تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799028986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی وزارت خارجه: به تمامیت ارضی عراق پایبندیم/ احضار سرکنسول ایران در اربیل را تایید نمی کنم


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: سخنگوی وزارت خارجه: به تمامیت ارضی عراق پایبندیم/ احضار سرکنسول ایران در اربیل را تایید نمی کنم

سخنگوی وزارت امور خارجه، با رد احضار سرکنسول کشورمان در اربیل، گفت: ایران به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در عراق پایبند بوده و آن را پیگیری می کند و هر اقدامی مغایر با ثبات، امنیت و تمامیت ارضی، اقدامی نابجا و غلط است.


سخنگوی وزارت امور خارجه، با رد احضار سرکنسول کشورمان در اربیل، گفت: ایران به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در عراق پایبند بوده و آن را پیگیری می کند و هر اقدامی مغایر با ثبات، امنیت و تمامیت ارضی، اقدامی نابجا و غلط است.
به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در برخی رسانه ها اعلام شد که ایران خاک اقلیم کردستان را بمباران کرده است موضع وزارت خارجه در قبال این موضوع چیست؟ اظهارکرد : آنچه که از سوی برخی رسانه های غربی منتشر شد نادرست بود و چنین اتفاقی نیفتاد بود. وی افزود: این فضاسازی در آستانه همه پرسی در اقلیم کردستان عراق بود که اهداف مشخصی را دنبال می کرد و علاقه مند بود ایران درگیر برخی مسایل که مطرح نیست، کند.
وی تصریح کرد: سیاست ایران نسبت به همه پرسی و بحث اقلیم کردستان در هفته های گذشته مکرر مطرح شده و مواضع ما کاملا روشن است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ما به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در درون عراق مصر هستیم و آن را پیگیری می کنیم و هر اقدامی که مغایر با ثبات و امنیت و تمامیت ارضی دولت همسایه عراق باشد در نگاه ما اقدامی نابجا ،غلط است و می تواند منجر به برخی از تحولات و اتفاقاتی باشد که همه مردم منطقه به خصوص مردم کرد که ما همواره خیرخواه آن ها بودیم و سعی کردیم در جهت کمک به ان ها حرکت کنیم خواهد بود.
قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که ایران و ترکیه مرزهای هوایی روز اقلیم کردستان عراق بستند آیا ممکن است به همراه سایر کشورها اقدامات دیگری به خصوص در حوزه اقتصادی اعمال کنند، گفت: دیروز اعلام شد ایران مرزهای خود را بنا به تقاضای دولت عراق و طی یادداشتی که وزارت خارجه عراق دریافت کرد و آنها خواسته بودند مرزها را مسدود کنیم این اقدام انجام دادیم.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در درون عراق مصر است.
سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص خبر مربوط به احضار سرکنسول ایران در اربیل گفت: این خبر را تایید نمی کنم.
خبرنگار سیاسی ایرنا در این نشست خبری از محورهای نشست وزیر امور خارجه در نیویورک با همتایان ترک و عراقی که در خصوص اقلیم کردستان برگزار شد، سوال کرد و گفت آیا ممکن است ایران در راستای همکاری های سه جانبه سطح مناسبات با این اقلیم را کاهش دهد؟
وی گفت: سه کشور ایران، عراق و ترکیه مسایل متعدد و مختلفی را با یکدیگر دارند که گاهی نیاز است آنها را بازبینی کنند و مسایل را رصد و رایزنی های لازم را در جهت تثبیت ثبات و امنیت منطقه داشته باشند.
قاسمی افزود: این تماس های سه کشور و رایزنی ها وجود داشته و دارد که یکی از آنها در نیویورک در احلاس به وزیر اتفاق افتاد و در بیانیه ای که در پایان نشست منتشر شد، برخی محورهای مذاکرات و تفاهمات که بین سه کشور صورت پذیرفته بود منتشر شد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان کاهش سطح مناسبات با اقلیم کردستان گفت: ترجیح می دهم در این مورد فعلا صحبت نکنم و بعدا توضیح می دهم.
یکی از خبرنگاران پیش بینی سخنگوی دستگاه دیپلماسی را از اتفاقات پس از برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان جویا شد که قاسمی پاسخ داد: این اقدام در یک مقطع نامناسب و بدون منطق لازم و در یک وضعیت خاص از منطقه اتفاق افتاد.
وی افزود: دولت عراق تا حد زیادی موفق شده بود در مبارزه با تروریسم موفقیت هایی را کسب کند، نگرانی های در مورد این اقدام نابجا در منطقه وجود دارد که من ترجیح می دهم، صبر کنم و در روزهای آینده و بعد از اتمام امروز و فردا شاید بتوان بهتر و بیشتر در این باره صحبت کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که قرار است نمایندگان مجلس بازدیدی از سفارتخانه های ایران داشته باشند آیا دستگاه دیپلکتسی در جریان این موضوع است، اظهارکرد: این موضوع جدیدی نیست، نمایندگان مجلس در گذشته و حال سفرهایی به خارج از کشور دارند و در این سفرها توسط سفرا استقبال و میزبانی و همراهی می شوند و این تماس بین نمایندگان و سفرا وجود داشته و خواهد داشت.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مواردی مطرح شده بود که چین به دلیل تحریم ها و قوانین وضع شده از سوی آمریکا پول محصولات پتروشیمی را پرداخت نکرده نتیجه مذاکرات در این زمینه چه بوده است، گفت: مشکلاتی به علت تغییر مقررات در سیستم بانکی چین وجود داشت بروز کرده بود و در نهایت برخی تعلل ها و کندی ها در کار بانکی ما صورت گرفت و هیات های کارشناسی ما مذاکرات مفصلی را با طرف چینی انجام دادند و مشکلاتی که وجود امده بود تقریبا حل شده بود و نباید مشکل خاصی وجود داشته باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که یکی از برنامه دولت افزایش سرمایه گذاری خارجی است و اتاق بازرگانی اعلام کرده است برنامه ای برای همکاری با وزارت خارجه برای سفر 200 نفر ایرانیان اثرگذار به کشور داریم چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است، یادآور شد: به هر حال بحث سرمایه گذاری خارجی بسیار مهم است و جزو اولویت و سیاست جدی دولت دوازدهم است و وزارت خارجه برای مساله و سایر مسایل برای بازریابی و اقتصاد ایران طراحی های لازم را انجام داده و فکر می کنم بتوانیم هرچه زودتر در این مسیر حرکت کنیم.
قاسمی افزود: یکی از برنامه ها جذب سرمایه گذاری خارجی است که می تواند توسط ایرانیان مقیم خارج یا بنگاه ها و موسسات و دولت های خارجی صورت پذیرد و در این جهت دولت و وزارت خارجه جدی است و تلاش های خود را از طریق مختلف دنبال خواهد کرد و امیدوارم این تلاش ها مفید واقع شود.
 

دریافت عناوین آخرین خبرها در تلگرام


دوشنبه, 03 مهر 1396 ساعت 15:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن