تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817326294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۲ دلیل بدن‌ دردهای طولانی | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: آب عنصر اصلی برای عملکرد طبیعی و سالم بدن است. بدون آن بدن نمی‌تواند بسیاری از فرآیند‌ها همچون نفس کشیدن و هضم غذا را به درستی انجام دهد. زمانیکه بدن کمبود آب دارد و این فرآیند به طور صحیح انجام نشود فرد دچار درد جسمی می‌شود.

به گزارش تراز ، بدن درد نشانه شایع بسیاری از بیماری‌هاست که با استراحت و درمان‌های خانگی برطرف می‌شود، اما گاهی اوقات می‌تواند علامت وجود بیماری نهفته باشد. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.

چرا دچار بدن درد می‌شویم؟
 
 
در مواردی که بدن درد برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا کند و حاکی از وجود یک بیماری نهفته باشد باید برای تشخیص صحیح به پزشک مراجعه شود.

اما چه عواملی باعث بروز بدن درد می‌شود؟

استرس:
 
زمانیکه فرد استرس دارد سیستم ایمنی نمی‌تواند واکنش به التهاب را به خوبی کنترل کند. در نتیجه بدن قادر نیست با عفونت‌ها یا بیماری‌ها همچون گذشته مقابله کند. این شرایط بدن درد را به همراه دارد، زیرا بدن در برابر التهاب و عفونت‌ها آسیب پذیرتر می‌شود.

از دست رفتن آب بدن:
 
آب عنصر اصلی برای عملکرد طبیعی و سالم بدن است. بدون آن بدن نمی‌تواند بسیاری از فرآیند‌ها همچون نفس کشیدن و هضم غذا را به درستی انجام دهد. زمانیکه بدن کمبود آب دارد و این فرآیند به طور صحیح انجام نشود فرد دچار درد جسمی می‌شود.

کمبود خواب:
 
نداشتن خواب کافی بر وضعیت کلی سلامت تاثیر می‌گذارد. افراد به طور معمول به شش تا هشت ساعت خواب شب نیاز دارند. بافت‌ها و سلول‌های بدن برای سالم ماندن به خواب کافی نیاز دارند. همچنین مغز برای هوشیار بودن به خواب نیاز دارد. بدون خواب بدن زمان کافی برای احیای انرژی‌های لازم ندارد که این وضعیت موجب بروز درد در بدن می‌شود.

سرماخوردگی یا آنفلوآنزا:
 
هر دو این بیماری‌ها عفونت‌های ویروسی هستند که موجب التهاب می‌شوند. این عفونت‌ها به بدن حمله کرده و سیستم ایمنی برای مقابله با آن‌ها تلاش می‌کند. التهاب بخصوص در ناحیه گلو، قفسه سینه و ریه‌ها دردآور است. همچنین ممکن است دیگر نقاط بدن به دلیل مقابله با عفونت دچار درد شوند.

کم خونی:
 
کمبود گلبول قرمز و کم خونی باعث می‌شود بافت‌های بدن میزان انرژی کافی دریافت نکنند. در شرایط کم خونی بسیاری از بخش‌های بدن احساس خستگی می‌کنند، زیرا برای انجام عملکرد صحیح خود از اکسیژن کافی برخوردار نیستند.

کمبود ویتامین D:
 
زمانیکه میزان کافی از ویتامین D. در بدن وجود نداشته باشد سطح کلسیم خون کاهش پیدا می‌کند. بسیاری از ارگان‌های بدن همچون کلیه‌ها و ماهیچه‌ها برای آنکه عملکرد صحیح خود را داشته باشند به کلسیم وابسته هستند. بدون وجود ویتامین D. و جذب کلسیم، فرد در اندام‌ها و استخوان‌های خود احساس درد می‌کند.

مونونوکلئوز:
 
این بیماری بسیار مسری است و یکی از شایع‌ترین علائم آن بدن درد است. همچنین از دیگر نشانه‌های این بیماری خستگی مفرط، ورم لوزه‌ها، گلودرد و تب است.

ذات الریه: ذات الریه (پنومونی) بیماری عفونت ریوی است که می‌تواند مجموع سیستم تنفسی را درگیر کند. زمانی که فرد نتواند به درستی نفس بکشد بدن برای حفظ سلامت بافت‌ها و گلبول‌های قرمز اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند و این وضعیت بدن درد را به همراه دارد.

فیبرو میالژیا: این بیماری باعث می‌شود کل بدن از جمله ماهیچه‌ها و استخوان‌ها احساس خستگی و درد داشته باشند. علت بروز این بیماری مشخص نیست، اما حوادث استرس زا و فشارآور همچون آسیب‌های جسمی، عمل جراحی و عفونت می‌تواند آغاز کننده آن باشد.

سندرم خستگی مزمن: بر اثر این بیماری بدن احساس خستگی و ضعف دارد. همچنین این بیماری موجب کم خوابی می‌شود. از آنجاییکه بدن استراحت کافی ندارد در قسمت ماهیچه‌ها و مفاصل احساس درد می‌کند.

آرتریت:
 
ملتهب شدن مفاصل آرتریت نام دارد که می‌تواند بر اثر از بین رفتن غضروف اطراف مفاصل، عفونت در مفصل و بیماری‌های خود ایمنی که جداره اطراف مفصل را از بین می‌برد بوجود آید. این عارضه نیز در بروز درد و محدود کردن حرکات مفاصل نقش دارد.

لوپوس:
 
این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی به بافت‌های اطراف بدن از جمله رگ‌های خونی، اندام‌ها و مفاصل حمله می‌کند. بر اثر آسیب‌ها و التهاب‌های ناشی از این بیماری خود ایمنی، بدن دچار درد می‌شود.

بیماری لایم:
 
این بیماری از نیش نوعی کنه منتقل می‌شود. درد شایع‌ترین علامت آن است که بیشتر مفاصل و ماهیچه‌ها دچار احساس درد می‌شوند. در صورتیکه این بیماری درمان نشود می‌تواند مشکلات مفصلی همچون آرتریت و فلج عصبی را به دنبال داشته باشد.

هیستوپلاسموزیس:
 
این بیماری نوعی عفونت قارچی است که درد شایع‌ترین نشانه آن به حساب می‌آید. از دیگر علائم این بیماری می‌توان به تب، لرز، درد قفسه سینه، سردرد و سرفه اشاره کرد.

ام اس:
 
ام اس که بیماری خود ایمنی به حساب می‌آید باعث می‌شود بافت اطراف سلول‌های عصبی موسوم به غلاف «میلین» به دلیل التهاب مداوم از بین برود. این آسیب توانایی سیستم عصبی در انتقال صحیح حس‌ها را مشکل می‌کند و در نتیجه فرد دچار احساس درد، گزگز شدن و دیگر علائم می‌شود.


منبع: فردا

اخبار اقتصادی


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 19 تير 1396 - 16:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن