تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817388924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیشترین صادرات ایران به کدام کشورهاست؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: بیشترین صادرات ایران به کدام کشورهاست؟
مروری بر آمارهای رسمی ارائه شده گویای آن است که در ۱۰ ماه اول سال ۱۳۹۵ به ترتیب چین، امارات متحده عربی و عراق بیشترین حجم صادرات ایران را به خود اختصاص داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : چین در حال حاضر بزرگ‌ترین واردکننده ایران‌ به شمار می‌رود و طی ۱۰ ماه اول سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۶۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار ارزش صادرات ایران به چین بوده است. بدین ترتیب ۱۸.۶ درصد از کل صادرات ایران به این کشور اختصاص داشته و سطح ارزش صادرات به این کشور نیز در قیاس با مدت مشابه سال ۱۳۹۴ حدود ۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.


دومین بازار مهم صادراتی ایران، امارات متحده عربی است که ۵۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار ارزش صادرات این کشور بوده و حدود ۱۶.۱ درصد هم صادرات ایران به امارات متحده عربی اختصاص دارد. البته از نظر ارزش حجم صادرات، آنچه به امارات صادر شده نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۴، هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.


عراق سومین مقصد صادراتی ایران به شمار می‌رود که طی ۱۰ ماهه اول سال گذشته بالغ بر ۵۰ میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار واردات داشته و ۱۴.۳ صادرات ایران را به خود اختصاص داده است. البته از نظر ارزش صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل در این کشور هیچ‌گونه پیشرفتی وجود نداشته و درصد تغییرات ارزش عراق بر روی عدد صفر باقی‌مانده است.


اما ترکیه به عنوان چهارمین واردکننده مهم کالاهای ایرانی شناخته می‌شود که بیش از ۲۸ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار از ایران واردات داشته و به‌ طور کلی هشت درصد صادرات کشور را به خود اختصاص داده است. البته از نظر ارزشی، صادرات به این کشور در ۱۰ ماهه اول سال ۱۳۹۵ ارزش صادرات این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۹ درصد کاهش داشته است.


طبق آمارهای ارائه شده از سوی سازمان توسعه تجارت طی ۱۰ ماهه اول سال ۱۳۹۵، جمهوری کره پنجمین مقصد مهم صادرات ایران بوده که ارزش حجم صادرات آن در قیاس با سایر کشورها افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد. حجم واردات کره از ایران بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار بوده و حدود ۷.۳ کل صادرات ایران به این کشور مربوط شده و از نظر ارزشی حجم صادرات به این کشور حدود ۳۸۳ درصد رشد نشان می‌دهد.


هند ششمین بازار مهم صادرات ایران بوده و در مدت مذکور بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون واردات از ایران داشته و در مجموع ۶.۶ صادرات ایران را از آن خود کرده است. از منظر ارزش نیز صادرات به این کشور نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۴ هشت درصد افزایش داشته است.


افغانستان در رده هفتم بازارهای صادراتی ایران قرار می‌گیرد و طی مدت ذکر شده بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلار واردات داشته و حدود ۵.۹ صادرات ایران به این کشور همسایه بوده است. البته از نظر تغییرات ارزش در قیاس با ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۴ صادرات به این کشور دو درصد کاهش را نشان می‌دهد.


ژاپن هشتمین بازار مهم واردکننده ایران به شمار می‌رود که دراین مدت ۹ میلیارد و ۹۸۰ میلیون دلار و به عبارتی ۲.۸ درصد از کل صادرات ایران را از آن خود کرده است. البته در حوزه ارزش، صادرات به این کشور هشت درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۴ را نشان می‌دهد.


پاکستان نیز نهمین بازار هدف صادراتی ایران به شمار می‌رود که تا دی‌ماه سال گذشته بالغ بر شش میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار واردات از ایران داشته و ۱.۹ درصد از کل صادرات ایران را در بر می‌گیرد. از نظر ارزش هم صادرات به این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.


عمان هم دهمین بازار هدف ایران به شمار می‌رود که در سال گذشته چهار میلیارد و ۸۲۰ میلیون دلار واردات از ایران داشته و ۱.۴ درصد از صادرات ایران را از آن خود کرده است. از نظر تغییرات ارزشی نیز این کشور در قیاس با ۱۰ ماهه اول سال ۱۳۹۴، ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.


طبق مستندات منتشر شده در مجموع ۸۳ درصد از صادرات ایران در ۱۰ ماهه اول سال ۱۳۹۵ به این ۱۰ کشور مربوط می‌شود و ۲۹۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار حجم صادرات به این کشورها بوده است.


لازم به ذکر است برای محاسبه درصد سهم ارزشی کشورها از رقم صادرات غیرنفتی با احتساب میعانات گازی استفاده شده است.




۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن