تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798710000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واشنگتن پست: اروپا و آمریکا شکاف عمیقی در سیاست‌هایشان در قبال ایران دارند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: واشنگتن پست: اروپا و آمریکا شکاف عمیقی در سیاست‌هایشان در قبال ایران دارند
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با بررسی چگونگی تعامل اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در قبال ایران از زمان حصول توافق هسته‌ای نوشت: آمریکا و اروپا آشکارا درباره سیاست‌هایشان در خصوص تهران اختلاف‌نظر دارند. اروپا مرتب نشان داده که خواهان نزدیکی روابط است،‌ در حالی‌که دولت ترامپ به دنبال راه‌هایی برای انزوای ایران است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، زمانی که شرکت فرانسوی بزرگ توتال یک قرارداد مهم با ایران در ماه جاری (میلادی) امضا کرد،‌ پاتریک پویانه مدیر اجرایی این غول انرژی سرمایه‌گذاری حدوداً پنج میلیارد دلاری را به عنوان یک ابتکار عمل پیشگامانه برای صلح برشمرد و گفت: ما اینجاییم تا پل بسازیم،‌ نه دیوار.


این مشارکت اقتصادی که شامل شرکت ملی نفت چین و شرکت پتروپارس ایران نیز می‌شود، قرار است میدان گازی پارس جنوبی را تحت یک قرارداد 20 ساله توسعه دهد. این اولین قرارداد بزرگ ایران در حوزه انرژی با یک شرکت اروپایی پس از اجرای توافق هسته‌ای‌اش با قدرت‌های جهانی است که به رفع تحریم‌های این کشور در ازاء محدویت برنامه هسته‌ای ایران منجر شد.


پویانه تأکید کرد: توسعه اقتصادی نیز راهی برای ایجاد صلح است.


اظهارات وی بازتاب دهنده یک چشم‌انداز گسترده‌تر از سوی رهبران اروپایی برای افزایش روابط‌شان با ایران، از طریق ترغیب شرکت‌هایی همچون توتال برای سرمایه‌گذاری در ایران پس از رفع تحریم‌ها است. اما این اظهارات علاوه بر این نشان‌دهنده شکاف رو به گسترش میان آمریکا و اروپا بر سر چگونگی تعامل با ایران است، در حالی‌که دولت ترامپ پیش از این خواستار تحریم و انزوای آن شده بود.


آمریکا و اروپا باز زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در کاخ سفید به طور روزافزونی رویکردهای متفاوت در قبال ایران اتخاذ کرده‌اند که تردیدهای درباره آینده توافق هسته‌ای به وجود آورده است. از نظر اروپا، توافق هسته‌ای که در ژوئیه 2015 حاصل شد روابط را با یک بازوی کلیدی در منطقه تسهیل و یک مشتری بزرگ و بازار انرژی خوب برای  شرکت‌های اروپایی فراهم کرد. اگرچه بانک‌ها و شرکت‌های بسیاری برای هجوم به این بازار بی‌میل هستند اما شرکت‌های فرانسه، ‌آلمان و ایتالیا سرمایه‌گذاری‌های متعددی در حوزه‌های مختلف انجام داده‌اند. شرکت فرانسوی سازنده خودروهای پژو و سیتروئن روز پنج‌شنبه اعلام کرد که به دلیل تولید جدید در ایران فروشش در خاورمیانه و آفریقا در نیمه اول سال جاری تقریباً سه برابر شده است.


فابین دانی، یک کارشناس حوزه بازار ایران مستقر در تهران گفت: اروپایی‌ها در حال بازگشتند، چینی‌ها در حال بازگشت هستند، روس‌ها و اوکراینی‌ها نیز همین‌طور. آنها شرکت‌هایی بزرگ با تمایل فراوان برای سرمایه‌گذاری در ایران هستند. اما در واشنگتن، توافق هسته‌ای که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما حاصل شد،‌ بیش‌تر به عنوان یک لطف به کشوری دیده می‌شود که منطقه را تهدید می‌کند. برخی در کاخ سفید خواهان رویکرد تندتر در قبال ایران هستند و می‌گویند فعالیت‌های ایران همچون توسعه موشک‌های بالستیک آن، نباید بی‌پاسخ باقی بماند.


این در حالی است که دولت آمریکا در ماه آوریل به کنگره اعلام کرد که ایران در پایبندی کامل با توافق قرار دارد. اما توافق را با این احتمال که ممکن است آن را به طور کامل کنار بگذارد، پذیرفته است. واشنگتن باید روز دوشنبه، همان‌گونه که هر 90 روز یک بار باید انجام دهد، قصد دارد دوباره تأیید دیگری درباره پایبندی ایران بدهد. مقامات می‌گویند که بازنگری سیاست‌های دولت در قبال ایران باید حتماً بیش از سررسید زمان بعدی این تأییدیه، یعنی ماه اکتبر به پایان برسد. در این میان، وزارت خزانه‌داری حتی اعلام نکرده است قصد دارد چه کاری با شرکت‌هایی همچون بوئینگ انجام دهد که با ایران قرارداد امضا کرده‌اند. هرچند فروش این شرکت به ایران می‌تواند هزاران شغل برای آمریکایی‌ها ایجاد کند.


الی گرانمایه، عضو ارشد شورای روابط خارجی اروپا اظهار کرد: یک شکاف و اختلاف آشکار میان رویکرد اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در قبال ایران وجود دارد. اروپایی‌ها نشان داده‌اند خواهان بهبود و نزدیکی روابط هستند اما آمریکا به دنبال سیاستی برای انزوا و فشار است.


این کارشناس سیاسی افزود: قرارداد توتال که به طور قطع از حمایت دولت فرانسه برخوردار است یک چیز را نشان می‌دهد؛ اروپایی‌ها می‌گویند که با وجود تمام تردیدها درباره دولت آمریکا ما پیش می‌رویم. اروپایی‌ها در حال ارسال این پیام هستند: سیاست خارجی ما در قبال ایران با شما در واشنگتن متفاوت است.


منتقدان رویکرد اروپای‌یها می‌گویند که اشتیاق آنها برای تعامل اقتصادی چشم‌هایشان را به روی آنچه واشنگتن فعالیت‌های بی‌ثبات کننده تهران در منطقه می‌خوانده، بسته است.


واشنگتن پست در بخش پایانی گزارش خود نوشت: اما اگر کاخ سفید بخواهد تصمیم به خروج از توافق بگیرد یا برای مذاکره مجدد بر سر توافق هسته‌ای فشار بیاورد، باید برای متقاعد کردن اروپایی‌ها و دیگر طرف‌های توافق، یعنی روس‌ها و چینی‌ها بجنگد. دولت همچنین برای وضع تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران بدون حمایت قدرت‌های دیگر با موانع جدی روبرو خواهد بود.


ریچارد نفیو، معاون هماهنگ کننده سیاست‌های تحریم در وزارت امور خارجه آمریکا معتقد است که اروپایی‌ها به شدت و آشکارا درباره تعهداتشان در خصوص توافق هسته‌ای روی باز نشان داده و آمادگی خود برای مقابله با هرگونه مخالفت آمریکا را ابراز داشته‌اند.




۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن