تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817374245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس‌جمهور: با اراده آیت‌الله هاشمی، غنی‌سازی را آغاز کردیم/در انتخابات رو در روی هم نایستیم فناوری هسته‌ای برای کشور ما ضرورت است


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



رئیس‌جمهور: با اراده آیت‌الله هاشمی، غنی‌سازی را آغاز کردیم/در انتخابات رو در روی هم نایستیم فناوری هسته‌ای برای کشور ما ضرورت است
حجت الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای برای کشور ما ضرورت است، گفت:‌ اینکه مقام معظم رهبری بر ادامه این فناوری تاکید می‌کردند، تاکید و اصراری درست و به حق بوده است.
روز نو :  حجت الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای برای کشور ما ضرورت است، گفت:‌ اینکه مقام معظم رهبری بر ادامه این فناوری تاکید می‌کردند، تاکید و اصراری درست و به حق بوده است.
 
به گزارش روز نو، رئيس جمهور در مراسم روز ملی فناوری هسته ای اظهار کرد: خوشحالیم ۲۰ فرودین امسال گرامیداشت فناوری هسته ای ما با ایام میلاد با سعادت مولایمان علی (ع) قرین گشته است. گرچه ملت ما هرچه دارد از رهنمودهای قرآن مجید، پیامبر اسلام و ائمه هدی بوده و خواهد بود.
 
وی با گرامیداشت شهدای هسته ای گفت: هر سال که ما در ۲۰ فروردین در چنین مکان هایی اجتماع کردیم روزهای خوشحال کننده ای بود برای اینکه جوانان غیور ما با مدیریت انقلابی و جهادی گام هایی در مسیر فناوری هسته ای به جلو برداشته بودند؛ اما امسال با حرکت بسیار عظیم مواجه شدیم. ۴۲ پروژه در طول سال ۹۵ یعنی در طول یکسال اخیر به ثمر نشسته است.
 
اهم اظهارات ریاست جمهور را به نقل از خبرگزاری‌ها بخوانید؛
 
*مگر امکان‌پذیر است که در یک سازمان و ملتی، جوان‌های غیور بدون مدیریت علمی، انقلابی، جهادی و بسیجی بتوانند در یکسال ۴۲ پروژه مهم را به ثمر برسانند، جوانان ما برای ملت و جهانیان به نمایش گذاشتند که انرژی هسته‌ای در بخش‌های مختلف زندگی ما بروز و ظهور دارد.  
 
*{درباره پروژه‌هایی که امروز افتتاح و رونمایی شد} در البرز شاهد افتتاح پروژه‌ای بودیم که برای یک اسکن جدید رادیوداروهای لازم را تولید می‌کند و یا پروژه سیستم شتاب دهنده در قزوین که می تواند در بسیاری از علوم و فنون به کمک ما بیاید. همه این‌ها نشان می‌دهد فناوری هسته‌ای برای کشور ما یک ضرورت است.
 
*شعار" انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست" که ملت ما در طول سال‌ها با فریاد، عمل، صبر و استقامت‌شان می گفتند شعار و سخن درستی بود، این شعار در خیابان مردم ما توسط هنرمندان دیپلماسی ما به لوزان و ژنو و یون و نیویورک منتقل شد. این هنرمندی بزرگی است که خواست مردم و شعار مردم در خیابان چگونه تبدیل شود به یک لایحه بین‌المللی با ابعاد بسیار دقیق فنی و ابعاد دیپلماسی و ابعاد حقوقی.
 
*گفتن اینکه "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" بسیار مهم است اما در کنار حضور مردم و خواست مردم این متخصصین هستند که از لحاظ فنی باید به عمل بنشانند و این حقوقدان و دیپلمات‌های ما هستند که این حق را در مجامع ملی و بین‌المللی باید به کرسی بنشانند.
 
*روزگار پر فراز و نشیب در صنعت هسته‌ای گذشته است. من برای اولین بار که به همراه نمایندگان مجلس از این فناوری و مسئولان وقت این صنعت دیدار کردم، مربوط به سال ۶۱ است. برای اولین بار که با اراده و تصمیم مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصمیم گرفتیم ایران غنی‌سازی را آغاز کند، مربوط به سال ۶۶ است و اولین بار که سانتریفیوژ وارد کشور شد، مربوط به سال ۶۷ است. آن روز که احساس کردیم به دست پرتوان جوانان پر غیور ما قادریم غنی‌سازی کنیم، مربوط به سال ۸۱ است.
 
* در آن زمان، دنیا می‌خواست به بهانه‌های مختلف این فناوری را از ما بگیرد، دنیا می‌خواست به بهانه‌های واهی پرونده ما را به شورای امنیت سازمان ملل ببرد. تلاش دولت ما در سال ۸۲ باعث شد که این پرونده از وین نتواند به نیویورک برود. آقای صالحی در آن زمان سفیر ایران در آژانس بودند و شاهد تلاش‌های عظیم بودند تا در برابر قدرت‌های جهانی بایستیم. سال ۸۲ اولین پیروزی ملت ایران در برابر امریکا و قدرت‌های بزرگ بود که سد محکمی بین وین و نیویورک ساخت و نگذاشت که پرونده ایران به نیویورک برود و پرونده ما به شورای امنیت ارجاع شود.
 
*در سال ۸۲، فرزندان غیور این سرزمین توانستند یو.سی.اف اصفهان را به ثمر بنشانند و در فرودین ۸۲ یو.سی.اف اصفهان را افتتاح کردیم و به یو.اف۴ و یو.اف۶ دست یافتیم.
 
*{با اشاره به سنگ‌اندازی‌ها در صنعت هسته‌ای ایران} در آژانس انرژی اتمی کمیته ان.ام.ای را درست کرده بودند که هدف آن کمیته، این بود که ایران را از فناوری هسته‌ای محروم کنند. رئیس جمهور وقت امریکا یعنی جرج بوش در مصاحبه‌ای اعلام کرد به هیچ عنوان کشوری که در فناوری هسته‌ای تخلف کرده، نمی‌تواند عضو این کمیته بشود. این دومین پیروزی ایران در برابر امریکا و قدرت‌های بزرگ بود که عضو ان.ام.ای شدیم.
 
*در گزارش ۱۱۱ صفحه‌ای سال ۸۳ کمیته ان.ام.ای به صراحت آمد که ایران جزو کشورهای دارنده فناوری غنی‌سازی است، می‌خواستند بگویند کشوری که فناوری ندارد دیگر نباید این فناوری را داشته باشد. ولی در آن گزارش تصریح شده است که چند کشور دارای این فناوری هستند از قبیل ژاپن، آرژانتین و آلمان که نام ایران هم ذکر شد. در آن گزارش آمد که برخي کشورها غنی‌سازی بدون نظارت آژانس غنی‌سازی می‌کنند. این اولین اعتراف جامعه جهانی به توان هسته‌ای ایران است.
 
*ما امروز باید متحدتر از همیشه باشیم. این ملت بزرگ و فهیم باید در سایه انتخابات پیش رو قدرت خود را به جهان نشان دهد و نباید رو در روی هم بایستیم، چرا که هدف ما تبلور مردم سالاری دینی است.
*ما می خواهیم جمهوریت را به منصه ظهور برسانیم و اسلامیت را ثابت کنیم. ماه رجب ماه اخلاق است و ما نباید بگذاریم در کشور ما انتخاباتی شبیه آمریکا شاهد باشیم، چرا که اینجا سرزمین اسلام، ‌پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) است. اینجا رقابت آزاد، ‌بسیار عالی و کاندیداهای مختلف به زیبایی شرکت می کنند و مشارکت حداکثری آرزوی همه ماست و طبق گفته مقام معظم رهبری مر قانون را باید شاهد باشیم.
* ما در سایه ایستادگی و وحدت به موفقیت رسیدیم  امروز می خواهیم در سایه قانون و اخلاق و انسجام یک انتخابات عظیم با صف هایی طولانی در برابر چشمان جهانیان نشان دهیم و یک بار دیگر اخلاق، فهم، ‌درک سیاسی و انسجام ملت ایران را در برابر جهان نمایش دهیم.
* باید به ملت ایران بگویم ما هر کجا که با هم بودیم پیروز شدیم، شعار ما می توانیم شعار درستی است و اگر با هم باشیم و در کنار هم اختلافات را کنار بگذاریم و اگر با هم بسازیم می توانیم کشورمان را به خوبی بسازیم.


منبع: خبرانلاین


تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن