تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798915863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرنوشت کابینه دوازدهم؛ تکرار توقعات اصلاح‌طلبانه و ادامه انتقادات اصولگرایانه


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



سرنوشت کابینه دوازدهم؛ تکرار توقعات اصلاح‌طلبانه و ادامه انتقادات اصولگرایانه
روز نو : هفته دیگر وزرای کابینه دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد شد و روزنامه‌های هر دو جناح سیاسی کشور مشغول بحث و تحلیل در این باره هستند؛ از تکرار سهم‎خواهی‌ها تا انتقاد به روند چینش کابینه.


به گزارش روز نو، تنها چند روز دیگر کابینه دوازدهم باید برای اخذ رای اعتماد راهی بهارستان شود تا برای اداره 4 سال دیگر زمام امور کشور را به دست گیرد. اما چهره های منتسب به احزاب و تشکل های سیاسی همچنان به اظهارنظر درباره چگونگی چینش کابینه مشغول‎اند و البته آنچه در این میان مانند هفته گذشته خودنمایی می کند، تکرار سهم‎خواهی ها از دولت آینده است.


بازار شایعات درباره آمدن و رفتن اعضای کابینه آنچنان گرم است که حتی باعث نگرانی هایی برای چهره های حزبی- جناحی کشور هم شده است. این نگرانی ها و اظهارنظرها مانند چند هفته گذشته در روزنامه های مختلف با دیدگاه های مختلف سیاسی بروز داشته است.


دولت دوازدهم و یک نگرانی بزرگ


روزنامه اصلاح طلب شرق علاوه بر اینکه عکس یک خود را به اظهارات اسحاق جهانگیری درباره مصمم بودن دولت برای حذف نشدن افراد از دولت دوازدهم به دليل مذهب و قوميت، اختصاص داده است؛ گفت وگویی هم با علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت، ترتیب داده است. او دراین گفت و گو درباره انتظارات اصلاح‌طلبان از کابینه دوم روحانی گفته و با تأیید اخباری که به دورافتادن دیدگاه‌های اسحاق جهانگیری و محمد شریعتمداری در تشکیل کابینه گواهی می‌دهد،گفته است: «محمد نهاوندیان، رئیس دفتر و محمود واعظی، وزیر ارتباطات، به‌شدت در چینش کابینه به حسن روحانی نزدیک شده‌اند. همین نزدیکی سبب افزایش نگرانی اصلاح‌طلبان شده است، چراکه مسیر‌های ارتباطی اصلاح‌طلبان با روحانی در درجه اول اسحاق جهانگیری و پس از او محمد شریعتمداری بودند». او با ابراز نگرانی از شرایط ایجادشده می‌گوید: «اگر ما بتوانیم کاری کنیم که هژمونی حسن روحانی تا رده‌های پایین مدیریتی منتقل شود، دیگر کاری به افرادی که منصوب می‌شوند نداریم».


اما دیگر روزنامه اصلاح طلب یعنی روزنامه اعتماد در گزارشی گرچه نقل قول هایی از وزیر ارتباطات و الهام امین زاده درباره تحت تاثیر قرار نگرفتن حسن روحانی در چیدن کابینه اش منتشر کرده است، اما بیشتر نشان داده است که انتقادات اصولگراها از اصلاح طلبان درباره فشار آن ها بر نوع چینش کابینه درست نیست و روحانی کار خودش را خواهد کرد.


همچنان بحث درباره حضور زنان


روزنامه اصلاح طلب آرمان امروز عکس یک خود را به چگونگی حضور سه زن کابینه یازدهم در دولت آینده اختصاص داده و با تاکید بر لزوم به کارگیری مشی اعتدال در کابینه دوازدهم با بیان اینکه انتظارها از این کابینه زیاد است، نوشته است که «دولت دوازدهم را باید دولت تحقق وعده‌ها دانست. اکنون مهم‌ترین موضوعی که در مورد چینش کابینه مطرح می‌شود حضور زنان در آن است، چراکه شنیده شده در این دولت باز هم وزیر زن حضور نخواهد داشت و وضعیت معاونان خانم هم هنوز مشخص نیست.»
این روزنامه در ادامه این گزارش حدس و گمان ها درباره چگونگی حضور شهیندخت مولاوردی، معصومه ابتکار و الهام امین زاده در دولت بعدی را بررسی کرده است.


روزنامه آفتاب یزد هم با اختصاص دادن عکس یک خود به شهیندخت مولاوردی با تمجید از عملکرد او و انتقاد از کنارگذاشتنش از معاونت زنان و خانواده یک احتمال دیگر را برای جایگزینی این پست به غیر از معصومه ابتکار مطرح کرده است؛ «بنا به گفته شهربانو امانی عضو شورای شهر پنجم، حسن روحانی «مجبور» به کنار گذاشتنِ این بانوی اصلاح طلب شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که شخصیتی متصدی این معاونت خواهد شد که دیگر جامه اصلاح طلبی به تن ندارد و خود را اعتدالگرا می‌نامد. پروین داداندیش، همسر محمود واعظی وزیر ارتباطات دولت یازدهم قرار است بر مسند معاونت زنان دولت دوازدهم قرار گیرد. این در حالی است که شهیندخت مولاوردی هم بنا به گفته خودش، در دولت حضور خواهد داشت اما نه در نقش متولی نیمی‌از جمعیت ایران، که در قامت یکی دیگر از معاونان حسن روحانی. اتفاقی که در بازی فوتبال از آن به عنوان تاکتیک اشتباه سرمربی یاد می‌شود چرا که در مستطیل سبز هیچ گاه نباید ترکیب تیم برتر تغییر کند.»


معایب و محاسن یک اعمال فشار!


روزنامه ابتکار هم در گزارشی با عنوان «چالش های روحانی در انتخاب کابینه» در تیتر یک خود به بررسی اعمال فشارها بر روحانی در چینش کابینه پراخته و نوشته است: «مباحث در مورد تغییر و تحولات کابینه جدید بالا گرفته، در این میان جریاناتی تلاش کردند تا روحانی را تحت تاثیر و فشار قرار دهند و شاخص‌های مورد نظر خود را به رئیس‌جمهور معرفی کنند. اعمال نظرها و فشارها ضمن اینکه می‌توانست برای روحانی مفید واقع شود و در مقام مشورت، افق‌های مناسبی را پیش روی او باز کند، در حال حاضر بستری از چالش‌های عمیق را نیز به بار آورده است. زیرا برخی گروه‌ها با فشار به رئیس‌جمهوری منتخب سعی دارند تا در کابینه جدید سهمی را برای خود دست و پا کنند. این اتهام سهم‌خواهی و اعمال فشار به رئیس‌جمهوری از سوی برخی مخالفان روحانی به بدنه اصلاح‌طلبان نیز نسبت داده می‌شود.»


روزنامه قانون هم با برگزیدن تیتر «كابينه هزار داماد!» آخرين تحولات در كابينه دوازدهم را با روتیتر «راهنما به چپ و حركت به راست دولتی ها» منتشر کرده و همه شایعات درباره رفت و آمدها و اخبار این روزهای کابینه آینده را مورد بررسی قرار داده است؛ از جابه‌جايي زنان به جاي افزايش سهميه تا نارضایتی اصلاح طلبان از حسن روحانی به دلیل نشست و برخاست این روزهایش با اعضای حزب اعتدال و توسعه.


راست گراها و انتقاد از سهم‌خواهی اصلاح طلبان


روزنامه راست گرای کیهان مانند رویکرد پیشینش در انتقاد به دولت یازدهم و اصلاح طلبان، این بار با اختصاص دادن تیتر یک خود به سهم‎خواهی‌های اصلاح طلبان از دولت واکنش نشان داده و با اشاره به مطالب روزنامه های اصلاح طلب و رویکردشان در سهم گیری از دولت آینده حسن روحانی اینگونه نوشته است: «حدود یک هفته تا برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور و معرفی کابینه زمان باقی مانده است و قرار است رئيس‌جمهورمنتخب، شنبه هفته آينده در مراسم تحليف از فهرست کابينه خود رونمايي کند، اما در میان مباحث مطرح شده پیرامون چینش کابینه جدید، همچنان روند عجیب سهم‌خواهی و منفعت طلبی مدعیان اصلاحات در پیشنهادات و حتی تحمیل وزرا به دولت، جایگزین کمک به حسن روحانی برای شکل دادن به کابینه‌ای کارآمد است.
 نگاهی به تیتر‌های روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب و خبرهایی که از این رسانه‌ها به عنوان شنیده یا به نقل از شخصیت‌ها منتشر می‌شود نشان از فشار فراوان جریان مدعی اصلاح‌طلبی بر حسن روحانی برای افزایش سهم اصلاح‌طلبان در کابینه دارد. این طیف در فشار خود به حسن روحانی برای شکل‌دهی کابینه مطلوب آنها تا آنجا پیش رفتند که برخی منابع خبری از خروج قهرگونه اسحاق جهانگیری از دولت در اعتراض به چینش کابینه خبر دادند و محمد علی ابطحی مشاور رئیس‌دولت اصلاحات نیز در حساب کاربری خود در توئیتر روحانی را تهدید کرد که کابینه اگر آن طور که آنها می‌خواهند نباشد پشت او را خالی می‌کنند!»


روزنامه جوان هم در یادداشتی در صفحه سیاسی خود با انتقاد ضمنی درباره سهم‌خواهی های اصلاح طلبان از کابینه دوازدهم، این سهم خواهی ها را بازی دو سر برد برای چپ ها دانسته و نوشته است که کاش این سهم خواهی ها حداقل کمی در جهت منافع عمومی بود.


اما روزنامه اصولگرای وطن امروز، امروز به موضوع کابینه و دولت دوازدهم نپرداخته است و در صفحه سیاسی خود، اظهارات سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره گسترش و نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی ایران در تحولات منطقه بازنشر داده است. 


"رسالت" اما مانند رویه چند وقت اخیر روزنامه های اصولگرا، تحریم های جدید آمریکا را دستاویزی برای انتقاد به دولت قرار داده و در این باره قلم زده است. اما در موضوع کابینه دوازدهم هم با نشر خبری از آیت‎الله مجتهدشبستری به نقل از او نوشته است: «روحاني به تعهداتي که به مردم داده، پايبند باشد و تسليم‌ فشارهاي سياسي نشود، چرا که گروه‌هاي سياسي، کابينه جناحي را بر کابينه کارآمد ترجيح مي‌دهند».


منبع: خبرانلاین


تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن