تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816631730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کابینه باید به روحانی وفادار باشد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


رسول منتجب‌نیا مطرح کرد:
کابینه باید به روحانی وفادار باشد
دوره دوم دولت روحانی هنوز آغاز نشده اما به نظر می‌رسد روزهای سختی در انتظار شیخ دیپلمات باشد، روحانی گفته بود هر 4 روز برایم بحران ایجاد می‌کنند و اتاق‌های فکر علیه دولت فعال است، حالا ماجرا‌های روحانی بعد از انتخابات پیچیده‌تر هم شده است، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی می‌گوید روحانی در این روزها به افرادی احتیاج دارد که به او وفادار باشند، البته مدتی قبل نیز روحانی از برخی اطرافیانش گله کرده بود که با او همراهی ندارند، فشارها به روحانی رو به افزایش است،حتی تندروها در مراسم روز قدس به او و همراهانش حمله می‌کنند به نظر می‌رسد روزهای سختی در انتظار روحانی باشد.
روز نو :  دوره دوم دولت روحانی هنوز آغاز نشده اما به نظر می‌رسد روزهای سختی در انتظار شیخ دیپلمات باشد، روحانی گفته بود هر 4 روز برایم بحران ایجاد می‌کنند و اتاق‌های فکر علیه دولت فعال است، حالا ماجرا‌های روحانی بعد از انتخابات پیچیده‌تر هم شده است، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی می‌گوید روحانی در این روزها به افرادی احتیاج دارد که به او وفادار باشند، البته مدتی قبل نیز روحانی از برخی اطرافیانش گله کرده بود که با او همراهی ندارند، فشارها به روحانی رو به افزایش است،حتی تندروها در مراسم روز قدس به او و همراهانش حمله می‌کنند به نظر می‌رسد روزهای سختی در انتظار روحانی باشد.


به گزارش روز نو :بازندگان انتخابات 96 به شدت آتش توپخانه‌شان را سمت دولت گرفته‌اند و قرار نیست شکست خود را بپذیرند. از دیدگاه شما این اقدامات تا چه زمانی پیش می‌رود


در بازی‌های انتخاباتی و سیاسی همیشه یک جناح برنده و یک جناح بازنده وجود دارد. حال‌ آن‌که تا چه اندازه ظرفیت پذیرش باخت در جناح مقابل وجود دارد را می‌توان از رفتارهای بعد از انتخابات آنها دریافت. حتی اعتراض به شکل صحیح هم قابل پذیرش است اما استفاده از فضاهایی هم‌چون روز قدس آن‌هم برای تخریب و نه اعتراض هیچ‌گونه پذیرفته نیست. قانون‌شکنی و خلاف هیچ ربطی به جناح مورد حمایت ندارد. این اعتراضات توهین به همه نهادهایی است که انتخابات را تایید کردند. شورای نگهبان در طول انتخابات و پس از آن از برگزاری فضای سالم انتخاباتی خبرداد. رییس جمهور فعلی مختص به یک گروه خاص نیست وقتی نامزد انتخاباتی به طور رسمی از سوی نهاد‌های رسمی کشور به رسمیت شناخته می‌شود همگان باید آن ‌را بپذیرند. این رفتارها شکست وحدت ملت و تضعیف نظام را در پی دارد. مردم هرساله در روز قدس با حضور گسترده، پیام وحدت خود را به گوش جهانیان می‌رسانند. آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نام‌گذاری شده است و پیام کلی آن مبارزه با زور، ظلم و صهیونیسم است. کنار هم و همقدم قرارگرفتن مردم ایران چه مسلمان و چه غیر مسلمان نشان می‌دهد مخالفت سرسختانه آنها با ظلم همیشه پایدار است. ضمن این‌که هیچ‌گاه نباید تسلیم دشمن و زور و ظلم شد. پیام اصلی این تظاهرات وسیع و با شکوه نیز همین مطلب است. اما دیروز دیدم یک عده‌ای از فضای روز دس بازی سیاسی خودشان را پیش می‌برند، این‌ها نشان می‌دهد روحانی با جریانی رو‌به رو است، که نه غزه و نه لبنان بلکه اهداف سیاسی برایش مهم است.


فکر می‌کنید این اتفاق وحدت بعد از انتخابات را نشانه رفته باشد؟


شرط موفقیت هر نظامی اقتدار ملی است. اقتدار ملی هم وابسته مستقیم به وحدت مردم است. وحدت مردم هیچ ارتباطی با جناح مورد حمایت آنها ندارد، و پس از هر انتخابات مردم با هر جناحی پذیرای رییس جمهور منتخب هستند. ضمن این‌که مطرح نمودن این گونه شعارها و اعتراضات در چنین روزی از عظمت و احترام روز قدس هم کم می‌کند چراکه روحانی با کثرت آرا به پیروزی در انتخابات رسید. در نتیجه ابراز این گونه شعارها نه تنها وحدت و اقتدار ملی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد بلکه توهین بزرگی به اکثریت مردم ایران است که از روحانی در انتخابات حمایت کردند.


به‌رغم اختلاف سلیقه‌ها و اختلاف نظرها مردم باید کنار رییس جمهور خود قرار بگیرند و برای مبارزه با هرگونه ظلمی همگام با او قرار بگیرند. زمانی که ما وحدت ما در داخل کشور با این گونه اقدامات خدشه‌دار می‌شود چگونه می‌توان از وحدت مقابل دشمن سخن گفت؟ متاسفانه در کشور ما افرادی حضور دارند که قاعده بازی سیاسی را بلد نیستند. هم‌چنین هر فرصتی را برای تلخ کردن کام مردم و بر طبل مخالفت و نزاع کوبیدن، غنیمت می‌شمارند. بدیهی است انتخاب جناح مقابل فرد دیگری بود که آن‌هم نه روحانی و نه سیاست مداران بلکه در وهله اول مردم به آنها پاسخ منفی دادند. اما هیچ‌گاه پیروز نشدن کاندیدای منتخب نمی‌تواند دلیل منطقی برای این حجم از توهین و تخریب باشد. توجه کنید که اگر مردم حامی جریانی خاص باشند قطعا روش تخریب آن جریان را انتخاب نمی‌کنند. در تنگنا قراردادن روحانی آن هم در روزی که او هم در میان جمعیت به دنبال اثبات وحدت ملی است نمی‌تواند از سمت حامیان او باشد.


اگر مخالفان دولت قصد دارند از دخالت خود در این گونه اتفاقات تبری جویند بهتر است طی بیانیه‌ای رسمی مخالفت خود با این رفتارها را اعلام کنند. بارها هنگام رخ دادن این اتفاقات از آنها خواسته شد موضع خودرا به طور رسمی و واضح بیان کنند اما به نتیجه نرسید. پس نمی‌توان آنها را از وقوع این مسائل جدا دانست. هر زمان این مساله‌ مطرح شد که این افراد چه کسانی هستند صحبت از اقدامات خودسرانه و افراد خودسر به میان آمد. این نظرها زمانی قابل ابراز و پذیرش است که مدرکی دال بر بی‌ارتباط بودن مخالفان دولت با این جریانات وجود داشته باشد. هیچ‌گونه اعلام تبری و منعی از سمت مخالفان اعلام نشده است. اگر با این رفتارها مخالفند و به عقیده آنها هم روزهای مهم و مورد احترام برای مردم زمان مناسبی برای این اقدامات نیست پس مواضع خودرا روشن کنند.


روحانی با انتخاب یک کابینه مناسب می‌تواند فضای سیاسی کشور را تعدیل کند؟ و با مشارکت سیاسی آرامش را در جامعه افزایش دهد؟


روحانی در طی صحبت‌های اخیرش هم در طول انتخابات و هم بعد از آن به موضوع تغییر 50درصد کابینه اشاره کرد. همان‌طور که انتظار می‌رود شخصی که توفیق آرا اکثریت مردم را دارد به بهترین نحو از پس این انتخاب هم برمی‌آید. اما در خصوص حضور بیشتر اصلاح‌طلبان می‌توان گفت افراد کاردان و کارآمد زیادی بین این جناح وجود دارد که می‌توانند در جهت پیشرفت و سعادت هرچه تمام‌تر کشور کوشا باشند. بیان انتخاب اصلاح‌طلبان بر پایه سهم خواهی به طور کلی غلط است.


چرا که در بحث انتخاب کابینه موضوع شایسته‌سالاری در اولویت است. انتظار از رییس جمهور نیز به همین صورت است. هرکدام از افراد که کارنامه و شایستگی لازم را داشتند در کنار روحانی باقی بمانند. البته وفاداری به روحانی هم جزء معیارهای لازم است.


برای تکرار نشدن اتفاقاتی که در طول انتخابات افتاد و خیلی از افراد حاضر در دولت به اندازه کافی حامی روحانی نبودند لازم است وفاداری به روحانی هم جز ملاک مهم قرار گیرد. مردم به خوبی نشان داده‌اند که اکثریت آنها اصلاح‌طلب هستند و قطعا برای انتخاب کابینه هم باید افرادی انتخاب شوند که مردم نیز بتوانند با آنها همگام شوند. به طور کلی در بین نیروهای اصلاح‌طلب افراد شایسته‌تر و کارآمدتری وجود دارند.


روزنامه همبستگی




تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن