تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820605740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعترافات يك مسئول بعثي:سرنگوني هواپيماي وزير خارجه الجزاير به دستور صدام / هدف تداوم جنگ عليه ايران بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اعترافات يك مسئول بعثي:سرنگوني هواپيماي وزير خارجه الجزاير به دستور صدام / هدف تداوم جنگ عليه ايران بود
وزير مشاور در امور خارجي عراق در زمان رژيم صدام ديكتاتور پيشين اين كشور اعتراف كرد كه صدام دستور سرنگوني هواپيماي وزير امور خارجه وقت الجزاير را در سال 1982 ميلادي در مثلث مرزي ايران، تركيه و عراق صادر كرده است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري "براثا"ي عراق، حامد الجبوري در برنامه "شاهد زنده" در شبكه تلويزيوني الجزيره تاييد كرد كه هواپيماي محمد بن يحيي وزير امور خارجه وقت الجزاير با يك فروند موشك عراقي در مثلث مرزي ايران، تركيه و عراق سرنگون شده است.

برپايه اين گزارش، وزير امور خارجه وقت الجزاير درحال ميانجگيري براي توقف جنگ ميان عراق و ايران بود اما وي نتوانست ماموريت خود را به پايان برساند زيرا در جريان اصابت موشك به هواپيمايش كشته شد و بعدا معلوم شد كه اين موشك به دستور صدام به هواپيماي وي شليك شده است.

الجبوري گفت: هواپيماي وزير امور خارجه الجزاير در مثلث مرزي عراق، ايران و تركيه حركت كرد و سپس ناپديد شد و بعد از گذشت مدت زيادي، وزير حمل و نقل الجزاير به عنوان فرستاده الشاذلي بن جديد رئيس جمهور كشورش به عراق آمد و صدام وي را درحضور من پذيرفت.

الجبوري افزود: وزير حمل ونقل الجزاير پرونده بسيار بزرگي از ننايج تحقيقات الجزاير درباره سقوط هواپيما به همراه داشت و درگزارش كوتاه شفاهي خود به صدام گفت كه كشورش تحقيقات گسترده اي انجام داده و به اين دليل قاطع رسيده است كه موشك اصابت كرده به هواپيماي وزير امور خارجه الجزاير از يك هواپيماي عراقي شليك شده است.

به گفته الجبوري، وزير حمل و نقل الجزاير خطاب به صدام افزود: اجزايي از موشك درخاك ايران افتاده و پيدا شده، از جمله بخشي كه شماره سريال موشك درآن درج شده است و كشورشوروي تاييد كرده است كه اين موشك درچارچوب قراردادي موشكي ميان مسكو و بغداد به عراق فروخته شده است.

الجبوري اظهار داشت: وزير حمل و نقل الجزاير گفت كه رئيس جمهور كشورش دستورات اكيدي داده است كه تنها هيئت وزيران الجزاير و رهبري جبهه آزاديبخش ملي از پرونده تحقيقات آگاهي داشته باشد و دستوارت برعدم درز هرگونه مطلبي دراين باره به رسانه ها در راستاي تمايل به (حفظ) روابط دو كشور تاكيد دارد.

الجبوري افزود: صدام اين پرونده را تحويل گرفت و درقبال سخنان وزير حمل ونقل الجزاير اظهار نظري نكرد و درباره نتايج تحقيقات يك كلمه حرف نزد كه اين موضع گيري وي عجيب بود زيرا اگر از تحقيقات يا نتايج آن شكايت داشت مي توانست بگويد كه درباره موضوع تحقيق خواهيم كرد يا به طور كامل آن را رد مي كرد و نمي پذيرفت.

برپايه اين گزارش، الجبوري از جمله علل سرنگوني هواپيماي الجزايري و ترور وزير امور خارجه اين كشور را عدم تمايل صدام براي توقف جنگ دانست زيرا وي در آغاز چشم به سرنگوني نظام اسلامي در ايران دوخته بود و همانطور كه مي دانيم كشورهاي عربي و در صدر آن رژيم صدام در آن زمان جمهوري اسلامي ايران را متهم به سرنگون كردن هواپيماي وزير امور خارجه الجزاير كردند.
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 700]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن