تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816091673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیدحسن خمینی: گفتمان امام و انقلاب اسلامی تا رسیدن به اوج راه زیادی در پیش دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سیدحسن خمینی: گفتمان امام و انقلاب اسلامی تا رسیدن به اوج راه زیادی در پیش دارد شهرری ـ ایرنا ـ تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: گفتمان امام(ره) و انقلاب اسلامی تا رسیدن به اوج، راه زیادی در پیش دارد، زیرا هر گفتمانِ زنده در پس گذشت چهار تا پنج دهه، روزهای اوج و بالندگی و ثمردهی خود را تجربه می کند و تحول برآمده از گفتمان سیاسی امام نیز از این قاعده مستثنی نیست.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جماران، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی طی یادداشتی با عنوان «راه رسیدن به جامعه آرمانی» افزوده است: انقلاب اسلامی ایران یک حادثه بزرگ در تاریخ جهان است، لیکن افزون بر این، نماد و نشان شکل گیری تحولی عظیم تر در روند حرکتی جهان به حساب می آید؛ در حقیقت این انقلاب، که در این بخش از جهان و در این قطعه تاریخی با این شکل و صورت رخ داده است، آغازِ حرکتی نو در فرایند حیات انسان محسوب می شود.وی ادامه داد: این تحول عظیم، در سه مرتبه یا مرحله راه می پیماید؛ مرتبه نخست از این حرکت، همان تغییر در نظام سیاسی ایران در سال پنجاه و هفت بوده است که از این جهت با دیگر انقلاب های سیاسی جهان تفاوتی ندارد و در حقیقت تغییر و دگرگونی در سیستم سیاسی و مدیریتی یک کشور را پی می ریزد.یادگار امام راحل با بیان اینکه تحول مزبور در مرحله دوم، دگرگونی و تعییرِ جایگاه و منزلتِ طبقات اجتماعی را موجب می شود افزود: انقلاب اسلامی در این مرتبه، تمایز خود را با حرکت ها و جنبش های اجتماعی پیش از خود در محدوده جغرافیایی خاص ایران و کشورهای منطقه نمایان می سازد؛ در این دگرگونی، طبقات اجتماعی فرودست، تغییر جایگاه داده، و در منزلتی برتر و بالاتر جای گرفتند.سیدحسن خمینی افزود: به عبارت روشن تر بخشی از طبقات اجتماعی که به ظلم و ستمِ حاکمان وقت، از پیشرفت محروم مانده بودند، به جایگاهی درخور بازیافتند و در مقابل، آنها که به ناحق در جایگاهی بالا برنشسته بودند، در جایگاه حقیقی خود پایین آمدند و اتفاق اینکه همین طبقه برآمده، به پشتوانه اصلی انقلاب مبدل گردید و در ادامه راه، از به هم ریختگی و هرج و مرج رایج در انقلابها ممانعت به عمل آورد و هنوز هم عامل تداوم انقلاب و اصلاحات ساختاری در بدنه، و البته مانع قوی در برابر آفت های درونی آن محسوب می شود.وی با بیان اینکه تحول مزبور در گام سوم، راهی فراتر از مرزهای تاریخی و جغرافیایی را پی گرفت تاکید کرد: به این نکته اشاره باید کرد که حرکت در مسیری فراتر از مرزهای جغرافیایی و تاریخی در برخی انقلاب های بزرگ دیگر نیز سابقه دارد؛ در مثل انقلاب کمونیستی روسیه که بر نهاد سوسیالیسم شکل گرفت، در مدت زمانی بالغ بر نیم قرن، قسمتهای مختلف جهان را در بر گرفت و نظامهای سیاسی کشورهای بسیاری را تغییر داد؛ نیز انقلاب فرانسه به تأسیس و شکل گیری نظامهای دموکراتیک (در مقابل نظام استبدادی) منجر گردید؛ لیکن انقلاب اسلامی ایران در گام سوم خود، مسئله ای فراتر از این را به ارمغان می آورد؛ این مرتبه از تحول، در قالب یک پیام مرزها را در می نوردد؛ احیاء تفکر دینی، بازگشت به معنویت و بازسازی تمدن بزرگ اسلامی، پیامی است که انقلاب اسلامی به گوش مردم جهان می رساند.وی در ادامه این یادداشت آورده است: ناگفته پیداست که فهم غلط یا قرائت نادرست یک پیام، در فرایند گسترش و نفوذ یک پیام امری بدیهی است و ممکن است یک پیام در برخی موارد، با خوانش غلط مواجه شود؛ حرکتهایی چون داعش نیز محصول همین فهم غلط و خوانش نادرست به حساب می آیند که نمی توان آنها را نتیجه خودخواسته انقلاب اسلامی معرفی کرد؛ لیکن همین حرکتها نیز، نشانگر حضور پیام انقلاب در عمق باورهای ملتها محسوب می شوند.یادگار امام راحل با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و پیام آن، از آغاز مخالفینی را هم پیش روی خود داشته است اظهار کرد: البته این گروه (مخالفین) انواع و اقسام مختلفی دارند و طیف گسترده ای از سران زور و زر تا مرتجعان و تجددستیزان در آن جای می گیرند.به گفته وی، در این میان صاحبان اندیشه و باورمندان به این تحول عظیم وظیفه دارند که این گفتمان سیاسی نوپدید را که امام عظیم الشأن(ره) بنیانگذار آن بوده اند، از آسیب افراط و تفریط حفظ کنند.سید حسن خمینی با این توضیح که گفتمان امام و انقلاب اسلامی تا رسیدن به اوج، راه زیادی در پیش دارد اظهار داشت: هر گفتمانِ زنده در پس گذشت چهار تا پنج دهه، روزهای اوج و بالندگی و ثمردهی خود را تجربه می کند و تحول برآمده از گفتمان سیاسی امام نیز از این قاعده مستثنی نیست. هم از این رو است که این گفتمان به حفاظت و حراست، و شناخت آسیب ها و صیانت از آنها نیاز دارد؛ که در غیر این صورت این احتمال می رود که گفتمان مزبور با خوانش نادرست و فهم غلط به ضد خود مبدل شود.به گفته وی، در نظر امام راحل، انقلاب اسلامی و تحولات پس از آن، فراتر از یک گفتمان سیاسی است و در حقیقت در نظر ایشان، این تحول، همان اسلام حقیقی و حقیقت اسلام است که از اندیشه مهدویت راستین برمی خیزد و از همین رو، بازگشت جهان به معنویت دینی را پیامد خود می داند.تولیت حرم مقدس امام خمینی(ره) ادامه داد: جهانی که ما در آن زندگی می کنیم، تشنه آرامش است، و این آرامش جز در مدینه فاضله مهدوی فراهم نمی آید و در نظر ما، انقلاب اسلامی مقدمه همان انقلاب جهانی و شکل گیری مدینه فاضله مهدوی است.سید حسن خمینی با بیان اینکه برای رسیدن به این مرتبه و مشاهده ثمره و نتیجه انقلاب اسلامی، باید در مرحله و گام سوم، از محدوده شعار و سخن عبور کرده به منزل عمل بار بیابیم و در یک مفهوم روشن، معلمان اخلاق باشیم، نه گویندگان آن تصریح کرد: برای بازگشت به خدا و معنویت و حقیقت، باید از قالب تنگ الفاظ عبور کنیم و همه این حقایق را در روزمرگی خود جاری سازیم.وی اضافه کرد: آنچه دنیا را با صلح در می آمیزد و جهان را از خشونت های فرقه ای و مذهبی مصون می دارد، همین بازگشت به توحید ناب، و عمل به اصول اخلاق و دوری از شعار و شعارزدگی است. یادگار امام راحل تاکید کرد: باید به این نکته باور داشته باشیم که «خوب شدن» و «اصلاح» در دو نهاد فرد و جامعه، از بیرون شکل نمی گیرد؛ بلکه هرکس باید در افق نفس خود برای خوب شدن و اصلاح تلاش کند. همین خوب شدن های فردی همچون قطره هایی به هم می پیوندد و سیلی عظیم را بنیان می نهد و بساط ناراستی را بر می چیند.وی با اشاره به اینکه فرصت نوروز و بازآفرینی در طبیعت، فرصت تأمل در خود و امور مربوط به خود است اظهار کرد: باید در خود نگریست و کژی ها و ناراستی های خود را باز شناخت و راه را برای اصلاح خود و «خوب شدن» هموار کرد. این فرصت را قدر بدانیم که فرصت ها چون نسیم بهاری در گذر اند. باید به این امر هم توجه داشته باشیم که برای گسترش پیام معنوی انقلاب نیز، راهی جز اصلاح خود و خوب شدن نداریم.3218**1625خبرنگار: امیر جعفری سرگزه - انتشار دهنده: محسن فتاحی



23/12/1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن