تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816626836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر علوم: تایید 2300 رشته محل دانشگاه آزاد را تکذیب می‌کنم


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: معاون وزیر علوم: تایید 2300 رشته محل دانشگاه آزاد را تکذیب می‌کنم


معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر اینکه آمار رشته محل‌های جدید دانشگاه آزاد فردا اعلام خواهد شد، گفت: اطلاعات اولیه رشته‌محل‌های جدید این دانشگاه ظرف ۴۵ روز آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد، در صورتی که شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم متوجه اشتباه و یا خطا در اطلاعات انعکاس‌داده‌شده ازسوی دانشگاه آزاد شود، مجوز این رشته محل‌ها باطل و ظرفیت آن‌ها نیز صفر خواهد شد.


دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در صحبت‌هایی که با مسؤولان دانشگاه آزاد داشتیم، مسؤولان این دانشگاه تاکیدات وزارت علوم را بر لزوم توجه به کیفیت رشته‌محل‌های این دانشگاه بسیار قبول دارند و من تصور می‌کنم این را باید به فال نیک بگیریم. بنابراین با همکاری که با مدیریت دانشگاه آزاد داریم و خواهیم داشت، می‌توانیم کمک کنیم وضعیت دانشگاه را از آن چه که هست به آنچه که باید باشد، تغییر دهیم. 


وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته وزارت علوم برای دانشگاه آزاد بالغ بر ۴ هزار و ۶۰۰ رشته محل در مقاطع مختلف تحصیلی برای یک بار پذیرش مجوز داد، اما ادامه این مجوزها در گروی انطباق شرایط با ضوابط شورای گسترش آموزش عالی بود.


تایید ۲۳۰۰ رشته محل آزاد را تکذیب می‌کنم


معاون آموزشی وزیر علوم در پاسخ به این سوال که آیا مجوز دو هزار و ۳۰۰ رشته محل دانشگاه آزاد را که اخیرا از قول وی در رسانه‌ها اعلام شده است، تائید می‌کند یا خیر، گفت: مجلس شورای اسلامی یک نهاد قانونگذاری و نظارتی است، نه نهاد اجرایی؛ بنابراین نهاد قانونگذاری نمی‌تواند جانشین شوراها و مراکز تصمیم‌گیری اجرایی باشد. اگر هم کمیسیون های مجلس از دستگاه‌های اجرایی من یا وزیر سوال می‌کنند، حق قانونی آن‌ها است؛ ولی نمی‌توانند جای شورای گسترش آموزش عالی تعداد رشته‌محل‌ها ، نوع شاخص‌ها و نحوه شاخص‌های تعیین کیفیت این رشته محل‌ها را در نازل‌ترین سطح تصمیم‌گیری تعیین کنند، چرا که این تصمیم در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط نظیر شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم تصمیم‌گیری شوند.


دکتر شریعتی خاطرنشان کرد: تائید مجوز دو هزار و ۳۰۰ رشته‌محل دانشگاه آزاد را که اخیرا از قول من در رسانه‌ها عنوان شد، تکذیب می‌کنم؛ چراکه جلسه ما با  کمیسیون آموزش عالی بیشتر جلسه تفاهمی و برای توجیه نمایندگان مجلس بود تا آن‌ها در جریان و چگونگی وضعیت این موضوع قرار بگیرند.


وی تاکید کرد: در جلسه فوق ما ترسیمی از وضعیت آموزش عالی به اطلاع نمایندگان مجلس رساندیم، ولی تصمیمی که گرفته شد با هماهنگی، تفاهم و توافقی است که با مسؤولان دانشگاه آزاد انجام دادیم. بنابراین تعداد دقیق مجوز رشته‌محل‌های مصوب این دانشگاه بعد از بررسی‌های لازم تا فردا اعلام خواهد شد.


بررسی مجدد اطلاعات رشته‌محل‌های جدید آزاد ظرف  ۴۵ روز آینده


معاون آموزشی وزیر علوم در پایان با تاکید بر اینکه در صورت تائید مجوز رشته‌محل‌های جدید دانشگاه آزاد، اطلاعات ارسال‌شده توسط دانشگاه آزاد در خصوص این رشته‌محل‌ها تا ۴۵ روز آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: ما با دانشگاه آزاد توافق کردیم به دلیل محدودیت زمانی اطلاعات اولیه رشته‌محل‌های این دانشگاه را بر اساس اعتماد متقابل بررسی کنیم و ظرف ۴۵ روز دیگر اگر مدیریت گسترش شورای عالی آموزش وزارت علوم متوجه اشتباه و خطایی در اطلاعات منعکس شده از سوی دانشگاه به این وزارتخانه شده باشد این خطا موجب از دست رفتن شرایط قانونی صدور مجوز رشته‌محل‌ها شده و ظرفیت آن رشته‌محل‌ها صفر خواهد شد.



تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۶ - 07 July 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن