تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817401244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تندروها بی بصیرت بودند یا معتدلین؟/ بی اخلاقی احمدی‌نژاد عمری 8 سال دارد نه یک روزه


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



تندروها "بی بصیرت" بودند یا معتدلین؟/ بی اخلاقی احمدی‌نژاد عمری 8 سال دارد نه یک روزه
همین چند سال پیش بود که برخی اصولگرایان بر هم قطاران خود برچسب «بی بصیرتی» می‎زدند و آنها را از جرگه اصولگرایی خارج می‎دانستند آن هم فقط از آن رو که به دولت احمدی‎نژاد انتقاد می‎کردند.
روز نو : همین چند سال پیش بود که برخی اصولگرایان بر هم قطاران خود برچسب «بی بصیرتی» می‎زدند و آنها را از جرگه اصولگرایی خارج می‎دانستند آن هم فقط از آن رو که به دولت احمدی‎نژاد انتقاد می‎کردند.
 
به گزارش روز نو؛ از تریبون مجلس گرفته تا سخنرانی‎ در مجامع دانشگاهی، نو اصولگرایانی که صبغه آنان محدود به فعالیت‎های اندکی پس از انقلاب می‎شد و حداکثر چندصباحی را در جبهه‎های جنگ گذرانده بودند؛ به برخی چهره‎های معتدل اصولگرا خرده می گرفتند. معتدلینی که انحراف را در دولت احمدی‎نژاد شناسایی کرده و پیش از آنکه انگ "جریان انحرافی" بر پیشانی آن بنشیند، از کج روی‌ها در آن انتقاد می‎کردند. تمرد احمدی‎نژاد از فرمان رهبری در انتساب مشایی، حجت را بر آنها تمام کرد؛ اما حامیان دو آتشه او در «رایحه خوش خدمت» یا همچون روح الله حسینیان و مرتضی آقاتهرانی سکوت پیشه کرده و از معرض سوالات خبرنگاران دور می شدند یا همچون زاکانی و کوچک زاده او را تنها در همراهی با مشایی قابل نقد می‎دانستند ولاغیر.
 
نزاع بین این دو منظر تا آنجا پیش رفت که حامیان احمدی‎نژاد در جرگه رایحه خوش خدمت، جمعیت رهپویان و جمعیت ایثارگرایان، با اصرار بر بی بصیرت بودن اصولگرایان معتدل مانع از حضور آنها در لیست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان در آستانه انتخابات مجلس نهم شدند. چهره هایی چون علی مطهری، حمیدرضا کاتوزیان، علی عباسپور و حسن غفوری فرد با این برچسب از آن فهرست کنار زده شدند. اما همان ها که آن زمان برای معتدلین اصولگرا از شیوخی چون ناطق نوری گرفته تا ریش سفیدانی چون مرحوم عسگراولادی شاخ و شانه می‎کشیدند؛ با اقدام دیروز احمدی‎نژاد و ثبت نامش در انتخابات علی رغم نهی رهبری، به این موضوع واقف شده و باورشان به او را از دست دادند.
 
این اقدام احمدی نژاد، بسیاری از طرفداران سابق او را به فکر فرو برد. چرا که نظر رهبری انقلاب درباره نامزدی او در انتخابات بر کسی پوشیده نیست و ثبت نامش نوعی بی اعتنایی به نظر ایشان تلقی می شد. اصولگرایانی که از سال‌های آخر ریاست او بر دولت سعی کردند به تدریج از او تبری بجویند، این روزها او را انحرافی‌تر از همیشه می‌دانند. نمونه بارز آن هم نامه نماینده ای بود که در مجلس نهم و دهم به دفاع تمام قد از دولت شهره بود، اما روز گذشته به او نامه نوشت و گفت: «حجت من در تمام سال‌هایی که در برابر تهمت‌ها و توهین‌ها از سوی فتنه‌گران نابکار و حسودان بدسگال، از شما دفاع کردم، این باور بود که شما به اسلام ناب محمدی، اسلام پابرهنگان و مستعفان پایبند می‌دانستم و شما را سرباز این جبهه می‌انگاشتم ولی با حرکت امروزتان بر خلاف صلاحدید امام محرومان و مستضعفان و مجاهدان (ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری) این باور شکسته شد! شما به اندازه‌ی همه ظلم‌هایی که دیدید ظلم کردید! آخرین توضیه‌ام به خودم و شما پناه بردن به خدای قادر متعال از شر وسواسان خناس و خودشیفتگی است.»
 
سردبیر رجانیوز، سایتی که اساسا در حمایت از محمود احمدی نژاد پا به عرصه اطلاع رسانی گذاشت هم در توییتی ادعا کرد ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات بازی پیچیده سرویس جاسوسی انگلیس است.
 
عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان هم در توجیه یان اقدام او نوشت: «امروز، روز معارفه و تودیع احمدی نژاد بود! رشد شناختی اندک جوانان مومن به انقلاب که هنوز از سنگر او شلیک می کردند کامل شد. امروز کمک به تخیله آخرین سنگرهای این جماعت از نیروهای حزب الله بود. روز تودیع هم بود او برای خیلی ها تمام شد. اما باورم نیست که ایشان تا پایان بررسی صلاحیت ها بماند و آگاهانه تن به رد صلاحیت بدهد. او باهوش تر از این است و به موقع میدان را ترک خواهد کرد. برخی خودشیفته اند و از خود لذت می برند اما احمدی نژاد "خودشگفت" است. یعنی از کارهای خود لذت می برد نه از خود. او از اینکه امروز در کانون توجه داخل و خارج قرار گرفته است، لذت می برد. اما در آخر دست به کاری می زند که همه نقدهای امروز به خود را اتهام و پیش‎داوری معرفی کند. برای عاقبت به خیری اش دعا می کنیم.»
 
اگر اندکی بیشتر جستجو کنید قطعا اظهار نظرهای دیگری شبیه این‌ها از سوی اصولگرایان به خصوص چهره‎های تندرو خواهید دید. اظهار نظرهایی از جانب اصولگرایان که نامزدی احمدی نژاد را بی اخلاقی و نمکدان شکنی می‌دانند. اما واقعا تازه دیروز بود که حامیان دیروز احمدی نژاد متوجه بی اخلاقی او شدند؟ بصیرتی که سالها پیش اصولگراین معتدل داشتند، تازه در اذهان این افراد جرقه زده است. چهره‌های کهنه کار اصولگرا، زودتر از اینها او را شناخته بودند. کما اینکه مصطفی میرسلیم نامزد حزب موتلفه درباره رفتار احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به خبرآنلاین گفته بود: «آقای احمدی نژاد خودش در آن سال نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود و توانست آرایی از مردم را با یک روشی که در آن زمان اتخاذ کرد به دست آورد. اما آیا آن روش امروز مورد تأیید مردم هست یا خیر؟ دلایل مختلفی وجود دارد که نه به لحاظ عرفی و نه به لحاظ شرعی نمی توان به آن روش اتکا کرد.»

منبع: خبرانلاین


تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن