محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832251255
اگر حضرت زهرا(س) نبود اسلام تا ابد مسیر انحراف را می پیمود / امام علی مامور به سکوت و حضرت زهرا مامور به افشاگری - پایگاه خبری تحلیلی استان اصفهان
واضح آرشیو وب فارسی:صاحب نیوز: به گزارش صاحب نیوز ؛ مدیر مرکز معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان پیرامون اتفاقات سال یازدهم هجری و شرایط و زمینه های خروج حکومت اسلامی از ریل اصلی خود، گفت: برای شناخت اوضاع و شرایط زمان رحلت پیامبر، لازم است کشور اسلام(سرزمین حجاز) در آن موقعیت زمانی را درک کنیم. حسین مطیع شامگاه سه شنبه در مجموعه فرهنگی محبین قائم آل محمد(عج) پیرامون تهدیداتی که در آن زمان جامعه اسلامی را هدف قرار داده بود خاطرنشان کرد: سال ارتحال پیامبر سه نوع تهدید شامل تهدید خارجی، تهدید شهرهای اطراف مدینه و تهدید داخلی (منافقان جدید) سرزمین اسلامی را با خطرات جدی مواجه کرده بود. وی با بیان اینکه حرکت عظیم اسلام و فراگیر شدن آن تهدیدی برای قدرت های بزرگ آن زمان یعنی ایران و روم به شمار می آمد، اشاره کرد: در داخل ایران به دلیل اغتشاشات درونی فرصت مقابله با این حرکت وجود نداشت اما سرزمین روم که از ثبات درونی برخوردار بود به دلیل احساس خطر در سال های آخر عمر پیامبر در پی لشکرکشی و حمله به حجاز برای نابودی سپاه اسلام برآمد. دبیر هیأت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: پیامبر برای مبارزه با رومیان لشکری به فرماندهی جوان ۱۸ ساله ای بنام اسامه در پادگانی موقت استقرار داد تا لشکری از سپاه اسلام به او بپیوندند و به جهاد بپردازند تا سدی در برابر تجاوزهای رومیان باشد از این رو پیامبر بجز چند نفر، هرکس را که از حضور در این لشکر سرپیچی کند لعنت کردند. عربستان مستعد فروپاشی مطیع در رابطه با یکی از موفقیت های امت اسلام که به برکت وجود پیامبر رحمت پدیدار شده است، گفت: تا قبل از بعثت پیامبر اسلام عربستان دارای حکومت ملوک الطوایفی بود و نمی توان سرزمین آن زمان را کشور خطاب کرد چراکه هیچ جماعتی در کنار هم متحد نبوده و هرکس برای خودش حکمرانی می کرد. وی ادامه داد: با بعثت پیامبر امت اسلام با دستور قرآن از مکه به مدینه هجرت کرده و زیر پرچم اسلام اولین امت متحد را تشکیل دادند، تا جایی که در روز غدیرخم جماعت ۱۰۰ هزار نفری در یک سرزمین گرد هم آمدند و این حرکت باعث شد تا عده ای از پیامبر اسلام الگوگیری کرده و با پیغمبر خواندن خود جماعتی را دور خود جمع کنند. مدیر مرکز معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان در تشریح پیدایش پیامبران دروغین و تهدیدی که از شهرهای اطراف مدینه برای این شهر ایجاد کرده بودند، اذعان کرد: افرادی همچون مسیلمه کذاب و جناح در پی ادعاهای واهی مبنی بر اینکه پیامبر بوده و از طرف خدا مبعوث شدند حدود چهل هزار نفر شمشیرزن را به دور خود جمع کردند و پس از اتحاد با یکدیگر درصدد حمله به مدینه برآمدند که این دومین تهدید در سال ۱۱ هجری برای امت اسلام بود. مطیع با اشاره به سرگذشت زندگی قبیله ای مردم عربستان اظهار کرد: با توجه به اینکه این افراد سال های طویلی را در زندگی قبیله ای و صحرانشینی سپری کرده بودند رغبت شدیدی به بازگشت به عصر خود داشتند، براین اساس شهر مدینه مستعد فروپاشی بود، از طرفی یکی از تهدیداتی که جامعه پس از ارتحال پیامبر را هدف قرار داده بود مرتدینی بودند که دیگراسلام را قبول نداشته و به شهرهای خود بازگشتند. منافقین جدید اصلی ترین تهدید جهان اسلام در سال ۱۱ هجری/ جامعه اسلامی مستعد نفاق است وی با بیان اینکه منافقین جدید اصلی ترین تهدید برای جامعه آن زمان بودند، تصریح کرد: این افراد ۲ بار قصد جان پیامبر را کردند اما هر دو مرتبه خداوند آنان را رسوا و نقشه شوم آن ها نقش برآب شد؛ براین اساس فهمیدند که توانایی مقابله با پیامبر را نداشته از این رو بر جانشینی آن حضرت متمرکز شده و با خود عهد بسته تا زنده هستند نگذارند امام علی(ع) جانشین ایشان شود. مدیر مرکز معارف اسلامی و ادبیات فارسی دانشگاه صنعتی اصفهان منافق بودن را یک صفت درونی دانست نه یک حزب و گروه و خاطرنشان شد: مردم خیال می کنند با کشته شدن منافق دیگر منافقی پدیدار نخواهد شد، حال آنکه هر مسلمانی ممکن است نفاق در او رسوخ کند، به همین دلیل زمانی که منافقین قدیم رسوا و نابود شدند باز هم منافقین جدیدی پیدا شدند که سابقه درخشان و مجاهدت های فراوانی در صدر اسلام از خود بجای گذاشته بودند. وی با بیان اینکه پیامبر منافقان جدید را با عنوان «اصحاب صحیفه» در خطبه غدیر لعن و نفرین کردند افزود: جنایات این افراد از همه جنایاتی که تا ابد در طول تاریخ رخ خواهد داد بزرگتر است چراکه این این اشخاص زاویه ای در اسلام ایجاد کردند که تا ظهور امام زمان(عج) مانع از دریافت اسلام ناب توسط عده ای در سراسر جهان خواهد بود. گناه همه مردم بر گردن اصحاب صحیفه/ اگر حکومت امیرالمومنین(ع) فراگیر می شد، هیچ جنایتی در جهان پدیدار نمی شد مدیر مرکز دین پژوهی شهر آفتاب ادامه داد: عوامل گناه شامل ضعف، ترس، عجز، جهل، غلبه هوای نفس و فقر فرهنگی است که اگر ریشه های گناه خشکانده شود هیچ کس در هیچ کجای جهان گناه و جنایت نخواهد کرد لکن اگر حکومت امیرالمومنین(ع) عالم گیر می شد، مردم از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و … رشد پیدا می کردند و دیگر هیچ جنایتی در عالم رخ نمی داد به همین دلیل است که اصحاب صحیفه تا قیامت در گناه همه گناهکاران سهیم هستند. مطیع تاکید کرد: علت اینکه امام علی(ع) در ماجرای غصب خلافت سکوت کردند این تهدیداتی بود که آن زمان جهان اسلام را هدف قرار داده بود و اگر مسلمین با یکدیگر به جدال می پرداختند دشمنان از داخل و خارج کار اسلام را یکسره می کردند. ابوبکر لیاقت یک نماز دو رکعتی به جای پیامبر(ص) نداشت چه رسد به خلافت مسلمین وی در تشریح اینکه آیا ابوبکر لیاقت جانشینی پیامبر و خلافت بر منصب ایشان را داشته افزود: صبح روز شنبه قبل از وفات پیامبر(ص)، حال ایشان مساعد نبود، از این رو نتوانستند به مسجد بروند، عایشه که از این ماجرا باخبر شد ابوبکر را به عنوان پیش نماز به مسجد فرستاد، حضرت اندکی از هوش رفتند وفتی به هوش آمدند و از قضیه باخبر شدند با ناراحتی شدید خود را به مسجد رساندند، ابوبکر را که در رکعت اول نماز بود پس زدند و خود نماز را اقامه کردند و مردم ادامه نماز را به ایشان اقتدا کردند. مطیع در ادامه تاکید کرد: پیامبر حتی به اندازه یک نماز دورکعتی به ابوبکر اجازه حضور در محراب و منصبش را ندادند(این ماجرا در منابع معتبر اهل سنت ذکر شده)، چگونه ممکن است بپذیرند که او خلافت مسلمین را برعهده بگیرد؟! وی در تشریح وقایع پس از رحلت پیامبر عنوان کرد: روز دوشنبه پیامبر از دنیا رفتند و این خبر در مدینه پیچید، ابوبکر نیز بنابر قولی در جیش اسامه و بنابر قولی در منزل همسر دومش در خارج مدینه بود، ابوبکر با شنیدن پیام رحلت پیامبر(ص) شمشیر کشید و گفت: «پیامبر نمرده، هرکس بگوید او مرده با این شمشیر طرف است». فرصت سوزی برای بازگشت ابوبکر/ همه چیز با نقشه قبلی و حساب شده پیش رفت عضوشورای اتاق فکر جوانان اصفهان افزود: عمر به ابوعبیده جراح گفت برو و ابوبکر را پیدا کن، اما تا بعد از ظهر خبری از ابوبکر نبود تا اینکه بالاخره آمد و علت هیاهوی عمر را جویا شد و در پاسخ او آیه ای از قرآن تلاوت کرد و عمر پذیرفت که پیامبر(ص) از دنیا رفته است. وی ادامه داد: با مرگ پیامبر(ص) انصار از ترس اینکه نکند مهاجرین جانشین ایشان را تعیین کنند و از انصار انتقام بگیرند، در سقیفه جمع شدند و بر این موضوع تبادل نظر کردند لکن در بین انصار، اوسیان بزرگ نداشتند، در بین خزرجیان نیز گروهی طرفدار یعدابن عباده بودند، گروهی نیز طرفدار پسرعموی سعد یعنی بشیربن سعید بودند. این استاد تاریخ در ادامه تصریح کرد: ابوعبیده ماجرا را به ابوبکر و عمر خبر داد و سه نفری راهی سقیفه شدند، اینجا بود که انصار دچار یک اشتباه استراتژیک شدند و ترس موهوم موجب شد در این موضوع با ابوبکر گفتگو کنند. ماجرای سقیفه/ فریب انصار و غصب خلافت وی افزود: ابوبکر گفت: مشکل شما چیست؟ انصار گفتند: با توجه به اینکه اگر خلیفه از مهاجرین باشد احتمال انتقام گرفتن وجود دارد، خلیفه از میان ما انتخاب می شود، عمر پاسخ داد: شما نمی توانید خلیفه انتخاب کنید چراکه پیامبر گفته خلیفه باید تنها از میان قریش انتخاب شود( البته بعد از آن فرمودند: و از میان قریش از بنی هاشم و از بنی هاشم تنها علی ابن ابیطالب لایق خلافت است اما عمر ادامه حدیث را قرائت نکرد) مطیع ادامه داد: پس از این گفت و شنود انصارگفتند: خوب است ۲ خلیفه انتخاب کنیم یکی از ما و یکی از شما، اما عمر گفت: دو شمشیر در یک غلاف نمی گنجد(کنایه از نزاع دو خلیفه) از طرفی خلافت بر شما حرام است لکن از ما امیر انتخاب شود و از شما وزیر، ابوبکر هم که از نگرانی این ها با خبر بود گفت: چه کسی می خواهد از شما نتقام بگیرد؟ سپس آیات قرآن در مدح انصار را تلاوت کرد و آن ها را فریب داد. وی افزود: پس از این کشمکش ابوبکر فریاد زد برادرم عمر دست دراز کن تا با تو بیعت کنم عمر پاسخ داد هیچ کس لایق تر از تو برای خلافت نیست برادرم ابوبکر دست دراز کن با تو بیعت کنم و با وی بیعت کرد سپس خزرجیان از ترس اینکه خلیفه از اوسیان نباشد بیعت کردند و از اوسیان طرفداران سعید از ترس خلافت رقیب بیعت کردند و تنها کسی که بیعت نکرد سعدابن عباده و طرفدارانش بودند که بعدها او را ترور کردند و شایعه کردند او را جنیان کشته اند. مطیع تاکید کرد: انصار هم دنیای خود را باختند و هم آخرت چراکه نه خلیفه از میان آنان انتخاب شد، نه وزیر و نه حتی یک مشاور جزء در حکومت و آخرت خود را نیز تباه خلافت غصبی کردند. بنی اسلم، قلدران اجیر شده برای کسب بیعت/ سکوت امیرالمومنین، وصیت پیامبر وی افزود: قبیله بنی اسلم قومی بودند که هرساله زمانی را برای خرید کالا به مدینه می آمدند و سپس به شهر خود بازمی گشتند و با فروش آن امرار معاش می کردند، لکن این بار که به مدینه آمدند عمر پول کل تجارتشان را پرداخت کرد تا در خودمت او باشند و پس از ماجرای سقیفه آنان را شمشیر به دست بر اطراف مسجد پیامبر(ص) نهاد و مردم را مجبور کردند که به زور شمشیر با خلیفه غاصب بیعت کنند. استاد دانشگاه صنعتی اصفهان در رابطه با علت سکوت امیرالمومنین در سه روز اول پس از رحلت پیامبر عنوان کرد: طبق وصیت رسول الله(ص) پیامبر پس از غسل و کفن شدن باید سه روز در خانه خود بمانند تا همه مردم بیایند و بر پیکر ایشان نماز بخوانند و علی(ع) نیز حق ندارد از کنار پیکر ایشان جدا شود همچنان که پیامبر وصیت کردند تشیع جنازه و نماز جماعت میت بر ایشان خوانده نشود. وی افزود: پس از این سه روز سکوت عمر و ابوبکر به حضرت علی(ع) گفتند: باید با خلیفه (ابوبکر) بیعت کنی اما حضرت و ۲۳ نفر از یاران تراز اول با او بیعت نکردند لکن حضرت زهرا(س) و حسنین به همراه امیرالمومنین تا چهل روز در خانه تمام انصار و مهاجرین را می زدند وقعه غدیر را یادآوری می کردند و آنان را صبح روز بعد با سر تراشیده در مسجد برای بیعت با امام علی(ع) دعوت می کردند اما افسوس که ۴ الی ۵ نفر بیشتر نمی آمدند. بیعت امیرالمومنین، دفع خطر قطعی از جامعه مسلمین دبیر هیأت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان یادآورد شد: عده زیادی بودند که با ابوبکر بیعت نکردند ولی از یاری امیرالمومنین نیز سر باز زدند تا اینکه عثمان و عباس پسر عموی ایشان خبر آوردند جماعتچهل هزار نفری که ادعای پیامبری کرده بودند در صدد حمله به مدینه اند از این رو حضرت برای مقابله با این امر با ابوبکر بیعت کردند تا این جماعت نیز با بیعت خود به جنگ با این لشکر چهل هزار نفری بروند و فتنه اعظم خنثی شود. بی بصیرتی مردم اصلی ترین عامل غصب خلافت وی با بیان اینکه اصلی ترین عامل غصب خلافت و انحراف اسلام از مسیر اصلی خود بی بصیرتی مردم بود گفت: حکومت برای مردم مهم نبود لکن روزی با امام علی(ع) بیعت کردند روزی هم با ابوبکر از طرفی ابوبکر به آن ها گفته بود علی جوان است، اهل مزاح و با توجه به اینکه در جنگ ها بسیاری از اعراب را کشته مردم از او کینه دارند پس لازم است دوره ای طی شود تا کینه ها فرو کش کند. مطیع افزود: این ها همه دلیلی برای فریب مردم بود چرا که اگر امام علی(ع) با ۲۳ سال جوان است اسامه ۱۸ ساله که توسط پیامبر به فرماندهی کل لشکر اسلام منصوب شده و همه موظفند از او پیروی کنند جوانتر است، همچنین که علی(ع) اهل مزاح نبود این ها دروغ می گفتند، علی خنده رو و مهربان بود اما مزاح در اهل بیت راهی ندارد، از طرفی اگر بنا بود کینه ها فروکش کند در عاشورای سال ۶۱ هجری یعنی پس از پنجاه سال که از این واقعه شوم می گذرد، پسر علی(ع) را با شعار بغضا لابیک به شهادت نمی رساندند، پس همه این دلایل دروغی بیش نبود. زنی که همه معادلات منافقین را به هم ریخت/ امام علی(ع) مامور به سکوت و حضرت زهرا(س) مامور به افشاگری وی در تبیین نقش حضرت زهرا(س) در رسوایی خلفای غاصب عنوان کرد: منافقین همه معادلات را به درستی تنظیم کرده بودند اما گمان نمی کردند که یک زن در این معادلات حضور یابد و تمام نقشه های آنان را نقش برآب کند. مطیع افزود: برخلاف امیرالمومنین(ع) که برای حفظ اسلام مامور به سکوت بود حضرت زهرا(س) مامور به افشاگری و رسوا کردن سران فتنه بود لکن با خواندن خطبه های آتیشن خود و دفاع جانانه خود در سه برهه حساس و نپذیرفتن خلفای غاصب برای ایادت خود به جهانی نشان دادند که این خلفا، فاطمه(س) را آزردند و طبق گفته رسول اکرم(ص) هرکس فاطمه را بیازارد خدا را آزرده و مگر می شود کسی که باعث آزار خدا شده بشود خلیفه مسلمین؟؟ وی در پایان با اشاره به جمله ای از دکتر شریعتی یادآور شد: قبر فاطمه(س) مخفی ماند تا در طول تاریخ همگان بپرسند چرا قبر او از نظرها مخفی است؟ و هرکس که در صدد پاسخ به این سوال بربیاید طبلی باشد که بر رسوایی غاصبین خلافت و عاملان انحراف جامعه اسلامی بکوبد. انتهای پیام/ ندای اصفهان / ع
دوشنبه ، ۲۹خرداد۱۳۹۶
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: صاحب نیوز]
[مشاهده در: www.sahebnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]
-
گوناگون
پربازدیدترینها