده است.

در پي عناوين و نسبت‌هايي كه برخي اعضاي اسبق سازمان مجاهدين انقلاب در خصوص فعاليت‌هايشان در دهه ٦٠ به يكديگر داده‌اند، سردار رمضان شريف، سخنگوي سپاه پاسداران و مسوول روابط عمومي كل سپاه واكنش نشان داده است. او مشخصا به اظهارات سردار نجات، قائم مقام سازمان اطلاعات سپاه اشاره كرده و گفته كه « بيان خاطرات سردار نجات مواضع رسمي امروز سپاه نيست.» شريف اما اين را هم مورد اشاره قرار داده كه «اين تضارب بيان افكار در بيان خاطرات را نمي‌توان گفت كه الزاما مساله بدي محسوب مي‌شود زيرا نسل جديد بايد از دوران دفاع مقدس آگاهي پيدا كند و بدانند كه برخورد با گروهك‌هاي مجاهدين خلق و منافقين به چه صورت بوده است. سپاه جامعه را به اصلاح‌طلب و اصولگرا تقسيم نمي‌كند. تمام كساني كه دلبند امنيت و توسعه اين كشور آرمان‌هاي بنيانگذار انقلاب و پايبند به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران هستند را همراهان خود مي‌دانيم.»

براي نخستين بار حسين براتي بود كه طي سلسله مصاحبه‌هايي كه تسنيم درباره اتفاقات دهه ٦٠ داشته عنوان «بازجو به شيوه ساواكي‌ها» را به محسن آرمين نسبت داده است. پس از آن سردار نجات محسن آرمين را «بازجوي بند ٢٠٩» خوانده بود. اين عناوين به گفته محسن آرمين تنها يك «اتهام» است و او در روزهاي گذشته تلاش كرده به مقابله با فضايي كه سعي مي‌كند او را فردي بازجو معرفي كند، بپردازد.

در واقع به سبب مسووليت افراد در سپاه پاسداران بود كه سخنگوي اين نهاد نظامي نسبت به اين بيان خاطرات واكنش نشان داده و گفته است: «سپاه را به دايره تنگ جناح‌ها نبايد كشاند زيرا ذخيره استراتژيك امنيت ملي كشور است.»

سخنگوي سپاه پاسداران در پاسخ به سوال خبرنگار كه گفته بود چرا برخي از فرماندهان و مسوولان نمي‌پذيرند كه سپاه يك‌ نهاد ملي است و اظهارنظرات‌شان به جناح‌بندي‌ها دامن مي‌زند كه به طور نمونه مي‌توان به گفته‌هاي اخير سردار نجات اشاره كرد، گفت: « با شما هم‌نظر هستم؛ لزومي ندارد در بعضي از اوقات به برخي از حوزه‌هايي ورود پيدا كنيم كه برداشت‌هاي اختلافي در آن وجود دارد.»
مسوول روابط عمومي كل سپاه اضافه كرد: «۳۹ سال از پيروزي انقلاب مي‌گذرد؛ نسل جديد ما با بسياري از مباحث دوران انقلاب و دفاع مقدس بيگانه است كسي در يك تفكر سياسي مطلب يا خاطره‌اي را نقل مي‌كند، مقابل آن فردي مانند آقاي نجات يا رفيق‌دوست يعني آدم‌هاي قديمي سپاه خاطرات‌شان را بيان مي‌كنند و بيان خاطرات آقاي نجات مواضع رسمي امروز سپاه نيست. اين تضارب بيان افكار در خاطرات را نمي‌توان گفت كه الزاما مساله بدي محسوب مي‌شود زيرا نسل جديد بايد از دوران دفاع مقدس آگاهي پيدا كند و بدانند كه برخورد با گروهك‌هاي مجاهدين خلق و منافقين به چه صورت بوده است.»

سردار شريف در ادامه گفت: «نبايد اين مساله را بد تلقي كنيم زيرا بعضا در آن مقطع همه باهم همكار بودند و امروز در دو دسته سياسي تقسيم شدند. هر كسي براي بيان خاطرات خود آزاد است و درنهايت افكار عمومي دست به قضاوت مي‌زند؛ بنابراين مساله فوق را به عنوان يك شكاف و اختلاف بيان نكنيد. تمام جريان‌هاي سياسي در جنگ و پيروزي انقلاب نقش داشتند و نبايد بيان تاريخ را با موضع سياسي مطرح كرد.»

وي در ادامه گفت: «سپاه پاسداران صادقانه اين را هم در تمام برهه‌ها به نمايش گذارده كه سپر بلاي حوادث كشور شده و تلاش كرده در حد امكان با تدبير و هوشمندي ايران را امن نگه دارد و بر توسعه آن كمك كند. البته هر مجموعه بزرگي هم ممكن است از ديد ناظران بيروني به دليل عدم اطلاع از فرآيندهاي كاري آن مورد تجزيه‌وتحليل‌هايي هم قرار گيرد و تمام كساني كه فكر مي‌كنند كوچك‌ترين ابهامي نسبت به عملكرد سپاه‌ دارند، مي‌توانند از طريق مراجع رسمي كه در آن وجود دارد خصوصا در حوزه رسانه‌اي گفت‌وگو كنند.»



۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن