تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818264446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تایمز افشا کرد: مذاکرات عربستان و اسرائیل برای همکاری رسمی اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تایمز افشا کرد: مذاکرات عربستان و اسرائیل برای همکاری رسمی اقتصادی
روزنامه انگلیسی "تایمز" روز شنبه از مذاکرات دیپلماتیک عربستان و اسرائیل با هدف برقراری روابط اقتصادی رسمی بین دو طرف پرده برداشت.
آفتاب‌‌نیوز : این روزنامه در ادامه نوشت، از زمان بسته شدن دفتر تجاری اسرائیل در قطر در سال ۲۰۰۹ میلادی دیگر هیچ نماینده‌ اسرائیلی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس وجود نداشته است اما اکنون براساس افشاگری این روزنامه، پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های اسرائیلی فعالیت خود را در کشورهای عرب حاشیه خیلج فارس آغاز کنند و شرکت هواپیمایی "العال" رژیم صهیونیستی بتواند از حریم هوایی عربستان استفاده کند.

منابع آمریکایی و عربی اعلام کردند که در روابط ریاض و تل‌آویو گام‌های نسبی و کوچکی برداشته خواهد شد نظیر دادن مجوز به شرکت‌های اسرائیلی برای فعالیت علنی در منطقه خلیج‌نشین  یا دادن مجوز به شرکت هواپیمایی العال برای انجام پرواز در حریم هوایی عربستان.

این روزنامه همچنین فاش کرد که در صورت برقرای چنین روابطی گامی دراماتیک در روابط بین اسرائیل و عربستان به عنوان خاستگاه مسلمانان سنی برداشته خواهد شد و این تحول ائتلاف بین دو طرف را تقویت کرده و تغییراتی در درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه ایجاد خواهد کرد.

طبق گفته منابع، بحث موجود درباره بخشی از طرح آمریکایی و عربستانی است که برای پیشبرد روابط اسرائیل و کشورهای عربی تهیه شده؛ طرحی که مقدمه توافق "صلح احتمالی" بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به منظور احیای طرح صلح عربستان مصوب سال ۲۰۰۲ میلادی و آمادگی برای به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی همه کشورهای عربی است.



۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن