تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 6 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818620644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بشار جعفری: توافق بر سر دستورکار مذاکرات سوریه تنها دستاورد نشست ژنو بود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رئیس هیئت مذاکره کننده دولت سوریه در ژنو اعلام کرد، اصلی ترین موضوع مورد بحث در این مذاکرات مساله مبارزه با تروریسم بود و تنها مساله نهایی در این نشست توافق بر سر دستورکار مذاکرات سوریه است.
بشار جعفری، رئیس هیئت اعزامی دولت سوریه به مذاکرات ژنو چهار که پس از روزها مذاکره به پایان رسید در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: همانگونه که اعلام شد ما در این مذاکرات برای ازسرگیری مذاکراتی جدی و با میانجی گری سازمان ملل با هیئت های مشارکت کننده به توافق رسیدیم. مسائلی که در این مذاکرات مطرح شد بیشتر به صورت گذرا و سطحی بود. درباره مساله انتخابات اصلا بحثی نشد چون این مساله به قانون اساسی مربوط است اما مهمترین مساله ای که درباره آن بحث شد مساله مبارزه با تروریسم بود.
به گزارش نامه نیوز، جعفری همچنین عنوان داشت: ما در این نشست ها درباره تدوین دستورکاری روش مند و عقلانی که همخوانی با منافع ملت سوریه داشته باشد توافق کردیم و باید بگویم اصلی ترین دستاورد نهایی این مذاکرات توافق درباره دستورکار مذاکرات بود. ما به دی میستورا هم اطلاع دادیم که با دستورکار مذاکرات موافقیم. اما برخی تغییرات در دستورکار پیشنهادی دی میستورا که شامل ۱۲ بند است، وارد کردیم. این سند می تواند یک اصل و یا اساس روند مذاکرات سوریه باشد.
رئیس هیئت دولت سوریه در مذاکرات ژنو با تاکید بر اینکه تمرکز اصلی مذاکرات بر حل سیاسی بحران در سوریه بود، خاطرنشان کرد: استفان دی میستورا با قطعنامه سازمان ملل مخالفت کرده است چراکه وی برخلاف آنچه خواسته شده بود گروه های مختلف مخالفان را در یک هیئت واحد گردآوری نکرده بود. برای ما مناسب آن است که طرف مقابل شریکی ملی باشد نه شریک عربستان یا اسرائیل، قطر، ترکیه و دیگر کشورها. ما می خواهیم با یک هیئت واحد مذاکره کنیم.
جعفری درباره قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل نیز گفت: به دی میستورا هم گفتیم زمان تعیین شده در این قطعنامه باید مورد احترام ...
[ مشاهده متن کامل بشار جعفری: توافق بر سر دستورکار مذاکرات سوریه تنها دستاورد نشست ژنو بود در پایگاه خبری نامه نیوز ]اخبار پیشنهادی:


پنجشنبه ، ۱تیر۱۳۹۶


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن