تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798962012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه های بیماران بستری مبتلا به ام اس بعد از اجرای طرح تحول چقدر کاهش یافت؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: هزینه های بیماران بستری مبتلا به ام اس بعد از اجرای طرح تحول چقدر کاهش یافت؟
عضو کمیته علمی انجمن «ام اس» ایران به تاثیر اجرای طرح تحول سلامت روی داروهای بیماران مبتلا به ام اس اشاره کرد و گفت: در سال های ۸۹ تا ۹۱، بیماران ام اس به سختی داروهای مورد نیاز خود را تهیه می کردند و در مواردی موفق به تهیه آن نیز نمی شدند، اما پس از اجرای طرح تحول سلامت، داروها به راحتی و برخی از آن ها به طور کاملا رایگان در اختیار این بیماران قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر مژگان قهاری در گفتگو با سلامت آنلاین با بیان این که اجرای طرح تحول سلامت، موانع متعددی را از پیش پای بیماران مبتلا به ام اس برداشت، افزود: در گذشته شرایط نابسامانی در حوزه داروهای مصرفی بیماران مبتلا به ام اس وجود داشت و برخی از آن ها که فقط از داروهای خارجی استفاده می کردند، ماه های متمادی در انتظار دریافت دارو باقی می ماندند، اما در سال های اخیر و پس از اجرای طرح تحول سلامت، داروهای خارجی به مراتب بسیار آسان تر از گذشته وارد کشور می شود. در کنار داروهای خارجی وارداتی، دو سوم بیماران نیز از داروهای تولید کشور استفاده می کنند که بیماری شان با مصرف همین داروها به شکل مطلوبی کنترل می شود.


وی درباره رایگان شدن برخی داروهای مصرفی بیماران مبتلا به ام اس اظهار داشت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، بیماران با پرداخت ۱۰ تا ۱۵ درصد، داروهایی مثل «کوپامر» را به قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، «فینگولید» به قیمت یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان، «سینوتک» به قیمت ۸۴۰ هزار تومان، «سیناوکس» به قیمت۲۳۰ هزار تومان، «رسیژن» به قیمت ۵۰۰ هزار تومان، «اسویمر» به قیمت یک میلیون و ۴۶۰ هزار تومان و در نهایت « سینومر» را به قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تهیه می کردند، اما پس از اجرای طرح تحول سلامت، داروهای یاد شده و بسیاری از داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به ام اس به شکل کاملا رایگان در اغلب شهرستان ها و تعدادی از داروخانه های تهران توزیع می شود.


عضو کمیته علمی انجمن ام اس ایران در خصوص کاهش هزینه های پرداختی توسط بیماران مبتلا به ام اس ، پس از طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: برخی بیماران ممکن است درگیر درجاتی از حملات ام اس شوند که به بستری، انجام آزمایش ام. آر.آی و تزریق دارو نیاز داشته باشند که هزینه آنان را افزایش خواهد داد، اما اجرای طرح تحول سلامت هزینه های بیماران بستری مبتلا به ام اس را نیز کاهش داد و هم اکنون شاید کمتر از یک سوم مبلغی که در گذشته پرداخت می کردند را می پردازند. 


قهاری همچنین با ابراز گلایه از بیمه ها در خصوص عدم پوشش خدمات توانبخشی بیماران مبتلا به ام اس عنوان کرد: متاسفانه هنوز خدمات توانبخشی بیماران ام اس، تحت پوشش سازمان های بیمه گر قرار نگرفته است که همین مساله بار مالی مضاعفی را به آنان تحمیل می کند و امیدواریم گام های مثبتی نیز در این زمینه برداشته شود.


این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: با توجه به جمعیت انبوه بیماران ام اس و نیاز آن ها به مراجعات متعدد به مراکز درمانی، کلینیک های تخصصی ویژه محدودی وجود دارند که خدمات درمانی در اختیار بیماران مبتلا به ام اس قرار می دهند و پاسخگوی حجم مراجعات زیاد آنان نیست. در حالی که بنا به شرایط ویژه بیماران، ضروری است کلینیک های متعددی در این زمینه احداث شود تا بیماران به راحتی به پزشک و پرستاری که آشنایی کاملی با بیماری ام اس دارند، دسترسی داشته باشند تا میزان مشکلات شان به حداقل برسد.




سلامت نیوز: مقایسه قیمت داروهای بیماران «ام اس» ؛ قبل و بعد از طرح تحول سلامت




۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن